125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
-
Autor tematusoko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Witam,
Krótkie pytanie czy motor typu wr125r lub inny 125cm3 w 4t poradzi sobie w terenie( na torze) ,czy nie ma totalnie na to szans.?Jestem początkujący i chciałbym się przez 1-2 sezony po szkolić w jeździe ,a następnie zmienić na 125cm3 2t albo 250cm3 4t.
183cm waga 90 kg
Czy ktoś testował w terenie 125 4t i jaki był efekt?
z góry dziękuję za podpowiedzi.
Krótkie pytanie czy motor typu wr125r lub inny 125cm3 w 4t poradzi sobie w terenie( na torze) ,czy nie ma totalnie na to szans.?Jestem początkujący i chciałbym się przez 1-2 sezony po szkolić w jeździe ,a następnie zmienić na 125cm3 2t albo 250cm3 4t.
183cm waga 90 kg
Czy ktoś testował w terenie 125 4t i jaki był efekt?
z góry dziękuję za podpowiedzi.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
125 w 4t nie jedzie. To jest motocykl dobry albo dla dzieci, albo do użytku typu dojazd do pracy.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematusoko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Czyli 125 4t to w tym wypadku strata czasu i pieniędzy. W takim razie przy mojej 125 cm3 2t jak rozumiem dla laika powinno wystarczyć ?Jeżeli tak to co szukać yamahe , ktm , suzuki? Czy któryś z nich jest tańszy w utrzymaniu? na sam motor mam około 10000zł
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Polecam 175cc 2t Typu DT, KDX albo coś innego z początku lat 90tych. Sam drugi sezon mam taki motocykl i jeździ się tym bardzo przyjemnie. Motocykl wiadomo dużo, nie ma do zaoferowania bo fabrycznie to ok 14km, ale na początek bardzo fajna sprawa dzięki której się nie zrazisz, a jesteś w stanie się wiele nauczyć. Na plus przemawia także cena takiego sprzętu i praktycznie brak konieczności przeprowadzania częstych serwisów czy remontów. wiadomo sprzęt leciwy i lubi się popsuć to czy tamto, ale większość jesteś w stanie sam sobie ogarnąć mając minimum wiedzy. Jeśli masz już jakąś wiedzę i pewne umiejętności to jakiś kros 125cc 2t będzie idealny na start. Tylko że tutaj trzeba już troszkę bardziej się o sprząta troszczyć.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Do nauki mechaniki.soko pisze:hmmm wr 125 4t ma fabrycznie 15 km , czyli stara dt 175cc albo kdx lepiej się nadaje do nauki?
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
Autor tematusoko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Witam
"do nauki mechaniki " = poprzedni kolega napisał ,że te motory typu kdx i dt ma 14km - i że to na początek wystarcza . rozumiem że to są motory 2t , że są po prostu przyblokowane do 14km normalnie mogą osiągnąć 30 km . Yamaha ma 15 km ,więc myślałem ,że te 15km to nie taka tragedia . Jak rozumiem nie ma odpowiednika motoru kdx lub dt z lat 2008-2015 , który jest w miarę uniwersalny , dobry dla początkujących zarazem można jeździć na kat.b ?
Sorki za może głupie i proste pytania ,ale jestem laikiem
"do nauki mechaniki " = poprzedni kolega napisał ,że te motory typu kdx i dt ma 14km - i że to na początek wystarcza . rozumiem że to są motory 2t , że są po prostu przyblokowane do 14km normalnie mogą osiągnąć 30 km . Yamaha ma 15 km ,więc myślałem ,że te 15km to nie taka tragedia . Jak rozumiem nie ma odpowiednika motoru kdx lub dt z lat 2008-2015 , który jest w miarę uniwersalny , dobry dla początkujących zarazem można jeździć na kat.b ?
Sorki za może głupie i proste pytania ,ale jestem laikiem
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Dobry pod względem ceny, oraz koszów eksploatacyjnych. Kat.B o ile dobrze kojarzę dotyczy motocykli o pojemności skokowej do 125 cc. Co do odpowiedników z roczników o których piszesz to nie orientuje się w jakich latach poszczególne modele były produkowane. Takie informacje z resztą można bardzo łatwo pozyskać. Od siebie dodam że żaden z tych motocykli nie osiągnie 30km, chyba że wpakujesz w niego kilka lub kilkanaście tyś.zł. ale to się raczej mija z celem i tego typu rzeczy zostawiłbym prawdziwym pasjonatom. Musisz sam zadecydować, czego chcesz: tor ? las? homologacja ? motocykl na kat.B ? 15km ? 30km ? jeżeli zależy Ci na w miarę świeżym sprzęcie szukaj hard enduro typu ktm exc 125 lub odpowiedniki takiego motocykla. Zanim podejmiesz decyzję poczytaj jakie są koszty utrzymania takiego pojazdu i jak należy o niego dbać, bo często jest to dość problematyczne a co za tym idzie wynikają później niemiłe konsekwencje które generują przesyt na rynku wtórnym pojazdów "świeżo po remoncie" a jak lubisz ten spot to proszę fajne rozwiązanie: https://www.youtube.com/watch?v=GYMumfWoPBk :finga: https://www.youtube.com/watch?v=1o2g0uV ... GIFSXDBGPX
-
Autor tematusoko
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: śr, 3 cze 2015, 11:13
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Ogólnie myślałem że czy dt125 lub wr125 byłaby dobra do nauki jazdy motorem w tym również po torze .Ale wszyscy sugerują ,że nie ma takiej możliwości.
Więc nastawiam się typowo na tor , mam w pobliżu . Z tego co czytam to na start najlepiej 2t 125 . Mam osoby które pomogą w serwisie takiego motoru ,więc jeden problem z głowy . mam zamiar kupić cos max do 10000zł + 2000zł jakby była potrzeba serwisu.
1) z tego co czytam KTM ,suzuki najdroższy w eksploatacji ?tłoki cylindry i tak dalej
2) do jakich roczników szukać ? lepiej szukać taniego od razu do remontu czy niby zadbane?
3)co jaki czas wymienia się cylinder ?
4)nastawiam się albo na yamahe albo honde - koszty eksploatacji podobne?
Więc nastawiam się typowo na tor , mam w pobliżu . Z tego co czytam to na start najlepiej 2t 125 . Mam osoby które pomogą w serwisie takiego motoru ,więc jeden problem z głowy . mam zamiar kupić cos max do 10000zł + 2000zł jakby była potrzeba serwisu.
1) z tego co czytam KTM ,suzuki najdroższy w eksploatacji ?tłoki cylindry i tak dalej
2) do jakich roczników szukać ? lepiej szukać taniego od razu do remontu czy niby zadbane?
3)co jaki czas wymienia się cylinder ?
4)nastawiam się albo na yamahe albo honde - koszty eksploatacji podobne?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Wicherek proponujesz chłopakowi nauke na 25 letnim sprzęcie,kolega będzie tam walczył raczej o życie niż czerpał przyjemność z jazdy i zdobywał doświadczenie.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: 125 cm3 4t vs 125 cm3 2t
Pytał, więc proponuję, a decyzja i tak jest jego. Ja o nic na tym sprzęcie nie wałczyłem bo wiedziałem gdzie są granice, a dzięki temu zdobyłem sporą wiedzę zaczynając dosłownie od 0. Myślę że tyle wystarczy. Na początek.