Cross/enduro - głównie na tor

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
drc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 20:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: drc » pn, 27 maja 2013, 19:16

Witam wszystkich serdecznie,

W związku z moją konsternacją w ostatnich tygodniach zdecydowałem zapytać się was o pomoc, i liczę że znajdzie się ktoś, kto będzie w stanie naprostować mnie na dobrą drogę: )

Od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu motocykla, od zawsze podobały mi się enduro. Myślałem o DRZ, WR, XR, EXC, LC4, więc jak widać, różnie. W tym roku jednak pojawiła się możliwość finansowa kupna motoru, więc czas najwyższy wziąć się w garść.

Najważniejsze - przeznaczenie. W okolicach 20km ode mnie jest tor mx, 30km kolejny, 40km jeszcze jeden. Ze względu na wiadome mi zużywanie się opon kostkowych na asfalcie, dojazd ulicą do tych torów nie wchodzi w grę. Ciekawszy teren do jazdy offroad, znajduje się 4-5km ode mnie, czyli 10km w dwie strony po asfalcie, też nie wiem czy to najlepszy pomysł. Dlatego zastanawiam się, czy w ogóle brać pod uwagę motory posiadające homologację (auto + przyczepka). Od niedawna w związku z tym myślę o crossie 2T, 125ccm, najlepiej KTM 125SX lub YZ125, w zamiarze jazdy 70% tor (ok. 2x w tygodniu) i 30% teren, jako urozmaicenie.

Kolejną ważną rzeczą, nie lubię robić rzeczy które nie mają jakiegoś celu - i tutaj postawiłem sobie chęć uczestnictwa w zawodach. Dlatego też kieruję do was pytanie, w co lepiej celować, motocross (np. 125 sx) czy endro (125 exc), lub cross country? Koszty utrzymania dwusuwów znam, od 5 do 10k (koszty wzięte z któregoś wątku na tym forum) za sezon przy jeździe po torach, koszty 4T w przypadku jazdy wyczynowej wychodzą większe ze względu na 2x wyższą cenę części, których nie wymienia się o wiele rzadziej z tego co czytałem, +zawory, filtr oleju itp. Co mnie ciągnie do 4t - chęć w góry raz/dwa razy w sezonie, w Polsce lub za granicą, w zależności od możliwości, no i to przepiękne brzmienie 4t... dodatkowo uwielbiam wygląd enduro, crossy wydaja mi się wybrakowane bez tej lampki z przodu :) No ale tu nie chodzi o wygląd, o dźwięk raczej też nie powinno, tylko o to, co się nada do takiej jazdy.

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to wiem, że króluje tutaj DRZ, ale jazda nią na torze to chyba paradoks? I patrząc zastosowaniem i kosztami eksploatacji, jaki moto wypada pomiędzy KTM 125SX a Yamaha WR450F? EXC 200 2T? Na moto chciałem przeznaczyć ok. 7 000, na ciuchy ok 5 000. W związku z kosztami eksploatacyjnymi i raczej brakiem nastawienia do jazdy po publicznych drogach (ewentualnie jakiś kilometrowy odcinek) myślałem o moto, których nie będzie trzeba rejestrować oraz ubezpieczać.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: Majster128 » pn, 27 maja 2013, 20:11

Jaka waga?

Autor tematu
drc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 20:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: drc » pn, 27 maja 2013, 20:41

Wiek: 22
Wzrost: 186cm
Waga - 78kg
Doświadczenie: Jeździłem na enduro 75ccm 2T przez rok, co było 5 lat temu :)

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: Majster128 » pn, 27 maja 2013, 21:17

125 2t byłby bardzo dobrym wyborem. Na pewno techniki mógłbyś sporo załapać.

Autor tematu
drc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 20:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: drc » pn, 27 maja 2013, 21:47

A jest jakaś różnica między yz, sx, kmx, rmz? Brać coś konkretnie, czy nie ma to w ogóle żadnego znaczenia i szukać tylko i wyłącznie w stosunku jakość/cena? Jeżdżąc amatorsko 4h tygodniowo koszta - około 100h w sezonie, 3 tłoki (369zł sztuka), 1 korbowód (369zł sztuka), i reszta według zużycia?

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: Majster128 » pn, 27 maja 2013, 21:55

kmx to nie cross. RMZ to nie 2t.
Patrz na stan i kim był poprzedni właściciel.

Autor tematu
drc
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: pt, 24 maja 2013, 20:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: drc » wt, 28 maja 2013, 08:10

Literki pokrzaczyłem i oczywiście chodziło o przedstawicieli suzuki i kawasaki :)
Z tym poprzednim właścicielem to się zastanawiałem, ale chyba nie ma żadnej zasady. bo czy to był ktoś doświadczony kto śmigał tylko po torze i robił wszystkie wymiany na czas, czy kompletny amator co raz w tygodniu tym do lasu jeździł, i też robił wymiany na czas, to różnicy wielkiej chyba nie ma.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cross/enduro - głównie na tor

Post autor: Majster128 » wt, 28 maja 2013, 10:52

Może Ci się przydać przy kupnie:
http://www.forum.eterrymanow.pl/viewtopic.php?t=154

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”