Motor tor / las 8000-9000 tyś

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
jaro1313
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 08:18
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: jaro1313 » czw, 28 mar 2013, 23:22

Witam,
Mam do was kilka pytań. Pojęcie jako takie o jeździe mam, miałem dt125 i jeździłem na wielu innych crossach i quadach. Chciałem zakupić motor na tor/las z przewagą małą lasu. Mam 20 lat 78kg wagi 182 wzrost, jestem dobrej budowy. Potrzebuje motor do własnej zabawy ale też nie może się on bać dalekich skoków. Niedaleko mnie mam możliwość zakupu kawe kxf250 4t 2007 r za 9000 tyś po remoncie (tutaj mam pytanko, czy moto 4t po remoncie powinno palić od kopa na zimno?). Chciałbym pojeździć troche na nim bez dokładki, ten wydaje się być zadbany. Co innego proponujecie? Pozdrawiam.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: Marcel111 » czw, 28 mar 2013, 23:45

exc 300 istny leśny zwierz :-)

http://www.youtube.com/watch?v=0tHKEMmUqPI

i na torze da radę choć z racji zawieszenia enduro mega skoków nie wykona.

W porównaniu do dużego wyczyna w 4t który jest jakąś opcją (bo 250 w 4T i las to pomyłka, motogodziny zlecą szybciej niż Ci się wydaje i...REMONT)
exc 300 2t będzie:
- lżejszy
- tańszy w remoncie
- nie zagotuje się tak łatwo

ale więcej spali.

zresztą w takiej kwocie kupowanie wyczynowego 4t może być ryzykowne, sam wiem ile wrzuciłem w mojego exc 520.
Na torze zresztą 520 okazuje się ciężkim klockiem i raczej rekreacyjnie można co najwyżej nim przejechać
tak więc duże 2t może być opcją
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
jaro1313
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 08:18
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: jaro1313 » pt, 29 mar 2013, 16:01

w lesie to głównie podjazdy, skoki. Myślicie że kxf to dobry wybór? i proszę żeby mi ktoś odpowiedział na to pytanie, ktoś kto się na tym zna bo nie chce kupić ładnego motoru z lipą w środku.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: ghollum » sob, 30 mar 2013, 10:13

jaro1313 pisze:Witam,
....................(tutaj mam pytanko, czy moto 4t po remoncie powinno palić od kopa na zimno?). Chciałbym pojeździć troche na nim bez dokładki, ten wydaje się być zadbany. Co innego proponujecie? Pozdrawiam.
Nie, nie 4T po remoncie opalasz zrzucając go z urwiska :mrgreen: a jak jest zimny to rozpalasz ognisko pod moto na godzinę przed odpaleniem :mrgreen: , człowieku jak ten kxf "po remoncie" nie odpala na zimno od kopa to omijaj go szerokim łukiem. Poza tym do lasu bierz enduraka, nie wiem skąd się ludziom ubzdurało że h.enduro boi się dalekich skoków czy wogóle skoków? wszystko sprowadza się do odpowiedniego ustawienia zawieszenia, no ale u nas nikt nie zawraca sobie głowy takimi rzeczami jak twardość sprężyn, chłop waży 100kg i lata na standardowych sprężynach :axe: litości, popatrzcie na sześciodniówkę czy mistrzostwa enduro tam odcinki cross są na porządku dziennym a sześciodniówka kończy się crossem. Fakt że endurakiem lata się gorzej po torze niż crossem jest oczywisty, ale bez przesady odpowiednio ustawione zawieszenie i można latać endurakiem, a fakt że moto na którym latasz jest za ciężkie na torze wynika ze złego doboru moto pod siebie, po prostu tor obnaża braki w technice i kondycji które na szutrach czy łąkach pozostają niezauważone, obnaża także megalomanię no przeca bez 450cm czy 500cm do "lasu" (dumne określenie na pokonywanie leśnych dróg") się nie ma po co wybierać.

Autor tematu
jaro1313
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 24 mar 2013, 08:18
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: jaro1313 » sob, 30 mar 2013, 15:52

patrzyłem na exc200 250 ale chyba w tej cenie to nic ciekawego nie kupie.

