Początek przygody.

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
radekf5
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 24 lut 2013, 21:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Początek przygody.

Post autor: radekf5 » ndz, 24 lut 2013, 22:15

Witam, jak w temacie, szukam crossa (tak crossa, nie żadnego enduro) na początek mojej przygody z motocrossem. Mam zamiar jeździc nim na torze i w lesie (większośc tor). Moja "motorowa" przeszłośc jest uboga, miałem skuter, a poza tym jeździłem na 50 ccm enduro kumpli (rieju, aprillia). Mam ok. 180 cm wzrostu, 85 kg oraz 20 lat. Na crossa mam zamiar przeznaczyc do 8500 zł. Rozglądałem się za 125 2t oraz 250 4t. Chciałbym abyście mi podali markę, model oraz rocznik crossa do tych moich 8500 zł. Z góry wielkie dzięki za pomoc :D

krecikbdb
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
Motocykl: KAwasaki kx 85
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: krecikbdb » ndz, 24 lut 2013, 22:32

Witam;) Kup lepiej 2T ;D Jest tańszy w utrz
Ostatnio zmieniony pn, 25 lut 2013, 18:17 przez krecikbdb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: andrzej555 » ndz, 24 lut 2013, 23:08

Polece ci yz250f za te kwote znajdziesz w miare dobry motor,spalanie niższe niż w 2t,moto idealne do lasu i na tor,lekko zapala,bardzo wytrzymałe silniki.Przy amatorskiej jeżdzie długo ci posłuży bez większych wkładów.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: seba8121 » pn, 25 lut 2013, 00:00

Ja Ci polecam jakieś 125, obojętne czy to yamaha, suzuki, ktm... szukaj sztuki w jak najlepszym stanie. Kowata którą podałeś jest na motorek, a na odzież, ochraniacze, ewentualnie jakieś naprawy masz odłożony osobny budżet ?

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: tobiasz86 » pn, 25 lut 2013, 13:16

Chciałbym abyście mi podali markę, model oraz rocznik crossa
Nie ma złotego środka do polecenia, musisz sam coś wybrać, czy 2/4T. Jeśli całą kwotę masz do przeznaczenia na moto to znajdziesz coś sensownego (śledź forumową giełdę) . Pamiętaj, aby się dobrze zabezpieczyć (dziwnie to brzmi :P) i pozostawić coś na tzw pakiet startowy, bo raczej pewne jest że będzie coś trzeba zainwestować, natomiast jeśli 8500 masz na wszystko to skup się na 2T bo za 5-6 kafli możesz nadziać się na minę w 4T.
krecikbdb pisze:Witam;) Kup lepiej 2T ;D Jest tańszy w utrzymaniu w porównaniu do 4T
Jest to już dawno obalony mit!

Autor tematu
radekf5
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: ndz, 24 lut 2013, 21:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: radekf5 » pn, 25 lut 2013, 15:29

seba8121 pisze:Ja Ci polecam jakieś 125, obojętne czy to yamaha, suzuki, ktm... szukaj sztuki w jak najlepszym stanie. Kowata którą podałeś jest na motorek, a na odzież, ochraniacze, ewentualnie jakieś naprawy masz odłożony osobny budżet ?
Do kupienia został mi tylko kask, ale na to jest osobny budżet :)

Ok, poszukam chyba jakiegoś 125, dzięki za odpowiedzi. Jeszcze mam tylko takie małe pytanie - czy spalanie w 125 2t jest dużo większe od 250 4t? Bo słyszałem że 2 razy większe (wiem wiem, w takich moto nie patrzy się na spalanie tylko na jazdę, ale ja po prostu chcę wiedziec :D )

lary199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: lary199 » pn, 25 lut 2013, 17:51

krecikbdb pisze:Witam;) Kup lepiej 2T ;D Jest tańszy w utrzymaniu w porównaniu do 4T ;) Zal
Jak dbasz tak masz :finga:
Regularny serwis i kontrola stanu podzespołów =brak problemu w eksploatacji
#19

mbartekx88
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 146
Rejestracja: czw, 8 lis 2012, 21:37
Motocykl: 125 sx
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: mbartekx88 » pn, 25 lut 2013, 20:06

Ja na początek polecam 2T, jak nauczysz się dobrze jeździć i kręcić dwusuwa to później przesiądziesz się na 4t 250ccm, który ma więcej mocy i zrobisz rozpierduche na torze :) Ale jak wiele od siebie nie wymagasz nie zależy ci na ściganiu się czy braniu w przyszłości udziału w zawodach i wygrywaniu, to możesz brać 4T który nie będzie tobą tak szarpał i nie będzie tak wymagający jak 2T. Zaraz polecą komentarze, że bzdury pisze z tym, że lepiej zacząć na 2T a później się przesiąść na 4T, tylko czemu wielu juniorów zaczyna od 2T ? Oczywiście i 4T nauczysz się jeździć tak że w przyszłości będziesz mógł wygrywać zawody, ale moim zdaniem dużo lepiej rokuje zawodnik, który swoje wyjeździł na 2T a później się przesiadł na 4T.

Co do kosztów utrzymania może są takie same, ale jeśli po zakupie coś padnie w silniku 2T myślę, że dasz rade postawić go na nogi w sezonie, a jeśli spotka cie jakaś przykra sytuacja w 4T i dojdzie głowica to będzie masakra.

Kupuj 2T i wal z klamy :finga:

krecikbdb
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 51
Rejestracja: śr, 20 cze 2012, 23:23
Motocykl: KAwasaki kx 85
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: krecikbdb » wt, 26 lut 2013, 23:52

Właśnie ;) Juniorzy zaczynaja na 2t bo gdy opanujesz 2t nie bedziesz miał problemu z 4T.

co do remontu potwierdziłeś moje słowa a inni mnie wysmiali...
W 2T w najgorszym wypadku masz do wymiany: Wał nicasil/tuleja tłok a w 4T tłok,tuleja, głowica, zawory, łańcuszek,prowadnice + mechanik ;)

Pozdrawiam

lary199
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 68
Rejestracja: pn, 26 lis 2012, 11:02
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: lary199 » śr, 27 lut 2013, 10:21

Nie chodzi o wyśmiewanie... Zgadzam się z tobą że na setce najszybciej zdobywa się poprawne nawyki itd.
Ale nie zgodzę się z tym ze 4T to tylko wydatki. Jeśli regularnie sprawdzasz wszystko i wymieniasz na czas to co ma Cię zaskoczyć w sezonie?
#19

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: Enduros70 » śr, 27 lut 2013, 10:43

Trzeba brać pod uwagę całą drogę tej zabawy, czyli od kupna po jazdę. Większość stać na motory 9-10 letnie, a tutaj sprawy doprowadzenia do porządku mogą się potoczyć różnie w obu opcjach.

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Początek przygody.

Post autor: andrzej555 » śr, 27 lut 2013, 10:49

Ja jeżdze od kilku lat na 4t i oprócz podstawowych wymian i regulacji zaworów nie robie nic i nigdy nic sie nie zepsuło,trzeba kupować motory ,a nie okazyjnie cenowo heble,dobry motor kosztuje tyle co na zachodzie.W 2T też ci może korba wyjść bokiem i silnik do wyrzucenia,a jazda na 4T o wiele przyjemniejsza,mniej przerzucania wajchą do biegów,hamowanie silnikiem i najważniejsze spalanie.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”