250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
-
Autor tematucrouch196
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
- Motocykl: KTM EXC300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
Witam. Już trochę wcześniej miałem założony temat odnośnie 2T i tego czy brać KTMa SX czy japońca w 250 2T, ale znowu pojawiły się wątpliwości...
Zacznę od początku:
mam 196cm wzrostu, 90kg i 27lat
Miałem przez 2 sezony RM 250 2T. Motoru szukam tylko na tor (nie lasy,bagna). Cały czas myślałem tylko o ćwiartce w dwusuwie, ale ostatnio byłem na torze i oglądałem chłopaków jak latają na 4T i mam teraz dylemat.
Nie boję się "ćwiary" w 2T ale wiem, że nie wykorzystywałem jej możliwości nawet w 70%. Lubie mieć nadmiar mocy i wiedzieć, że mi jej nie zabraknie, ale z drugiej strony chciałbym wykorzystywać sprzęt w większej ilości % i lepiej nauczyć sie jeździć po torze (technika i opanowanie motocykla). Proszę o napisanie kogoś kto miał do czynienia z ćwiartkami w 2T i 4T i wypisanie różnic w jeździe( bo to że serwis 4T jest droższy to już wiem). Dziękuje i pozdrawiam
Zacznę od początku:
mam 196cm wzrostu, 90kg i 27lat
Miałem przez 2 sezony RM 250 2T. Motoru szukam tylko na tor (nie lasy,bagna). Cały czas myślałem tylko o ćwiartce w dwusuwie, ale ostatnio byłem na torze i oglądałem chłopaków jak latają na 4T i mam teraz dylemat.
Nie boję się "ćwiary" w 2T ale wiem, że nie wykorzystywałem jej możliwości nawet w 70%. Lubie mieć nadmiar mocy i wiedzieć, że mi jej nie zabraknie, ale z drugiej strony chciałbym wykorzystywać sprzęt w większej ilości % i lepiej nauczyć sie jeździć po torze (technika i opanowanie motocykla). Proszę o napisanie kogoś kto miał do czynienia z ćwiartkami w 2T i 4T i wypisanie różnic w jeździe( bo to że serwis 4T jest droższy to już wiem). Dziękuje i pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
- Motocykl: exc 300
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
Na torze na pewno bardziej wykorzystasz 250 4t. Aczkolwiek zastanowiłbym się jeszcze nad setką w 2t na takim motocyklu najszybciej wyrabia się technika itd 4t trochę rozleniwia i wybacza więcej błędów.
-
- VIP
- Posty: 1001
- Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
250 2T - mocna, szybka, wymagająca . Trzeba trzymać silnik na wyższych obrotach i mieć dobrą technikę oraz siłę żeby tym długo szybko jeździć.
250 4T - słabsza, wolniejsza ale za to mniej wymagająca. Na takim motocyklu idzie się dobrze rozwinąć.
250 4T - słabsza, wolniejsza ale za to mniej wymagająca. Na takim motocyklu idzie się dobrze rozwinąć.
-
- Moderator
- Posty: 237
- Rejestracja: wt, 12 paź 2010, 19:51
- Motocykl: Yamaha YZ125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Polanda
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
YZ125 wystarczy, zobacz sobie ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=BNf759jDtXQ
Osiek
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
z tego typu motywujących filmików ja polecam ten :> skłonił mnie do zakupu 125cc mimo, że na codzień latam prawie 150 konnym motocyklem po szosie:
http://www.youtube.com/watch?v=WUNOd1mmTxU
http://www.youtube.com/watch?v=WUNOd1mmTxU
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
Waga to jedno ,a drugie to nie jazda leszcza tylko pewnie zawodnika ,który w moto wpompował sporo kasy i jego moto nie ma co porównywać do podstawowej wersji sety.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematucrouch196
- Mistrz prostej
- Posty: 87
- Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
- Motocykl: KTM EXC300
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
Nie jestem "zielony" w temacie crossu i oglądam filmiki i wiem co potrafi 125, ale wogóle jej nie biorę pod uwagę (jeździłem ktm sx 125 i przy moim wzroście i masie to ona głowy nie urywała, zaznaczam, że był to motocykl świeży, ale bez tuningu i to co mnie w nim najbardziej denerwowało to absolutny brak "dołu" a ja nie chce latać na full gazie żeby jechać. Nie jeździłem nigdy 4T oprócz enduro mojego brata i dlatego pytam tych którzy latali ćwiarami w 2T i 4T, ażeby opisali wrażenia z jazdy. Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
Możesz jeszcze wypróbować ktm 144 sx, ale go też będziesz musiał kręcić, żeby jechał, jednak ma lepszy duł od 125. Moim zdaniem jedź obejrzeć motor, weź ze sobą buty, kask, ochraniacze i wypróbuj go dobrze i będziesz wiedział jak konkretny egzemplarz chodzi. Drugie rozwiązanie, poproś na torze kogoś kto lata 4t może da ci parę kołek zrobić i będziesz wiedział z czym to się je.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 34
- Rejestracja: śr, 28 paź 2009, 19:08
- Motocykl: YZF 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: małopolska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
Ja pod koniec zeszłego sezonu zmieniłem moją YZ 250 (2t) na YZf też ćwiartkę i powiem Ci, że nie żałuję.