Duriv
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 158
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: Duriv » sob, 30 mar 2013, 17:58

Marcel111 pisze:exc 300 istny leśny zwierz :-)

http://www.youtube.com/watch?v=0tHKEMmUqPI

i na torze da radę choć z racji zawieszenia enduro mega skoków nie wykona.

W porównaniu do dużego wyczyna w 4t który jest jakąś opcją (bo 250 w 4T i las to pomyłka, motogodziny zlecą szybciej niż Ci się wydaje i...REMONT)
exc 300 2t będzie:
- lżejszy
- tańszy w remoncie
- nie zagotuje się tak łatwo

I zabije Cię zanim się obejrzysz, lub okaleczy - jezeli nie masz doświadczenia.
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P

lary199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: lary199 » sob, 30 mar 2013, 18:18

Pomyśl nad exc 200...
Jest łagodniejszy niż 250 w 2t która potrafi "przewieść"
Zawiasy oraz skrzynia przystosowane pod enduro.
To tyle ode mnie jesli chcesz 2t
#19

Duriv
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 158
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: Duriv » sob, 30 mar 2013, 18:24

poza tym exc 200 ma fajna charakterystyke, i możesz ją dostosowywać ( masz mapy, i sprężynki na zaworze ) pod siebie.
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P

lary199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: lary199 » sob, 30 mar 2013, 18:38

Dokładnie :) 200pojedzie jak ty zechcesz...a 250 np rm,cr,yz nie zawsze zrobi wszystko jak byś chciał,wystarczy że podbije Cię na korzeniu czy muldach i jesli nie masz wprawy może skończyć sie boleśnie. Co nie znaczy że exc 200 zamula,bo na prawdę dużo możesz nim "porobić"
#19

mlody-esz
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 40
Rejestracja: ndz, 21 lis 2010, 22:17
Motocykl: kx450f 12'
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: mlody-esz » ndz, 31 mar 2013, 20:10

sa plusy i minusy 2T/4T , ja osobiscie wole 4t nie wiem czemu ale tak jest , lepiej odpowiada mi charakterystyka silnika , masz od samego dolu caly zapas mocy , zauważyłem ze duzo osob na tym forum nie lubi 4t tylko z tego wzgledu ze 4t jest drogie w remoncie , ale 2t remont musisz robic co roku jak nie szybciej o tym juz nikt nie wspomina , jezeli jestes początkującym to nie kupuj 2t 250 bo jedna nieuwaga i jak ci sie wkreci na obroty to sie jeszcze zabijesz , jezeli chcesz głównie po lesie jezdzic to 2t ten minus ze mieszanke trzeba lac wiec na stacje sobie nie podjedziesz bez oleju do benzynki a 2t jak wiadomo lubi duzo palic , poza tym jak sobie obliczys ile wydasz na paliwo w 2t przez rok to wcale tak duzo wiecej ten temont 4t nie wychodzi

tu jest fajny artykuł 2t vs 4t jezeli nie znasz angielskiego poprostu wrzuć tekst w google translate

http://www.motocrossgear.com/blog/bikes ... r-strokes/

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: Konrad324 » pn, 1 kwie 2013, 00:42

Za 9 tyś kupisz fajną 2 i pół w 4t zrobisz w niej remont łącznie z nowymi oponami klockami itd i jeszcze ci zostanie na paliwo. Takie są realia. 300 czy 250 2t można kupić i ujeździsz na tym ale będziesz miał problemy na torze czy podjazdach większych. KXF wybór dobry tylko skoro po remoncie to czemu nie pali ?? Lepiej kupić za 5 tyś starszy 2 lata i zrobić z nim samemu porządek, 9 tyś to jest spory budżet jak na 1 konkretny cross po DT i możesz spokojnie kupić to co chcesz a nie to co się trafi.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Motor tor / las 8000-9000 tyś

