remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
indestructible
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: indestructible » sob, 2 kwie 2016, 20:39

Witam wszystkich,


Odpowiedzi na powyzsze pytanie nie znalazlem dlatego tworze nowy temat i licze na pomoc oraz wskazowki najlepiej starych wyjadaczy co nie jeden remont mieli tudziez robili.


Zapewne wiele osob nosi sie z zakupem pierwszego moto. Pierwsze pytania dotycza gdzie bede jezdzil co robil a potem 2t czy 4t. Potem no to czas zakupic moto w dobrym stanie. I tu bywaja sytuacje ze mozna sie natknac na mine. Sam obecnie szukam i rozwazam pytanie jaki remont robic na poczatku zakupu.

Zalozmy ze mniej wiecej moto zabdane, kasa do reki, moto do auta i odrazu na warsztat. I teraz czy w warsztacie zrobic tylko to co jest do zrobienia np tlok i korbe czy odrazu pelen zestaw - cylinder tlok korba zawory zawieszenie i nie wiem co tam jeszcze sie robi, gdzie wiadomo ze taki pelny remont wyjdzie pewnie ok 4000zl ale spokoj na dlugo powinien byc bynajmniej w przypadku jak ja amatora. Bo majac do dyspozycji powiedzmy 12tys czlowiek sie zastanawia czy kupic moto za 8tys i zrobic prawie generalke czy kupic cos za ok 10 tys i zrobic to co jest do zrobienia. Jak Wy robicie po zakupie?

Bylbym wdzieczny za podanie takowych wycen remontow jak to u Was wygladalo cenowo i co bylo robione.

Dziekuje za uwage i pomoc z gory.

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: P.S. » sob, 2 kwie 2016, 21:50

Witam
moim zdaniem zanim cokolwiek zakupisz powinieneś zapoznać się z tym co kupujesz i ile kosztuje .
O starszych sprzętach na necie jest sporo opinii co lubi padać .Pod tym kątem badasz rynek ew koszty I jak jest z dostępnością gratów ,ew usług .
Moto kupuj z kimś obeznanym w temacie takim co zimną głową wyłapie jakieś niuanse .
Pozdrawiam i życzę powodzenia "bo na rynku wszystko po remontach " :wink:

Autor tematu
indestructible
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: indestructible » sob, 2 kwie 2016, 22:13

Chodzi mi o sytuacje gdy mniej wiecej wiesz juz jakie moto rocznik itd. Wiadomo ze rzadko sie trafia osoba ktora sprzedaje moto w 100% zgodne z opisem i naprawde mozna wsiadac i jezdzic. Kolega jest zawodnikiem mx ale i tak powiedzial ze jak nie znajdzie sie wymarzonego egzemplarza to nawet jak sie kupi niby wymuskany i trzymany pod koldra to i tak przed jazda na warsztat wstawic. Tylko wlasnie co potem - zrobic to minimalistycznie za np 2000zl tj tlok korba i tyle czy pelen zestaw za z tego co mi mowil mechanik 4000-5000zl

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: P.S. » sob, 2 kwie 2016, 22:55

Ale to wszystko o czym piszesz to jest indywidualna sprawa .
Skoro oddajesz moto w ręce fachowca to wypadało by słuchać jego argumentów .
Praktycznie do każdego motocykla jest dostępna serwisów ka .To istotny dokument tam są określane fabrycznie parametry z jakimi producent zaleca eksploatować sprzęt i podaje limity zużycia ew przebiegi dla zużycia poszczególnych podzespołów, znajomość tego tematu może zaowocować udaną współpracą z fachmanem który będzie ci robił sprzęt .Ryzyko zawsze spada na twoją kieszeń a jak się w tym odnajdziesz to inna sprawa :wink: .

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: Konrad96 » sob, 2 kwie 2016, 23:10

Zmień mechanika skoro na dzień dobry rzuca kwote 4-5 tys za "pełen zestaw" do motocykla którego jeszcze nawet nie widział, ani nawet nie wie co to będzie. Poza tym przez oddawanie motocykla mechanikowi motocross staje sie strasznie drogim zajęciem.
Pakiet startowy który powinieneś kupić to: świeca, filtry, oleje i uszczelki do silnika (500-600zł, a nie 5000). Wtedy rozbierasz albo oddajesz mechanikowi i wymieniasz to co wymaga wymiany.

