Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
-
Autor tematuEugeniusz_PMi
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 17 lis 2014, 01:17
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Cześć.
Proszę o wypowiedzi osób, które miały styczność z WR. Mowa tutaj o słabszym modelu 31 KM. Czy na trasie leśnej czy też na żwirowni ten sprzęt wypada dużo gorzej od np. CR 250 F? Wiadomo, że typowe wyżyłowane crossy mają bardzo dużą moc. Jeździłem różnymi wyczynówkami (KX 125, CR 250 F) i moje pytanie: czy bardzo będę od nich odstawal na wypadzie w las czy może będzie to niezbyt zauważalne? Druga sprawa czy są szanse na jakieś hill climby nieduże napotkane po drodze czy tez na żwirowni? Nie chce jeździć jak "ciota" a jedynym powodem na decyzje odnośnie soft enduro to remonty i koszty utrzymania "fulla". Na tor nie mam zamiaru się wybierać. Jestem na etapie rozwoju firmy i moje dochody są oczywiście niepewne a inne wydatki tez mam odpadaja sprzęty typu DT 125 a juz na pewno 15 konne 4T jak XT itp. Chce choć trochę poorac ziemie bez strzałów sprzęgła.
Pozdro.
Proszę o wypowiedzi osób, które miały styczność z WR. Mowa tutaj o słabszym modelu 31 KM. Czy na trasie leśnej czy też na żwirowni ten sprzęt wypada dużo gorzej od np. CR 250 F? Wiadomo, że typowe wyżyłowane crossy mają bardzo dużą moc. Jeździłem różnymi wyczynówkami (KX 125, CR 250 F) i moje pytanie: czy bardzo będę od nich odstawal na wypadzie w las czy może będzie to niezbyt zauważalne? Druga sprawa czy są szanse na jakieś hill climby nieduże napotkane po drodze czy tez na żwirowni? Nie chce jeździć jak "ciota" a jedynym powodem na decyzje odnośnie soft enduro to remonty i koszty utrzymania "fulla". Na tor nie mam zamiaru się wybierać. Jestem na etapie rozwoju firmy i moje dochody są oczywiście niepewne a inne wydatki tez mam odpadaja sprzęty typu DT 125 a juz na pewno 15 konne 4T jak XT itp. Chce choć trochę poorac ziemie bez strzałów sprzęgła.
Pozdro.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Nie napisałeś najważniejszego ile ważysz?do 70-80kg powinieneś w miare latać.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematuEugeniusz_PMi
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 3
- Rejestracja: pn, 17 lis 2014, 01:17
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Na ogół jest to 70 kg z hakiem ) Fajnie by było jakbyście podali również jak najwięcej bardzo podobnych maszyn do dual sportu. Mogą być większe pojemności byle było 30-40 kucy. Chciałbym, żeby masa własna na sucho nie przekraczała 130 kg, bo jak mówię, lekki teren też musi być, ale nie jakieś trudne przeprawy błotne. U nas bardzo ciężko o takie motocykle. Dodam, że planuję przeznaczyć około 8 tysięcy zł, na wiosnę 2015, fajnie, jakby była możliwość rejestracji ale niekoniecznie. Najbardziej mi zależy na trwałym silniku, wiadomo, że nie będę jeździł 5 lat bez remontów i serwisów, ale nie ma to być jak w wyczynach, gdzie tłoki idą rocznie czasami dwa itp.
Pozdro
Pozdro
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Da radę bez problemów przy Twojej wadze i nie będziesz odstawał, bo ten sprzęt jest stworzony właśnie do jazdy po lesie, mniej się uszarpiesz dzięki łagodniejszej charakterystyce zawieszenia, a podjazdy też idzie taką wr'ką niemałe pokonać
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Spokojnie, Yamaha YZ 250F ma ok. 34 konie (realne) więc 3 konie różnicy nie będą zbytnio zauważalne
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Kolego mówa tu o WR250R a nie o WR250F, realnie WR250R ma około 24KM a WR250F około 30KM, podczas gdy YZ250F około 37KM.wojtek916 pisze:Spokojnie, Yamaha YZ 250F ma ok. 34 konie (realne) więc 3 konie różnicy nie będą zbytnio zauważalne
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Z zasady enduraki mają większy moment obrotowy do swoich crossowych odpowiedników ale mają mniej koni.
W praktyce to wygląda tak że ktm sxf 450 z obciążeniem 140 kg pod tą samą górkę ciągnie gorzej niż exc450f bo ten ma większy moment obrotowy. W terenie jest to bardzo ważna rzecz a ja widzę że chyba zapominacie o tym. Pozatym nie moc a technika ...
