KTM A Husqvarna

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

KTM A Husqvarna

Post autor: wawzon » wt, 17 wrz 2013, 18:25

Za nie długo będę rozglądał się za jakimś moto na las i tu jest pytanko jest jakaś znacząca różnica między husqa te 450 a ktm exc 450 , 525?

Mógłby ktoś z posiadaczy wyrazić swoje zdanie na temat tych motocykli ?
Z góry dzięki za odp :)

deru
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: wt, 23 kwie 2013, 23:57
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM A Husqvarna

Post autor: deru » wt, 17 wrz 2013, 19:36

Miałem husqe te 510 z 2007 roku.

Motocyklem przejeździłem ok 100h i nie miałem żadnych awarii.

Plusy:
- bardzo dobra jakość wykonanie każdego elementu
- dobrej jakości fabryczne części silnika długo wytrzymywały
- tanie oryginalne czesci i sporo zamienników
- silnik lubił dolne i górne obroty ( przy średnich były spore wibracje )
- dobre wyposażenie seryjne ( sprzęgło magura, żelowe siodełko , dobre hamulce )
- duży moment obrotowy od dołu
- mało paliła

Minusy:
- motor bardzo wysoki, przy wzroście 187 momentami ciężko było podpierać się nogami i przez to był bardzo wywrotny właśnie przez tą swoją wysokość i wysoko umieszczony środek ciężkości
- duża waga napewno powyżej 120 kg z paliwem i było to bardzo mocno czuć
- ciężki dostęp do filtra powietrza ( trzeba było wyciągnąć akumulator i jeszcze sporo namacać )
- zawieszenie fabryczne marzocchi z przodu i sachs z tyłu dobrze radziło sobie w enduro i nie męczyło rąk ale motor był za miękki i nie miałem pewności w prowadzeniu i słabo radziło sobie podczas skoków ale zawieszenie nie regulowałem tak jak wyszło z fabryki tak miałem

KULEK.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 193
Rejestracja: śr, 18 lip 2012, 11:41
Styl jazdy: Super Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM A Husqvarna

Post autor: KULEK. » sob, 21 wrz 2013, 15:15

U mnie w TE 250 spokojnie można filtr wyjąc bez wyciągania akumulatora. Co do obu motocykli to o jakich rocznikach mówimy?

Autor tematu
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM A Husqvarna

Post autor: wawzon » sob, 21 wrz 2013, 18:24

Nad rocznikiem sie nie zastanawiałem ale coś do 12k

Tomekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM A Husqvarna

Post autor: Tomekk » wt, 15 paź 2013, 16:39

Akumulatora nie trzeba wyciągać do wymiany filtra, jakaś bzdura. Akumulator jest w uchwycie zamocowanym na sworzniach i się go obraca do przodu mając świetne dojście do filtra. Wystarczy wypiąć klips z kanapy i obrócić aku i filtr jak na dłoni.

Ja miałem TE 450 2005 przez 3 sezony i mogę polecić. Fura trwała, bezawaryjna. Części oryginalne tanie i dobrze dostępne, zamienników też dużo. Sprzęt mocniejszy od KTM, ale trochę inaczej się prowadzący. KTM ma lżejszy przód i wydaje się bardziej poręczny, Husqa za to lepsza trakcja i stabilniejsza przy wyższych prędkościach. Osprzęt identyczny, w sensie hamulce, hydraulika sprzęgła itp. Musisz przejechać się tym i tym i zobaczyć co bardziej Ci odpowiada.

lukas_da
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: czw, 6 wrz 2012, 23:04
Motocykl: KTM sxf250
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM A Husqvarna

Post autor: lukas_da » wt, 15 paź 2013, 17:13

Ja właśnie zrobiłem przesiadkę z exc 525 (03) na te 450 (07) póki co pierwsze wrażenia straszne, ciężko mi się przerzucić/przyzwyczaić. Na chwilę obecną czuję różnicę w zawieszeniu (pewnie kwestia odpowiedniego zestrojenia) co do momentu i charakterystyki pieca bardzo podobnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”