Enduro Ktma

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Enduro Ktma

Post autor: johnny15 » śr, 15 paź 2014, 20:55

Cześć, przesiadam się z crfy na enduro. Jakie polecacie z ktma od rocznika 2010 w górę. Chciałbym się też dowiedzieć ile palą 2t (250, 300) i ile mniej więcej 4t (450 530). 2t czy 4t w czym co lepsze :) Pozdrawiam

Lam3r
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
Motocykl: EXC-F 350
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro Ktma

Post autor: Lam3r » czw, 16 paź 2014, 21:34

Hej.

Jakiego polecam od 2010 w górę? - Od 2012 w 2T charakterystyka oddawania mocy została jeszcze bardziej zbliżona do 4T, głownie dzięki zastosowaniu wyższego cylindra, który poprawia zakres dolnych obrotów. Jest przepaść między exc z powiedzmy 2002 a 2012 roku. Przesiadając się z jednego na drugiego z klapkami na oczach i uszach pomyślałbyś, że właśnie wsiadłeś na jakiegoś bliżej nieokreślonego 4T.

Natomiast wszystkie 4T w 2012 roku dostały wtrysk.

Nowe dwusuwy ktm-a palą średnio 20-30% więcej od ich odpowiedników w 4T. Te różnice dziś zacierają się, to już nie to co kiedyś że 2T spalił po prostu 2x tyle co 4T. Spore znaczenie ma tu też styl jazdy. Jeżeli cisniesz szutry na pełnej manecie to wiadomo ze 2T spali hektolitry paliwa. Natomiast taki exc 300 przy stricte technicznej jezdzie dolnymi/srednimi obrotami w ciężkim terenie potrafi czasem spalić mniej niż 450/500 4T. Przeliczać litrów na mth czy km chyba nie ma sensu. Wszystko zależy od tego gdzie i jak jezdzisz. Wiesz, ile pali twoja CRF więc masz jakieś odniesienie. Wiekszy 4T spali troszkę wiecej niż ona a 250/300 2T odpowiednio te ~20-30% wiecej.

2T czy 4T - A w jakim terenie masz zamiar dokładnie jezdzic? Podjazdy, techniczny teren (kłody, kamienie etc), piaskownie?

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro Ktma

Post autor: johnny15 » czw, 16 paź 2014, 22:18

Podjazdy, piachy, las, błota :D I raczej wybiore 4T bo mniej pali, a i koła supermoto się założy. Tylko jak szukać zdrowej sztuki ?

Lam3r
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
Motocykl: EXC-F 350
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro Ktma

Post autor: Lam3r » czw, 16 paź 2014, 22:38

No to w takim razie 4T będzie lepszą opcją, zwlaszcza że przesiadasz się właśnie z 4T. Zalety 2T doceniamy dopiero w bardzo trudnym terenie lub jeżdząc czysto technicznie. Do takiego typowego enduro-zapierdalania lepsze będzie 4T.

Jak to we wszystkich tego typu moto - pewności nigdy mieć nie możesz, dopiero po rozebraniu silnika :(

Autor tematu
johnny15
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 111
Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
Motocykl: Honda CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Radomsko
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Enduro Ktma

Post autor: johnny15 » pt, 17 paź 2014, 14:57

Lam3r pisze:No to w takim razie 4T będzie lepszą opcją, zwlaszcza że przesiadasz się właśnie z 4T. Zalety 2T doceniamy dopiero w bardzo trudnym terenie lub jeżdząc czysto technicznie. Do takiego typowego enduro-zapierdalania lepsze będzie 4T.

Jak to we wszystkich tego typu moto - pewności nigdy mieć nie możesz, dopiero po rozebraniu silnika :(
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :) Takich użytkowników potrzeba na tym forum!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”