Motocykl na tor/las do 10000

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: solaris » sob, 28 paź 2017, 22:45

Jest jeszcze 200 EXC, tez sie nim zainteresuj :) Taki kompromis pomiedzy 125 a 250. Zdecydowanie lagodniejszy niz 250 ale duzo szybszy niz 125.

Awatar użytkownika
rafalgsxr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: rafalgsxr » pt, 8 gru 2017, 09:01

cześć ! podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego, bo podobnie jak Autor szukam jakiegoś szpeja do 8-10k. U mnie przewaga użytkowania będą lasy i teren, tor póki co sporadycznie. Biorę pod uwagę wszystkie topowe modele (crf, kxf, yzf, sxf etc). Jednym z ważniejszych czynników wyboru jest u mnie częstotliwość serwisu, z racji tego, że ma to być jako drugi sprzęt, który zakładam, że będzie użytkowany pewnie około 2 weekendy w miesiącu. Ostatnio dość mocno sfocysowałem się na crf250r 2006-2008, ale przeraziło mnie konieczność wymiany tłoka co 15mth wg wskazań książki serwisowej. Czy ma ktoś doświadczenia czy i ewentualnie jak bardzo ten okres może się przedłużyć oraz czy częstotliwość serwisu w tych popularnych moto jakoś znacząco się różni ?

dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 177
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: dzwonekcr250 » pt, 8 gru 2017, 17:14

wymiana tłoka w crf 250 co 15 mth? Nie patrz na to z jazdą po lasach itd. jak nie będziesz ciągle latał na odcięciu to z 200mth zrobisz, patrz na to tak nie będziesz go używał jak profesjonaliści to i nie ma konieczności serwisowania go jak profesjonaliści.

Awatar użytkownika
rafalgsxr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: rafalgsxr » pt, 8 gru 2017, 18:13

Na pewno moje użytkowanie będzie dalekie od profesjonalistów bo na regularne śmiganie nawet nie pozwoli mi czas, dlatego też nie chce robić z tego dużej skarbonki, a nie ukrywam, że trochę wystraszyłem się tymi wskazaniami z serwisówki.
serwis.jpg
serwis.jpg (95.93 KiB) Przejrzano 7101 razy
serwis.jpg
serwis.jpg (95.93 KiB) Przejrzano 7101 razy
Zastanawiam się czy nie lepszym będzie wybór sprzętu bardziej enduro niż cross

dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 177
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: dzwonekcr250 » sob, 9 gru 2017, 16:38

enduro jest cięższe ale żywotniejsze i zazwyczaj łagodniejsze no i trochę droższe ponieważ posiadają homologacje

Awatar użytkownika
rafalgsxr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: rafalgsxr » wt, 12 gru 2017, 14:58

Jestem na etapie zbierania informacji i rozważania różnych opcji, okres jest taki, że można szukać na spokojnie. Porównując topowe modele z tych lat (2006-2010) przynajmniej patrząc na zalecenia service's manuali to crf wypada dość słabo pod tym kątem bo zalecają serwis (wymiana) tłoka co 15 mth, podczas gdy np. KTM dla xc/exc250 podaje sprawdzenie co 40 mth przy użytkowaniu "amatorskim". niestety to tylko suche dane i nie wiem jak mają się do rzeczywistości

dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 177
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: dzwonekcr250 » śr, 13 gru 2017, 09:16

nie patrz w serwisówki co kiedy się wymienia

Awatar użytkownika
rafalgsxr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: rafalgsxr » śr, 13 gru 2017, 11:40

dzwonekcr250 pisze:
śr, 13 gru 2017, 09:16
nie patrz w serwisówki co kiedy się wymienia
Byłbym wdzięczny gdybyś trochę rozwinął tą myśl :) do tej pory latam tylko szosowo na sportach i tam rzeczywiście trzeba robić jak w serwisówkach, w temacie cross/enduro to niestety jestem zieleniak

dzwonekcr250
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 177
Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: dzwonekcr250 » śr, 13 gru 2017, 12:03

w serwisówce napisali że wymiana tłoka co 15 mth, amatorzy jeżdżący po lasach robią 150-200 mth na tłoku.

Awatar użytkownika
rafalgsxr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: rafalgsxr » śr, 13 gru 2017, 12:57

ok, dziękuję za nakreślenie jak to realnie się przedstawia

Awatar użytkownika
Martin KTM
Moderator
Moderator
Posty: 762
Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
Motocykl: KTM XC 300 2016r.
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wisła
Podziękował: 10 razy
Podziękowania: 4 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: Martin KTM » śr, 13 gru 2017, 16:48

Tutaj jest film, który w bardzo syntetyczny sposób przedstawia ogólne koszty i częstotliwość remontów w crossówkach z podziałem na pojemności i typ silnika. Jednak uważam, że wielu początkujących może zaczerpnąć z niego wiele ogólnych informacji.

https://www.youtube.com/watch?v=qzDP4BTUddg&t=1s

Przy okazji - brawa dla autora za próbę stworzenia tego vademecum. Oby więcej takich dzieł.

Awatar użytkownika
rafalgsxr
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: rafalgsxr » czw, 14 gru 2017, 12:34

mega, profesjonalny materiał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”