Zakup moto

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: andrzej555 » śr, 10 lip 2013, 12:56

Zdania nie zmienie nigdy nie zdjąłem głowicy w 4t i nigdy nie miałem problemów z silnikiem zawory sprawdzane co 30mth,olej 10-15 mth wymieniany, filtr nasączany co 2-3 godziny i maszyna lata jak marzenie,więc dla mnie to co piszą o 4t to czyste bzdury a miałem już ok. 30 motorów w 4t i żaden sie nie zepsuł .Średnio w roku robie 50mth,motory kupuje kilkuletnie za granicą tylko 2 kupiłem w Polsce i obie miny.Polecam każdemu 4t są najlepsze.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: levis » śr, 10 lip 2013, 13:47

andrzej555 pisze:Zdania nie zmienie nigdy nie zdjąłem głowicy w 4t i nigdy nie miałem problemów z silnikiem zawory sprawdzane co 30mth,olej 10-15 mth wymieniany, filtr nasączany co 2-3 godziny i maszyna lata jak marzenie,więc dla mnie to co piszą o 4t to czyste bzdury a miałem już ok. 30 motorów w 4t i żaden sie nie zepsuł .Średnio w roku robie 50mth,motory kupuje kilkuletnie za granicą tylko 2 kupiłem w Polsce i obie miny.Polecam każdemu 4t są najlepsze.

30 motocykli - staryyyyy co Ty jarasz :-]

Co innego jeżeli mówimy o wysilonym silniku 250 4t, a co innego jeżeli mówimy o takiej xr400 czy drz400.

Z ceną myślę, że wcale nie przesadziłem. Cylinder, tłok, korba, wał, zawory, łańcuszek, do tego cała obróbka głowicy, wsadzenie kobry, centrowanie wału, złożenie silnika itd itd. Jak trafisz pechowo to i 5k nie starczy...

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: tobiasz86 » śr, 10 lip 2013, 15:21

frankie pisze:
tobiasz86 pisze: Osobiście uważam, że na przełomie powiedzmy dwóch-trzech dobrych sezonów eksploatacja 4t wcale nie jest droższa biorąc pod uwagę też koszty paliwa, porównując oczywiście podobnej klasy motory.
No, i ta odpowiedź mnie satysfakcjonuje :wink:

czyli wiem że mam zbierać na 250 4t i prawdopodobnie będę szukał yz :D
YZF akurat należy do grupy tych droższych w utrzymaniu, podobnie jak KXF, RMZ, SX czy CRF
Jeśli myślisz o Yamaszce to WR ale braknie ci budżetu na zdrową sztukę, przeglądnij oferty drz400, xr400, może jakiś exc400 by się trafił

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: andrzej555 » śr, 10 lip 2013, 16:13

Widze,że najbardziej udzielający sie fachowcy w opisie mają 2t.A co do motorów to miałem ich ponad 200 kilka lat handlowałem motorami,ale enduro i cross w 4t było ok.30 sztuk nie wliczając 2t i nieraz stały po kilka miesięcy zanim znalazł sie nabywca,dlatego pisze z doświadczenia,że 4t są super w żadnym nic nie padło mimo,że nie były przeglądane.Miałem też swoje motory,którymi jeżdziłem po kilka lat i zero ingerencji w silnik.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: levis » śr, 10 lip 2013, 16:34

mając 200 sztuk, to na każdym z nich średnio zrobiłeś pewnie 1.5mth.

Po co pisać coś o motocyklach, które stoją ?

Z resztą co tu dużo pisać. Robisz 100mth i trzeba wymienić chociaż tłok, korbę, zawory, łańcuszek itd - i jakby nie patrzeć 4k pęknie.

W najlepszym przypadku kupi się motocykl z przebiegiem 20mth. Ale i tak co chwilę trzeba patrzeć do zaworów.

Jakbym był obrzydliwie bogaty, to pewnie kupiłbym sobie 4T, ale w utrzymaniu tańsze jest 2T.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: ghollum » śr, 10 lip 2013, 17:00

Miałem się nie wtrącać ale... , miałem "kilka" maszyn w większości 4T i z całą odpowiedzialnością mogę powiedziec że choćbyście niewiem jak zaklinali rzeczywistość utrzymanie wyczynowego 4T jest kosztowniejsze od utrzymania wyczywnoego 2T!!!! , na dokładkę utrzymanie 2T nie tylko jest tańsze ale i o wiele prostsze, a kolega "andrzej555" żyje prawdopodobnie w jakimś świecie równoległym gdzie 4T "zasiadają po prawicy jego" a w wolnych chwilach od jazdy rodzą szmal na browary, ale co on może wiedzieć jak większość swoich moto. tylko ogląda, gdyby jeździł napewno dopadła by go proza życia :finga: .

Autor tematu
frankie
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: sob, 6 lip 2013, 11:53
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: frankie » śr, 10 lip 2013, 18:10

.
Ostatnio zmieniony pt, 16 maja 2014, 07:43 przez frankie, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: andrzej555 » śr, 10 lip 2013, 18:36

