Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
-
Autor tematuSebonPL
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Siemka!Zacznę od tego że jakiś rok temu pisałem także na tym forum aby dowiedzieć się co nieco jakie pierwsze moto wybrać.Wybrałem niestety(chociaż trochę stety) chińczyka.Sypał się od 2 miesiąca ale dawałem rade z naprawami/wymianami ogólnym ulepszaniem i uwaga zmiesciłem się w 200zł.Sam chińczyk kosztował około 1k zł.Ale miałem do wyboru albo skuter albo cross ale chiński.
W tamtym poście pisałem ,że jeżeli mi się spodoba taka jazda i ogólnie motocross to kupię coś lepszego.No i znów po roku przychodze do was o radę.
Cross głównie ma być na tor.Niemal tylko i wyłącznie.Oczywiście czasami z kolegami po lesie także pojeździć ale sporadycznie i bez katowania.
Marki nad jakimi się zastanawiam to:
-Yamaha yz 250
-Kawasaki kx 250
-Honda cr 250
Tylko mam dylemat która najlepsza i czy 2-sów czy 4-sów.Gdzieś wyczytałem ,że w czołówce MX champ. mają niemal tylko 4-sówy.Natomias do freestyle tylko i wyłącznie 2t gdyż nie ma hamowania silnikiem.Ale freestyle raczej sobie odpuszczam wolę MX.
Już trochę szukałem po necie co do 2t/4t ale nie uzyskałem dobrej odpowiedzi.
Mam 15 lat,65kg,176cm wzrostu,dobrze zbudowany :rolleyes:
Czekam na opinie z góry dzięki!
W tamtym poście pisałem ,że jeżeli mi się spodoba taka jazda i ogólnie motocross to kupię coś lepszego.No i znów po roku przychodze do was o radę.
Cross głównie ma być na tor.Niemal tylko i wyłącznie.Oczywiście czasami z kolegami po lesie także pojeździć ale sporadycznie i bez katowania.
Marki nad jakimi się zastanawiam to:
-Yamaha yz 250
-Kawasaki kx 250
-Honda cr 250
Tylko mam dylemat która najlepsza i czy 2-sów czy 4-sów.Gdzieś wyczytałem ,że w czołówce MX champ. mają niemal tylko 4-sówy.Natomias do freestyle tylko i wyłącznie 2t gdyż nie ma hamowania silnikiem.Ale freestyle raczej sobie odpuszczam wolę MX.
Już trochę szukałem po necie co do 2t/4t ale nie uzyskałem dobrej odpowiedzi.
Mam 15 lat,65kg,176cm wzrostu,dobrze zbudowany :rolleyes:
Czekam na opinie z góry dzięki!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Na twoje gabaryty 125 2T lub 250 4T.
Na twoim miejscu bardziej brał bym 125 2T pod uwagę.
Wszystko w zależności ile masz kasy do wydania.
Na twoim miejscu bardziej brał bym 125 2T pod uwagę.
Wszystko w zależności ile masz kasy do wydania.
-
Autor tematuSebonPL
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Mam około 8k.ecik pisze:Na twoje gabaryty 125 2T lub 250 4T.
Na twoim miejscu bardziej brał bym 125 2T pod uwagę.
Wszystko w zależności ile masz kasy do wydania.
Dlaczego nie polecacie 250 2t? 250 4t jest słabsze?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Kolego z chinola chcesz sie przesiąść na ćwiare 2t i do tego jeszcze porównujesz sprzęty zawodników z czołówki,które nie mają za dużo wspólnego z naszymi kilkuletnimi najczęściej seryjnymi klamotami.Chcesz kupić nówke? i czy po roku jazdy na chinolu nabrałeś takiego doświadczenia?Bez urazy,ale dziwnie sie to czyta.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematuSebonPL
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Tak chcę się przesiąś bo nie mam kasy żeby iść po kolei 50>125>250.Dam sobie radę.To nie ty będziesz śmigał tylko ja.andrzej555 pisze:Kolego z chinola chcesz sie przesiąść na ćwiare 2t i do tego jeszcze porównujesz sprzęty zawodników z czołówki,które nie mają za dużo wspólnego z naszymi kilkuletnimi najczęściej seryjnymi klamotami.Chcesz kupić nówke? i czy po roku jazdy na chinolu nabrałeś takiego doświadczenia?Bez urazy,ale dziwnie sie to czyta.
