Motocykl na tor/las do 10000
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
Jest jeszcze 200 EXC, tez sie nim zainteresuj Taki kompromis pomiedzy 125 a 250. Zdecydowanie lagodniejszy niz 250 ale duzo szybszy niz 125.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
cześć ! podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego, bo podobnie jak Autor szukam jakiegoś szpeja do 8-10k. U mnie przewaga użytkowania będą lasy i teren, tor póki co sporadycznie. Biorę pod uwagę wszystkie topowe modele (crf, kxf, yzf, sxf etc). Jednym z ważniejszych czynników wyboru jest u mnie częstotliwość serwisu, z racji tego, że ma to być jako drugi sprzęt, który zakładam, że będzie użytkowany pewnie około 2 weekendy w miesiącu. Ostatnio dość mocno sfocysowałem się na crf250r 2006-2008, ale przeraziło mnie konieczność wymiany tłoka co 15mth wg wskazań książki serwisowej. Czy ma ktoś doświadczenia czy i ewentualnie jak bardzo ten okres może się przedłużyć oraz czy częstotliwość serwisu w tych popularnych moto jakoś znacząco się różni ?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 177
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
- Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
wymiana tłoka w crf 250 co 15 mth? Nie patrz na to z jazdą po lasach itd. jak nie będziesz ciągle latał na odcięciu to z 200mth zrobisz, patrz na to tak nie będziesz go używał jak profesjonaliści to i nie ma konieczności serwisowania go jak profesjonaliści.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
Na pewno moje użytkowanie będzie dalekie od profesjonalistów bo na regularne śmiganie nawet nie pozwoli mi czas, dlatego też nie chce robić z tego dużej skarbonki, a nie ukrywam, że trochę wystraszyłem się tymi wskazaniami z serwisówki.
Zastanawiam się czy nie lepszym będzie wybór sprzętu bardziej enduro niż cross
Zastanawiam się czy nie lepszym będzie wybór sprzętu bardziej enduro niż cross
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 177
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
- Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
enduro jest cięższe ale żywotniejsze i zazwyczaj łagodniejsze no i trochę droższe ponieważ posiadają homologacje
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
Jestem na etapie zbierania informacji i rozważania różnych opcji, okres jest taki, że można szukać na spokojnie. Porównując topowe modele z tych lat (2006-2010) przynajmniej patrząc na zalecenia service's manuali to crf wypada dość słabo pod tym kątem bo zalecają serwis (wymiana) tłoka co 15 mth, podczas gdy np. KTM dla xc/exc250 podaje sprawdzenie co 40 mth przy użytkowaniu "amatorskim". niestety to tylko suche dane i nie wiem jak mają się do rzeczywistości
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 177
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
- Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz, 15 paź 2017, 21:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
Byłbym wdzięczny gdybyś trochę rozwinął tą myśl do tej pory latam tylko szosowo na sportach i tam rzeczywiście trzeba robić jak w serwisówkach, w temacie cross/enduro to niestety jestem zieleniak
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 177
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2017, 19:32
- Motocykl: Yamaha YZ 250 2005r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
w serwisówce napisali że wymiana tłoka co 15 mth, amatorzy jeżdżący po lasach robią 150-200 mth na tłoku.
-
- Moderator
- Posty: 762
- Rejestracja: wt, 25 lip 2006, 14:56
- Motocykl: KTM XC 300 2016r.
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wisła
- Podziękował: 10 razy
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Motocykl na tor/las do 10000
Tutaj jest film, który w bardzo syntetyczny sposób przedstawia ogólne koszty i częstotliwość remontów w crossówkach z podziałem na pojemności i typ silnika. Jednak uważam, że wielu początkujących może zaczerpnąć z niego wiele ogólnych informacji.
https://www.youtube.com/watch?v=qzDP4BTUddg&t=1s
Przy okazji - brawa dla autora za próbę stworzenia tego vademecum. Oby więcej takich dzieł.
https://www.youtube.com/watch?v=qzDP4BTUddg&t=1s
Przy okazji - brawa dla autora za próbę stworzenia tego vademecum. Oby więcej takich dzieł.