Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: levis » śr, 3 kwie 2013, 13:35

Witam.

Pewnie podobnych tematów było już milion, ale ja będę twardy i może mój kogoś zaciekawi a przy okazji mi pomoże.

Po zrealizowaniu marzeń związanych ze ścigami, przyszła pora na kolejny etap realizacji marzeń :-)

Żonka kupiła mi godzinną jazdę na crossie (honda crf250 4T) oczywiście złapałem zajawkę.

No i teraz zaczyna się dylemat...

Może zacznę od tego, czym jeździłem: Suzuki gs500 , potem kawasaki zzr400, potem zmieniłem silnik na 600cc no i teraz docelowa ZX9R, czyli 900cc i 140 kilka koni.

Wszystko fajnie, no ale wiadomo, że cross to zupełnie inna bajka i na tej crfie mocy mi nie brakowało, tylko nie wiem co byłoby po wyjeżdżeniu kilku baków...

Teraz gabaryty: mam prawie 30 lat, 192cm wzrostu i tam około 95kg.

Na samym crossie czuję się niepewnie, bo po prostu nie miałem dużo okazji polatać na takich maszynach. Inna pozycja, inne zachowanie itd...

Co do 2T czy 4T - generalnie boję się trochę 4T z uwagi na drogie remonty, a w zasadzie części. Motocykl serwisować będę sobie sam. Dodam, że zdjęcie głowicy/cylindra czy regulacja luzów zaworowych nie są mi obce.

No i teraz najważniejsze pytanie - co wybrać do 5 tyś + 500-1000 pln na części.

Jeździć będę sporadycznie, załóżmy, że te 40h max rocznie.

Nie ukrywam, że chciałbym kawasaki, ale może lepiej zastanowić się nad innymi crossami ?

Z góry dzięki za wszystkie rady.

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: seba8121 » śr, 3 kwie 2013, 16:18

Pytanie jeszcze, czy zamierzasz jeździć na torze, czy raczej jakiś las itp... ?

lary199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: lary199 » śr, 3 kwie 2013, 16:25

Wyszukiwarka....
Powiem tak,jeśli latasz po asfalcie to brawo :D
Wiesz gdzie jest gaz,sprzęglo i hamulec....
Moim zdaniem za 5tyś jedyne co kupisz na tor to setka i to nie koniecznie w idealnym stanie.
#19

Autor tematu
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: levis » śr, 3 kwie 2013, 17:18

Tak naprawdę to nie wiem gdzie będę jeździł. Trochę po lesie, czasem pewnie i na jakiś tor będę chciał wyskoczyć.

Ja jednak wolę kupić motocykl w słabym stanie (oby wał, skrzynia, rama, wahacz i felgi były ok). Resztę sam sobie ponaprawiam i doprowadzę do porządku.

Dodam, że nie lubię zmieniać sprzętu po sezonie, tylko raczej jeżdżę dłuższy okres i dbam jak o żonę ;-)

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: Reniek » śr, 3 kwie 2013, 18:49

Jeśłi bd tak rzadko latał to polecam 4T 250 ale jak wszyscy wiemy niestety za te pieniądze nie da sie nic kupic w 4T.
W takim wypadku pozostaje Ci szukanie sety i ten minimalny 1000zł w zapasie.
Przy zakupie sprawdź zawieszenie itd i zajrzyj do filtra, jesli filtr jest zawalony i syf lub siano to podziękuj i szukaj dalej ....
Tak że powodzenia :)

seba yamaha yz
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 336
Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
Motocykl: Yamaha yz-f 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: seba yamaha yz » śr, 3 kwie 2013, 19:51

na takiego chłopa to seta bedzie troche za słaba polata miesiac i mu sie znudzi kuop sobie yamahe 2t 250cm jej mocy nie brakuje i frajda z jazdy

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: sebek1516 » śr, 3 kwie 2013, 20:06

Też proponuję 250 2T boś duży chłop. Inaczej oddaje moc niż ścigi ale skoro osobówki nie przeciąłeś to jako taki rozsądny jesteś ;)
W tej kasie to rocznik okolice 2000 stan dostateczny ale nie ma się czego wstydzić i złapać cos 97,98 ;) Najpopularniejsze będą CR i YZ na allegro pewnie na tulei. Nic strasznego, taki rynek wtórny ;)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

superpimp
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
Motocykl: exc 300
Styl jazdy: Trial
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: superpimp » śr, 3 kwie 2013, 20:22

Moim zdaniem przy takim użytkowaniu to tylko 250 2t. Prosta budowa , tani w zakupie.
Ewentualnie sprzęt można złagodzić zębatkami (większa z przodu mniejsza z tyłu).
Marka obojętna do czasu jak nie jest to honda CR :) Crki ogólnie są najbardziej hardcorowe(moc na b.wysokich obrotach) i ktoś kto się uczy może się szybko zrazić.

Skoro lubisz kawasaki Kx 250 na pewno będzie spoko.

Autor tematu
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: levis » czw, 4 kwie 2013, 08:31

Wiadomo, że 250 mogę sobie jakoś tam zdławić np. ograniczając otwarcie przepustnicy, czy właśnie zębatkami...

No dobrze, teraz inne pytanie.

A jak wygląda sprawa wytrzymałości - czy 125 i 250 mają taki sam czas na tłoku i korby ??

Boję się właśnie tego, że 125 może mi się znudzić (moja 9tka nie ma co się oszukiwać ręce urywa, co prawda na asfalcie, ale urywa :P ) , ale też wiem, że mam braki w technice jazdy na crossie :-)

Jaro5
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 200
Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: Jaro5 » czw, 4 kwie 2013, 11:28

Uwierz że 250 2t tez ręce urywa.
Mocy wystarczająco żeby nie jednego wywieźć w inną stronę niż zamierzał jechać.
Serwis podobny jak każdej innej maszyny typu cross tyle że prostszy i tańszy niż 4t

lary199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: lary199 » czw, 4 kwie 2013, 12:25

Trochę poza tematem... 4T Nie jest niczym strasznym!
Licząc paliwo i oleje w sezonie,przy lataniu nawet na secie wychodzi ładna sumka która wystarcza na tłok,zawory i korbe do 4T... fakt że 2504T jest dużo droższa w zakupie ale wybór sprzętu zależy od upodobań...
Tobie proponuje jak reszta 250 2T
#19

Autor tematu
levis
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 323
Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
Motocykl: 1990 Kx 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze

Post autor: levis » czw, 4 kwie 2013, 14:34

mlodywilk pisze:
Jaro5 pisze:Uwierz że 250 2t tez ręce urywa.
Mocy wystarczająco żeby nie jednego wywieźć w inną stronę niż zamierzał jechać.
Serwis podobny jak każdej innej maszyny typu cross tyle że prostszy i tańszy niż 4t
tańszy w naprawie zdecydowanie no i mniej wyżyłowany silnik niż w setce!

Kolego, ale w czym jest tańszy.

Koszty paliwa mnie w sumie rypią, bardziej martwię się o to, żeby moto nie stało mi w garażu rozebrane dłużej niż będę jeździł.

W czym 125 jest droższa - konkretnie jakie części, bo z tego co patrzyłem to tłok, korba , łożyska są w podobnej cenie co 250 ..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”