Enduro Ktma
-
Autor tematujohnny15
- Mistrz prostej
- Posty: 111
- Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
- Motocykl: Honda CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Radomsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Enduro Ktma
Cześć, przesiadam się z crfy na enduro. Jakie polecacie z ktma od rocznika 2010 w górę. Chciałbym się też dowiedzieć ile palą 2t (250, 300) i ile mniej więcej 4t (450 530). 2t czy 4t w czym co lepsze Pozdrawiam
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
- Motocykl: EXC-F 350
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Enduro Ktma
Hej.
Jakiego polecam od 2010 w górę? - Od 2012 w 2T charakterystyka oddawania mocy została jeszcze bardziej zbliżona do 4T, głownie dzięki zastosowaniu wyższego cylindra, który poprawia zakres dolnych obrotów. Jest przepaść między exc z powiedzmy 2002 a 2012 roku. Przesiadając się z jednego na drugiego z klapkami na oczach i uszach pomyślałbyś, że właśnie wsiadłeś na jakiegoś bliżej nieokreślonego 4T.
Natomiast wszystkie 4T w 2012 roku dostały wtrysk.
Nowe dwusuwy ktm-a palą średnio 20-30% więcej od ich odpowiedników w 4T. Te różnice dziś zacierają się, to już nie to co kiedyś że 2T spalił po prostu 2x tyle co 4T. Spore znaczenie ma tu też styl jazdy. Jeżeli cisniesz szutry na pełnej manecie to wiadomo ze 2T spali hektolitry paliwa. Natomiast taki exc 300 przy stricte technicznej jezdzie dolnymi/srednimi obrotami w ciężkim terenie potrafi czasem spalić mniej niż 450/500 4T. Przeliczać litrów na mth czy km chyba nie ma sensu. Wszystko zależy od tego gdzie i jak jezdzisz. Wiesz, ile pali twoja CRF więc masz jakieś odniesienie. Wiekszy 4T spali troszkę wiecej niż ona a 250/300 2T odpowiednio te ~20-30% wiecej.
2T czy 4T - A w jakim terenie masz zamiar dokładnie jezdzic? Podjazdy, techniczny teren (kłody, kamienie etc), piaskownie?
Jakiego polecam od 2010 w górę? - Od 2012 w 2T charakterystyka oddawania mocy została jeszcze bardziej zbliżona do 4T, głownie dzięki zastosowaniu wyższego cylindra, który poprawia zakres dolnych obrotów. Jest przepaść między exc z powiedzmy 2002 a 2012 roku. Przesiadając się z jednego na drugiego z klapkami na oczach i uszach pomyślałbyś, że właśnie wsiadłeś na jakiegoś bliżej nieokreślonego 4T.
Natomiast wszystkie 4T w 2012 roku dostały wtrysk.
Nowe dwusuwy ktm-a palą średnio 20-30% więcej od ich odpowiedników w 4T. Te różnice dziś zacierają się, to już nie to co kiedyś że 2T spalił po prostu 2x tyle co 4T. Spore znaczenie ma tu też styl jazdy. Jeżeli cisniesz szutry na pełnej manecie to wiadomo ze 2T spali hektolitry paliwa. Natomiast taki exc 300 przy stricte technicznej jezdzie dolnymi/srednimi obrotami w ciężkim terenie potrafi czasem spalić mniej niż 450/500 4T. Przeliczać litrów na mth czy km chyba nie ma sensu. Wszystko zależy od tego gdzie i jak jezdzisz. Wiesz, ile pali twoja CRF więc masz jakieś odniesienie. Wiekszy 4T spali troszkę wiecej niż ona a 250/300 2T odpowiednio te ~20-30% wiecej.
2T czy 4T - A w jakim terenie masz zamiar dokładnie jezdzic? Podjazdy, techniczny teren (kłody, kamienie etc), piaskownie?
-
Autor tematujohnny15
- Mistrz prostej
- Posty: 111
- Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
- Motocykl: Honda CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Radomsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Enduro Ktma
Podjazdy, piachy, las, błota I raczej wybiore 4T bo mniej pali, a i koła supermoto się założy. Tylko jak szukać zdrowej sztuki ?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
- Motocykl: EXC-F 350
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Enduro Ktma
No to w takim razie 4T będzie lepszą opcją, zwlaszcza że przesiadasz się właśnie z 4T. Zalety 2T doceniamy dopiero w bardzo trudnym terenie lub jeżdząc czysto technicznie. Do takiego typowego enduro-zapierdalania lepsze będzie 4T.
Jak to we wszystkich tego typu moto - pewności nigdy mieć nie możesz, dopiero po rozebraniu silnika
Jak to we wszystkich tego typu moto - pewności nigdy mieć nie możesz, dopiero po rozebraniu silnika
-
Autor tematujohnny15
- Mistrz prostej
- Posty: 111
- Rejestracja: pn, 9 kwie 2012, 18:36
- Motocykl: Honda CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Radomsko
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Enduro Ktma
Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi Takich użytkowników potrzeba na tym forum!Lam3r pisze:No to w takim razie 4T będzie lepszą opcją, zwlaszcza że przesiadasz się właśnie z 4T. Zalety 2T doceniamy dopiero w bardzo trudnym terenie lub jeżdząc czysto technicznie. Do takiego typowego enduro-zapierdalania lepsze będzie 4T.
Jak to we wszystkich tego typu moto - pewności nigdy mieć nie możesz, dopiero po rozebraniu silnika