200 2T czy 250 4T (Enduro)
-
Autor tematuDrew70
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 12 wrz 2018, 07:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
200 2T czy 250 4T (Enduro)
Witam. Na nowy sezon mam zamiar zakupić furmanke, wyjątkowo musi to być enduro (firma, faktura). Mowa o modelach 2019. Biore pod uwagę marki Husqvarna, KTM, ewentualnie GasGas, bety ani Scherco mnie nie obchodzą. Nie jest to moja pierwsza maszyna ani też druga, ale całe życie latałem crossowkami 125 2T i 250 4T startowalem w zawodach rangi najwyżej Mistrzostw Strefowych, wiec jestem raczej amatorem z licencją C. Ostatnie 2 lata miałem przerwę związana z rozwijaniem firmy. Wracam do sportu, ale wiem ze MP w motocrossie to już nie moja bajka, poziom poszedł w górę i nie mam szans na jazdę bez kompromitacji. Potrzebuje więc motocykla którym wystartuje w cross country Ale też okazyjnie w jakimś motocrossie typu GP Niepodległości w Sochaczewie. Moje pytanie brzmi co wybrać czy 200 2T to dobry wybór?? To dwusuw więc jednak ciężej to prowadzić szczególnie na torze mx. Czy 250 4T, ale w enduro kiedyś te motory były znacznie słabsze i ustepowaly nawet 125. Czy w nowych furmankach nadal tak jest ? Nikt znajomy nie ma tego sprzętu i nie mam jak go przetestować. Nie potrzebuje potwora typu 300. Na pewno też Nie chce jeździć 450. Mam dylemat, może ktoś jest obeznany w nowych 250 4T w enduro i Mi podpowie czy np w Husqvarnie, która jak by nie patrzeć wyjeżdża z salonu nieźle wyposażona jest porównywalne odczucie mocy do crossowej odpowiedniczki czy jednak nadal są to sprzęty tak znacznie lagodnijsze jak to było kiedyś, pamiętam jak kolega miał WR 250 4t ofc, mowa o tej normalnej mocnej bodajże z oznaczeniem R, nie np X i był to znacznie słabszy motocykl niż yz250f z tych samych roczników (2005). No ale sytuacja się nieco zmieniła przynajmniej teoretycznie, są mapy zapłonu, wtryski, akrapovice, zawieszenia mają większy zakres regulacji A żeby je dostroic lub nawet wymienić, nie trzeba już ciągnąć części z USA za miliardy dolarów... itp itd. Czy taka endurowka ma szansę jeździć porównywalnie jak crossowa i czy różnica jest jeśli już bardzo odczuwalna, bo kiedyś tak było. Może gdzieś odbywają się testy motocykli enduro, nawet nie musi być to w Polsce, jeśli to gdzieś w Europie to też nie ma problemu żeby się tam dostać jakimś tanim lotem. Niby można o to zapytać w salonie Ale jednak tam przede wszystkim chodzi o sprzedaż i nie jest to obiektywne spojrzenie. Może ktoś ma pogląd na te sprawę bo wiem ze ostatnio dużo osób przesiada się na endurowki z przyczyn podobnych do mnie czyli podatkowych, ale kupują jakieś 300 lub inne 450+ a ja nie lubię kiedy motor mną szarpie, waze ok 80kg i takie motocykle mnie przerastają. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: 200 2T czy 250 4T (Enduro)
Hej,
z pewnością nie będę w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie ale mam radę
Ostatnio na torze spotkałem zawodnika z wieloletnim stażem, który startuje głównie w cross country. Zaciekawił mnie jego sprzęt więc miałem okazję z nim o tym porozmawiać. Zdaje się, że stał przed takim samym wyborem jak Ty.
Jego decyzja padła na Huśkę 350. Waga to 109kg. Widziałem jak trenował na torze MX, niczym nie odstawał od 250 4T (typowym sprzętom do MX)
Zdaje się, że jest to taki złoty środek. Cena nowego z dobrym wyposażeniem jest względna, moto ma wiele wspólnego z KTM.
Nie miałem okazji się tym przejechać ale widziałem moto w akcji. Byłem pod wrażeniem. Moto lata w powietrzu jak rasowy cross.
