KTM MX 250 1989

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Mizaku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 14 kwie 2014, 23:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM MX 250 1989

Post autor: Mizaku » śr, 16 kwie 2014, 23:48

Witam wszystkich. Na wstępie zaznaczam, że jestem we wszystkim zupełnie zielony.
Chciałbym kupić motocykl crossowy, tak jak w temacie, KTM MX 250 (2t, 56km) z 1989 roku. Jest to maszyna znajomego mechanika, która przechodzi kapitalkę silnika. Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, na jakich partach. Imć życzy sobie za crossa 3000zł. Nie znam się na cenach i całej reszcie związanej z tematem, gdyż motocykle crossowe zawsze były dobrem poza moim zasięgiem finansowym. To się może wydać niektórym śmieszne, bo zarabiam 1500zł jako dostawca części samochodowych, ale te 3000zł jest dla mnie osiągalne, więc mocno zacząłem rozważać zakup tej maszyny.
Zakładam, że wielu z Was odradzi mi motocykl o takiej mocy na początek, zwłaszcza, że nigdy na motorze nie siedziałem. Kiedyś dużo śmigałem na bmx (wiem, trochę kuriozalne porównanie), zatem domyślam się, że się trochę poprzewracam.

Nie planuje jakiejś ekstremalnej jazdy, chciałbym sobie rekreacyjnie pojeździć po polnych drogach i lasach. Mam 177cm wzrostu, 76kg i 21 lat, cały czas chodzę na siłkę, więc też ciągle rosnę.

Generalne pytania:
-Czy opłaca się nabyć tą maszynę za te pieniądze i rocznik?
-Czy jest możliwość lekkiej optycznej modyfikacji (siodło, owiewki/plastiki), żeby trochę jej wygląd "unowocześnić".
-Koszt utrzymania takiej maszyny (ogólnie nurtuje mnie to, zważając na rocznik i moje śmieszne dochody)
-Czy do cyklicznego remontu silnika wystarczą uniwersalne części?

Ile osób, tyle innych opinii, więc stwierdziłem, że tu napisze i zapytam pasjonatów i profesjonalistów. Wiem, że dwa ostatnie pytania mogą być trochę niezgodne z szablonem, ale nie chciałem zakładać dodatkowego tematu i robić syfu na forum. Jeśli to problem, to przepraszam. Nie ukrywam, że mi zależy, bo chciałbym sobie poszaleć, a i zawsze mnie to rajcowało.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM MX 250 1989

Post autor: solaris » czw, 17 kwie 2014, 10:04

To takie moto?

Ogólnie niezły klasyk. Musiałby ktoś Ci pomóc czy warto to kupić - zrobić oględziny motocykla. Weź pod uwagę to, że później będzie ciężko Ci to sprzedać. Co do mocy - nie przejmuj się pewnie będziesz jeździł po lasach także spokojnie. Co do części - musisz popatrzeć czy są dostępne IMO powinny być (poogoglałem i na pewno coś znajdziesz). Niestety nie jestem w stanie nic od siebie powiedzieć o modelu MX. A czy warto? Ja na Twoim miejscu kupiłbym chociaż coś w przedziale rocznikowym >94 <2000.

Co do wyglądu, to musiałbyś kombinować z plastikami (nawiercac nowe otwory itp) ale od czego pasują tego Ci nie powiem. Ale to nie ma sensu - koszta.

Autor tematu
Mizaku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 14 kwie 2014, 23:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM MX 250 1989

Post autor: Mizaku » czw, 17 kwie 2014, 13:07

Przedział 94-2000 to już inne kwoty, zwłaszcza przy porównywalnej mocy tego ktma z nowszymi rocznikami. Wątpię, żebym za 3k kupił coś o podobnych parametrach z młodszych roczników. :(

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM MX 250 1989

Post autor: andrzej555 » czw, 17 kwie 2014, 20:33

Z osła konia nie zrobisz,jeżeli przed zakupem już chcesz zmieniać wygląd i wydawać kase to kup coś nowszego,a kase zostaw na eksploatacje.A ten zabytkowy sprzęt lepiej niech trafi w ręce kogoś kto go uszanuje pod oryginał.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM MX 250 1989

Post autor: solaris » czw, 17 kwie 2014, 21:09

Zerknij na ogłoszenie Kx 125 za 3k od robson3

Tapnięte z telefonu

Autor tematu
Mizaku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: pn, 14 kwie 2014, 23:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM MX 250 1989

Post autor: Mizaku » czw, 17 kwie 2014, 23:51

@solaris- Śmiem twierdzić, że to nie jest rocznik 2003, bardziej coś poniżej 2000, czy nawet 90-95 (chyba, że chodzi o sam silnik, to pardon). Napisałem, zapytałem, czekam na odpowiedź.

EDIT
Dostałem odpowiedź, że poprzedni właściciel stwierdził, że to rocznik 2003, a obecny właściciel jak mówił, nie zna się na motorach. Natomiast silnik Yamahy YZ 125 jest z 87 roku o rzekomej mocy 55km.


@Andrzeju, koszt kompletu owiewek to z tego co oglądałem wynosi około 350zł. Tak cenowo komplet owiewek a nowszy motocykl to spora różnica. Nie mówię też, że mam zamiar coś takiego zrobić, zwyczajnie pytam z czystej ciekawości, gdybym/jeśli w przyszłości z czymś takim kombinował.

Buła
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM MX 250 1989

Post autor: Buła » sob, 19 kwie 2014, 18:11

55 koni w 125 do tego z roku 87' to raczej niewykonalne, takze to jakas bzdura. Za 3 tysiace zlotych na poczatek mozna sobie kupic jakies soft enduro, gdzie koszty utrzymania sa nieporownywalnie nizsze do utrzymania motocykli crossowych, szczegolnie ze chcesz jezdzic po lasach, a nie po torze motocrossowym. Na 1 sezon zeby nauczyc sie jezdzic w zupelnosci wystarczy Ci cos pokroju Kawasaki kmx 125, Yamahy Dt 125, a pozniej bedziesz mogl decydowac czy chcesz zmienic na cos mocniejszego.

hacker33
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 26 sie 2013, 10:53
Motocykl: FE450E/SM, KMT380SMR
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM MX 250 1989

Post autor: hacker33 » ndz, 20 kwie 2014, 10:32

Taki KTM to raczej dla pasjonata, kolekcjonera lub mechanika.
Zapewne jak działa to będzie wszystko fajnie. Jak się coś zepsuje to już będzie gorzej.
Za darmo nie znajdziesz instrukcji naprawy silnika.
Wiele części jest już niedostępne.
I największa bolączka to zapłon. Bardzo usterkowy, nie kupisz ani nowego ani używanego.
Nie zregenerujesz. Bardzo dużo osób pisze do mnie jak go ustawić, jak sprawdzić. To jest w sumie największy powód dla którego odradzam KTM-y przed 2000r.
Lepiej dołożyć kilka gorszy i kupić coś prostszego mniej egzotycznego - np. DR350.
4T więc nie będziesz walczył z gaźnikiem. A koszt naprawy silnika w DR jest bardzo niski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”