Co do zawodników z czołówki to chyba lepiej brac przykład z najlepszych?
Może nie ma dużo doświadczenia ale bez przesady dam sobie radę.
Wolałbym raczej abyś odpowiedział na moje pytanie niż udzielał mi kazania.Co będzie lepsze na tor 2t czy 4t?I w jaką markę celować?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Odpisze ci w skrócie pomijając polemike,co do jazdy ,ja na 450 robie gorsze czasy na torze niż na 250.Jeżeli chcesz jeżdzić dla lajtu po torze bierz 4t(250).
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematuSebonPL
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: sob, 15 cze 2013, 19:31
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
O taką odpowiedź mi chodziło.Chcę latać po torze a wraz ze zdobyciem doświadczenia jakieś zawody.andrzej555 pisze:Odpisze ci w skrócie pomijając polemike,co do jazdy ,ja na 450 robie gorsze czasy na torze niż na 250.Jeżeli chcesz jeżdzić dla lajtu po torze bierz 4t(250).
-
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
- Motocykl: Yamaha yz 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
po 1. jak jestes juz mistrzem i w :butthead: masz rady bardziej doświadczonych, to wyp.. ad oczywiscie
po 2. 125 2t. dlaczego? bo to jest sprzęt uczący, jestes młody, doświadczenia żadnego, a mocy to ma tyle że ci wystarczy do osiągnięcia pełnoletniości spokojnie +za 8k 4t będzie ciężko żeby to w miare jeździło.
po 3. wzorowanie się na prosach, ma sens, ale jeżeli chodzi o technikę jazdy, a nie to na czym jeżdzą, bo ani to osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba, ani sensowne, pomijając to, że chłopaki w mx1 na 450 przejeździli w życiu więcej niż ty po tym świecie chodzisz..
po 2. 125 2t. dlaczego? bo to jest sprzęt uczący, jestes młody, doświadczenia żadnego, a mocy to ma tyle że ci wystarczy do osiągnięcia pełnoletniości spokojnie +za 8k 4t będzie ciężko żeby to w miare jeździło.
po 3. wzorowanie się na prosach, ma sens, ale jeżeli chodzi o technikę jazdy, a nie to na czym jeżdzą, bo ani to osiągalne dla zwykłego zjadacza chleba, ani sensowne, pomijając to, że chłopaki w mx1 na 450 przejeździli w życiu więcej niż ty po tym świecie chodzisz..
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Chyba się za bardzo rozbrykałeś, tak jak autor tematu.Maciek611 pisze:po 1. jak jestes juz mistrzem i w :butthead: masz rady bardziej doświadczonych, to wyp.. ad oczywiscie
Za 8k kupisz 250 4T na chodzi, nie widzę problemu.
Najlepszym wyborem będzie 125 2T.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 45
- Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
- Motocykl: Cr125'05
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Cross na tor 2t/4t.Jaki wybrać?
Jeśli moto ma być głównie na tor to bierz 125, za 7-8 tyś dostaniesz świeży sprzęt, nie zapomnij o ubiorze. Mówisz że nie masz kasy żeby zmieniać motocykle, ale prawda jest taka że zanim ogarniesz setkę w 75% tak dobrze jak robią to zawodowcy to będziesz już sam zarabiał na swoje utrzymanie. 250 4t też nie jest złym rozwiązaniem, ale do 8k raczej ciężko o dobrą 250 4t, nie sugeruj się tym że pisze "po remoncie" bo dla niektórych osób "po remoncie" oznacza po wymianie oleju, filtrów i klocków, a "serwisowany" oznacza że wymieniał olej raz w roku. Jeśli chcesz się nauczyć jeździć na torze startować w zawodach i czerpać z MX przyjemność to bierz 125 2t, jeżeli jednak wolisz walczyć o przetrwanie i po roku jazdy nadal być objeżdżanym przez 10latków na 85ccm to kupuj 250 2t czy nawet 450 4t. Sam w Twoim wieku popełniłem taki błąd i moje argumenty za 250 2t wyglądały dokładnie tak jak Twoje (skąd za rok wezmę kasę na 250.2t/450.4t) z tym że ja chciałem latać po lesie. Dodam jeszcze tylko, że przy wyborze nie kieruj się marką ale tym żeby był on w jak najlepszym stanie i możliwie blisko miejsca zamieszkania. Powodzenia w poszukiwaniach i kupnie maszyny.