Poniżej link do artykułu o modelu.
https://dirtbiketest.com/bike-tests/201 ... fQutDkg.97
W swoim poście piszesz o WR450 i porównaniu do yz250f- oczywiście yzf jest sprzętem na MX. WR to wersja drogowa/ enduro. Jest nieco słabszy i cięższy.
z pewnością nie będę w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie ale mam radę
Ostatnio na torze spotkałem zawodnika z wieloletnim stażem, który startuje głównie w cross country. Zaciekawił mnie jego sprzęt więc miałem okazję z nim o tym porozmawiać. Zdaje się, że stał przed takim samym wyborem jak Ty.
Jego decyzja padła na Huśkę 350. Waga to 109kg. Widziałem jak trenował na torze MX, niczym nie odstawał od 250 4T (typowym sprzętom do MX)
Zdaje się, że jest to taki złoty środek. Cena nowego z dobrym wyposażeniem jest względna, moto ma wiele wspólnego z KTM.
Nie miałem okazji się tym przejechać ale widziałem moto w akcji. Byłem pod wrażeniem. Moto lata w powietrzu jak rasowy cross.
Poniżej link do artykułu o modelu.
https://dirtbiketest.com/bike-tests/201 ... fQutDkg.97
W swoim poście piszesz o WR450 i porównaniu do yz250f- oczywiście yzf jest sprzętem na MX. WR to wersja drogowa/ enduro. Jest nieco słabszy i cięższy.
-
Autor tematuDrew70
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: śr, 12 wrz 2018, 07:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 200 2T czy 250 4T (Enduro)
Miałem okazję się przejechać kiedyś 350sxf rocznik jakoś około 14 nie pamiętam dokładnie i szarpała mną ta fura bardzo, rzekłbym że w crossowkach to bardziej dający popalic sprzęt niż 450. Ale że w enduro to faktycznie może bedzie złoty srodek... Jednak nie jestem przekonany.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: pn, 1 sty 2018, 18:08
- Motocykl: Husqvarna TE 250 '16
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: mazowsze
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: 200 2T czy 250 4T (Enduro)
W odpowiednich rękach to i 125 2T objedzie 350 4T na torze, byłem świadkiem akurat sam nie jeździłem z powodu kontuzji ale małolat na 125 objeżdżał 4T. Kolega ścigał się na KTM SX 250 4T i go objeżdżali na 125 2T. W małej pojemności idziesz na pełnym gazie musisz go kręcić, z 4T jest inaczej.
Ja jeżdżę na Husqvarnie 250 2T z kolegą który ma 525 exc, na prostej dopiero przy 107 km/h mnie wyprzedza, ale w przypadku ciasnych zakrętów i hopek to on zostaje w tyle. A ja nie jestem jakimś tam wyczynowcem.
Przejechałem się kiedyś po nieznanej dla mnie trasie w parze z SX 250 4T i prawie zawsze go dochodziłem, miałem jednak wrażenie, że ma lepsze odejście na prostych.
Znowu na torze motocrossowym moje zawieszenie WP 4CS to porażka, zazdrościłem typowym crossówkom.
Kupuj 250 lub 300 TPI i będziesz zadowolony. Byłem na testach KTM-ów TPI i 250 to idealna maszyna do opanowania ale na podjazdach trzeba pomagać sobie sprzęgłem, w 300 TPI jest odczuwalna różnica, sprzęt męczy bardziej ale ma większy potencjał.
Ja jeżdżę na Husqvarnie 250 2T z kolegą który ma 525 exc, na prostej dopiero przy 107 km/h mnie wyprzedza, ale w przypadku ciasnych zakrętów i hopek to on zostaje w tyle. A ja nie jestem jakimś tam wyczynowcem.
Przejechałem się kiedyś po nieznanej dla mnie trasie w parze z SX 250 4T i prawie zawsze go dochodziłem, miałem jednak wrażenie, że ma lepsze odejście na prostych.
Znowu na torze motocrossowym moje zawieszenie WP 4CS to porażka, zazdrościłem typowym crossówkom.
Kupuj 250 lub 300 TPI i będziesz zadowolony. Byłem na testach KTM-ów TPI i 250 to idealna maszyna do opanowania ale na podjazdach trzeba pomagać sobie sprzęgłem, w 300 TPI jest odczuwalna różnica, sprzęt męczy bardziej ale ma większy potencjał.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: 200 2T czy 250 4T (Enduro)
Chyba już nie robią 200 2t nowych enduro, a przynajmniej KTM od 2016 roku. Jak się myle to mnie porawcie.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: 200 2T czy 250 4T (Enduro)
No faktycznie są, coś mi kolega namieszał co jeździ takim z 2016 że to ostatnie roczniki. Sorry za błąd.