Na plus w dwusówie napewno moc, której jak dla mnie czasami było za dużo i potrafiła ze mnie ostatek sił wycisnąć. Oprócz tego 2t jest odczuwalnie lżejszy, ale za to 4t się dużo łatwiej prowadzi i wybacza więcej błędów, przy czym wcale nie jest taki słaby a moc jest oddawana bardziej liniowo - motor "ciągnie" od samego dołu (ale co by nie mówić, akurat moja YZ jak na 2t dół miała całkiem mocny 8) ). Nie mówiąc już o tym, że na 4t sobie mozesz spokojnie podjechać na stację benzynową nie wożąc ze sobą w plecaku oleju do mieszanki i 4t pali mniej niż dwusów ;P Ja jeżdżę bardziej enduro, ale jeśli miałbym trenować mx to 250 2t bym chyba od razu odrzucił bo wiem żeby ze mnie miazgę zrobiła na torze po 10 min. = )
Decyzja nalezy do Ciebie, napewno poradzisz sobie z 250 2t, ale niewiadomo ile będzie frajdy z jazdy...zalęzy też co kto lubi, bo są tacy, którzy chcą czuć moc i żeby im ręce urywało Ale tak jak mówiłem wg mnie na tor 4t byłby bardziej odpowiedni, ale najlepiej będzie jak się przejedziesz na obydwóch i sam sobie je porównasz.
Pozdro
Na plus w dwusówie napewno moc, której jak dla mnie czasami było za dużo i potrafiła ze mnie ostatek sił wycisnąć. Oprócz tego 2t jest odczuwalnie lżejszy, ale za to 4t się dużo łatwiej prowadzi i wybacza więcej błędów, przy czym wcale nie jest taki słaby a moc jest oddawana bardziej liniowo - motor "ciągnie" od samego dołu (ale co by nie mówić, akurat moja YZ jak na 2t dół miała całkiem mocny 8) ). Nie mówiąc już o tym, że na 4t sobie mozesz spokojnie podjechać na stację benzynową nie wożąc ze sobą w plecaku oleju do mieszanki i 4t pali mniej niż dwusów ;P Ja jeżdżę bardziej enduro, ale jeśli miałbym trenować mx to 250 2t bym chyba od razu odrzucił bo wiem żeby ze mnie miazgę zrobiła na torze po 10 min. = )
Decyzja nalezy do Ciebie, napewno poradzisz sobie z 250 2t, ale niewiadomo ile będzie frajdy z jazdy...zalęzy też co kto lubi, bo są tacy, którzy chcą czuć moc i żeby im ręce urywało Ale tak jak mówiłem wg mnie na tor 4t byłby bardziej odpowiedni, ale najlepiej będzie jak się przejedziesz na obydwóch i sam sobie je porównasz.
Pozdro
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: ndz, 16 gru 2007, 09:08
- Motocykl: KTM SXF 350
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: 250 2T czy 250 4T do 10tys. zł?
125 w twoim wypadku odpada , jedyny mądry wybór to 250 4t. W 4t masz szeroki zakres użytecznych obrotów co doskonale się sprawdza na torze i w enduro. 250 2t sam sobie odpowiedziałeś skoro nie potrafisz wykorzystać mocy tego motocykla to jaka frajda jeździć na pół gwizdka. Tak jak wcześniej koledzy napisali na 250 4t lepiej ogarniesz technikę jazdy, skoki , zakręty itp.