Strona 2 z 2
Re: Jakie moto wybrać ?
: śr, 10 maja 2017, 20:32
autor: arczon
A no i dochodzi jeszcze koszt ciuchów który też nie jest mały...
Re: Jakie moto wybrać ?
: śr, 10 maja 2017, 20:58
autor: dzwonekcr250
Rozumiem. A nie myślałeś o innym enduro typu drz 400, xr650r. Na torze lipa, ale ty chyba chesz jeździć po drogach leśnych i normalnych a tam to bajka. Fullami (Cr, kx, rm) o seryjnych przełożeniach 13,50 jest męczarnia vmax 90km/h krótkie biegi. Chyba że zmienisz zebatki, ale zostaje też kwestia ustawień zawieszenia. Cena tych enduro będzie trochę większa ale ale prawie cały serwis to wymiana oleju i duperele.
Re: Jakie moto wybrać ?
: pt, 6 kwie 2018, 07:19
autor: TomKr
Dzięki za cenne wskazówki, kupiłem na przełomie 17/18 dwutakta i muszę przyznać, że 250 2T z mocą 52KM faktycznie potrafi sponiewierać. Podkusiło mnie i teraz mam zerwanego przywodziciela w nodze. No ale to i na 4T mogło się przytrafić. Na szybkich i krętych odcinkach ogarniam go, trudności sprawia mi na przeszkodach z powodu tej mocy. Jeździłem 250TPI i 300TPI no i muszę przyznać, że mój egzemplarz mimo że jest na gaźniku i to jeszcze Mikuni wrażenie oddawania mocy jest jak w 300TPI. Spróbuję pobawić się przełożeniami i dyszami w gaźniku, żeby oddawał moc bardziej liniowo.
No ale już się rodzi w głowie pomysł na wr450 tylko najpierw się przejadę. Ale mieliście rację z tymi wskazówkami.
Re: Jakie moto wybrać ?
: pt, 13 kwie 2018, 22:44
autor: P.S.
TomKr pisze: ↑pt, 6 kwie 2018, 07:19
Dzięki za cenne wskazówki, kupiłem na przełomie 17/18 dwutakta i muszę przyznać, że 250 2T z mocą 52KM faktycznie potrafi sponiewierać. Podkusiło mnie i teraz mam zerwanego przywodziciela w nodze. No ale to i na 4T mogło się przytrafić. Na szybkich i krętych odcinkach ogarniam go, trudności sprawia mi na przeszkodach z powodu tej mocy. Jeździłem 250TPI i 300TPI no i muszę przyznać, że mój egzemplarz mimo że jest na gaźniku i to jeszcze Mikuni wrażenie oddawania mocy jest jak w 300TPI. Spróbuję pobawić się przełożeniami i dyszami w gaźniku, żeby oddawał moc bardziej liniowo.
No ale już się rodzi w głowie pomysł na wr450 tylko najpierw się przejadę. Ale mieliście rację z tymi wskazówkami.
Kolego aż łapki mi opadają jak czytam (takie brednie ) nie chce aby to co napiszę było negatywnie odebrane - zastanów się nad sobą
moze ty po prostu jeździć nie umiesz ? moc cię sponiewierała
.
Re: Jakie moto wybrać ?
: ndz, 15 kwie 2018, 10:40
autor: TomKr
P.S. przyznam, że po to kupiłem taki motocykl żeby się właśnie nauczyć jeździć. Może Ty od dziecka siedzisz w tym temacie i dla Ciebie wszystko jest banalne i oczywiste. Mnie fascynuje enduro i najważniejsza jest dla mnie dobra zabawa. Nie zamierzam nikogo spychać z piedestału w tej klasie.
Na pewno mógłbym się od Ciebie wiele nauczyć w terenie ale podejrzewam, że i Ty czegoś byś się nauczył ode mnie na torze asfaltowym. Więcej emapatii kolego.
Re: Jakie moto wybrać ?
: wt, 17 kwie 2018, 02:06
autor: P.S.
Kolego
umiejetnosc jazdy polega dla mnie na tym ze kierowca panuje nad pojazdem jego mocą , trakcją itp itd - nazywasz sprawy ze moc cię sponiewierała .
Moze wypadało by nazywać sprawy po imieniu ,nie mam wyczucia , opanowanej techniki jazdy takim sprzetem aby korzystać z pelnej mocy i dynamiki jaką generuje taki motocykl .
Takim trybem wypowiedzi tworzysz moim zdaniem kolejny mit typu moc cię sponiewiera
kazdy kto naciaga progi swoich umiejetnosci mozliwosci przekracza własne granice jest narazony na taki tryb tylko nazywajmy sprawy po imieniu
.
Re: Jakie moto wybrać ?
: pn, 10 gru 2018, 16:30
autor: sarapetite9
TomKr pisze: ↑pn, 8 maja 2017, 17:37
Witam, chciałbym dołączyć się do tematu. Koniecznie potrzebuję motocykl do jazdy w terenie (las, łąka, błoto, strome podjazdy). Raz w roku ostry tygodniowy wypad w góry na upalanie motocykla do granic możliwości i umiejętności.
Wiek 35, waga 78kg. Kondycja wyśmienita. Na jednośladach od dziecka, bardzo dobre umiejętności na asfalcie i lekkim terenie na maszynach o wadze do 230kg.
Nie chcę 2T bo często pracuję i nie mam czasu tak często dłubać przy motocyklu
paris car service. W wolnej chwili chcę wsiąść na maszynę przygotowaną do sezonu i dać upust fantazji.
Musi mieć homologację.
Biorę pod uwagę KTM 250, Yamahę WR 250 lub 450(podobno nie jest tak wściekła jak KTM) i CRF 250X (po zmianie wałka na R-kowy), mam obawy co do CRF 450, że jej nie ogarnę.
Oczywiście interesują mnie wytrzymałość i koszty głowic, tłoków i zaworów, cała reszta to kosmetyka.
Będę wdzięczny za poradę.
Myślę, że 2T jest odpowiedni, kiedy zaczynasz. Po przejściu do 4T bez problemu.