full/enduro do 8 tysi.

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Awatar użytkownika
Autor tematu
Kopigon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 18 sty 2018, 17:10
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

full/enduro do 8 tysi.

Post autor: Kopigon » czw, 18 sty 2018, 17:59

witam, mam 21 lat 180 cm wzrostu i waze kolo 80kg, Szukam maszyny dla siebie, na poczatku myslalem o sx 125 cos kolo 2006 roku, wczesniej jezdzilem yz 125 wiec jakies tam minimalne doswiadczenie mam. teraz przegladajac aukcje ciezko cos sensownego znalezc i dlatego tez zastanawialem sie nad sxf 250? moze yzf 250? albo exc 400 , wiem ze rozbieznosc jest duza ale sam nie wiem co mam robic, Dodam ze jezdzone bedzie glownie jakies podjazdy lasy jakies bloto nie wiecej niz 3-4 razy w miesiacu. wiem ze full do lasu to nie bardzo, natomiast jestem amatorem a yz swietnie sobie radzila w warunkach w/w. Mysle ze remonty ogarne sam, takze tu nie ma obawy , moze bardziej przy 4t ale to wszystko sie okaze. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 630
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: WR 450F 2013
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: Martin KTM » czw, 18 sty 2018, 20:32

Nie ma czegoś takiego jak full. To określenie było dosyć popularne jakieś 15 lat temu i czas najwyższy z tym skończyć.

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 282
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: KaLi » czw, 18 sty 2018, 21:44

Jeżeli zależy Ci na trwałości to może np DRZ 400 lub EXC 400 jak pisałeś też będzie ok.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 174
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: dzwonekcr250 » czw, 18 sty 2018, 22:44

te yz 125 to miałeś i jeździłeś czy po prostu przejechałeś się raz,dwa?

Awatar użytkownika
Przym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 209
Rejestracja: pt, 10 lip 2015, 19:22
Motocykl: EXC 300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Garwolin (Mazowieckie)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: Przym » pt, 19 sty 2018, 00:25

KaLi pisze:
czw, 18 sty 2018, 21:44
Jeżeli zależy Ci na trwałości to może np DRZ 400 lub EXC 400 jak pisałeś też będzie ok.
DRZ to kloc, zresztą pewnie ciężko będzie znaleźć trwały w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 282
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: KaLi » pt, 19 sty 2018, 10:27

Może i klocki ale nie taki jak xt 600 :D Zawsze to jakaś alternatywa pomiędzy kosztami a osiągami. Pomyśl dobrze nad tym exc 400. Sam miałem kiedyś takiego z 2002 roku. Te silniki są trwałe.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
Autor tematu
Kopigon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 18 sty 2018, 17:10
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: Kopigon » pt, 19 sty 2018, 20:44

Yz Miałem prawie sezon przelatalem enduro, boję się trochę tej 400 czy to faktycznie nie za duży kloc.? Natomiast sx albo yzf to w porównaniu do 400 są lżejsze i przyjemniejsze dla amatora, mam rację?

Awatar użytkownika
dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 174
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: dzwonekcr250 » pt, 19 sty 2018, 22:12

ja bym ci radził 250 2t podjazdy, błoto moim zdaniem najlepsze. Tym bardziej jak szukasz do 8k. 250 4t nawet jak kupisz do 8k to czeka cię na dzień dobry remont który jest sporo droższy niż w 250 2t.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Kopigon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 18 sty 2018, 17:10
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: Kopigon » sob, 20 sty 2018, 00:01

No dobra, taka ćwiartka mnie nie pozamiata? Jak się mają koszta remontów i utrzymania takiej 250 w porównaniu z 125? No i z jakiej stajni szukać maszyny?przyznam szczerze że do yz mam uraz, sx ciężko znaleźć ćwiartke, RM też wydaje się jakaś archaiczna.. Może to dlatego że nie miałem z taką maszyna styczności. No i została hania, posiada ona jakieś mechaniczne wady bądź coś z czym był by problem? Również nie znam tej maszyny. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 174
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: dzwonekcr250 » sob, 20 sty 2018, 15:54

ja miałem cr 250 99 naprawdę dobrze ją wspominam tylko miała jedną wadę, drgania na kierze i podnóżkach. Może to było tylko u mnie bo inni mówili mi że jakieś drgania są ale tragedii nie ma. Jeśli chodzi o remonty to w 250 możesz zapłacić troszkę więcej za cylek i tłok (wiadomo np. tłok 125 2t -350zł 250 2t-400zł) reszta jest taka sama tylko pamiętaj że na 250 dłużej pojeździsz. 125 2t też źle wspominam (brak dołu,mocna góra) w 250 odkręcasz gaz i ci idzie z dołu. Ja po wakacjach wracam do 2t, będzie to exc 250 2010 albo yz 250 2004-2010. Z ciekawości dlaczego masz uraz do yz 125?

Awatar użytkownika
Autor tematu
Kopigon
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: czw, 18 sty 2018, 17:10
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: Kopigon » sob, 20 sty 2018, 16:15

Ten egzemplarz co kupiłem był po prostu umeczony. Począwszy od cylindra kończąc na walku zmiany biegów który pękł a po wymianie co jazdę trza było dokręcac. Później urwane ciegno zaworu wydechowego.. Czeski film. Dlatego yz jakoś mnie odpycha. Cr. Jak wygląda temat wału korbowego?, bo jest tam jakiś szkopuł prawda? Słyszałem też o pekajacych kanałach wydechowych?

Awatar użytkownika
dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 174
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: full/enduro do 8 tysi.

Post autor: dzwonekcr250 » sob, 20 sty 2018, 20:54

Też słyszałem coś na temat wałów w cr, że niektóre firmy nie podejmują się wymiany korby może dlatego potem jak się korbe wymieni są takie drgania powiem ci szczerze nie wiem. Nowa korba 400+100 wymiana i jeszcze nie wiesz czy będzie ok, nowy wał wiseco kosztuje 900, 400 więcej i masz cały wał moim zdaniem bardziej się opłaca. Co do pękających kanałów wydechowych to nie do końca zrozumiałem chodzi ci o pękąjącą przegrodę? Bo w cr masz jeden zawór i tam nie ma żadnej przegrody :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”