Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
-
Autor tematulevis
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Witam.
Pewnie podobnych tematów było już milion, ale ja będę twardy i może mój kogoś zaciekawi a przy okazji mi pomoże.
Po zrealizowaniu marzeń związanych ze ścigami, przyszła pora na kolejny etap realizacji marzeń
Żonka kupiła mi godzinną jazdę na crossie (honda crf250 4T) oczywiście złapałem zajawkę.
No i teraz zaczyna się dylemat...
Może zacznę od tego, czym jeździłem: Suzuki gs500 , potem kawasaki zzr400, potem zmieniłem silnik na 600cc no i teraz docelowa ZX9R, czyli 900cc i 140 kilka koni.
Wszystko fajnie, no ale wiadomo, że cross to zupełnie inna bajka i na tej crfie mocy mi nie brakowało, tylko nie wiem co byłoby po wyjeżdżeniu kilku baków...
Teraz gabaryty: mam prawie 30 lat, 192cm wzrostu i tam około 95kg.
Na samym crossie czuję się niepewnie, bo po prostu nie miałem dużo okazji polatać na takich maszynach. Inna pozycja, inne zachowanie itd...
Co do 2T czy 4T - generalnie boję się trochę 4T z uwagi na drogie remonty, a w zasadzie części. Motocykl serwisować będę sobie sam. Dodam, że zdjęcie głowicy/cylindra czy regulacja luzów zaworowych nie są mi obce.
No i teraz najważniejsze pytanie - co wybrać do 5 tyś + 500-1000 pln na części.
Jeździć będę sporadycznie, załóżmy, że te 40h max rocznie.
Nie ukrywam, że chciałbym kawasaki, ale może lepiej zastanowić się nad innymi crossami ?
Z góry dzięki za wszystkie rady.
Pewnie podobnych tematów było już milion, ale ja będę twardy i może mój kogoś zaciekawi a przy okazji mi pomoże.
Po zrealizowaniu marzeń związanych ze ścigami, przyszła pora na kolejny etap realizacji marzeń
Żonka kupiła mi godzinną jazdę na crossie (honda crf250 4T) oczywiście złapałem zajawkę.
No i teraz zaczyna się dylemat...
Może zacznę od tego, czym jeździłem: Suzuki gs500 , potem kawasaki zzr400, potem zmieniłem silnik na 600cc no i teraz docelowa ZX9R, czyli 900cc i 140 kilka koni.
Wszystko fajnie, no ale wiadomo, że cross to zupełnie inna bajka i na tej crfie mocy mi nie brakowało, tylko nie wiem co byłoby po wyjeżdżeniu kilku baków...
Teraz gabaryty: mam prawie 30 lat, 192cm wzrostu i tam około 95kg.
Na samym crossie czuję się niepewnie, bo po prostu nie miałem dużo okazji polatać na takich maszynach. Inna pozycja, inne zachowanie itd...
Co do 2T czy 4T - generalnie boję się trochę 4T z uwagi na drogie remonty, a w zasadzie części. Motocykl serwisować będę sobie sam. Dodam, że zdjęcie głowicy/cylindra czy regulacja luzów zaworowych nie są mi obce.
No i teraz najważniejsze pytanie - co wybrać do 5 tyś + 500-1000 pln na części.
Jeździć będę sporadycznie, załóżmy, że te 40h max rocznie.
Nie ukrywam, że chciałbym kawasaki, ale może lepiej zastanowić się nad innymi crossami ?
Z góry dzięki za wszystkie rady.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Pytanie jeszcze, czy zamierzasz jeździć na torze, czy raczej jakiś las itp... ?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Wyszukiwarka....
Powiem tak,jeśli latasz po asfalcie to brawo
Wiesz gdzie jest gaz,sprzęglo i hamulec....
Moim zdaniem za 5tyś jedyne co kupisz na tor to setka i to nie koniecznie w idealnym stanie.
Powiem tak,jeśli latasz po asfalcie to brawo
Wiesz gdzie jest gaz,sprzęglo i hamulec....
Moim zdaniem za 5tyś jedyne co kupisz na tor to setka i to nie koniecznie w idealnym stanie.
#19
-
Autor tematulevis
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Tak naprawdę to nie wiem gdzie będę jeździł. Trochę po lesie, czasem pewnie i na jakiś tor będę chciał wyskoczyć.
Ja jednak wolę kupić motocykl w słabym stanie (oby wał, skrzynia, rama, wahacz i felgi były ok). Resztę sam sobie ponaprawiam i doprowadzę do porządku.
Dodam, że nie lubię zmieniać sprzętu po sezonie, tylko raczej jeżdżę dłuższy okres i dbam jak o żonę
Ja jednak wolę kupić motocykl w słabym stanie (oby wał, skrzynia, rama, wahacz i felgi były ok). Resztę sam sobie ponaprawiam i doprowadzę do porządku.
Dodam, że nie lubię zmieniać sprzętu po sezonie, tylko raczej jeżdżę dłuższy okres i dbam jak o żonę
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Jeśłi bd tak rzadko latał to polecam 4T 250 ale jak wszyscy wiemy niestety za te pieniądze nie da sie nic kupic w 4T.
W takim wypadku pozostaje Ci szukanie sety i ten minimalny 1000zł w zapasie.
Przy zakupie sprawdź zawieszenie itd i zajrzyj do filtra, jesli filtr jest zawalony i syf lub siano to podziękuj i szukaj dalej ....
