Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Elu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: wt, 22 maja 2012, 17:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: Elu » sob, 23 mar 2013, 14:15

mosori pisze:@andzej555
250 w 4t byłaby w sam raz, ale po odliczeniu z 8 tysięcy kasy na kask, buty i ochraniacze to chyba mu nie wystarczy na jakąs w miarę młodą sztukę...
Te 7-8 tysi to jest kwota tylko i wyłącznie na moto na kask i reszte sprzetu mam przeznaczone osobne fundusze

wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: wojtek916 » sob, 23 mar 2013, 14:33

Najlepszy wybór - EXC 125..

Duriv
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 158
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: Duriv » sob, 23 mar 2013, 14:45

@Elu , w tej cenie enduraka nie dostaniesz w 4T. Celuj w EXC 125 / 200.
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P

Autor tematu
Elu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: wt, 22 maja 2012, 17:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: Elu » sob, 23 mar 2013, 15:54

Duriv pisze:@Elu , w tej cenie enduraka nie dostaniesz w 4T. Celuj w EXC 125 / 200.
Moze i bym tam cos w 4t wyrwal ale boje sie ze po zqkupie bede musial wlozyc z 5 tysi w remont i moto bedzie stal rok w garazu. A co do ktm'ow to myslalem nad ta opcja wlasnie ale tez o 250 2t ale ogolnie to strasznie malo jest na sprzedanie tych exc, a 200 to widzialem doslowniee kilka

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: andrzej555 » sob, 23 mar 2013, 15:56

Krek proponowałbym ci nerwosol przed pisaniem postów,pewnie zakładasz pantofle do dresów.Elu pochwal sie jak już kupisz.Ghollum 125 jest bdb do jazdy po torze i jest tam w sam raz,ale w lesie po szybkich łukach zaczyna dostawać zadyszki,oczywiście przełożeniami troche zdziałasz na prędkość,ale kosztem szarpania na powolnych jazdach,nie wspomne już o piaszczystych podjazdach gdzie seta jest poprostu beznadziejna.Chłopak chce lekki motor co jest atutem crossa,a każde kilo sie odczuwa.Ja głównie jeżdze po lasach więc proponuje 250 4t,ale jak kupi coś innego też będzie zadowolony.
Ostatnio zmieniony sob, 23 mar 2013, 16:36 przez andrzej555, łącznie zmieniany 1 raz.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: robsztix » sob, 23 mar 2013, 16:24

Jezeli, na stroj masz osobny fundusz, to zacznij od 125 2T (za ta kwote kupisz naprawde pozadny sprzet, a nie jakiegos trupa), tak jak koledzy mowia daje duzo frajdy, nauczysz sie jezdzic i z serwisowaniem bedziesz mogl sobie latwiej poradzic, jak juz sie wjezdzisz w 125 2T i poznasz budowe silnika, to wtedy mozesz zaczac przygode z 4T. EXC bylby trafnym wyborem w Twoim przypadku

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: ghollum » sob, 23 mar 2013, 18:16

andrzej555 pisze:Krek proponowałbym ci nerwosol przed pisaniem postów,pewnie zakładasz pantofle do dresów.Elu pochwal sie jak już kupisz.Ghollum 125 jest bdb do jazdy po torze i jest tam w sam raz,ale w lesie po szybkich łukach zaczyna dostawać zadyszki,oczywiście przełożeniami troche zdziałasz na prędkość,ale kosztem szarpania na powolnych jazdach,nie wspomne już o piaszczystych podjazdach gdzie seta jest poprostu beznadziejna.Chłopak chce lekki motor co jest atutem crossa,a każde kilo sie odczuwa.Ja głównie jeżdze po lasach więc proponuje 250 4t,ale jak kupi coś innego też będzie zadowolony.
Między SX125 a EXC125 jest trzy kilo różnicy więc bez przesady, te trzy kilo nie bierze się z nikąd bo w tych trzech kilo jest to co powinien mieć endurak czyli : cięższy wał co zwiększa moment obrotowy zwłaszcza na niskich i średnich obrotach co w enduro jest o wiele ważniejsze niż moc maksymalna, inne przełożenia skrzyni co eliminuje problem z jak to ująłeś "szarpania na powolnych jazdach" odpowiednim doborem przełożenia można wiele zdziałać, tłumik w wersji enduro czyli dłuższy co eliminuje problem osranego wydechu bo przy niskich i średnich obrotach ( a takimi głównie jeździ się w enduro) wytważa się w nim odpowiednie ciśnienie i temperatura co dopala nie przepaloną mieszankę, widzieliście osrany wydech w wyczynowym enduraku 2T? O stopce bocznej ,światłach czy większym zbiorniku paliwa nie wspominając. Ty i wielu innych macie ten sam problem, patrzycie na 2T enduro przez pryzmat crossowego 2T a to dwa różne światy, EXC125 deklasuje crossowe setki na starcie jeśli chodzi o enduro ,dla przykładu EXC125 ma podobny moment obrotowy na niskich i średnich obrotach jak crossowe 250 4T a EXC200 je przewyższa, ktoś wyżej napisał że EXC200 na allegro jest tylko kilka a jak myślicie dla czego? odpowiedz zostawiam dla domyślnych :mrgreen: . Tyle odemnie, peace.

