Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
SebonPL
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: SebonPL » pn, 7 kwie 2014, 09:02

Siemka!Zacznę od tego że jakiś rok temu pisałem także na tym forum aby dowiedzieć się co nieco jakie pierwsze moto wybrać.Wybrałem niestety(chociaż trochę stety) chińczyka.Sypał się od 2 miesiąca ale dawałem rade z naprawami/wymianami ogólnym ulepszaniem i uwaga zmiesciłem się w 200zł.Sam chińczyk kosztował około 1k zł.Ale miałem do wyboru albo skuter albo cross ale chiński.

W tamtym poście pisałem ,że jeżeli mi się spodoba taka jazda i ogólnie motocross to kupię coś lepszego.No i znów po roku przychodze do was o radę.

Cross głównie ma być na tor.Niemal tylko i wyłącznie.Oczywiście czasami z kolegami po lesie także pojeździć ale sporadycznie i bez katowania.

Marki nad jakimi się zastanawiam to:

-Yamaha yz 250
-Kawasaki kx 250
-Honda cr 250

Tylko mam dylemat która najlepsza i czy 2-sów czy 4-sów.Gdzieś wyczytałem ,że w czołówce MX champ. mają niemal tylko 4-sówy.Natomias do freestyle tylko i wyłącznie 2t gdyż nie ma hamowania silnikiem.Ale freestyle raczej sobie odpuszczam wolę MX.

Już trochę szukałem po necie co do 2t/4t ale nie uzyskałem dobrej odpowiedzi.

Mam 15 lat,65kg,176cm wzrostu,dobrze zbudowany :rolleyes:

Czekam na opinie z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: Majster128 » pn, 7 kwie 2014, 09:46

Polecam 125 2t.

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: ecik » pn, 7 kwie 2014, 09:50

Na twoje gabaryty 125 2T lub 250 4T.

Na twoim miejscu bardziej brał bym 125 2T pod uwagę.

Wszystko w zależności ile masz kasy do wydania.

Autor tematu
SebonPL
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: SebonPL » pn, 7 kwie 2014, 10:12

ecik pisze:Na twoje gabaryty 125 2T lub 250 4T.

Na twoim miejscu bardziej brał bym 125 2T pod uwagę.

Wszystko w zależności ile masz kasy do wydania.
Mam około 8k.

Dlaczego nie polecacie 250 2t? 250 4t jest słabsze?

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: andrzej555 » pn, 7 kwie 2014, 14:14

Kolego z chinola chcesz sie przesiąść na ćwiare 2t i do tego jeszcze porównujesz sprzęty zawodników z czołówki,które nie mają za dużo wspólnego z naszymi kilkuletnimi najczęściej seryjnymi klamotami.Chcesz kupić nówke? i czy po roku jazdy na chinolu nabrałeś takiego doświadczenia?Bez urazy,ale dziwnie sie to czyta.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
SebonPL
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: SebonPL » pn, 7 kwie 2014, 16:06

andrzej555 pisze:Kolego z chinola chcesz sie przesiąść na ćwiare 2t i do tego jeszcze porównujesz sprzęty zawodników z czołówki,które nie mają za dużo wspólnego z naszymi kilkuletnimi najczęściej seryjnymi klamotami.Chcesz kupić nówke? i czy po roku jazdy na chinolu nabrałeś takiego doświadczenia?Bez urazy,ale dziwnie sie to czyta.
Tak chcę się przesiąś bo nie mam kasy żeby iść po kolei 50>125>250.Dam sobie radę.To nie ty będziesz śmigał tylko ja.
Co do zawodników z czołówki to chyba lepiej brac przykład z najlepszych?
Może nie ma dużo doświadczenia ale bez przesady dam sobie radę.

Wolałbym raczej abyś odpowiedział na moje pytanie niż udzielał mi kazania.Co będzie lepsze na tor 2t czy 4t?I w jaką markę celować?

jarul7
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 1
Rejestracja: śr, 6 lut 2013, 23:58
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: jarul7 » pn, 7 kwie 2014, 18:09

Nie dasz rady nawet na dobrej 125 2t :finga:
A kase na lekarzy masz?

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: andrzej555 » pn, 7 kwie 2014, 18:53

Odpisze ci w skrócie pomijając polemike,co do jazdy ,ja na 450 robie gorsze czasy na torze niż na 250.Jeżeli chcesz jeżdzić dla lajtu po torze bierz 4t(250).
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
SebonPL
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: SebonPL » pn, 7 kwie 2014, 19:54

andrzej555 pisze:Odpisze ci w skrócie pomijając polemike,co do jazdy ,ja na 450 robie gorsze czasy na torze niż na 250.Jeżeli chcesz jeżdzić dla lajtu po torze bierz 4t(250).
O taką odpowiedź mi chodziło.Chcę latać po torze a wraz ze zdobyciem doświadczenia jakieś zawody.

Maciek611
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: Maciek611 » pn, 7 kwie 2014, 21:48

po 1. jak jestes juz mistrzem i w :butthead: masz rady bardziej doświadczonych, to wyp.. ad oczywiscie :D
po 2. 125 2t. dlaczego? bo to jest sprzęt uczący, jestes młody, doświadczenia żadnego, a mocy to ma tyle że ci wystarczy do osiągnięcia pełnoletniości spokojnie :) +za 8k 4t będzie ciężko żeby to w miare jeździło.
po 3. wzorowanie się na prosach, ma sens, ale jeżeli chodzi o technikę jazdy, a nie to na czym jeżdzą, bo ani to osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba, ani sensowne, pomijając to, że chłopaki w mx1 na 450 przejeździli w życiu więcej niż ty po tym świecie chodzisz..

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: sebek1516 » pn, 7 kwie 2014, 23:09

Maciek611 pisze:po 1. jak jestes juz mistrzem i w :butthead: masz rady bardziej doświadczonych, to wyp.. ad oczywiscie :D
Chyba się za bardzo rozbrykałeś, tak jak autor tematu.
Za 8k kupisz 250 4T na chodzi, nie widzę problemu.
Najlepszym wyborem będzie 125 2T.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?

Post autor: kl06g12 » wt, 8 kwie 2014, 00:01

Jeśli moto ma być głównie na tor to bierz 125, za 7-8 tyś dostaniesz świeży sprzęt, nie zapomnij o ubiorze. Mówisz że nie masz kasy żeby zmieniać motocykle, ale prawda jest taka że zanim ogarniesz setkę w 75% tak dobrze jak robią to zawodowcy to będziesz już sam zarabiał na swoje utrzymanie. 250 4t też nie jest złym rozwiązaniem, ale do 8k raczej ciężko o dobrą 250 4t, nie sugeruj się tym że pisze "po remoncie" bo dla niektórych osób "po remoncie" oznacza po wymianie oleju, filtrów i klocków, a "serwisowany" oznacza że wymieniał olej raz w roku. Jeśli chcesz się nauczyć jeździć na torze startować w zawodach i czerpać z MX przyjemność to bierz 125 2t, jeżeli jednak wolisz walczyć o przetrwanie i po roku jazdy nadal być objeżdżanym przez 10latków na 85ccm to kupuj 250 2t czy nawet 450 4t. Sam w Twoim wieku popełniłem taki błąd i moje argumenty za 250 2t wyglądały dokładnie tak jak Twoje (skąd za rok wezmę kasę na 250.2t/450.4t) z tym że ja chciałem latać po lesie. Dodam jeszcze tylko, że przy wyborze nie kieruj się marką ale tym żeby był on w jak najlepszym stanie i możliwie blisko miejsca zamieszkania. Powodzenia w poszukiwaniach i kupnie maszyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”