Dodam jeszcze raz nie miałem nigdy awarii silnika w 4t i dla mnie jest to bdb silnik.Oczywiście nie jeżdziłem wszystkimi motorami które sprowadzałem,ale enduro czy cross każdy był testowany.Zaczynałem od handlu simsonkami itp.,które kupowałem w Polsce wiadomo większość wraki z patentami potem jak weszliśmy do unii zacząłem jeżdzić do Niemiec ,motory tam to bajka,sprzedawały sie bdb,następnie weszło sprowadzanie motorków ze stanów i zaczęło sie sypać także przerzuciłem sie na coś innego.Swego czasu miałem dogadane w Kassel z ubezpieczalnią i sprowadzałem dużo motocykli po dzwonach i awariach,miałem bardzo dużo części do motocykli,ale nie o tym miałem pisać w kolegi poście.
frankie jak chcesz yz250f moge podać ci na priva numer do kolegi,który latał taką 3 lata zrobił ponad 220mth bez remontu,motor ciągle jeżdzi 20 km od mojego domu dalej bez remontu i pali ze strzała,nie miał wymienianego nic w silniku ,nie padła skrzynia ani sprzęgło,raz tylko miał regulowane zawory,pogadasz z chłopakiem,który miał i latał więc powie ci to samo co ja 4t sie nie chcą zepsuć.Kolega go topił,rzucał nim ,moto robiło salta w powietrzu ,zażynał na żwirowni,przywalił nim w drzewo.Moto jest na yt na moim kanale biała yz250f.4t są niezniszczalne.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

luchac
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: śr, 27 lut 2013, 14:09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: luchac » śr, 10 lip 2013, 20:46

To dziwne, kumple od wspólnych wypadów nie pojeździli nawet sezonu, na 250 sxf i kxf x2
a naprawdę przy zakupie były naprawdę śliczne i wydawało by się że będą super motorami a tu dup..a
Już sporo się napatrzyłem się na 250-tki w 4t, i nigdy bym tego nie kupił, chyba że z salonu :)
Powiem tak jak kupisz wyczynowe 4t to od razu daj je na serwis i zrób sobie remont ,bo tak to kicha
Moja wypowiedź jest poparta tym co widziałem przez ostatni sezon, u kolegów bo tylko ja miałem 2t.
Lepiej kup sobie dr 350 i śmigaj bez awaryjnie , ja miałem rm 250 i to jest super motor nawet do jazdy w trudnym terenie ale go sprzedałem bo ,kxf nie nadążały :) a rm pomimio spokojnego pyrkania i tak dużo paliła więc stwierdzam, że do jazdy enduro nie ma sensu kupować tego motoru.
Więc 4t jak najbardziej ale tylko w enduro i hard enduro.

Maciek611
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: Maciek611 » śr, 10 lip 2013, 21:45

andrzej555 pisze:Dodam jeszcze raz nie miałem nigdy awarii silnika w 4t i dla mnie jest to bdb silnik.Oczywiście nie jeżdziłem wszystkimi motorami które sprowadzałem,ale enduro czy cross każdy był testowany.Zaczynałem od handlu simsonkami itp.,które kupowałem w Polsce wiadomo większość wraki z patentami potem jak weszliśmy do unii zacząłem jeżdzić do Niemiec ,motory tam to bajka,sprzedawały sie bdb,następnie weszło sprowadzanie motorków ze stanów i zaczęło sie sypać także przerzuciłem sie na coś innego.Swego czasu miałem dogadane w Kassel z ubezpieczalnią i sprowadzałem dużo motocykli po dzwonach i awariach,miałem bardzo dużo części do motocykli,ale nie o tym miałem pisać w kolegi poście.
frankie jak chcesz yz250f moge podać ci na priva numer do kolegi,który latał taką 3 lata zrobił ponad 220mth bez remontu,motor ciągle jeżdzi 20 km od mojego domu dalej bez remontu i pali ze strzała,nie miał wymienianego nic w silniku ,nie padła skrzynia ani sprzęgło,raz tylko miał regulowane zawory,pogadasz z chłopakiem,który miał i latał więc powie ci to samo co ja 4t sie nie chcą zepsuć.Kolega go topił,rzucał nim ,moto robiło salta w powietrzu ,zażynał na żwirowni,przywalił nim w drzewo.Moto jest na yt na moim kanale biała yz250f.4t są niezniszczalne.
50 motorów :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Niezły z Ciebie zawodnik, czemu nigdzie nie startujesz? :lol:
od patrzenia, albo wylatania godzinki to rzeczywiscie można poznać temat :wink:
owszem, jezdzić możesz i te 200 mth na farcie, że nic bokiem nie wyskoczy, a później oddać do żyda, czy zapłakać jak z nóweczki selekcji A tłoka rozbiło się do D, bo latałbardziej na boki niż góra dół...

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: andrzej555 » śr, 10 lip 2013, 22:27

Kolego powiem ci tylko tyle,że przyjemność z jazdy jest tylko wtedy gdy tego chcesz,a nie musisz.Zawody i tego typu imprezy mnie nie interesują.Nie miałem kxf ani rmz u nas wszyscy mają yamahy,ostatnio zaczęło przybywać ktm-ów,które nijak sie mają do yamahy ,gorsze palenie,wybuchy chłodnic no i moda na nie chyba szybko minie,bo właściciele ktm-ów już sie rozglądają za yamahami.Wszystko sie kiedyś zepsuje,ale yzf jest kozak pod względem wytrzymałości.
maciek, autor szuka motoru do amatorki i dlatego polecam mu 4t bo u mnie sie sprawdza,a co do meritum jak będziesz szukał yz250f to szukaj na automatycznym odprężniku,choć do twojej wagi lepsze jest 450.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zakup moto

Post autor: tobiasz86 » czw, 11 lip 2013, 15:18

Szkoda się kłócić.
frankie na pytanie czy 2 czy 4 T nie ma poprawnej odpowiedzi, każdy ma wady i zalety, najlepiej było by spróbować pojeździć jednym i drugim.
Mnie osobiści nie odpowiada oddawanie mocy w 2T i dlatego mam czterosówa, druga sprawa zasięg na zbiorniku co jest w enduro bardzo ważne.
Silnik jest mniej istotny, dobrze było by abyś kupił enduro bo lepiej się sprawdza, mniej spala i jest żywotniejszy ale niestety też droższy od wersji krosowej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”