Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
topamator
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 19:53
Motocykl: wkrótce
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: topamator » czw, 17 paź 2013, 09:51

Witam, mam 190 cm i 100 kg - kupuję krosa 450 do startów w MX1C i będę wdzieczny za info, które moto bardziej pasuje dla większyh zawodników. Czy są jakieś odczuwalne rożnice w wielkości miedzy motorami, nie tyle chodzi o rozmiary zewnętrznę co o odległości miedzy podnożkami, siodlem, kierownicą?
Czy w związku z mozliwością wymiany siodła na wyższe, podwyższeniu kierownicy a nawet obniżeniu podnożków te rozmiary motocykli nie mają znaczenia?
Zastanawiam się też, czy zawieszenie pneumatyczne jest lepsze w doregulowaniu pod cięższego zawodnika od zawieszenia ze spręzynami.
Gdybym wybral motor z przednim sprężynowym zawieszeniem, to czy przy mojej wadze dobrze byłoby wymienić sprężyny na twardsze?
Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: Majster128 » czw, 17 paź 2013, 11:10

Zawieszenie bez sprężyn jest lepsze głównie ze względu na mniejsza masę.
Zawieszenie ze sprężynami to żaden problem. Wymieniasz raz sprężyny proporcjonalne do wagi i tyle. Na pewno żadne seryjne zawieszenie nie uwzględnia Twojej wagi.
Jakie masz doświadczenie z motocyklami crossowymi?

Autor tematu
topamator
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 19:53
Motocykl: wkrótce
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: topamator » czw, 17 paź 2013, 11:30

dzięki za szybką odpowiedź, mam za sobą 5 sezonów na simsonach 50 motocross i enduro, jeden sezon na CZ125 516 w MX, miałem RM500 ale tylko koło domu a teraz będę probowal realizowac niespełnione ambicje :)
aaa, i to wszystko bardzo dawno temu jak wiadomo po moim doswiadczeniu, zblizam sie do 38 wiosen

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: Majster128 » czw, 17 paź 2013, 12:15

Po pierwsze zdanie zaczyna się dużą literą i kończy kropką. Następne posty z błędami nie będą akceptowane.

Kupując 450ccm mocno się przeliczysz. Kolega ważący 110 kg jeździ na 250 4T i jest zadowolony z mocy.
Będziesz kolejną osobą popełniającą podstawowy błąd doboru motocykla. KTM robi 350 4T, ewentualnie polecałbym Ci 250 4T.
Nie posiadasz podstaw techniki jazdy, a na za mocnym motocyklu ich nie nabędziesz.

Autor tematu
topamator
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 19:53
Motocykl: wkrótce
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: topamator » czw, 17 paź 2013, 15:59

Widzę, że to typowe forum żerujące na prowokacji. Bardzo proszę szanownych użytkowników forum o pomoc w doborze marki pod mój wzrost, a nie wypisywanie, że nie posiadam podstaw techniki jazdy. Trudno to określić poza torem.
Co do pojemnosci silnika już podjąłem decyzję.
Czy ma ktoś z forumowiczów wiedzę na temat tego, ktore moto jest łatwiejsze w dostosowaniu do mojego wzrostu, albo na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Awatar użytkownika
mckwadrat89
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 160
Rejestracja: czw, 8 paź 2009, 18:25
Motocykl: CRF250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: łódzkie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: mckwadrat89 » czw, 17 paź 2013, 18:11

Majster128 dobrze Ci radzi. Pomyśl nad 250 4T. Sam ważę ponad 100 kg. Jeżdżę już parę lat dla zabawy i na zawodach, śmigałem na 125 2T, 250 2T aktualnie jeżdżę YZF 450 ale po tym sezonie przesiadam się na 250 4T. Pojeździłem trochę na 250 kumpli i okazało się, że jestem szybszy, mniej się męczę i mam większą zabawę. Zwłaszcza skoro mówisz, że dawno nie jeździłeś. Za ćwiartką przemawia też to, że chcesz jeździć w MX, bo jakbyś śmigał po lasach to jeszcze rozumiem 450. Wszyscy moi znajomi z biegiem lat i ze wzrostem doświadczenia schodzą na mniejsze pojemności. 450 na torze jest tylko dla profesjonalistów.
Baseball, basketball, football - all require one ball...off-road require two!

