Moto las, łąki, bezdroża do 8 tys

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Matheo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 21 lip 2015, 20:55
Motocykl: Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Moto las, łąki, bezdroża do 8 tys

Post autor: Matheo » wt, 21 lip 2015, 21:02

Witam!

Przymierzam się do kupna pierwszego motocykla do offroad. Chciał bym się zmieścić z kupnem w 8 tysiącach. Z tego co słyszałem w las itp nie nadają się 2T i 4T. Pomału mam już mętlik w głowie z opini na internecie i chciał bym się was poradzić co będzie dobre dla mnie.

-W opisie uwzględnić czy się już jeździło.
Tylko ulica, CBR F4I Sport
-Gdzie się będzie jeździło (dokładnie).
Lasy, bezdroża, szutry, łąki itp
-Coś o sobie (waga, wzrost, wiek).
100kg 180cm 23 lata
-W jaką celujesz pojemność i myślisz, że będzie odpowiednia dla ciebie - (jeżeli będzie nieodpowiednia to forumowicze ci pomogą dobrać odpowiednią).
250 2t (lecz z tego co słyszałem nie nadają się w teren tylko na tor) lub coś typu wr 450 drz 400
-Czy będziecie startować w jakiś zawodach czy też jeździć rekreacyjnie.
Rekreacyjnie soboty niedziele
-Czy motocykl ma mieć homologację czy też nie - (jeżeli tak to na pewno nie interesuje cię motocykl crossowy).
Nie

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Moto las, łąki, bezdroża do 8 tys

Post autor: wicherek666 » śr, 22 lip 2015, 07:36

Zacznijmy od początku. Motocykl crossowy nie posiada homologacji i nie jest dopuszczony do ruchu (są pewne wyjątki), a jego konstrukcja i przeznaczenie są ściśle ukierunkowane do wyścigów na torze. Motocykl Hard Enduro posiada homologację, można nim się poruszać po drogach publicznych, a jego przeznaczeni oraz konstrukcja zoptymalizowana jest pod kątem jazdy terenowej. Nadaje się do jazdy po leśnych traktach, bezdrożach czy górskich szlakach. Silniki 2T moim zdaniem znacznie bardziej nadają się do jazdy w ciężkim terenie gdyż są to bardzo dopracowane, lekkie, niezawodne jednostki napędowe które lepiej niż 4T znoszą jazdę w bardzo trudnym terenie. Wystarczy spojrzeć na którekolwiek zawody super enduro. Posiadacze dwupaków nie uświadczają problemów z którymi borykają się właściciele 4T. Zdać sobie musisz sprawę że Cross, mniej Hard Enduro to motocykle napędzane przez bardzo wyżyłowane jednostki napędowe, a to generuje dość spore koszty, które będziesz musiał ponieść chcąc odczuwać w pełni zadowolenie z tego sportu. Jeśli to problem powinieneś pomyśleć o motocyklu wymagającym rzadszych remontów. Trochę dużo ważysz (sorry za szczerość) ale musimy tutaj pomyśleć także o wyposażeniu które na siebie ubierzesz i które z sobą zabierzesz. Jeśli się zgodzisz z moją opinią polecam Suzuki DRZ, to motocykl legenda, nie będący do końca Hard Endurówką ale po dziś dzień będący obiektem kultu. Jeśli chodzi o moc, widziałem na własne oczy co robi 650cc z raiderem gabarytami zbliżonymi do Twoich i było ok :D więc jeśli nie przeszkadza Ci troszkę większa masa pojazdu, nie chcesz lub z innych powodów nie będziesz wydawał sporych sum na remonty, motocykl wykorzystywał będziesz głównie z przeznaczeniem o którym piszesz. Polecam j/w. Jeśli natomiast chcesz czegoś innego - napisz coś podpowiemy.

Autor tematu
Matheo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 21 lip 2015, 20:55
Motocykl: Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto las, łąki, bezdroża do 8 tys

Post autor: Matheo » śr, 22 lip 2015, 17:59

Dziękuję. Właśnie takiej wypowiedzi oczekiwałem, ale mam też pytanie co do yamahy wr i ktm exc tak samo dobrze sprawują się w lasach itp jak drz?

Awatar użytkownika
Przym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 211
Rejestracja: pt, 10 lip 2015, 19:22
Motocykl: EXC 300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Garwolin (Mazowieckie)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Moto las, łąki, bezdroża do 8 tys

Post autor: Przym » śr, 22 lip 2015, 23:58

Od drz dużo lepiej się sprawują, lepsze zawieszenie, mniejsza waga itp.

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Moto las, łąki, bezdroża do 8 tys

Post autor: wicherek666 » czw, 23 lip 2015, 01:49

Nie do końca zgodzę się z opinią że sprawują się dużo lepiej. Prawda jest taka że wszystko zależy od Twoich indywidualnych umiejętności, doświadczenia, zgrania się z maszyną, natury oraz szczęścia. Faktem jest że exc posiada naprawdę fajne zawieszenie, jest lekki, bardziej nowoczesny i że jak się dobrze wkręcisz w enduro to tak czy inaczej będziesz go chciał mieć. Należy jednak tutaj wspomnieć że jego eksploatacja wiąże się z znacznie dużo większymi kosztami niż w przypadku DRZ i często okazuje się że właściciela nie stać na obsługę. Tym bardziej skoro piszesz że nie masz doświadczenia z off road skąd wiesz że ta pasja przypadnie Ci do gustu ?

Autor tematu
Matheo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: wt, 21 lip 2015, 20:55
Motocykl: Yz 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto las, łąki, bezdroża do 8 tys

Post autor: Matheo » czw, 23 lip 2015, 18:15

Ok wielkie dzięki koledzy za pomoc. Na 100% wybiorę jednak jakieś enduro, padnie na drz wr lub exc, zależy co będzie dobrego w okolicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”