Strona 2 z 2

Re: Jakie moto wybrać ?

: śr, 10 maja 2017, 20:32
autor: arczon
A no i dochodzi jeszcze koszt ciuchów który też nie jest mały...

Re: Jakie moto wybrać ?

: śr, 10 maja 2017, 20:58
autor: dzwonekcr250
Rozumiem. A nie myślałeś o innym enduro typu drz 400, xr650r. Na torze lipa, ale ty chyba chesz jeździć po drogach leśnych i normalnych a tam to bajka. Fullami (Cr, kx, rm) o seryjnych przełożeniach 13,50 jest męczarnia vmax 90km/h krótkie biegi. Chyba że zmienisz zebatki, ale zostaje też kwestia ustawień zawieszenia. Cena tych enduro będzie trochę większa ale ale prawie cały serwis to wymiana oleju i duperele.

Re: Jakie moto wybrać ?

: pt, 6 kwie 2018, 07:19
autor: TomKr
Dzięki za cenne wskazówki, kupiłem na przełomie 17/18 dwutakta i muszę przyznać, że 250 2T z mocą 52KM faktycznie potrafi sponiewierać. Podkusiło mnie i teraz mam zerwanego przywodziciela w nodze. No ale to i na 4T mogło się przytrafić. Na szybkich i krętych odcinkach ogarniam go, trudności sprawia mi na przeszkodach z powodu tej mocy. Jeździłem 250TPI i 300TPI no i muszę przyznać, że mój egzemplarz mimo że jest na gaźniku i to jeszcze Mikuni wrażenie oddawania mocy jest jak w 300TPI. Spróbuję pobawić się przełożeniami i dyszami w gaźniku, żeby oddawał moc bardziej liniowo.
No ale już się rodzi w głowie pomysł na wr450 tylko najpierw się przejadę. Ale mieliście rację z tymi wskazówkami.

Re: Jakie moto wybrać ?

: pt, 13 kwie 2018, 22:44
autor: P.S.
TomKr pisze:
pt, 6 kwie 2018, 07:19
Dzięki za cenne wskazówki, kupiłem na przełomie 17/18 dwutakta i muszę przyznać, że 250 2T z mocą 52KM faktycznie potrafi sponiewierać. Podkusiło mnie i teraz mam zerwanego przywodziciela w nodze. No ale to i na 4T mogło się przytrafić. Na szybkich i krętych odcinkach ogarniam go, trudności sprawia mi na przeszkodach z powodu tej mocy. Jeździłem 250TPI i 300TPI no i muszę przyznać, że mój egzemplarz mimo że jest na gaźniku i to jeszcze Mikuni wrażenie oddawania mocy jest jak w 300TPI. Spróbuję pobawić się przełożeniami i dyszami w gaźniku, żeby oddawał moc bardziej liniowo.
No ale już się rodzi w głowie pomysł na wr450 tylko najpierw się przejadę. Ale mieliście rację z tymi wskazówkami.

Kolego aż łapki mi opadają jak czytam (takie brednie ) nie chce aby to co napiszę było negatywnie odebrane - zastanów się nad sobą :? moze ty po prostu jeździć nie umiesz ? moc cię sponiewierała :P .

Re: Jakie moto wybrać ?

: ndz, 15 kwie 2018, 10:40
autor: TomKr
P.S. przyznam, że po to kupiłem taki motocykl żeby się właśnie nauczyć jeździć. Może Ty od dziecka siedzisz w tym temacie i dla Ciebie wszystko jest banalne i oczywiste. Mnie fascynuje enduro i najważniejsza jest dla mnie dobra zabawa. Nie zamierzam nikogo spychać z piedestału w tej klasie.
Na pewno mógłbym się od Ciebie wiele nauczyć w terenie ale podejrzewam, że i Ty czegoś byś się nauczył ode mnie na torze asfaltowym. Więcej emapatii kolego.

Re: Jakie moto wybrać ?

: wt, 17 kwie 2018, 02:06
autor: P.S.
Kolego
umiejetnosc jazdy polega dla mnie na tym ze kierowca panuje nad pojazdem jego mocą , trakcją itp itd - nazywasz sprawy ze moc cię sponiewierała .
Moze wypadało by nazywać sprawy po imieniu ,nie mam wyczucia , opanowanej techniki jazdy takim sprzetem aby korzystać z pelnej mocy i dynamiki jaką generuje taki motocykl .
Takim trybem wypowiedzi tworzysz moim zdaniem kolejny mit typu moc cię sponiewiera :P kazdy kto naciaga progi swoich umiejetnosci mozliwosci przekracza własne granice jest narazony na taki tryb tylko nazywajmy sprawy po imieniu :) .

Re: Jakie moto wybrać ?

: pn, 10 gru 2018, 16:30
autor: sarapetite9
TomKr pisze:
pn, 8 maja 2017, 17:37
Witam, chciałbym dołączyć się do tematu. Koniecznie potrzebuję motocykl do jazdy w terenie (las, łąka, błoto, strome podjazdy). Raz w roku ostry tygodniowy wypad w góry na upalanie motocykla do granic możliwości i umiejętności.
Wiek 35, waga 78kg. Kondycja wyśmienita. Na jednośladach od dziecka, bardzo dobre umiejętności na asfalcie i lekkim terenie na maszynach o wadze do 230kg.
Nie chcę 2T bo często pracuję i nie mam czasu tak często dłubać przy motocyklu paris car service. W wolnej chwili chcę wsiąść na maszynę przygotowaną do sezonu i dać upust fantazji.
Musi mieć homologację.
Biorę pod uwagę KTM 250, Yamahę WR 250 lub 450(podobno nie jest tak wściekła jak KTM) i CRF 250X (po zmianie wałka na R-kowy), mam obawy co do CRF 450, że jej nie ogarnę.

Oczywiście interesują mnie wytrzymałość i koszty głowic, tłoków i zaworów, cała reszta to kosmetyka.

Będę wdzięczny za poradę.
Myślę, że 2T jest odpowiedni, kiedy zaczynasz. Po przejściu do 4T bez problemu.