Autor tematu
topamator
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: czw, 10 paź 2013, 19:53
Motocykl: wkrótce
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: topamator » czw, 17 paź 2013, 19:38

Tak jak wcześniej pisałem, pojemność już wybrałem, ale dziękuję za radę.
Będę wdzięczny za nie umieszczanie wpisów nie na temat, nie chcemy przecież bałaganu na forum. Miłośników 250 zapraszam do zakladania innego wątka, od samego początku męczę jeden temat - jakie moto pod wysokiego - czy są jakieś rożnice?

Podobno Kawa ma fabrycznie regulację i do tego pneumatykę i mocno się nad nią zastanawiam, przynajmniej niewiele trzeba przerabiać, żeby zrobić moto pod wyższy wzrost, nawet przód wystarczy podpompować. W teorii brzmi nieźle, mam nadzieję, że ta regulacja to nie jest jakiś chwyt marketingowy i daje odczuwalną różnicę. Ale słyszałem też, że każdy motor można zrobić pod wyższego człowieka.

Jeśli jest na forum jakiś wyższy zawodnik, albo taki, który zna temat, to bardzo proszę o info. Jakie moto dla wysokiego?
Czy są odczuwalne różnice w wielkości motocykli?
Chyba wezmę miarkę i pojeżdżę po salonach i pomierzę odległość podnóżków od siodła, bo to chyba jeden z ważniejszych parametrów.

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: levis » czw, 17 paź 2013, 20:08

Ja mam 193cm, ważę 94kg i 125 2T nie jest dla mnie za słaba, ani za mała...

Awatar użytkownika
marcin4
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
Motocykl: KTM SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: marcin4 » pt, 18 paź 2013, 11:44

Zgadza się w Kawasaki masz możliwość regulacji regulacji wysokości podnóżek czy możliwość wysunięcia kierownicy bardziej do przodu. Pompowaniem zawieszenia zmienisz jednak tylko jego twardość.Jednak nie wszystko wygląda pięknie jak w bajce , przy twardym przodzie a miękkim tyle motocykl i tak nie będzie się dobrze prowadził, więc i tak nie obędzie się bez modyfikacji zawieszenia.
Seryjnie najtwardsze zawieszenie jest w rmz 450 showa . Suzuki fajnie się prowadzi, moc duża , fajnie oddaje moc . Ja w swojej modyfikowałem zawieszenie, ale na miększe. Natomiast mam kolegę który waży coś w granicach 100kg i jeżdzi na rmz 450 na seryjnym zawieszeniu i nie narzeka że za miękkie.W RMZ 450 masz jeszcze możlwiość zmiany kostek tak jak i w Kawie zmienia się moc silnika. Ja pryz 1.80 w Rmz mam dużo miejsca.Pewnie przy twoim wzroście też bez problemu znajdziejsz dla siebie wygodną pozycję.Ciekawy artykuł był w x-crosie o modyfiacji motocykla pod wysokiego zawodnika.

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: ForestRider » śr, 23 paź 2013, 15:58

Witam. Co do motocykli to chyba tylko ktm jest innych rozmiarów czt. niższy przynajmniej do 2008 roku a japonia to raczej to samo. Celują w tą kawę bo tak jak mówisz ma jakieś regulacje pod tym kątem ale jak kupisz coś innego to też problemu nie będzie. Sam mam 190cm śmigam hondą 125 z podwyższeniami kierownicy i jest ok można by jeszcze dać wyższe siedzenie. Pozdrawiam


marcin4 Masz może dostęp do tego artykułu albo ktoś inny?
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: andrzej555 » czw, 24 paź 2013, 07:01

Jeżeli jakiś twój kolega ma 450 to pożycz ją na kilka dni.Wtedy troche zrozumiesz o czym piszą na forum,a po drugie zobaczysz sam co ci nie pasuje i co ewentualnie trzeba zmienić.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

CZACHA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
Motocykl: Honda Crf 450R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Krosówka 450 2014 dla dużego zawodnika-amatora?

Post autor: CZACHA » czw, 24 paź 2013, 20:51

Popieram Maistra i resztę warze więcej niż 110 kg na polach mocy mało ale tor jest idealnie mam 196 cm wzrostu mam jedynie podwyższoną kiere reszta seria i jeździ mi się ok.Dlatego moim zdaniem celuj w 250 a motor dobierz taki jaki bardziej odpowiada twoim oczekiwaniom oddawanie mocy itp przystosować możesz każdy i to nie są kosmiczne pieniądze
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”