Post autor: ghollum » pn, 1 kwie 2013, 13:04

mlody-esz pisze:sa plusy i minusy 2T/4T , ja osobiscie wole 4t nie wiem czemu ale tak jest , lepiej odpowiada mi charakterystyka silnika , masz od samego dolu caly zapas mocy , zauważyłem ze duzo osob na tym forum nie lubi 4t tylko z tego wzgledu ze 4t jest drogie w remoncie , ale 2t remont musisz robic co roku jak nie szybciej o tym juz nikt nie wspomina , jezeli jestes początkującym to nie kupuj 2t 250 bo jedna nieuwaga i jak ci sie wkreci na obroty to sie jeszcze zabijesz , jezeli chcesz głównie po lesie jezdzic to 2t ten minus ze mieszanke trzeba lac wiec na stacje sobie nie podjedziesz bez oleju do benzynki a 2t jak wiadomo lubi duzo palic , poza tym jak sobie obliczys ile wydasz na paliwo w 2t przez rok to wcale tak duzo wiecej ten temont 4t nie wychodzi

tu jest fajny artykuł 2t vs 4t jezeli nie znasz angielskiego poprostu wrzuć tekst w google translate

http://www.motocrossgear.com/blog/bikes ... r-strokes/
To co komu odpowiada to jego prywatna sprawa i z tym nie będę polemizował, masz rację sporo ludzi na tym forum nie lubi 4T i ja się do nich zaliczam choć przez dłuuugie lata byłem ich fanem, ale twierdzenie że olałem je z powodu dużych kosztów remontu nie do końca odpowiada prawdzie, głównym powodem dla mnie była masa 4T i ich klocowatość od razu zaznaczam chodzi mi o enduro 4T choć ta zasada w nieco mniejszym stopniu tyczy się również crossów. Problem z oceną co lepsze jest trudny i tak naprawdę wszystko sprowadz się do upodobań, bo w sumie można zgodzić się że koszty utrzymania są podobne z tą jednak przewagą 2T że są proste i łatwiejsze w naprawie w warunkach domowych. Pisanie że w 2T remont robi się co rok jest prawdą(choć wszystko zależy o jakim 2T mowa), ale czy tego samego nie trzeba by napisać o 4T? Crossowa 250 4T jest jednym z najbardziej wyśilonych silników w tym sporcie i nikt mnie nie przekona że można na takim silniku latać 2-3 lata bez remontu, no chyba że robimy remont od wybuchu do wybuchu ale wtedy taniej będzie kupić cały silnik. W tym całym sporze zwolennicy 4T bardziej lub mniej umiejętnie manipulują danymi, świadomie lub pod wpływem propagandy gdy im wygodnie podstawiają dane a to crossowej setki, a to crossowej 250 2T, jak trzeba to się weźmie dane z takiego smoka jak CR500. Tymczasem prawda jak zwykle leży po środku, po pierwsze pisanie że jak to gdzieś wyczytałem "4T są mocniejsze niż 2T bo crossowa 250 4T ma około 42km a crossowa setka około 40km" jest śmieszne, ludzie popatrzcie jak propaganda i sztuczne podziały na klasy wam namieszały w głowach toż przecież 4T ma DWA RAZY TYLE POJEMNOŚCI CO 2T!!! :mrgreen: . Dalej porównując moto bierzmy maszyny tej samej klasy a nie np. enduraka 450 i crossową 250 2T, pomijając już fakt że mamy tu sztuczny podział na klasy weźmy pod uwagę fakt że mamy doczynienia z enduro i crossem a te różnią się znacznie i nie , nie tylko z tego powodu że jedno ma światła a drugie nie. Bardzo wielu z was na pytanie o pierwsze moto do lasu odpowiada : "crossowa 240 4T, 125 2T nie bo się nie nadaje" oczywiście pisząc 125 2T macie na myśli crossową 125 2T, i tu zgoda crossowa 125 2T nie nadaje się do lasu..... problem w tym że crossowa 250 4T też się do lasu nie nadaje, żeby było jasne pisząc do lasu nie mam na myśli polnych dróg i łąk, ale odcinki zbliżone do tego co widzicie w mistrzostwach enduro czy sześciodniówce i dalej w stronę romaniacs czy erzberg. Do takich warunków dużo lepiej niż crossowa 250 4T nadaje