Zmiana na hard enduro lub inny

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
kaspaa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: sob, 23 mar 2013, 18:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Zmiana na hard enduro lub inny

Post autor: kaspaa » śr, 27 mar 2013, 18:36

Witam. Na wstępie chciałbym się przywitać z racji tego że jestem tu nowy.
A przechodząc do sedna: Planuje kupić jakiś sprzęt za ok 5-6 tys. Dotychczas jeździłem Yamaha XT600, ogólnie motor świetny, ale jak dla mnie zbyt toporny. Teraz chciałbym kupić coś lżejszego, ale o podobnej mocy dlatego zastanawiam się nad jakimś hard enduro, raczej wykluczam full crossy. w 90% mam zamiar jeździć po lekkim terenie, raczej bez żadnych cięższych przepraw. No i zdecydowanie ma to być 4T. Przyznam się, że na oku mam wrf 400 i husaberga 350 lub 501 ale nie wiem czy ten ostatni nie będzie zbyt mocny. Co radzicie, macie jakieś inne propozycje?

Mam 22 lata ok 90kg, 180cm, jeżdżę na moto od ok 2 lat.



No i zapomniałem wspomnieć, że nie zależy mi zupełnie na rejestracji, bo mam zamiar poruszać sieę nim tylko po bezdrożach..
Ostatnio zmieniony czw, 28 mar 2013, 10:07 przez kaspaa, łącznie zmieniany 1 raz.

Duriv
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 158
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zmiana na hard enduro lub inny

Post autor: Duriv » czw, 28 mar 2013, 02:13

za 5-6 tyś wyczynowe 4T będzie strzałem w kolano, ledwie wyprowadzisz z garażu, i dostaniesz korbowodem po kolanach.

A tak poważnie, albo coś z dwusuwów - łatwiejsza naprawa, mniejsza awaryjność jeżeli bierzemy pod uwagę ten przedział cenowy. Poza tym łatwiej się na nich prawidłowej techniki nauczyć.
Albo druga opcja : DRZ 400. Tyle że w tej kwocie, jeżeli znajdziesz - to prawdopodobnie bez rejestracji. drz ma niezniszczalny silnik, prosty w obsłudze, i całkiem spoko zawias.

ale i tak celowałbym w 2T...

Wybij sobie z głowy 250 2T i 450 w górę.
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P

Autor tematu
kaspaa
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: sob, 23 mar 2013, 18:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zmiana na hard enduro lub inny

Post autor: kaspaa » czw, 28 mar 2013, 10:04

Jeździłem na 125 2T przez pewien czas i jak dla mnie było trochę za słabe. A co do awaryjności byłem przekonany że to właśnie 4T wymaga mniej napraw... Może faktycznie poszukam 250, jeżeli chodzi o jazdę zupełnie zielony nie jestem, ale mimo wszystko obawiam się że taki 2T będzie za mocny...

luchac
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 24
Rejestracja: śr, 27 lut 2013, 14:09
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zmiana na hard enduro lub inny

Post autor: luchac » czw, 28 mar 2013, 10:06

Polecam 250 2t sam takim śmigam i jest super i w raźie remontu koszty śa mniejsze niż w 4t ,zrobisz pożądnie raz remont i masz spokój na długi czas napewnio nię będzie tak tani w utrzymaniu jak xt,ale mocy też nie ma co porównywać na tym się lata.

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zmiana na hard enduro lub inny

Post autor: tobiasz86 » czw, 28 mar 2013, 19:34

luchac pisze:zrobisz pożądnie raz remont i masz spokój na długi czas
No, remont za 4-5k i masz spokój na 50mth.
Celował bym w drz400 najlepiej wersja E ale S też powinna Cię zadowolić albo xt400, jakbyś był zainteresowany to znajomek ma pewną drz'te za ok 7k dokładnie nie wiem, mogę dać namiar.

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zmiana na hard enduro lub inny

Post autor: tobiasz86 » pt, 29 mar 2013, 06:49

mlodywilk pisze:
tobiasz86 pisze:
luchac pisze:zrobisz pożądnie raz remont i masz spokój na długi czas
No, remont za 4-5k i masz spokój na 50mth.
Celował bym w drz400 najlepiej wersja E ale S też powinna Cię zadowolić albo xt400, jakbyś był zainteresowany to znajomek ma pewną drz'te za ok 7k dokładnie nie wiem, mogę dać namiar.
o czym ty mówisz? tłok 450zł, korba 400zł, nicasil ewentualnie 1000zł, łożyska wału, 2-3 tyś to już konkretny remont!
a reszta w 10 czy 15 letnim motorze perfekt! Jak już silnik w kawałkach to warto wymienić komplet łożysk/uszczelniczy uszczelki, robocizna i jeszcze pewnie wiele się ujawni w trakcie.
W trzech tysiącach to można zmieścić się przy konkretnym remoncie góry silnika pod warunkiem że sami robimy!

czopo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 15
Rejestracja: sob, 9 lut 2013, 10:32
Motocykl: KTM 450 SM
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dęblin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Zmiana na hard enduro lub inny

Post autor: czopo » ndz, 31 mar 2013, 18:48

tobiasz86 pisze:
luchac pisze:zrobisz pożądnie raz remont i masz spokój na długi czas
No, remont za 4-5k i masz spokój na 50mth.
Celował bym w drz400 najlepiej wersja E ale S też powinna Cię zadowolić albo xt400, jakbyś był zainteresowany to znajomek ma pewną drz'te za ok 7k dokładnie nie wiem, mogę dać namiar.

Remont na 50mth? O czym ty mówisz? Jeżeli Kolega ma jezdzic po bezdrożach to starczy mu pożadny remont silnika:korba,tłok,wałek,zawory nawet na 300mth.10mth to około 500km.To co ja po 2500km miałbym robic remont w okolicach-3,4k? A jak koledzy po dobrym remoncie robią 20tys Km.

Szukasz czegoś z rejestracją?
Za takie pieniądzę najlepsza by była jak kolega mówił wyżej DRZ.
Droga nie jest ale co do remontu jak kazdy cross.Pielęgnujesz go-będzie służył Ci baaardzo dłuuugo i wydatki sa podobne jak "korba wyleci Ci przez wydech"
Co do kolegi wyżej remont w 4T jest podobny jak w 2T.W 4T jest trochę droższy ale nadrabia to zużyciem paliwa :) Dla mnie np w 450 exc f spalanie przy ostrej jezdzie 8L niż w 250 2T gdzie przy katowaniu jezdzisz kilka godzin i paliwa w baku nie ma(około 16l).
Na te czasy gdzie paliwo kosztuje 6zł za 1L kupowanie czegoś w 2T jest głupotą ale każdy wie ile ma kasy w portfelu.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”