Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
braap
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 2 cze 2013, 23:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: braap » czw, 13 cze 2013, 17:25

Witam,

Poszukuję motoru do wypadów do lasu, ścieżki + jakieś błoto, sporadycznie podjazdy na hałdy, raz na jakiś czas wyskoczyłbym w teren górzysty, chciałbym spróbować swoich sił w jakichś amatorskich zawodach enduro lub cc.

Do tej pory jeździłem tylko kilka razy na DT 80 (zanim zrobiłem kurs na kat. A), i bodajże CB 125 na kursie.
Waga: 82, Wiek: 23, Wzrost:185

Głównie rozglądam się za 450 w 4T - EXC 450, WR 450F, DRZ 400 E. Z dróg asfaltowych korzystałbym na dojazdy w miejscówki, nie chciałbym wymieniać opon co chwilę ze względu na katowanie ich na asfalcie, ewentualnie kupiłbym drugi komplet kół aby podjechać moto gdzieś dalej (jeśli w takim motocyklu wystarczy przełożyć tylko koła). Domyślam się, że motocykl zarejestruję, na pewno będę chciał mieć komplet świateł (dla własnego bezpieczeństwa na drodze), ewentualnie sam sobie domontuje jakieś małe kierunkowskazy. Liczę się z kosztami remontów, wiadomo chciałbym zaoszczędzić jak najwięcej, no ale tak się nie da. Może coś paść, się posypać, zrozumiałe - są to sprzęty używane, z samochodami jest podobnie. Chciałbym kupić coś do 10 tyś, ale jak się pojawi sztuka za 11 lub 12 no to pewnie bym się skusił. Jak wygląda sprawa z motocyklem całkowicie zalanym? Domyślam się, że po tych powodziach mogą się pojawić sztuki na allegro które były konkretnie podtopione, da się coś takiego odratować?

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: robsztix » pt, 14 cze 2013, 12:20

Witam, takie hard enduro jakie podajesz to trafna decyzja jezeli chodzi o Twoje zamiary, wiek, wage i przeznaczenie, licz sie z tym, ze za ta kwote z prawem do rejestracji bedzie to ok 10 letni egzemplarz. Najwazniejsze wiec zwroc uwage na stan nie na rocznik, najlepiej jak nie masz za duzo pojecia, zabierz ze soba dobrego mechanika, fakt faktem nie wszystko da sie ocenic w 100% z miejsca, ale w takich wyczynowych sprzetach to zawsze jest lekka loteria (chyba ze znasz sprzedajacego i mozesz mu w 100% zaufac). Mi chyba najbardziej z tych sprzetow odpowiadalby EXC, bo z opinii uzytkownikow te starsze wlasnie sa naprawde trwale jak sie o nie dba. Pamietaj, ze mocy w takiej 450 jest naprawde sporo i trzeba podchodzic do jazdy z glowa, a z tego co opisujesz doswiadczenia za duzo nie posiadasz, wiec przemysl tez czy chcesz odrazu isc na gleboka wode ;)

levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: levis » pt, 14 cze 2013, 13:02

a takie coś jak ktm lc4 400 ??

Autor tematu
braap
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 2 cze 2013, 23:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: braap » pt, 14 cze 2013, 14:27

LC4 nie biorę pod uwagę ze względu na wagę. Co do mocy, to tym się nie przejmuję, w aucie mam głowę na karku, to na motocyklu nie będzie inaczej :) Jakby moc mi przeszkadzała w nauce, to zawsze można jakoś taki egzemplarz zdławić. Zastanawiały mnie też jakieś wady tych enduro z lat 2003-2005. Jest jakiś powód dlaczego mało ludzi poleca WR 450F poza tytanowymi zaworami? Bo na Allegro jest najwięcej sztuk, i co najmniej o rok młodszych od konkurencji

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: tobiasz86 » pt, 14 cze 2013, 20:46

Jest jakiś powód dlaczego mało ludzi poleca WR 450F
Nie wiem skąd taka opinia, wr- jedno z lepszych enduro... Śmiało można polecić, zawory jak zmienisz to już ich nie zajeździsz przy odpowiednim traktowaniu.
Z wad to mi się jakieś tam problemy z rozrusznikiem kojarzą, nie pamiętam dokładnie ale ogólnie gogna polecenia maszyna, tylko znajdź zadbaną i śmigaj.

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: Konrad324 » sob, 15 cze 2013, 03:00

braap pisze:Co do mocy, to tym się nie przejmuję, w aucie mam głowę na karku, to na motocyklu nie będzie inaczej :)
Tu nie o to chodzi tylko taka 450 jak nie dasz gazu to pod górę gaśnie tak samo szybko jak 250 a jak dasz to cie będzie poniewierać. 250 4t na początek albo 150/125 2t i będzie świat.

Autor tematu
braap
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 2 cze 2013, 23:42
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: braap » sob, 15 cze 2013, 08:55

Konrad324 pisze:
braap pisze:Co do mocy, to tym się nie przejmuję, w aucie mam głowę na karku, to na motocyklu nie będzie inaczej :)
Tu nie o to chodzi tylko taka 450 jak nie dasz gazu to pod górę gaśnie tak samo szybko jak 250 a jak dasz to cie będzie poniewierać. 250 4t na początek albo 150/125 2t i będzie świat.
Jeśli to jest kwestia podjazdów pod górę, to nie martwi mnie to, bo na hałdy czy w góry będę jeździł dosyć rzadko, częściej polne i leśne drogi, jakieś błoto, rzeczki itp, a dłużej pożyje 450 jadące po polnej drodze nie kręcone niż 250 w takich samych warunkach, które jednak już będzie trzeba kręcić. Ale to jest jedynie moja opinia wyczytana z setek wątków na różnych forach, jak się mylę to proszę o korektę :)

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motocykl do lasu, łaki, góry - +/- 11 000

Post autor: tobiasz86 » sob, 15 cze 2013, 12:41

Konrad324 pisze:
braap pisze:Co do mocy, to tym się nie przejmuję, w aucie mam głowę na karku, to na motocyklu nie będzie inaczej :)
Tu nie o to chodzi tylko taka 450 jak nie dasz gazu to pod górę gaśnie tak samo szybko jak 250 a jak dasz to cie będzie poniewierać. 250 4t na początek albo 150/125 2t i będzie świat.
Eeee przesadzasz z tym gaśnięciem, może w fulu owszem ale nie w enduro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”