Autor tematu
indestructible
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: indestructible » sob, 2 kwie 2016, 23:42

Narazie to szukam pierwszego moto w zyciu :-) powiedzialem ze chce by moto bylo igla wiec powiedzial ze wobec tego remont calosciowy bedzie potrzebny tj cylinder tlok korba oleje filtry uszczelki skrzynia zawieszenie i robocizna. Dlatego pytam o koszty remontow by wiedziec po zakupie moto ile jeszcze mniej wiecej trzeba dolozyc by chodzil idealnie. Gdzies w necie czytalem opinie goscia tylko on moto na zawody szykowal to f-ra wyszla na 6700zl!!! KIedys szukalem uszkodzonego crossa i koszt odbudowy silnika po urwanej korbie lacznie z walem wyszlo 7000zl - taka wycene dostalem i moto nie wzialem bo myslalem wtedy ze to kwestia 3tys. Bo jesli ktos z Was robil remont za 3-4tys w 4t to ciekaw jestem wlasnie co w tej cenie bylo robione.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: kris514 » ndz, 3 kwie 2016, 19:04

"np tlok i korbe czy odrazu pelen zestaw - cylinder tlok korba zawory zawieszenie i nie wiem co tam jeszcze sie robi, gdzie wiadomo ze taki pelny remont wyjdzie pewnie ok 4000zl"

Zapoznaj się z instrukcją Majster128 co sprawdzać przy kupnie motocykla, tutaj wiele rzeczy Ci już stanie się bliższe. Więc tak: Cylinder wymienia się tylko wtedy gdy jest wykończony (ma przetarty nicasil) ewentualnie się go regeneruje. Dobrze sugerujesz że tłok i korbowód można wymienić na taki początek. Jeśli chodzi o zawieszenie to jeśli się nie poci to nie trzeba go ruszać (ewentualnie wymiana tylko płynów). Wszystkie łożyska itp sprawdza się czy nie blokują się i czy luzów nie mają (mowa o zawieszeniu i kołach) w silniku warto by było wymienić przy okazji wymiany korbowodu wszystkie łożyska i uszczelniacze (bo i tak się do nich przy remoncie dostaje).
Ciężko mi się określić jak to jest w 4t ale w 2t załóżmy że tylko silnik jest do roboty to trzeba by liczyć:
tłok 300-400
korbowód 300-400
łożyska na wał 200-300
łożyska do skrzyni +uszczelniacze zależnie od motocykla 200-500
przebicie korbowodu 50-150
uszczelki 100-300
no i ewentualnie cylinder jeśli wymaga regeneracji 1000-2500zł
+ robocizna w zależności od zakładu :D
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: wicherek666 » ndz, 3 kwie 2016, 22:46

Za w/w elementy dla motocykla Honda CRF z roku 2011 zapłaciłem ok. 15% więcej. Nie mam znajomości, cały asortyment starałem się nabyć najtaniej opierając się o renomowane marki.

Autor tematu
indestructible
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 93
Rejestracja: pt, 15 lip 2011, 13:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: indestructible » pn, 4 kwie 2016, 21:57

No to ladna sumka wychodzi za wszystko. Czyli tak,naprawde przy kupnie nie ma co patrzec bardzo,na stan tylko kupic a potem w renomowanym serwisie rozebrac silnik na czesci bo jakby doszly zawory jeszcze to pewnie ok 1000zl?

Konrad96
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 156
Rejestracja: pt, 27 gru 2013, 17:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: Konrad96 » pn, 4 kwie 2016, 23:27

bo jakby zawory to 1000
bo jakby cylinder to 2000
bo jakby korba to 600
Jak kupujesz motocykl to nie musisz wymieniać wszystkiego, wymieniasz to co jest potrzebne. Co to będzie? Dowiesz się jak rozbierzesz.
Masz patrzeć na stan bo to jest podstawa, ale nie jesteś w stanie wszystkiego sprawdzić.
Kupujesz motocykl w jak najlepszym stanie, a potem robisz przegląd.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: Majster128 » pn, 4 kwie 2016, 23:33

Panowie czasem muszę to powtórzyć.
Poczujcie różnicę między korbą a korbowodem:
http://tt.one.pl/img/se-crank/se-crank.jpg

Maślak
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: wt, 15 gru 2015, 13:26
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: remont po zakupie uzywanego crossa - co teraz co pozniej?

Post autor: Maślak » czw, 7 kwie 2016, 22:02

napisze z doświadczenia że 4 tys zł to wcale nie jest maksymalna kwota moze do tego jeszcze 2 tysi braknąć, Ci którzy w tym siedza to wiedza, a Ci którzy nie wiedzą to starym powiedzeniem jest że na pierwszym crossie nauczysz sie najwiecej nie chodzi tu tylko o jazde.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”