W praktyce to wygląda tak że ktm sxf 450 z obciążeniem 140 kg pod tą samą górkę ciągnie gorzej niż exc450f bo ten ma większy moment obrotowy. W terenie jest to bardzo ważna rzecz a ja widzę że chyba zapominacie o tym. Pozatym nie moc a technika ...
Więcej grzechów nie pamiętam...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Jeśli SXF450 utrzymasz na odpowiednich obrotach to pociągnie tak samo jak EXC450 (jak nie lepiej), przewagę momentu obrotowego EXC450 zauważysz w sytuacji kiedy pod obciażeniem bedziesz musiał manewrować między np. skałami. Wracając do tematu to nie podałem tych danych z powodu fascynacji mocą, ale informacyjnie. Pamietajcie że sama wartość momentu czy mocy nic nam nie mówi, dopiero zestawienie obu tych wartości z konkretnymi obrotami daje obraz możliwości silnika. WR250R z mocą około 24KM , niższym momentem obrotowym, masą bliską 130kg i zawieszeniem o skoku 260mm będzie wyraźnie odstawać do innych wyczynowych maszyn ( przy założeniu że kierowcy na wszystkich maszynach maja podobne umiejętności), w warunkach enduro głównie jej masa da znać o sobie potem niedostatki zawieszenia a na końcu mocy. W warunkach torowych wszystko na raz.Maxym pisze:Z zasady enduraki mają większy moment obrotowy do swoich crossowych odpowiedników ale mają mniej koni.
W praktyce to wygląda tak że ktm sxf 450 z obciążeniem 140 kg pod tą samą górkę ciągnie gorzej niż exc450f bo ten ma większy moment obrotowy. W terenie jest to bardzo ważna rzecz a ja widzę że chyba zapominacie o tym. Pozatym nie moc a technika ...
-
- Mistrz prostej
- Posty: 53
- Rejestracja: czw, 14 lip 2005, 08:25
- Motocykl: Yamaha WR 250 R osiołek :-)
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sochaczew
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Bierz WRkę i śmigaj bezproblemowoEugeniusz_PMi pisze:Cześć.
Proszę o wypowiedzi osób, które miały styczność z WR. Mowa tutaj o słabszym modelu 31 KM. Czy na trasie leśnej czy też na żwirowni ten sprzęt wypada dużo gorzej od np. CR 250 F? Wiadomo, że typowe wyżyłowane crossy mają bardzo dużą moc. Jeździłem różnymi wyczynówkami (KX 125, CR 250 F) i moje pytanie: czy bardzo będę od nich odstawal na wypadzie w las czy może będzie to niezbyt zauważalne? Druga sprawa czy są szanse na jakieś hill climby nieduże napotkane po drodze czy tez na żwirowni? Nie chce jeździć jak "ciota" a jedynym powodem na decyzje odnośnie soft enduro to remonty i koszty utrzymania "fulla". Na tor nie mam zamiaru się wybierać. Jestem na etapie rozwoju firmy i moje dochody są oczywiście niepewne a inne wydatki tez mam odpadaja sprzęty typu DT 125 a juz na pewno 15 konne 4T jak XT itp. Chce choć trochę poorac ziemie bez strzałów sprzęgła.
Pozdro.
Jeżdżę kilka miesięcy WRką R z 2009 roku, wcześniej miałem też WR250F i YZ250F. Oczywiście że Rka jest nieco słabsza, za to nadrabia elastycznością, niskim spalaniem i jest trochę wygodniejsza na dłuższych trasach. Jeśli chcesz endurować to szczerze polecam. Nie zawiedziesz się i nie zechcesz zmienić
Wcześniejszymi jeździłem większość po torze, teraz w zimę zawiozę Rkę na regulację zawiasu, zmienię wydech i będę próbował jak da radę po hopkach Po kilku latach poszukiwań wydaje mi się, że trafiłem w sedno, czyli rano do pracy (o ile nie jest za zimno) a w drodze powrotnej można wstąpić na mocniejsze enduro, albo na tor - oczywiście bez skoków po 30 metrów chociaż widziałem niezłe wyczyny takim sprzętem.
https://www.youtube.com/watch?v=VJDx6gx6pCc
Yamaha od lat
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
Teoretycznie odblokowana Yamaha DT 125 też ma 24 konie :>
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
4t bez porównania łatwiej i fajniej sie jeżdzi.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 289
- Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
- Motocykl: Husqvarna WR 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: okolice Myślenic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha WR 250 R vs Cross wyczynowy
To jest kwestia gustu sporna i lepiej jej nie roztrząsać od nowa. Ostatnio widziałem fajny filmik odnośnie tego sporu. Linkandrzej555 pisze:4t bez porównania łatwiej i fajniej sie jeżdzi.
Więcej grzechów nie pamiętam...