Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
kamiloz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 1 mar 2015, 14:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: kamiloz » śr, 18 mar 2015, 18:16

Witam, to mój pierwszy post. Także według wzoru:

-Przygoda z motorami zaczęła się 8lat temu, pierwsza był skuter Aprilia SR50(jakieś 3 sezony), później resztę czasu Aprilia MX50 (70cyl, wydech przelot, gaźnik 21, stożek itd więc była mocna). Trochę stuntowałem. Mx'em latałem po lesie i łąkach ale miała koła supermoto, także bez przesady, chociaż po leśnych drogach można było przygrzać.
-Tak jak pisałem wcześniej, polne drogi, łąki, las, drogi asfaltowe, ale niestety na kołach sm.
-Wiek 21lat, waga 85kg wzrost 180.
-Celuje w 250 2t, nie boję się nawet 60koni i nie chodzi tutaj o brak pokory ponieważ znam swoje możliwości, jestem dość wysportowany i wiem, że dałbym radę to ogarnąć (125 2t - za słabe, 250 4t przerażają mnie koszta remontów gdy np trafie na zaniedbaną sztukę).
-Nie będę startował w zawodach. Chcę jeździć po łąkach, polnych drogach, żwirowniach, lesie.
-Nie potrzebuję homologacji gdyż wszystkie te tereny po których chce jeździć są blisko domu więc nie musze nigdzie dojeżdżać.
-Czy ma być tani w utrzymaniu? Tak, ale to ma być kompromis pomiędzy mocą a trwałością/żywotnością (nie chce wymieniać tłoka co tydzień tylko załóżmy max2razy w sezonie, gdybym dużo jeździł).

Powiem tak, marzy mi się RM250, ale równie dobrze mógłbym mieć YZ250,KX250 czy CR250. Napraw i serwisu się nie obawiam mogę robić to sam. Ew. zawieszenie czy jakieś bardzo specjalistyczne naprawy w serwisach. Ogólnie chodzi mi o mocą krosówkę której nie zajeżdzę po miesiącu jazdy nie po torze. Proszę o wymianę doświadczeń. Dzięki

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: solaris » śr, 18 mar 2015, 19:03

Piszesz o: HARD a chcesz CROSS
Powiem tak, marzy mi się RM250, ale równie dobrze mógłbym mieć YZ250,KX250 czy CR250. Napraw i serwisu się nie obawiam mogę robić to sam. Ew. zawieszenie czy jakieś bardzo specjalistyczne naprawy w serwisach. Ogólnie chodzi mi o mocą krosówkę której nie zajeżdzę po miesiącu jazdy nie po torze. Proszę o wymianę doświadczeń. Dzięki
Polecam DRZ 400E jeśli znajdziesz w tej cenie...

Coś pokroju tego - http://otomoto.pl/suzuki-dr-z-drz-400e- ... 60461.html

idealna maszyna do tego o czym piszesz no i serwisowanie tanie - to nie to samo co hard (ani też krosówka o której piszesz). A jeśli już celujesz w coś mocno hardenturo to wszystko porkoju CRF X, WC, EXC itp

Autor tematu
kamiloz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 1 mar 2015, 14:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: kamiloz » śr, 18 mar 2015, 19:20

solaris pisze:Piszesz o: HARD a chcesz CROSS
Powiem tak, marzy mi się RM250, ale równie dobrze mógłbym mieć YZ250,KX250 czy CR250. Napraw i serwisu się nie obawiam mogę robić to sam. Ew. zawieszenie czy jakieś bardzo specjalistyczne naprawy w serwisach. Ogólnie chodzi mi o mocą krosówkę której nie zajeżdzę po miesiącu jazdy nie po torze. Proszę o wymianę doświadczeń. Dzięki
Polecam DRZ 400E jeśli znajdziesz w tej cenie...

