Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Emil
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 15 gru 2015, 19:42
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: Emil » wt, 15 gru 2015, 19:55

Witam !
Wiem że tematy były wałkowane i przeczytałem chyba wszystkie pasujące do mojego ale nie otrzymałem odpowiedzi na jedno z moich pytań. Kilka informacji:
Waga: 75 kg
Wzrost: 182 cm
Wiek: 23 lata
Mieszkam na wsi i jeździłem motocyklami wszelkiego pokroju (od wsk do crf 450, wr 400). Szukam sprzętu którym będę jeździł w swojej okolicy (lasy,bagna,pola) więc teoretycznie potrzebuję jakiegoś enduraka ale... Mam dwoch znajomych którzy w mojej okolicy smigają na dwóch Hondach 450X i 450R i sugerują mi żebym brał jakąś CRF'ke, RMZ'ke czy KXF'ke. Motocyklem tym na pewno nie bede startował w zawodach i ogólnie nie będzie jakoś strasznie eksploatowany i piłowany gdyż nie mam odpowiedniego doświadczenia. Nie musi posiadać homologacji. Enduraki są jak dla mnie za drogie... za 10 tyś dostaje 10 letni motocykl.. Moje pytanie brzmi czy jeśli wziąłbym RMZ'ta czy jakąś CRF'ke z roczników 2007-2011 nie byłoby lepszym rozwiązaniem od enduraka? Nie chciałbym wydawać dużo pieniędzy na remont (tak, tak wiem, że jesli nie chce wydawać kasy na cross'a to żebym go w ogóle nie kupował) chodzi mi raczej o to, że jeśli nawet przeprowadziłbym remont w RMZ'cie to czy kolejny musiałbym przeprowadzać po "magicznych" 50-70 mth? Nie wiem czy wszystko dobrze zobrazowałem, jeśli coś nie tak to dopowiem :wink:

crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: crouch196 » śr, 16 gru 2015, 16:15

Jeśli szukasz motocykla do takiego terenu to z doświadczenia odradzam jazdę w enduro na crossie. Charakterystyka pracy silnika, zawieszenia jak i częstotliwość "doglądania" motocykla crossowego bardzo szybko może Cie "wyleczyć" z jazdy enduro. Musisz wiedzieć, że mth w takim terenie lecą bardzo szybko, a to nieuchronnie zbliża do remontu, który w crossie jest dość częsty. Na Twoim miejscu (nie chcesz zbyt dużo grzebać w motocyklu) uderzyłbym w coś pokroju DRZ 400 lub EXC 400, są to wiekowe motocykle, ale bardzo żywotne (KTM lepiej się prowadzi, ale DRZ to legenda jeśli chodzi o trwałość). Ale jak Ty patrzysz na rocznik moto to kupuj 2011 crossa i na swoim przykładzie zobacz jaki błąd popełniłeś. Miałem SXFa (czyt. cross) i używałem go w Enduro. Zrobiłem na nim 70mth i wydałem ok 7 tyś zł. Zaznaczam, że motocykl był prawie nowy i w świetnym stanie, ale jak już wcześniej wspomniałem w crossie remonty są częstsze. Jeżdżąc raz na tydzień w enduro w sezonie (1rok) zrobisz ok 150mth, więc łatwo sobie można policzyć przybliżone koszty. Pozdrawiam

Autor tematu
Emil
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 15 gru 2015, 19:42
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: Emil » śr, 16 gru 2015, 16:29

Wreszcie jakas konkretna odpowiedz na moje pytanie :wink: lepiej kupic wr'ke 2006-2009 czy lepiej cos starszego i wymienic tlok, zawory i zrobic szlif itd?

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: KaLi » śr, 16 gru 2015, 17:12

Za 8 koła nie kupisz tego moto ale za 2x tyle tak. No chyba , że masz więcej kasy. Lepiej kupić coś starszego.
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Autor tematu
Emil
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 15 gru 2015, 19:42
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: Emil » śr, 16 gru 2015, 17:58

A WR 400?

crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: crouch196 » śr, 16 gru 2015, 21:44

WR może być (silnikowo podobnie do DRZ), ale prowadzenie moim zdaniem i wielu kolegów bardzo słabe. Nie lubi skręcać:). Hehe

crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: crouch196 » śr, 16 gru 2015, 21:47

Jak nie masz daleko to na OLX pojawił się bardzo ładny EXC 400 za 7900zł. Do 10tyś zmieścisz się spokojnie. ale rocznikowo (2001) to zupełnie akurat Tobie nie podejdzie...Z doświadczenia wolę starsze moto w dobrym stanie niż trupa młodego:)

Autor tematu
Emil
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 15 gru 2015, 19:42
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: Emil » śr, 16 gru 2015, 22:24

Dzięki Pany za poradę bo dowiedzialem sie kilku istotnych faktow :wink: nie wiem dlaczego ale jakos odrzuca mnie DRZ 400 ale jeszcze pomysle nad nia, predzej sklanialbym sie ku tym EXC a najbardziej ku WR'ce bo z nia krotko bo krotko ale obcowalem :D

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: andrzej555 » czw, 17 gru 2015, 17:57

Przy twojej wadze ćwiartka w zupełności wystarczy,ktm skreśl,szukaj japonii najlepiej yamaha,osobiście jeżdziłem yzf250 tak jak ty pola lasy itp,super sprzęt,mocy pod dostatkiem,małe spalanie,niska masa,absolutnie niezawodny,kolega zrobił ponad 200mth sprzedał kumplowi,a ten zrobił przez 2 lata ponad 200mth i nigdy nie było zaglądane do silnika,żadnego ustawiania zaworów,tylko olej 2 razy w roku,to są najbardziej wytrzymałe sprzęty.Wiadomo,że opony,napęd,łożyska idą momentalnie,ale silnik i skrzynia to mistrzostwo.Jeżeli trafisz na gniota to na pewno nie pojeżdzisz,ale jeżeli trafisz na cos dobrego,a tego najlepiej szukać za granicą u Hansa to polatasz bez przygód.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: KaLi » czw, 17 gru 2015, 18:19

Czemu niby KTM ma być skreślony?
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: robsztix » czw, 17 gru 2015, 20:04

andrzej555 pisze:kolega zrobił ponad 200mth sprzedał kumplowi,a ten zrobił przez 2 lata ponad 200mth i nigdy nie było zaglądane do silnika,żadnego ustawiania zaworów,tylko olej 2 razy w roku,to są najbardziej wytrzymałe sprzęty.
Tak z ciekawości zapytam, czy ten kumpel nadal ma tą yzf i dalej nią śmiga, bo jeżeli dobrze rozumuję, to ma nakręcone 400mth, bez ustawiania zaworów i ze sporadyczną wymianą oleju, więc jest to ciekawostka, bo ja u siebie na oryginalnych częściach ustawiam od czasu do czasu, wymieniam regularnie olej i resztę podzespołów zgodnie z licznikiem MTH, czyżbym przepłacał? :P

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 455
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 6 razy
Status : Offline

Re: Cross/Enduro do 10 tys - problematyczny wybór

Post autor: KaLi » czw, 17 gru 2015, 22:26

Teraz to pewnie do 700 mth dochodzi.. :D :rolleyes:
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”