Który silnik wybrać ?

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Szpadyzor
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: pn, 24 cze 2013, 23:15
Motocykl: KTM sx 200
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Który silnik wybrać ?

Post autor: Szpadyzor » śr, 26 cze 2013, 22:02

Witam wszystkich !

Jestem tutaj nowy więc z góry proszę o wyrozumiałość i konkretne wypowiedzi :)

Tak jak w temacie mam pytanie które kieruje do doświadczonych wyjadaczy tego sportu ,
Chodzi mi głównie o moto typowo do lasu, łąki , pola (nigdy nie zobaczy toru).
Zastanawiam się nad 250 i 450 w 4-paku i 250 w 2-paku , który lepiej się sprawdzi ?
(będzie to zakup na kilka lat).
seta w ogóle nie wchodzi pod uwagę bo jak na mnie to głowy nie urywa...
Głównie zależy mi na trwałości sprzętu aby co chwile go nie naprawiać ,
Jeżdżę typowo amatorsko , ale należę to tej grupy co lubią mieć duży zapas koni pod ręką 8)
Moto szukam do 9000 k

Proszę was o pomoc w wyborze
Pozdrawiam

kubex
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 3 cze 2013, 13:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: kubex » śr, 26 cze 2013, 22:25

Witam, myślę, że najlepszym wyborem będzie 250 4t. Sam jezdze takim moto ( jest to mój pierwszzy sprzęt na "pola" ) i idzie go łatwo ogarnąc. Na 450tka to pocisk, po lasach az strach odkrecac do końcaa bo może sie to źle skończyć. Chociaż podobno 450stka bardziej wytrzymalsza niz 250. U nas w terenie jest kilka crf,yzf,ktm itp i zauwazylem, zee najmniej psują się yzf. Ja osobiscie jezdze CRF 250 z 2005 roku i ogolniie super moto, ale niestety zawory są w trakcie zakładania nowych- przypadłość tych modeli :(.
Co do 250 2T - straszny smok, więcej pali niż wlejesz;p w porównaniu do mojej 250 4t to niebo, a ziemia .
Pozdrawiam.

marekkrk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: marekkrk » śr, 26 cze 2013, 22:46

dobrym wyborem będzie 4T, ale za 9 tys. nie kupisz nic w dobrym stanie

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: sebek1516 » śr, 26 cze 2013, 22:58

marekkrk pisze:dobrym wyborem będzie 4T, ale za 9 tys. nie kupisz nic w dobrym stanie
No proszę was.... Burżuazja wpadła?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Jefrey_
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 357
Rejestracja: ndz, 12 lip 2009, 12:25
Motocykl: Cr250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Bialej
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 2 razy
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: Jefrey_ » czw, 27 cze 2013, 00:18

Ja bym polecil cos ze stajni KTMa :) za ta kwote to juz ladne exc 250 2t wyrwiesz. Do eksploracji lasow i zwirowni jak znalazl.
Mysle ze przy amatorskiej jezdzie powienien Ci dluuugo posluzyc i na pewno da Ci duzo frajdy z jazdy. Mocy nie zabraknie, ogolnie moto calkiem przyjazne. A czy duzo pali? To juz zalezy od manetki:) Ja bylem zadowolony:)
Serwis zawieszenia Bielsko-B. okolice

marekkrk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 85
Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: marekkrk » czw, 27 cze 2013, 08:04

sebek1516 pisze:
marekkrk pisze:dobrym wyborem będzie 4T, ale za 9 tys. nie kupisz nic w dobrym stanie
No proszę was.... Burżuazja wpadła?
Chłopczyku, ile ty masz lat że nie zorientowałeś się jeszcze że to BARDZO KOSZTOWNE hobby?

namawiasz faceta na 10 letniego 4T (bo za 9 tys. to kupi mniej więcej 10 letniego enduraka). 10 letni motocykl terenowy to złom, tam do wymiany jest WSZYSTKO.
Za 10 tyś może ewentualnie rozglądać się za 5-6 letnim 2T w którym remont silnika jest dużo tańszy.

Nigdy nie zastanawiałeś się dlaczego każdy zawodnik MX wymienia motocykl co roku, a stary sprzedaje za 2/3 ceny? Bo chce mieć nowe plastiki z dekorem? NIE. To bardzo proste. Bo jest taniej kupić nowy niż remontować stary. Te motocykle wymagają CIĄGŁEGO i bardzo kosztownego serwisu.