się h.enduro 125 2T, wiem że dla wielu z was 125 2T cross i h.enduro 125 2T to jedno i to samo bo większość z was nigdy nie miała doczynienia z wyczynowym enduro 125 2T (propaganda działa), ale uwieżcie mi h.e. 125 2T ani nie jest taka słaba na niskich obrotach ani nie pali jak smok za to jest lżejsza do crossowej 250 4T ma większy zasięg (tak więcej kilometrów zrobisz na zbiorniku), dużo szybciej uczy pradwidłowych nawyków o światłach czy homologacji nie wspomnę a pisanie o "problemie" z tankowanie na stacji z powodu konieczności dolewania oleju jest komiczne. Remonty tak naprawdę w obu moto wypadną po sezonie a koszty w dłuższym okresie będą zbliżone. Nie wiem czy zdarza się wam oglądać filmy z takich imprez jak wymienione wyżej romaniacs czy hell's gate co bardziej spostrzegawczy pewnie zuważyli że zdażają sie tam h.e. 125 2T ale crossowych 250 4T nie uświadczysz, przypadek? A więc porównując maszyny pamiętajmy o podziale enduro/cross tu co prawda rodzi się problem typu "co na 40% tor 60% las" odpowiedz jest w sumie prosta: bierz moto dostosowanie do terenu na którym bedziesz spędzał większość czasu, będziesz częściej w lesie? bierz enduro i na odwrót. Z czasem zobaczysz co kręci cię bardziej i już bardziej świadomie dobierzesz moto do potrzeb, wszyscy dobrze wiemy że nic nie zastąpi doświadczenia które zdbobywamy w siodle a porady dawane przez kolegów docierają do nas zwykle w tedy gdy na własnej skórze się przekonamy o ich trafności :mrgreen: . Wracając do porównań, dużo lepiej bedzie się jeździło w lesie 125 2T enduro niż 125 2T cross czy 250 4T cross, łatwiej w lesie będzie na 250 2T enduro niż na crossowej 125 2T, 250 4T i 2T, 450 4T, 500 4T i 2T, łatwiej w lesie będzie na 300 2T inż na dowolnym crossie, dla wielu będzie też łatwiej niż na każdym enduro 4T ale tu już wkraczamy w kwestie gustu z którym się nie dyskutuje, tak na marginesie demonizowanie maszyn typu EXC300 jest przejawem chyba tylko i wyłącznie ignoracji bo każdy kto miał z tym moto styczność potwierdzi moje słowa nie taki diabeł straszny jak go malują a i nie chla tyle co większośc myśli. Na koniec zostaje mi jeszcze kwestia artykułu przytoczonego przez Ciebie wyżej, ludzie zachowajcie nieco dystansu do tego co wam serwuje internet czy prasa, większość tego typu artykułów to teksty sponsorowane pomijam już fakt że zawiera ten tekst błędy merytoryczne np. nie japońce zastosowały pierwsze monoshock ale Maico, po drugie jest to tekst z punktu widzenia amerykańskiego a wszyscy wiemy że w mniemaniu przeciętnego "amerykana" świat to ameryka z peryferiami gdzie żyją małe brudasu w wielkich kapeluszch czy smoki. Każdy kto cokolwiek wie o amerykańskiej organizacji AMA wie że w porozumieniu z hondą :butthead: ruguje 2T z jednego powodu...$$$$$, zasłaniając się ekologią i ociepleniem klimatu (niezały dowcip zwłaszcza kiedy się popatrzy za okno), zrozumcie że firmy produkujące moto to biznesy mające przynościć dochody a nie fundacje, zrozumcie że Błażusiak nie przesiadł się na 4T z powodu upodobania ale dlatego że mu firma za to płaci bo ma z tego kasę, z tego samego powodu KTM nie zaprzestał produkcji 2T bo sprzedaż tych maszyn to 43% całej sprzedaży. A co do ekologji to naprawdę wieżycie że przesiadka z 2T na 4T ocali ludzkość(nie nie ziemię bo ta da sobie rady bez nas)? zwłaszcza w kontekscie tego że emisja gazów cieplarnianych samych chin rośnie o 60% rocznie? :ANAL:
Wesołych Świąt Panie i Panowie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”