125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
soko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: soko » pt, 5 cze 2015, 15:37

Witam,
Krótkie pytanie czy motor typu wr125r lub inny 125cm3 w 4t poradzi sobie w terenie( na torze) ,czy nie ma totalnie na to szans.?Jestem początkujący i chciałbym się przez 1-2 sezony po szkolić w jeździe ,a następnie zmienić na 125cm3 2t albo 250cm3 4t.

183cm waga 90 kg

Czy ktoś testował w terenie 125 4t i jaki był efekt?

z góry dziękuję za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: kris514 » pt, 5 cze 2015, 18:56

125 w 4t nie jedzie. To jest motocykl dobry albo dla dzieci, albo do użytku typu dojazd do pracy.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
soko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: soko » pt, 5 cze 2015, 21:39

Czyli 125 4t to w tym wypadku strata czasu i pieniędzy. W takim razie przy mojej 125 cm3 2t jak rozumiem dla laika powinno wystarczyć ?Jeżeli tak to co szukać yamahe , ktm , suzuki? Czy któryś z nich jest tańszy w utrzymaniu? na sam motor mam około 10000zł

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: wicherek666 » sob, 6 cze 2015, 14:05

Polecam 175cc 2t Typu DT, KDX albo coś innego z początku lat 90tych. Sam drugi sezon mam taki motocykl i jeździ się tym bardzo przyjemnie. Motocykl wiadomo dużo, nie ma do zaoferowania bo fabrycznie to ok 14km, ale na początek bardzo fajna sprawa dzięki której się nie zrazisz, a jesteś w stanie się wiele nauczyć. Na plus przemawia także cena takiego sprzętu i praktycznie brak konieczności przeprowadzania częstych serwisów czy remontów. wiadomo sprzęt leciwy i lubi się popsuć to czy tamto, ale większość jesteś w stanie sam sobie ogarnąć mając minimum wiedzy. Jeśli masz już jakąś wiedzę i pewne umiejętności to jakiś kros 125cc 2t będzie idealny na start. Tylko że tutaj trzeba już troszkę bardziej się o sprząta troszczyć.

Autor tematu
soko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: soko » sob, 6 cze 2015, 19:53

hmmm wr 125 4t ma fabrycznie 15 km , czyli stara dt 175cc albo kdx lepiej się nadaje do nauki?

pt77
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 194
Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
Motocykl: cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Wałbrzych
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: pt77 » ndz, 7 cze 2015, 11:26

soko pisze:hmmm wr 125 4t ma fabrycznie 15 km , czyli stara dt 175cc albo kdx lepiej się nadaje do nauki?
Do nauki mechaniki.
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.

Autor tematu
soko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: soko » pn, 8 cze 2015, 20:19

Witam

"do nauki mechaniki " = poprzedni kolega napisał ,że te motory typu kdx i dt ma 14km - i że to na początek wystarcza . rozumiem że to są motory 2t , że są po prostu przyblokowane do 14km normalnie mogą osiągnąć 30 km . Yamaha ma 15 km ,więc myślałem ,że te 15km to nie taka tragedia . Jak rozumiem nie ma odpowiednika motoru kdx lub dt z lat 2008-2015 , który jest w miarę uniwersalny , dobry dla początkujących zarazem można jeździć na kat.b ?

Sorki za może głupie i proste pytania ,ale jestem laikiem

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: wicherek666 » śr, 10 cze 2015, 21:40

Dobry pod względem ceny, oraz koszów eksploatacyjnych. Kat.B o ile dobrze kojarzę dotyczy motocykli o pojemności skokowej do 125 cc. Co do odpowiedników z roczników o których piszesz to nie orientuje się w jakich latach poszczególne modele były produkowane. Takie informacje z resztą można bardzo łatwo pozyskać. Od siebie dodam że żaden z tych motocykli nie osiągnie 30km, chyba że wpakujesz w niego kilka lub kilkanaście tyś.zł. ale to się raczej mija z celem i tego typu rzeczy zostawiłbym prawdziwym pasjonatom. Musisz sam zadecydować, czego chcesz: tor ? las? homologacja ? motocykl na kat.B ? 15km ? 30km ? jeżeli zależy Ci na w miarę świeżym sprzęcie szukaj hard enduro typu ktm exc 125 lub odpowiedniki takiego motocykla. Zanim podejmiesz decyzję poczytaj jakie są koszty utrzymania takiego pojazdu i jak należy o niego dbać, bo często jest to dość problematyczne a co za tym idzie wynikają później niemiłe konsekwencje które generują przesyt na rynku wtórnym pojazdów "świeżo po remoncie" a jak lubisz ten spot to proszę fajne rozwiązanie: https://www.youtube.com/watch?v=GYMumfWoPBk :finga: https://www.youtube.com/watch?v=1o2g0uV ... GIFSXDBGPX

Autor tematu
soko
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: soko » czw, 11 cze 2015, 16:30

Ogólnie myślałem że czy dt125 lub wr125 byłaby dobra do nauki jazdy motorem w tym również po torze .Ale wszyscy sugerują ,że nie ma takiej możliwości.
Więc nastawiam się typowo na tor , mam w pobliżu . Z tego co czytam to na start najlepiej 2t 125 . Mam osoby które pomogą w serwisie takiego motoru ,więc jeden problem z głowy . mam zamiar kupić cos max do 10000zł + 2000zł jakby była potrzeba serwisu.
1) z tego co czytam KTM ,suzuki najdroższy w eksploatacji ?tłoki cylindry i tak dalej
2) do jakich roczników szukać ? lepiej szukać taniego od razu do remontu czy niby zadbane?
3)co jaki czas wymienia się cylinder ?
4)nastawiam się albo na yamahe albo honde - koszty eksploatacji podobne?

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: andrzej555 » czw, 11 cze 2015, 16:43

Wicherek proponujesz chłopakowi nauke na 25 letnim sprzęcie,kolega będzie tam walczył raczej o życie niż czerpał przyjemność z jazdy i zdobywał doświadczenie.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t

Post autor: wicherek666 » czw, 11 cze 2015, 18:22

Pytał, więc proponuję, a decyzja i tak jest jego. Ja o nic na tym sprzęcie nie wałczyłem bo wiedziałem gdzie są granice, a dzięki temu zdobyłem sporą wiedzę zaczynając dosłownie od 0. Myślę że tyle wystarczy. Na początek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”