Motocykl na tor/las do 10000

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Awatar użytkownika
Autor tematu
mateusz.przybysz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 26 paź 2017, 19:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: mateusz.przybysz » czw, 26 paź 2017, 20:13

Witam wszystkich forumowiczów! Mam 22 lata, 178cm wzrostu i 75kg wagi. Chciałbym kupić motocykl taki jak w temacie. Chciałbym, abyście poradzili mi jaki konkretnie motocykl kupić w pojemności 125 cm3. Chodzi mi o silnik 2T. Motocykl mam zamiar kupić dopiero w wakacje... Ale jak się wie na co się odkłada, to zawsze lepsza motywacja. Dotykam się z pewnym pytaniem... Czy koszta serwisu każdej 125 są takie same? Jeżeli Nie, to głównym aspektem wyboru, będzie właśnie koszt serwisu. Spodobał mi się TYM SX 125, ale usłyszałem od znajomego że są drogie w serwisie. To prawda? Chciałbym aby wypowiedział się jakiś posiadacz takowego motocyklu. Będę jeździł rekreacyjnie, myślę że nie więcej niż 30-40 Mh w roku. Czy wcześniej jeździłem? Tak... rok jeździłem na Suzuki RM125, niestety nie miałem pojęcia jak się to serwisuje i w ogóle... Niskiej jakości olej, skutkowało tym, że podrapal się w środku cylinder i urwał zawór wydechowy. Teraz podchodzę do tematu z minimalną wiedza, dzięki której wiem jak dbać o maszynę. Proszę więc o posunięcie mi ciekawych modeli :)

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: solaris » czw, 26 paź 2017, 20:26

Witaj, Kazda 125 bedzie drozsza w utrzymaniu od 250 jesli chodzi o remont silnika. Po prostu nie wykorzystasz jej w pelni.
Z zaworami w RM125 byl jakis problem w ktoryms przedziale rocznikowym, nie pamietam juz.

Piszesz ze tor, las. Ale co bedzie przewazac? Jesli las to celuj w hard enduro. Zdecydowanie. Np EXC 250 - https://www.olx.pl/oferta/ktm-exc-250-2 ... ec1f550935

Tylko musialbys generalnie jeszcze kilka zloty dorzucic do dobrego sprzetu. Wiadomo, krosowki sa duzo tansze ale czy na pewno jej potrzebujesz?
Enduro zawsze mozna homologowac, nie ma problemu z oswietleniem. Inny zawias, inaczej silnik oddaje moc. Sa zywotniejsze, tansze w obsludze.

Awatar użytkownika
Autor tematu
mateusz.przybysz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 26 paź 2017, 19:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: mateusz.przybysz » czw, 26 paź 2017, 20:37

Przerażać będzie u mnie "tor" - w cudzysłowie, bo będę przerabiać w tym celu ponad 1ha pola przy domu :) czy będzie mi potrzebny cross czy hard Endura, nie wiem. Mam nadzieję że Wy mi pomożecie :D jeżeli chodzi o serwis, to jak na moje możliwości okolice 500zl rocznie - mogę sobie na to pozwolić. A chyba roczny serwis przy 30-40 Mh nie będzie większy? Nie wiem jakich informacji mogę jeszcze udzielić aby sprecyzować swoje potrzeby :D

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: kris514 » czw, 26 paź 2017, 20:52

Hmm 40mth rocznie czyli w jednym roku wymiana tłoka 350+ uszczelki 100 w drugim pełny remont czyli Korba łożyska uszczelki tłok około około 1500 + raz na jakiś czas regeneracja cylindra około 1200zł i zostaje cała reszta, zawieszenie, łożyska koła napęd. Raczej 500zł rocznie to stanowczo za mało na crossa/hard enduro (cena 125 w 2t)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
mateusz.przybysz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 26 paź 2017, 19:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: mateusz.przybysz » czw, 26 paź 2017, 21:06

No wyglupilem się z tymi 500zl. Średnio 1000zl rocznie by wychodziło i do tego jakieś niespodziewane wydatki. Jestem na to gotowy :)

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: solaris » pt, 27 paź 2017, 14:24

1000zl rocznie to troche malo.

Tak na szybko Ci wymienie:

Opona na przod powinna spokojnie starczyc na dwa moze trzy sezony.
Tyl niestety idzie dosyc szybko to liczylbym dwie opony na sezon - chyba, ze lubisz jezdzisz ze slabym bierznikiem.
Tlok, uszczelki, lozyska - raz w sezonie (co drugi razem z korba).
Naped lubi sie zuzyc, lancuch peknac. Olej do mieszanki paliwa tani tez nie jest.
Lagi to zalezy ale jak sie spoca to trzeba regenerowac czasem moze sie to stac po jednej jezdzie :)

Teraz dolicz robocizne u mechanika chyba, ze jestes w stanie zrobic ww. sam takze ok 2000zl na sezon trzeba - nie liczac paliwa ;)

jachu1111
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 18
Rejestracja: śr, 29 paź 2014, 19:22
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: jachu1111 » pt, 27 paź 2017, 21:55

Ha ha 500 na rok no trzeba dołożyc minimum 2000 tys miałem cr 125 i średni na sezon 2500 .

Dodano po 35 sekundach:
i Pamietaj to jest cross i zawsze cos trzeba zrobic by moto latało

Dodano po 27 sekundach:
chyba że zapuścisz na maxa to potem jest płacz.

Awatar użytkownika
Autor tematu
mateusz.przybysz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 26 paź 2017, 19:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: mateusz.przybysz » sob, 28 paź 2017, 12:31

No wiem, wiem, że jak się zapuści na Maxa to jest płacz, tak jak z moim RMem 😁 tak to jest jak się nie wie co to znaczy cross 😏 Ogólnie jestem tak zafascynowany całym tematem że chyba nawet takie koszta mnie nie przerażają. Co do robocizny to byłbym w stanie wszystko sam zrobić z pomocą mojego taty. Rozglądam się iii.... Chyba zdecyduje się w przyszłym roku kupić KTM EXc 125. Czy te Moto mają jakieś słabe punkty?

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: solaris » sob, 28 paź 2017, 13:34

EXC 250 jest zdecydowanie lepsza nawet dla amatora. ;) W sensie nawet po asfalcie mozesz tym latac. No ale 125 ma te przewage, ze mozna jezdzic na B. Takze tutaj sam zdecyduj. EXC 250 2T jest lagodniejsza od krosowki, nieduzo ale jest. Czy sa? Szukaj na forum. Generalnie bardzo dobre maszyny o ile kupisz zadbana sztuke.

Awatar użytkownika
Autor tematu
mateusz.przybysz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 26 paź 2017, 19:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: mateusz.przybysz » sob, 28 paź 2017, 14:09

Tylko że 250 to jest 4T, Tak? A o serwisie 4T nie mam pojęcia 😐 A z tego co tylko odbiło mi się o uszy to jest bardziej kłopotliwy?

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: kris514 » sob, 28 paź 2017, 14:54

Są też w 2t. Z wad znam jedną moduł zaplonowy przy zakupie dobrze go obejrzyj czy nie jest pękniety.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Autor tematu
mateusz.przybysz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 26 paź 2017, 19:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl na tor/las do 10000

Post autor: mateusz.przybysz » sob, 28 paź 2017, 22:21

Faktycznie są również w 2T. Troszkę droższe od 125... Ale to zwróci się w kosztach eksploatacji :) poza tym... na jakiś tam zapas mocy, a tego przecież nigdy za wiele :D w takim razie decyzja podjęta. KTM 250 EXC w 2T. Dziękuję za porady i zainteresowanie tematem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”