Nie rozśmieszaj mnie, i nie mów mi że tego nie wie taki jenerał jak ty ;-)

Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: Maxym » czw, 27 cze 2013, 11:09

Ja bym polecil cos ze stajni KTMa :) za ta kwote to juz ladne exc 250 2t wyrwiesz. Do eksploracji lasow i zwirowni jak znalazl.
Mysle ze przy amatorskiej jezdzie powienien Ci dluuugo posluzyc i na pewno da Ci duzo frajdy z jazdy. Mocy nie zabraknie, ogolnie moto calkiem przyjazne. A czy duzo pali? To juz zalezy od manetki:) Ja bylem zadowolony:)
Popieram kolegę, bo taki exc 250 to super sprzęt a to ile pali to zależy przecież jak Ty jeździsz bo jak się jeździ jak Pastrana to nie dziwota że jest wir w baku...
A w 4t przecież jak będziesz świrował to spali mniej ale tyko troche mniej lecz jak kupisz trupa i przyjdzie części wymieniać to w 4takcie portfel bardziej ucierpi no i jak masz troche wiedzy to sam mógłbyś ogarnąć silnik 2t.
Więcej grzechów nie pamiętam...

Autor tematu
Szpadyzor
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: pn, 24 cze 2013, 23:15
Motocykl: KTM sx 200
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: Szpadyzor » czw, 27 cze 2013, 11:52

Dzięki wszystkim za porady :D chyba tak jak Maxym pisze wezmę 2T bo siedzę w tych silnikach od piaskownicy więc z naprawą nie powinno być problemu :) , a przy 4-paku bał bym się coś naprawiać poważnego sam :rolleyes:

Pozdrawiam Mateusz

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: andrzej555 » czw, 27 cze 2013, 12:40

Marek wyluzuj 4t wcale tak sie nie psują,chłopak szuka motoru do amatorskiej jazdy,spokojnie może kupić 4t tylko nie napisał czy szuka enduro czy crossa.Jeżeli chodzi ci o wage moto to kup crossa najlepiej 4t 250 bardzo dobrze sie sprawdza,a jak wolisz coś co jajca urywa to weż 450 wszystko jest do jazdy tylko pamiętaj,że japońskie crossy nie mają rozrusznika.Za 9k spokojnie kupisz coś w bdb stanie na lata.Oczywiście do jazdy po lesie przewidzieli enduro,ale jest cięższe.W lesie waga nie przeszkadza,ale na podjazdach bardzo.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Autor tematu
Szpadyzor
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: pn, 24 cze 2013, 23:15
Motocykl: KTM sx 200
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: Szpadyzor » czw, 27 cze 2013, 12:57

Bardziej rozglądam się za full crossem bo coś młodszego mogę dorwać za tą kwotę , tak wiem wiem że to na tor 8) - mi to nie przeszkadza. Możecie powiedzieć mi jeszcze co łatwiej się odpala w tych pojemnościach ? (2T czy 4T) :) dodając to też chciałbym doszlifować takie rzeczy jak np. wheelie :mrgreen:

Maxym
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: czw, 3 sty 2013, 18:02
Motocykl: Husqvarna WR 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: okolice Myślenic
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: Maxym » czw, 27 cze 2013, 13:53

Dzięki wszystkim za porady :D chyba tak jak Maxym pisze wezmę 2T bo siedzę w tych silnikach od piaskownicy więc z naprawą nie powinno być problemu :) , a przy 4-paku bał bym się coś naprawiać poważnego sam :rolleyes:

Pozdrawiam Mateusz

No i masz rację bo ja mając doczynienia z jawkami i rometami zrobiłem remont w swojej husce a jak patrzę sobie na choćby schematy 4-ro taktów to już nie jest wesoło...
No i wgl części tańsze bo jest ich mniej :finga:
Więcej grzechów nie pamiętam...

colman
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: czw, 6 sty 2011, 18:37
Motocykl: Suzi RM250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olszanica,Podkarpacie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Który silnik wybrać ?

Post autor: colman » czw, 27 cze 2013, 16:21

Nie ma co ja jeździłem yz250f z 2003r i było fajnie przez jakiś czas potem zaczęło się , ewidęntnie za mało mocy jak dla mnie na podjazdach koledzy na 2 pakach odchodzili mi , jeździłem też z kolesiem który poskramiał crf 450 z 2005 r no i moto oczywiście cięższe i w lesie bylo mu gorzej ode mnie , stwierdziłem fakt że 2 pak może i pożera tego paliwka więcej no i ten olej jeszcze do mieszanki ale frajda z jazdy jest dużo większa, ja też planuje najbliższym czasie kupic 2 paka może jakieś suzi albo yadzia ale jak narazię to same szroty na ogłoszeniach a ceny jak za nowy sprzęt ja szukam coś w roczniku 06, 07 .pozdro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”