Zakręty, czyli co i jak

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Akumu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: Akumu » sob, 22 sie 2009, 13:49

Zamiast szukać przyczyny, lepiej byś poćwiczył, żeby w przyszłości nie popełniać tego błędu :mrgreen:


Bober
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 14 lut 2009, 23:02
Motocykl: Cr 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: Bober » sob, 22 sie 2009, 22:43

Normalne że na płaskiej nawierzchni przy większych prędkościach ucieka moto (najpierw tył a później przód) Jedz gdzieś na tor i sie ucz w bandy wpadac. A jak nie masz możliwości jechania na tor to wyjeździj na tej łące chociaż 8 i se po niej śmigaj 8)

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: superpimp » ndz, 23 sie 2009, 10:22

Cze chłopaki a może macie jakieś specjalne tricks and tips co by położyć motor tak z kierą przy ziemi ?

WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: WLD_Wlodi » ndz, 23 sie 2009, 13:01

superpimp pisze:Cze chłopaki a może macie jakieś specjalne tricks and tips co by położyć motor tak z kierą przy ziemi ?
Dobra banda, i odpowiednia prędkość :mrgreen:

ktmsx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: czw, 13 sie 2009, 15:14
Motocykl: sx250 02'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RbK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: ktmsx » ndz, 23 sie 2009, 14:09

tor z tego co wiem maja nam dopiero budowac wiec narazie musze cwiczyc na lace a jakiej wysokoci zrobic bande??

superpimp
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: superpimp » ndz, 23 sie 2009, 14:12

Powiem szczerze że na torze mamy odcinek jeden piaskowy i tam mimo że to zakręt w prawo (dużo lepiej mi się wbija w lewe) to daje rade się tak złożyć. No i muszę przyznać że jakiegoś łuku w lewo to niema muszę coś wymajstrować i potrenuje. Mam jeszcze jedno pytanko wszędzie słyszę jaja na bak a widzę że "wymiatacze" nie zawsze się tego trzymają jak to z tym jest?

kaczor01
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: sob, 4 lip 2009, 22:25
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: kaczor01 » ndz, 30 sie 2009, 16:07

Mam pytanie jak jest zakret z banda to najlepiej wjezdzac na "dolnej"czesci czy "gornej" bo szczerze mowiac to jak wjezdzam gora to zawsze leci gleba bo albo wypadam albo zachaczam o taka wysepke czemu?? trzeba sie zlamac przy koncu tak??
Tak...to ja:P

MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: MX_Bartek » wt, 1 wrz 2009, 18:30

z tym siadaniem jak najbliżej korka to jest różnie. ja to rozumiem tak: kierownica to najwyższy punkt motocykla, więc siadając blisko niej ustawiamy wyżej środek ciężkości. na niektórych zakrętach dobrze jest dociążyć przednie koło, ale na niektórych niski środek ciężkości procentuje bardziej(wtedy kiedy trzeba złożyć się jak najniżej). w piachu i tak wciąga przód, więc siadanie na przodzie może tylko utrudnić zadanie. to samo można wywnioskować oglądając niektórych zawodników, no ale są różne szkoły jazdy. co wy o tym myślicie?

MASAKRATOR
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 114
Rejestracja: pt, 23 gru 2005, 22:17
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdansk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: MASAKRATOR » śr, 2 wrz 2009, 08:14

Czym ciasniejszy zakret (twardy z koleina) albo dlugi twardy siadac jak najblizej korka i klata nad kierownica wtedy motor lepiej skreca .W piasku w dlugich zakretach z banda nie trzeba tego pilnowac

MX_Bartek
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 518
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 22:24
Motocykl: KTM 250 SXF '07
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: MX_Bartek » wt, 6 paź 2009, 20:11

jak w głębokim piachu robią się koleiny już z 20m przed zakrętem i są dość głębokie to kiedy najlepiej dohamować? starać się hamować tuż przed zakrętem w tych koleinach(strasznie rzuca i często kończy się to glebą, albo wyrzuceniem i obrotem motocykla). czy bieg i prędkość dobierać już przed tymi koleinami? jak to powinno prawidłowo technicznie wyglądać?
p.s. dzięki za poprzednie porady

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: enduroguy » śr, 7 paź 2009, 14:44

Dohamowywac zawsze staraj sie jak najpozniej, a w przypadku takich kolein roznica jest w dosiadaniu. Jak nie ma dziur mozna dosiadac duzo wczesniej, natomiast w innym przypadku czekamy z dosiadaniem az dziury sie skoncza lub pokonujemy zakret na stojaco (w przypadku koleiny 180" raczej ciezko, ale taka 90" jak najbardziej, pozatym zaoszczedzimy w ten sposob sporo sil)
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

PakaL
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 252
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 21:54
Motocykl: Yamaha YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakręty, czyli co i jak

Post autor: PakaL » pn, 2 lis 2009, 19:39

Nie można bać się dodać trochę manety w dół.
I jak najbardziej do baku.
Kładziemy się razem z motorem, a motor trzymamy nogami;]
Ja mam jeszcze taki nawyk że myślę że się wywale i na zakręcie zawsze odpycham się nogą choćby na hulajnodze :roll:

heh. Pozdrawiam!!
Było:
Honda CR 125 '03

Jest!:

Yamaha YZ 250F (w miarę młodziutka:D)
Honda XLR 125 (można powiedzieć że na tym się u mnie zaczęła zabawa w MX:D)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”