Tak że powodzenia
W takim wypadku pozostaje Ci szukanie sety i ten minimalny 1000zł w zapasie.
Przy zakupie sprawdź zawieszenie itd i zajrzyj do filtra, jesli filtr jest zawalony i syf lub siano to podziękuj i szukaj dalej ....
Tak że powodzenia
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
na takiego chłopa to seta bedzie troche za słaba polata miesiac i mu sie znudzi kuop sobie yamahe 2t 250cm jej mocy nie brakuje i frajda z jazdy
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Też proponuję 250 2T boś duży chłop. Inaczej oddaje moc niż ścigi ale skoro osobówki nie przeciąłeś to jako taki rozsądny jesteś
W tej kasie to rocznik okolice 2000 stan dostateczny ale nie ma się czego wstydzić i złapać cos 97,98 Najpopularniejsze będą CR i YZ na allegro pewnie na tulei. Nic strasznego, taki rynek wtórny
W tej kasie to rocznik okolice 2000 stan dostateczny ale nie ma się czego wstydzić i złapać cos 97,98 Najpopularniejsze będą CR i YZ na allegro pewnie na tulei. Nic strasznego, taki rynek wtórny
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mistrz prostej
- Posty: 99
- Rejestracja: ndz, 22 sty 2012, 20:28
- Motocykl: exc 300
- Styl jazdy: Trial
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Moim zdaniem przy takim użytkowaniu to tylko 250 2t. Prosta budowa , tani w zakupie.
Ewentualnie sprzęt można złagodzić zębatkami (większa z przodu mniejsza z tyłu).
Marka obojętna do czasu jak nie jest to honda CR Crki ogólnie są najbardziej hardcorowe(moc na b.wysokich obrotach) i ktoś kto się uczy może się szybko zrazić.
Skoro lubisz kawasaki Kx 250 na pewno będzie spoko.
Ewentualnie sprzęt można złagodzić zębatkami (większa z przodu mniejsza z tyłu).
Marka obojętna do czasu jak nie jest to honda CR Crki ogólnie są najbardziej hardcorowe(moc na b.wysokich obrotach) i ktoś kto się uczy może się szybko zrazić.
Skoro lubisz kawasaki Kx 250 na pewno będzie spoko.
-
Autor tematulevis
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Wiadomo, że 250 mogę sobie jakoś tam zdławić np. ograniczając otwarcie przepustnicy, czy właśnie zębatkami...
No dobrze, teraz inne pytanie.
A jak wygląda sprawa wytrzymałości - czy 125 i 250 mają taki sam czas na tłoku i korby ??
Boję się właśnie tego, że 125 może mi się znudzić (moja 9tka nie ma co się oszukiwać ręce urywa, co prawda na asfalcie, ale urywa ) , ale też wiem, że mam braki w technice jazdy na crossie
No dobrze, teraz inne pytanie.
A jak wygląda sprawa wytrzymałości - czy 125 i 250 mają taki sam czas na tłoku i korby ??
Boję się właśnie tego, że 125 może mi się znudzić (moja 9tka nie ma co się oszukiwać ręce urywa, co prawda na asfalcie, ale urywa ) , ale też wiem, że mam braki w technice jazdy na crossie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 200
- Rejestracja: pt, 7 gru 2012, 22:28
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Łódzkie Poddębice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Uwierz że 250 2t tez ręce urywa.
Mocy wystarczająco żeby nie jednego wywieźć w inną stronę niż zamierzał jechać.
Serwis podobny jak każdej innej maszyny typu cross tyle że prostszy i tańszy niż 4t
Mocy wystarczająco żeby nie jednego wywieźć w inną stronę niż zamierzał jechać.
Serwis podobny jak każdej innej maszyny typu cross tyle że prostszy i tańszy niż 4t
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
Trochę poza tematem... 4T Nie jest niczym strasznym!
Licząc paliwo i oleje w sezonie,przy lataniu nawet na secie wychodzi ładna sumka która wystarcza na tłok,zawory i korbe do 4T... fakt że 2504T jest dużo droższa w zakupie ale wybór sprzętu zależy od upodobań...
Tobie proponuje jak reszta 250 2T
Licząc paliwo i oleje w sezonie,przy lataniu nawet na secie wychodzi ładna sumka która wystarcza na tłok,zawory i korbe do 4T... fakt że 2504T jest dużo droższa w zakupie ale wybór sprzętu zależy od upodobań...
Tobie proponuje jak reszta 250 2T
#19
-
Autor tematulevis
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 323
- Rejestracja: pn, 1 kwie 2013, 22:41
- Motocykl: 1990 Kx 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Nowy w crossach - moja historia i pomoc w doborze
mlodywilk pisze:tańszy w naprawie zdecydowanie no i mniej wyżyłowany silnik niż w setce!Jaro5 pisze:Uwierz że 250 2t tez ręce urywa.
Mocy wystarczająco żeby nie jednego wywieźć w inną stronę niż zamierzał jechać.
Serwis podobny jak każdej innej maszyny typu cross tyle że prostszy i tańszy niż 4t
Kolego, ale w czym jest tańszy.
Koszty paliwa mnie w sumie rypią, bardziej martwię się o to, żeby moto nie stało mi w garażu rozebrane dłużej niż będę jeździł.
W czym 125 jest droższa - konkretnie jakie części, bo z tego co patrzyłem to tłok, korba , łożyska są w podobnej cenie co 250 ..