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: andrzej555 » sob, 23 mar 2013, 18:45

No ghollum obcykane masz ,szacunek dla ciebie :shock:
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: Kre_K » sob, 23 mar 2013, 19:07

ghollum pisze:Panowie jak was czytam to zaczynam się zastanawiać po co się wogóle produkuje pojemność 125cm, ludzie ten gość nie ma baldego pojęcia z czym to się wszystko je, nie piszę tego żeby kogokolwiek obrażać ale przejazdzki na sprzętach kolesi po prostej to wszyscy dobrze wiemy co dają :butthead: . To że ktoś zaczynał od 250 2T i żyje nie świadczy o tym że dobrze zrobił, wręcz przeciwnie, i na litość Boską nie piszcie że wyczynowe 125 za słabe, że się moto będzie "męczyło" na prostych czy tego typu farmazony, pod każdy rodzaj terenu można dobrać przełożenie. Zakładam że ktoś zakładając temat na forum cross/enduro (w moim mniemaniu hard enduro) "co na początek" myśli nieco poważniej o tym sporcie/hobby więc z tego wyciągam wniosek że chce się w miarę bezpiecznie czegoś nauczyć, w związku z tym zależnie od preferencji (cross/h.enduro) ma w zasadzie dwie opcje: 125 2T i 250 4T, i zrozumcie wreszcie że podział na maszyny cross i enduro nie jest z sufitu wzięty że choćby wałkowany tu wielokrotnie temat obesranego niedopaloną mieszanką wydechu w crossowych 2T jeżdzących po lasach ma z tym związek.
to tez staram sie wytlumaczyc,ze crossowka sie do lasu nie nadaje i tyle.
bedziesz sie meczyl Ty i sprzet,wiec po co wydawac siano,skoro nie ma to ideologicznego sensu?
kup exc 125 lub 200 w 2t.
nauczysz sie podstawowego podejscia do motocykla (serwis i ogolne utrzymanie) no i jak dobrze wybierzesz to i kieszen to odczuje,bo w przypadku 4t za 6 czy 7 tysiecy,to nie bedzie nic 'swiezego'.

endrju-jestes mistrzem prostej,a nie o to tu chodzi :wink:

p.s ghollum mnie uprzedzil :drinkers:
---------------------------

Autor tematu
Elu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: wt, 22 maja 2012, 17:38
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: Elu » sob, 23 mar 2013, 22:32

Moj wybor to bedzie najprawdopodobniej exc 200 jezeli nie uda sie kupic nic sensownego to rozejrze sie za exc250 a jezeli i z tego modelu nie znajde nic godnego uwagi to zostaje mi tylko japonskie 250 2t. Mysle ze dam rade ogarnac to moto i z czasem bede szkolil technike jazdy na nim.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Moto do jazdy głównie w terenie HELP

Post autor: sebek1516 » sob, 23 mar 2013, 22:43

Zawsze możesz dać krótszą linkę gazu :mrgreen: :lol:
Chwal się co upatrzyłeś a na pewno doradzimy.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”