Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
-
Autor tematuvelisen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: pt, 14 cze 2013, 18:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Witam!
Mam 19 lat,180cm oraz 73kg wagi, planuje zakupic crossa lub jakiegos hard enduro, uzywany on bedzie tylko w lasach,łąkach jakies male bagna itp. Dodam ze nie mam zadnego doswiadczenia w jezdzie na crossach, od malego jezdze na quadach.
I tutaj moje pytanie, co myslicie o ktm-ie sx 144 na pierwszego crossa? Czy moze lepiej setke w 2t albo cwiartke 4t?
Czy utrzymanie takiego sx 144 jest duzo drozsze od np. exc 250 lub sx 125? Co mozecie jeszcze polecic ze 125 2t?
Mam 19 lat,180cm oraz 73kg wagi, planuje zakupic crossa lub jakiegos hard enduro, uzywany on bedzie tylko w lasach,łąkach jakies male bagna itp. Dodam ze nie mam zadnego doswiadczenia w jezdzie na crossach, od malego jezdze na quadach.
I tutaj moje pytanie, co myslicie o ktm-ie sx 144 na pierwszego crossa? Czy moze lepiej setke w 2t albo cwiartke 4t?
Czy utrzymanie takiego sx 144 jest duzo drozsze od np. exc 250 lub sx 125? Co mozecie jeszcze polecic ze 125 2t?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Ze 125 2T jak w większości crossów, szukaj w jak najlepszym stanie.
Poleciłbym ci EXC 125/200, powinieneś znaleść coś ciekawego.
Dolicz ok. 1500zł na dobry ubiór oraz najlepiej 1500zł na dopracowanie moto.
Poczytaj jest wiele tematów takich jak ten, przy pierwszym kupnie weź jakiegoś mechanika.
Z utrzymaniem ogólnie jest tak że jeśli kupisz w złym stanie to remont 4T wyniesie cię dużo więcej niż 2T.
To chyba na tyle.
Poleciłbym ci EXC 125/200, powinieneś znaleść coś ciekawego.
Dolicz ok. 1500zł na dobry ubiór oraz najlepiej 1500zł na dopracowanie moto.
Poczytaj jest wiele tematów takich jak ten, przy pierwszym kupnie weź jakiegoś mechanika.
Z utrzymaniem ogólnie jest tak że jeśli kupisz w złym stanie to remont 4T wyniesie cię dużo więcej niż 2T.
To chyba na tyle.
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Pomyśl także o np. KTM 200 2T. Waga niewiele różniąca się od 125/144, bardzo fajny motorek (mój wspólnik miał ich kilka).
Za 12-14 tyś. można rozglądnąć się za rocznikami 2009-2010. Ostatnio jeden z kolegów sprzedał rocznik 2009 w fajnym stanie za podobną kwotę, więc warto szukać.
Za 12-14 tyś. można rozglądnąć się za rocznikami 2009-2010. Ostatnio jeden z kolegów sprzedał rocznik 2009 w fajnym stanie za podobną kwotę, więc warto szukać.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
W trasie powinieneś sobie poradzić, Masz gdzie odpocząć. To nie tor.
Polecam Ci wersję enduro (exc), a nie cross (sx).
Polecam Ci wersję enduro (exc), a nie cross (sx).
-
Autor tematuvelisen
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: pt, 14 cze 2013, 18:57
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Dobra to zdecyduje sie na exc 200, za 13k powinienem wyrwac jakas fajną sztuke, zabiore ze soba mechanika i pojade obejrzec dzieki za pomoc
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Tyle to kosztują dobre byty.Dolicz ok. 1500zł na dobry ubiór
Ja od siebie dodam takie modele jak np ktm exc-f 250 czy yamaha wr250f, moim skromnym zdaniem 4t jest lepsze do enduro, szczególnie na początku, lepszy dół, przyjemniejsza w prowadzeniu charakterystyka, mniejsze spalanie. Może być trochę droższy w naprawie ale za to żywotność znacznie dłuższa.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz, 7 sie 2011, 19:11
- Motocykl: kx 125 98'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Mam dosyć głupie pytanie. Czym będzie różnił się taki exc od sx? Czyli enduro kontra mx. Zawieszeniem na pewno, ale czy w jakiś sposób budową ramy czy innych podzespołów?
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Drive only as fast as
you have it under control
you have it under control
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Przełożenia skrzyni biegów. Inna masa układu korbowego czyli całkowicie inna charakterystyka silnika.uncatchble pisze:Mam dosyć głupie pytanie. Czym będzie różnił się taki exc od sx? Czyli enduro kontra mx. Zawieszeniem na pewno, ale czy w jakiś sposób budową ramy czy innych podzespołów?
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
-
- Mistrz prostej
- Posty: 85
- Rejestracja: śr, 26 kwie 2006, 22:56
- Motocykl: KTM EXC-F 350 2015
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
generalnie, jeśli nie będziesz jeździł po torze, to zdecydowanie enduro. To zdecydowanie inne przełożenia, zawieszenie i charakterystyka silnika. Cross będzie cię w lesie męczył, EXC to czysta przyjemność, motocykl stworzony do offroadu. Oczywiście EXC to również rejestracja, potrzebna do użytkowania poza torem.
200 będzie zdecydowanie poręczniejszy niż 125, będzie miał większy "dół".
200 będzie zdecydowanie poręczniejszy niż 125, będzie miał większy "dół".
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 28
- Rejestracja: wt, 14 wrz 2010, 20:54
- Motocykl: EXC-R 530
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Taa, przerabiałem temat. Jak się zawodniczy i ma się sponsorów, i sponsor dba o stópkę żeby najmniejszy paznokieć nie strzelił to może i tak. To z delikatną ironią.tobiasz86 pisze:Tyle to kosztują dobre byty.Dolicz ok. 1500zł na dobry ubiór
...
Buto za półtora kloca może potraktować czołg i nie powinien zrobic kontuzji, waga, uuu, trochę ważą. Buty za osiem stówek do enduro jak znalazł. Wygodne, nie siapsiowate jak inne gnioty za czterysta i wytrzymałe, min. 2 sezony.
Podsumowując za 1500strój kupi.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Motocykl do lasu, łąki itd. do 13k.
Nie będę się wykłucał, jak kogoś stać to nie kupi butów za 500, nakolanników za 100, zbroi/buzera za 200 czy czy kasku za 300 tylko postawi na jakość i bezpieczeństwo i na dobry ubiór wyda >4k, oczywiści alternatywą dla reszty świata są tańsze marki które w mniejszym lub większym stopniu też zabezpieczą.moquai pisze:Taa, przerabiałem temat. Jak się zawodniczy i ma się sponsorów, i sponsor dba o stópkę żeby najmniejszy paznokieć nie strzelił to może i tak. To z delikatną ironią.tobiasz86 pisze:Tyle to kosztują dobre byty.Dolicz ok. 1500zł na dobry ubiór
...
Buto za półtora kloca może potraktować czołg i nie powinien zrobic kontuzji, waga, uuu, trochę ważą. Buty za osiem stówek do enduro jak znalazł. Wygodne, nie siapsiowate jak inne gnioty za czterysta i wytrzymałe, min. 2 sezony.
Podsumowując za 1500strój kupi.