Yamaha WR 426F 02'

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
marek1234
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 23:24
Motocykl: W trakcie
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Yamaha WR 426F 02'

Post autor: marek1234 » pt, 20 cze 2014, 18:30

Witam
Mój kolega ma na sprzedaż ową wr jak w temacie za 4500zł myślę, że uda się za mniej ;) Przechodząc do sedna sprawy, wygląda następująco. Kumpel kupił ją już trochę czasu temu, latał, zmienili my w niej napęd olej, chodziła bez zarzutu, aż do pewnego czasu jak kolega cisnął nią na kole spory kawałek na kole i niestety wr straciła kompresję. Po rozbiórce okazało się, że tłok się przytarł oraz nikasil się wytarł w miejscu przytarcia, pewnie był już na wykończeniu. Kumpel oddał yamaszke do mechanika, który zmienił mu tłoczek i korbę oraz cylinder wstawiono tuleje. Byli my u tego mechanika zobaczyć postępy pracy, pokazał nam tłoczek, cylinder i wał z przebitą korbą(niby nowa ale jakoś mi się nie widzi, żadnego logo firmy np. wossner czy coś jakaś taka niemrawa i na dodatek posiadała lekkie rysy w główce korbowodu :/ ), widać też było ślady przytarcia, tylko teraz nie pamiętam czy jednego czy obu wałkach a wiadomo yamaha ma wałki na panewkach a nie jak np. honda czy ktm na łożyskach :/ Moto zostało poskładane, odebrane i kolega wracał za mną wr do domu lecz parę km za wioską maszyna stanęła i kopka twarda i lipa, mechanik wziął ją z powrotem do siebie rozebrał i powiedział, że trza kupić drugą pompę oleju a korbę wstawi nową na własny koszt, czyli musiała chwycić. Stan ogólny oceniam na dobry ze względu na sytuacje z silnikiem.

Poniżej linki do zdjęć WR:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ec ... 06762.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fae ... 10ed3.html
Opłaca się brać za taką sumkę czy lepiej sobie odpuścić i kupić coś na chodzie ?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: Majster128 » sob, 21 cze 2014, 12:44

Regeneracja jednego zatartego wałka w tej głowicy to koszt ok 900 zł.
Nowy korbowód może mieć co najwyżej ślady po honowaniu w główce korbowodu.
http://www.sunnen.pl/uploads/pics/Honing_42.jpg
Wszystkie podzespoły (razem z pompą) powinny być zweryfikowane przy pierwszej rozbiórce.

krzysiekg
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: pn, 3 lut 2014, 19:45
Motocykl: wr426
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: krzysiekg » ndz, 22 cze 2014, 10:06

cena spoko , mozna zarzykować :D nastaw sie że 3 tyś bedziesz musiał wsadzic w remont tylko znajdz mechanika a nie idiote .

pozdro!

Autor tematu
marek1234
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 23:24
Motocykl: W trakcie
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: marek1234 » pn, 23 cze 2014, 21:24

Trochę mnie nie było, nie miałem jak zawitać na forum.
Ślady na korbowodzie to na pewno nie po honowaniu tylko coś jakby w rodzaju przytarcia.
A co do mechaniki to ja sam sobie robię co tylko mogę, rozebranie, złożenie we własny zakresie :)
A właśnie czy jest prawdopodobieństwo, że pasowałby cylinder od np yzf 450 02' ?
Sam nie wiem czy się pchać w to czy nie, tylko robiąc ją wiem co mam jak w przypadku aktualnego sprzęt SX 250 97',
kupiłem zajechanego wymieniłem korbę, tłok, i cylinder prze tulejowałem bo był poniszczony przez rozsypane łożysko stopy korbowodu ;/ i moto lata jak należy :). Mam jakoś tak chęć na 4t, może przez to że ciągle 2t ;) Myślałem też nad crf 450 albo ktm, a wr bo akurat można powiedzieć jest w zasięgu ręki.

Myślę, że pogadam z kolegom i bym podjechał do tego mechanika jak wr jest rozebrana i bym oblukał i jakieś fotki zrobił i wrzucił na forum.

gouder
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: pt, 24 sty 2014, 01:01
Motocykl: yz450f
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: gouder » wt, 24 cze 2014, 13:40

Z tego co piszesz to poniesiesz w nalepszym wypadku koszt wymiany pompy oleju i regeneracji glowicy bo jest przytarta, korbowód ma wymienić mechanik na swoj koszt. Jeśli pozatym nie ma dokładki to za 4 tys się opłaca, jeśli nie, to nie jest to okazja a niezłe bagno na kase, czas i nerwy.

Autor tematu
marek1234
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 23:24
Motocykl: W trakcie
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: marek1234 » wt, 24 cze 2014, 13:51

Dokładnie, muszę się grubo nad tym zastanowić, bo dużo jest ciekawych ofert odnośnie crf 450 z 2003-2005. A pewnie korba nie została zmieniona jeszcze bo jak dla mnie ten mechanik jakiś taki lewy, raz jak byliśmy u niego i mówiłem mu o tych rysach na korbie to mówił, że taka była i to jest nowa, jak oglądałem te wałki to wyskoczył z tekstem "może wałki też inne dałem" tak dosyć nerwowo a kolega tak się nie zna i tylko chciał mieć moto zrobione ;/

gouder
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 62
Rejestracja: pt, 24 sty 2014, 01:01
Motocykl: yz450f
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: gouder » wt, 24 cze 2014, 16:17

Tu jest ten plus, że można zweryfikować stan części tylko trzeba wiedzieć co i jak, można kupić sprzęt na chodzie w stanie 3 min przed detonacją. Z mechanikami jest różnie, czasem odwala fuszere, oszukuje klienta, a czasem klient chcąc zaniżyć koszty sam robi sobie krzywdę. Kolega kupił 426 po remoncie za grubo przesadzoną kase, w ciagu ubiegłego roku odwiedził dwuch mechaników pierwszy dokręcał śruby palcami a uszczelkę pod głowicą wydmuchało po 4 h jazdy przy tym kasował drożej niż serwis, drugi poprawił wszystko po pierwszym a swoją małą wpadkę poprawił gratis, stawki ma niewygórowane, części w dobrych cenach i kolejkę przed warsztatem.
Będzie Pan zadowolony... ;-)

Autor tematu
marek1234
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 23:24
Motocykl: W trakcie
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: marek1234 » śr, 25 cze 2014, 13:45

Heh dokładnie, przynajmniej wiadomo na czym jeżdżę, 100% pewności.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Birthday
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: solaris » śr, 25 cze 2014, 14:54

Poczytaj jeszcze ten temat przed kupnem (ew. zastosuj się do niego po kupnie)

viewtopic.php?f=3&t=11633

Autor tematu
marek1234
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: wt, 10 cze 2014, 23:24
Motocykl: W trakcie
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: marek1234 » czw, 26 cze 2014, 14:36

Mianowicie sprawa może nie dojść do skutku z powodu ustawy odnośnie 125cm3 na B, można i z automatyczną i manualną skrzynią latać, więc raczej nic poza EXC :)

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: andrzej555 » czw, 26 cze 2014, 19:13

Ja czytałem,że tylko automaty.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha WR 426F 02'

Post autor: robsztix » czw, 26 cze 2014, 22:31

Na poczatku byla mowa o automatach, ale ponoc manuale tez maja pod to podchodzic, tylko, ze tam jakies ograniczenia co do mocy maja byc i wtedy EXC raczej nie podejdzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”