Początek przygody.
-
Autor tematuradekf5
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 24 lut 2013, 21:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Początek przygody.
Witam, jak w temacie, szukam crossa (tak crossa, nie żadnego enduro) na początek mojej przygody z motocrossem. Mam zamiar jeździc nim na torze i w lesie (większośc tor). Moja "motorowa" przeszłośc jest uboga, miałem skuter, a poza tym jeździłem na 50 ccm enduro kumpli (rieju, aprillia). Mam ok. 180 cm wzrostu, 85 kg oraz 20 lat. Na crossa mam zamiar przeznaczyc do 8500 zł. Rozglądałem się za 125 2t oraz 250 4t. Chciałbym abyście mi podali markę, model oraz rocznik crossa do tych moich 8500 zł. Z góry wielkie dzięki za pomoc
-
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
- Motocykl: KAwasaki kx 85
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Witam;) Kup lepiej 2T ;D Jest tańszy w utrz
Ostatnio zmieniony pn, 25 lut 2013, 18:17 przez krecikbdb, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Polece ci yz250f za te kwote znajdziesz w miare dobry motor,spalanie niższe niż w 2t,moto idealne do lasu i na tor,lekko zapala,bardzo wytrzymałe silniki.Przy amatorskiej jeżdzie długo ci posłuży bez większych wkładów.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Ja Ci polecam jakieś 125, obojętne czy to yamaha, suzuki, ktm... szukaj sztuki w jak najlepszym stanie. Kowata którą podałeś jest na motorek, a na odzież, ochraniacze, ewentualnie jakieś naprawy masz odłożony osobny budżet ?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Nie ma złotego środka do polecenia, musisz sam coś wybrać, czy 2/4T. Jeśli całą kwotę masz do przeznaczenia na moto to znajdziesz coś sensownego (śledź forumową giełdę) . Pamiętaj, aby się dobrze zabezpieczyć (dziwnie to brzmi ) i pozostawić coś na tzw pakiet startowy, bo raczej pewne jest że będzie coś trzeba zainwestować, natomiast jeśli 8500 masz na wszystko to skup się na 2T bo za 5-6 kafli możesz nadziać się na minę w 4T.Chciałbym abyście mi podali markę, model oraz rocznik crossa
Jest to już dawno obalony mit!krecikbdb pisze:Witam;) Kup lepiej 2T ;D Jest tańszy w utrzymaniu w porównaniu do 4T
-
Autor tematuradekf5
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 12
- Rejestracja: ndz, 24 lut 2013, 21:54
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Do kupienia został mi tylko kask, ale na to jest osobny budżetseba8121 pisze:Ja Ci polecam jakieś 125, obojętne czy to yamaha, suzuki, ktm... szukaj sztuki w jak najlepszym stanie. Kowata którą podałeś jest na motorek, a na odzież, ochraniacze, ewentualnie jakieś naprawy masz odłożony osobny budżet ?
Ok, poszukam chyba jakiegoś 125, dzięki za odpowiedzi. Jeszcze mam tylko takie małe pytanie - czy spalanie w 125 2t jest dużo większe od 250 4t? Bo słyszałem że 2 razy większe (wiem wiem, w takich moto nie patrzy się na spalanie tylko na jazdę, ale ja po prostu chcę wiedziec )
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Jak dbasz tak masz :finga:krecikbdb pisze:Witam;) Kup lepiej 2T ;D Jest tańszy w utrzymaniu w porównaniu do 4T Zal
Regularny serwis i kontrola stanu podzespołów =brak problemu w eksploatacji
#19
-
- Mistrz prostej
- Posty: 146
- Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
- Motocykl: 125 sx
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Ja na początek polecam 2T, jak nauczysz się dobrze jeździć i kręcić dwusuwa to później przesiądziesz się na 4t 250ccm, który ma więcej mocy i zrobisz rozpierduche na torze Ale jak wiele od siebie nie wymagasz nie zależy ci na ściganiu się czy braniu w przyszłości udziału w zawodach i wygrywaniu, to możesz brać 4T który nie będzie tobą tak szarpał i nie będzie tak wymagający jak 2T. Zaraz polecą komentarze, że bzdury pisze z tym, że lepiej zacząć na 2T a później się przesiąść na 4T, tylko czemu wielu juniorów zaczyna od 2T ? Oczywiście i 4T nauczysz się jeździć tak że w przyszłości będziesz mógł wygrywać zawody, ale moim zdaniem dużo lepiej rokuje zawodnik, który swoje wyjeździł na 2T a później się przesiadł na 4T.
Co do kosztów utrzymania może są takie same, ale jeśli po zakupie coś padnie w silniku 2T myślę, że dasz rade postawić go na nogi w sezonie, a jeśli spotka cie jakaś przykra sytuacja w 4T i dojdzie głowica to będzie masakra.
Kupuj 2T i wal z klamy :finga:
Co do kosztów utrzymania może są takie same, ale jeśli po zakupie coś padnie w silniku 2T myślę, że dasz rade postawić go na nogi w sezonie, a jeśli spotka cie jakaś przykra sytuacja w 4T i dojdzie głowica to będzie masakra.
Kupuj 2T i wal z klamy :finga:
-
- Mistrz prostej
- Posty: 51
- Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
- Motocykl: KAwasaki kx 85
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Właśnie Juniorzy zaczynaja na 2t bo gdy opanujesz 2t nie bedziesz miał problemu z 4T.
co do remontu potwierdziłeś moje słowa a inni mnie wysmiali...
W 2T w najgorszym wypadku masz do wymiany: Wał nicasil/tuleja tłok a w 4T tłok,tuleja, głowica, zawory, łańcuszek,prowadnice + mechanik
Pozdrawiam
co do remontu potwierdziłeś moje słowa a inni mnie wysmiali...
W 2T w najgorszym wypadku masz do wymiany: Wał nicasil/tuleja tłok a w 4T tłok,tuleja, głowica, zawory, łańcuszek,prowadnice + mechanik
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 68
- Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Nie chodzi o wyśmiewanie... Zgadzam się z tobą że na setce najszybciej zdobywa się poprawne nawyki itd.
Ale nie zgodzę się z tym ze 4T to tylko wydatki. Jeśli regularnie sprawdzasz wszystko i wymieniasz na czas to co ma Cię zaskoczyć w sezonie?
Ale nie zgodzę się z tym ze 4T to tylko wydatki. Jeśli regularnie sprawdzasz wszystko i wymieniasz na czas to co ma Cię zaskoczyć w sezonie?
#19
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Trzeba brać pod uwagę całą drogę tej zabawy, czyli od kupna po jazdę. Większość stać na motory 9-10 letnie, a tutaj sprawy doprowadzenia do porządku mogą się potoczyć różnie w obu opcjach.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Początek przygody.
Ja jeżdze od kilku lat na 4t i oprócz podstawowych wymian i regulacji zaworów nie robie nic i nigdy nic sie nie zepsuło,trzeba kupować motory ,a nie okazyjnie cenowo heble,dobry motor kosztuje tyle co na zachodzie.W 2T też ci może korba wyjść bokiem i silnik do wyrzucenia,a jazda na 4T o wiele przyjemniejsza,mniej przerzucania wajchą do biegów,hamowanie silnikiem i najważniejsze spalanie.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser