Jaki motocykl do rekreacyjnej jazdy.

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
TomalaMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: czw, 17 paź 2013, 12:04
Motocykl: CRF450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bogatynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Jaki motocykl do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: TomalaMX » ndz, 26 sty 2014, 12:46

witam ponownie jako, że syn już jest wyposażony w wszystko co potrzebne do jazdy, czas poszukać coś dla siebie, żeby nie biegać za nim z językiem na brodzie. Co polecicie dla kogoś kto chce rekreacyjnie pojeździć?, chodzi mi o coś taniego najlepiej 2T maksymalnie do 6-7tyś. Znajomy proponuje mi KTM-a 125 tylko czy przy mojej wadze około 100kg i wzroście 182cm, ruszy to z miejsca wcześniej jakieś trzy lata temu miałem hondę 250 crf i byłem zadowolony. Obecnie w głównej mierze chcę się skupić na synu żeby jego sprzęt był w 100% sprawny i do jazdy dla siebie jak wspomniałem szukam tylko czegoś żeby za nim nie biegać. Z góry dzięki za cenne rady i uwagi.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: Majster128 » ndz, 26 sty 2014, 12:58

Nie widzę żadnych przeciwwskazań by wsiąść z powrotem na 250 4t.

Autor tematu
TomalaMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: czw, 17 paź 2013, 12:04
Motocykl: CRF450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bogatynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: TomalaMX » ndz, 26 sty 2014, 13:48

W tej sytuacji chodzi o kasiorę, koszt napraw 4T jest większy od 2T a i sam motor w 4T znaleźć przy tym budżecie, który sobie założyłem będzie ciężko.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: Majster128 » ndz, 26 sty 2014, 14:05

Powstało już wiele artykułów udowadniających, że koszt eksploatacji jednego i drugiego jest niemal taki sam.

Autor tematu
TomalaMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: czw, 17 paź 2013, 12:04
Motocykl: CRF450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bogatynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: TomalaMX » ndz, 26 sty 2014, 14:11

Więc może faktycznie warto się nad tym zastanowić, ale wracając do 125 bo jest na miejscu i nie trzeba daleko jeździć a to też ważne, czy warto się tym zainteresować?

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: major000 » ndz, 26 sty 2014, 14:12

Jeśli to ma być do turlania się za synem to ten ktm 125 będzie idealny. Setka jest dużo tańsza w utrzymaniu od 250 4t. Mocy też ci wystarczy do przemieszczania się.

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: robsztix » ndz, 26 sty 2014, 14:38

Jak do rekreacyjnej jazdy, to moze jakies enduro w stylu np. DR, czy XT? Za ta kwote cos znajdziesz ciekawego, a do silnika nie trzeba tak czesto zagladac jak w przypadku MX. Plusem tez bedzie rozrusznik... Zalezy gdzie chcesz za synem ganiac, bo jak po torze, to wiadomo, ze takie ciezkie klocki sie nie nadadza :)

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: grayfox » ndz, 26 sty 2014, 14:43

Koszt jazdy na 125 2T a 250 4T jest identyczny! Chyba że kupi się złom 4T wtedy jest kiepsko to fakt.

Autor tematu
TomalaMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: czw, 17 paź 2013, 12:04
Motocykl: CRF450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bogatynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: TomalaMX » ndz, 26 sty 2014, 14:50

Zobaczę chyba na początek tą 125 bo jest pod nosem, on na chwile obecną jeździ po łące w kółko :D , i tutaj jest w zasięgu wzroku, jak nabierze wprawy będę chciał go zabrać na tor i do tego czasu coś może się wybierze.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: Rams » ndz, 26 sty 2014, 15:46

W eksploatacji 250 4T wychodzi drożej niż 125 2T.

Autor tematu
TomalaMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 34
Rejestracja: czw, 17 paź 2013, 12:04
Motocykl: CRF450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bogatynia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: TomalaMX » ndz, 26 sty 2014, 16:30

Rams pisze:W eksploatacji 250 4T wychodzi drożej niż 125 2T.
też tak słyszałem już od kilku osób, nie wiem jak to ma się w praktyce bo miałem tylko 250 4T i to dosyć krótko. Wychodząc z założenia, że to ma być używany motor z których większość jest użytkowana dosyć ostro zawsze można się liczyć z tym, że trzeba będzie coś w takim motorze zrobić.

major000
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 304
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 19:39
Motocykl: HUSKY
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jaki motor do rekreacyjnej jazdy.

Post autor: major000 » ndz, 26 sty 2014, 17:56

Bo to nie jest żaden mit tylko prawda, 250 4t to najdroższy w utrzymaniu motocykl( również 350 ktm-a jej dorównuje pod tym względem). Miałem kilka 2t i 4t i zawsze 2t w skali sezonu wychodził taniej. Już nie wspomnę co się dzieję jak klęknie silnik w 4t...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”