Coś pokroju tego - http://otomoto.pl/suzuki-dr-z-drz-400e- ... 60461.html

idealna maszyna do tego o czym piszesz no i serwisowanie tanie - to nie to samo co hard (ani też krosówka o której piszesz). A jeśli już celujesz w coś mocno hardenturo to wszystko porkoju CRF X, WC, EXC itp

Napisałem hardenduro, ponieważ przed chwilą czytałem gdzieś definicję, z której wynikało, ze jest to coś pomiędzy full crossem a enduro, a nie ciężkim enduro z homologacją, lampami, akumulatorem i stacyjką, czyli masą zbędnych rzeczy. To może zmienie pytanie, jak długo nacieszę się tymi modelami o których wspomniałem w wyżej wymienionym trybie jazdy? (nie wiem czy nie zdublowałem posta - poprzedni się nie dodał [?'] )

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: solaris » śr, 18 mar 2015, 20:48

Może i faktycznie coś pomiędzy ale ty wymieniłeś tylko maszny do motocrossu a nie hard enduro. Tj. pisałem wcześniej - EXC, CRF X, WR, TE. To są oznaczenia motocykli hard enduro. Dlatego poleciłem Ci też DRZ 400E - niezawodną maszynę do enduro (soft) - idealnie pasuje do Twojego stylu jazdy i uwierz mi, mocy ma pod dostakiem.

Autor tematu
kamiloz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 1 mar 2015, 14:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: kamiloz » śr, 18 mar 2015, 22:06

solaris pisze:Może i faktycznie coś pomiędzy ale ty wymieniłeś tylko maszny do motocrossu a nie hard enduro. Tj. pisałem wcześniej - EXC, CRF X, WR, TE. To są oznaczenia motocykli hard enduro. Dlatego poleciłem Ci też DRZ 400E - niezawodną maszynę do enduro (soft) - idealnie pasuje do Twojego stylu jazdy i uwierz mi, mocy ma pod dostakiem.
Dziekuje bardzo za odpowiedz, jednak jakos do mnie nie przemawiaja te pomysly. Nie wiem czy to jest odpowiednie miejsce ale po krotce chcialbym uzyskac wyjasnienie na czym polega roznica pomiedzy zalozmy tym RM250 od EXC250 poza oświetlenia m i starterem? Inne przełożenia? Inne mapy zapłonu? Przełożenia? Chodzi mi o to jak mniej wiecej sklasyfikowac roznice pomiedzy full crossem jakim sa te maszyny ktore wymienilem, a Tym zalozmy EXC250, ktore przeciez tez jest dosc wykrecone.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: solaris » czw, 19 mar 2015, 00:08

kamiloz pisze: Dziekuje bardzo za odpowiedz, jednak jakos do mnie nie przemawiaja te pomysly. Nie wiem czy to jest odpowiednie miejsce ale po krotce chcialbym uzyskac wyjasnienie na czym polega roznica pomiedzy zalozmy tym RM250 od EXC250 poza oświetlenia m i starterem? Inne przełożenia? Inne mapy zapłonu? Przełożenia? Chodzi mi o to jak mniej wiecej sklasyfikowac roznice pomiedzy full crossem jakim sa te maszyny ktore wymienilem, a Tym zalozmy EXC250, ktore przeciez tez jest dosc wykrecone.
Tak po krótce:
- silnik (ale inaczej wystrojony, inny skok tłoka) tutaj na plus bo zwiększa się minimalnie żywotność
- zawieszenie (bardziej miękkie)
- skrzynia biegów
- inny rozmiar stosowowanych opon i inna felga z tyłu (18 cali)
- pojemność banku
- rozrusznik, oświetlenie, ogólnie elektryka
- możliwość rejestracji (homologacja)

Inaczej - krosówka na TOR, enduro LASY. I niech tak zostanie. Oczywiście można krosówka jeździć po lasach jak i motocyklem enduro po torach. Tylko po co? Skoro obydwa zostały stworzone do czegoś innego.
Nie kupuj krosówki do jazdy typowej po lesie, szlaki.. jak już to celuj w to co pisałem wczesniej EXC itp

