KTM A Husqvarna
-
Autor tematuwawzon
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 247
- Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
- Motocykl: KX250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM A Husqvarna
Za nie długo będę rozglądał się za jakimś moto na las i tu jest pytanko jest jakaś znacząca różnica między husqa te 450 a ktm exc 450 , 525?
Mógłby ktoś z posiadaczy wyrazić swoje zdanie na temat tych motocykli ?
Z góry dzięki za odp
Mógłby ktoś z posiadaczy wyrazić swoje zdanie na temat tych motocykli ?
Z góry dzięki za odp
-
- Mistrz prostej
- Posty: 66
- Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM A Husqvarna
Miałem husqe te 510 z 2007 roku.
Motocyklem przejeździłem ok 100h i nie miałem żadnych awarii.
Plusy:
- bardzo dobra jakość wykonanie każdego elementu
- dobrej jakości fabryczne części silnika długo wytrzymywały
- tanie oryginalne czesci i sporo zamienników
- silnik lubił dolne i górne obroty ( przy średnich były spore wibracje )
- dobre wyposażenie seryjne ( sprzęgło magura, żelowe siodełko , dobre hamulce )
- duży moment obrotowy od dołu
- mało paliła
Minusy:
- motor bardzo wysoki, przy wzroście 187 momentami ciężko było podpierać się nogami i przez to był bardzo wywrotny właśnie przez tą swoją wysokość i wysoko umieszczony środek ciężkości
- duża waga napewno powyżej 120 kg z paliwem i było to bardzo mocno czuć
- ciężki dostęp do filtra powietrza ( trzeba było wyciągnąć akumulator i jeszcze sporo namacać )
- zawieszenie fabryczne marzocchi z przodu i sachs z tyłu dobrze radziło sobie w enduro i nie męczyło rąk ale motor był za miękki i nie miałem pewności w prowadzeniu i słabo radziło sobie podczas skoków ale zawieszenie nie regulowałem tak jak wyszło z fabryki tak miałem
Motocyklem przejeździłem ok 100h i nie miałem żadnych awarii.
Plusy:
- bardzo dobra jakość wykonanie każdego elementu
- dobrej jakości fabryczne części silnika długo wytrzymywały
- tanie oryginalne czesci i sporo zamienników
- silnik lubił dolne i górne obroty ( przy średnich były spore wibracje )
- dobre wyposażenie seryjne ( sprzęgło magura, żelowe siodełko , dobre hamulce )
- duży moment obrotowy od dołu
- mało paliła
Minusy:
- motor bardzo wysoki, przy wzroście 187 momentami ciężko było podpierać się nogami i przez to był bardzo wywrotny właśnie przez tą swoją wysokość i wysoko umieszczony środek ciężkości
- duża waga napewno powyżej 120 kg z paliwem i było to bardzo mocno czuć
- ciężki dostęp do filtra powietrza ( trzeba było wyciągnąć akumulator i jeszcze sporo namacać )
- zawieszenie fabryczne marzocchi z przodu i sachs z tyłu dobrze radziło sobie w enduro i nie męczyło rąk ale motor był za miękki i nie miałem pewności w prowadzeniu i słabo radziło sobie podczas skoków ale zawieszenie nie regulowałem tak jak wyszło z fabryki tak miałem
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
- Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM A Husqvarna
Akumulatora nie trzeba wyciągać do wymiany filtra, jakaś bzdura. Akumulator jest w uchwycie zamocowanym na sworzniach i się go obraca do przodu mając świetne dojście do filtra. Wystarczy wypiąć klips z kanapy i obrócić aku i filtr jak na dłoni.
Ja miałem TE 450 2005 przez 3 sezony i mogę polecić. Fura trwała, bezawaryjna. Części oryginalne tanie i dobrze dostępne, zamienników też dużo. Sprzęt mocniejszy od KTM, ale trochę inaczej się prowadzący. KTM ma lżejszy przód i wydaje się bardziej poręczny, Husqa za to lepsza trakcja i stabilniejsza przy wyższych prędkościach. Osprzęt identyczny, w sensie hamulce, hydraulika sprzęgła itp. Musisz przejechać się tym i tym i zobaczyć co bardziej Ci odpowiada.
Ja miałem TE 450 2005 przez 3 sezony i mogę polecić. Fura trwała, bezawaryjna. Części oryginalne tanie i dobrze dostępne, zamienników też dużo. Sprzęt mocniejszy od KTM, ale trochę inaczej się prowadzący. KTM ma lżejszy przód i wydaje się bardziej poręczny, Husqa za to lepsza trakcja i stabilniejsza przy wyższych prędkościach. Osprzęt identyczny, w sensie hamulce, hydraulika sprzęgła itp. Musisz przejechać się tym i tym i zobaczyć co bardziej Ci odpowiada.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 24
- Rejestracja: czw, 6 wrz 2012, 23:04
- Motocykl: KTM sxf250
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM A Husqvarna
Ja właśnie zrobiłem przesiadkę z exc 525 (03) na te 450 (07) póki co pierwsze wrażenia straszne, ciężko mi się przerzucić/przyzwyczaić. Na chwilę obecną czuję różnicę w zawieszeniu (pewnie kwestia odpowiedniego zestrojenia) co do momentu i charakterystyki pieca bardzo podobnie.