Autor tematu
kamiloz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 1 mar 2015, 14:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: kamiloz » czw, 19 mar 2015, 00:36

Jasne, zgadzam się z Tobą. Po prostu zależało mi na nakreśleniu wyraźnych różnic pomiędzy dwoma typami. Tak na prawdę, to wydaje mi się (mogę się mylić, ale to też kwestia obranej skali), że nie są aż tak znaczące różnice jeśli chodzi o ten podział. Najlepiej gdyby ktoś doświadczony dokonał porównania na własnej skórze, jak te różnice faktycznie określają przydatność do sprzecznego z zamierzeniem użytkowania i jak to się będzie odbijało na portwelu. Ja dam taki przykład, że zastanawiam się czy po prostu będzie dla mnie to aż taka różnica w odczuciach z jazdy, wyciagniecia maximum, kosztach eksploatacji i napraw pomiedzy tymi typami. Nie wiem czy jest sens dopłacania za mozliwosc rejestracji czy ta zbedna elektryke gdy i tak z tego nie skorzystam po prostu. Znakomita wiekszosc lata full crossami po lasach i zastanawiam sie czy maja jakis patent na to czy po prostu wynika to z tefo ze faktycznie zdaje egzamin lub z niewiedzy. Taki pomysl mi coagle w glowie siedzi, wiem ze zabrzmi dosc dobitnie... A gdyby w full crosie zalozyc mniejsza zebatke z tylu? Przeciez ma to duze znaczenie, nie trzebabylo by tak pilowac moto. Czekam na odpowiedz :)

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: solaris » czw, 19 mar 2015, 10:00

Ja sam jeździłem na torze i po lasach krosówką. W Zawodach CC także. Dlaczego tak? Bo nie stać mnie było na kupno dwóch motocykli. Druga sprawa, hardenduro jest z reguły droższe i dlatego każdy celuje w krosówkę i tak jeździ po lasach.

Nie są znaczące różnice? Chyba nigdy nie jechałeś EXC i np SX w lasie (dwusuwy). Prawda jest taka, że EXC z lekkością się wspina pod górę, gdzie SX trzeba piłować i kręcić, różnica moim zdaniem jest bardzo duża jeśli chodzi o silnik, przełożenia.

Autor tematu
kamiloz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 1 mar 2015, 14:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: kamiloz » czw, 19 mar 2015, 10:08

Ok, dziekuje za odpowiedz. W takim razie zmieniam troche obiekt poszukiwan i uwage skieruje na EXC. Ogladalem wiele filmikow na YT i wiekszosc wlasnie przedstawia taki styl jazdy i teren, w ktorym bede sie poruszal a przy tym moto jest dziki i nie nafaszerowane zbytecznymi rzeczami. Dzieki za odpowiedz. Moze sa jakies szczegolne miejsca na ktore zwrocic uwage przy kupnie KTM EXC pozs tymi standardowymi, ktore sprawdza sie we wszystkich moto. Chodzi mi o jakies newralgiczne Miejsca itd.

Autor tematu
kamiloz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 1 mar 2015, 14:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: kamiloz » czw, 19 mar 2015, 10:11

Oczywiscie, ze nigdy nie jezdzilem:) Dlatego tu pisze, zeby sie rozeznac. W takim razie to co mowisz, jeszcze bardziej sklania mnie do zakupu EXC :)

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: andrzej555 » czw, 19 mar 2015, 17:52

Jeżeli założysz przełożenie na prędkość nie pojeżdzisz pomiędzy drzewami itp,silnik będzie szarpał lub gasł.Do lasu moc nie jest tak odczuwalna jak na torze osobiście polecałbym ci lekkie 4t.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
kamiloz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 1 mar 2015, 14:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hardenduro z naciskiem na hard do 8500zł.

Post autor: kamiloz » czw, 19 mar 2015, 20:57

Też o tym myślałem, ale sentyment do 2t jest zbyt mocny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”