Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
Ten temat byl juz poruszany wiele razy i to jest takie bicie piany.
Napisze mimo wszystko moje doswiadczenia.
Miałem KTM EXC 450 07 nowego i jedyne co bym w nim zmienił i przyczepil to cena zakupu i części które są drogie.
A serwis no cóż tez robiłem 7 lat w ASO i ceny zawsze tam bedą bardzo wysokie. Ale to wynika z wielu czynników o których nie ma sensu tu pisać.
Ogólnie to poszukaj na forum bo temat byl wręcz juz walcem rozjechany.
Napisze mimo wszystko moje doswiadczenia.
Miałem KTM EXC 450 07 nowego i jedyne co bym w nim zmienił i przyczepil to cena zakupu i części które są drogie.
A serwis no cóż tez robiłem 7 lat w ASO i ceny zawsze tam bedą bardzo wysokie. Ale to wynika z wielu czynników o których nie ma sensu tu pisać.
Ogólnie to poszukaj na forum bo temat byl wręcz juz walcem rozjechany.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
Rozważ jeszcze Husqvarne TE 449, jeździłem na niej rok czasu sprzedałem ponieważ była dla mnie za mocna, w górskim terenie szybko wysiadałem kondycyjnie.
Plusy TE 449:
- możesz ją kupić za 31tyś(kwestia pogadania z dealerem)
- gwarancja 2 lata
- servis i dostęp do części dużo lepszy niż do KTM'ów modeli 2013 ( wiem coś o tym ponieważ obecnie jeżdżę na EXC 200 model 2013, na głupią linkę czekałem 3 tygodnie)
TE 449 vs WR 450 i KTM 450 (próbowałem WR 450 i KTM EXC 450 oba z 2010)
- łatwiej się prowadzi przez niżej położony środek ciężkości (na WR czułem się jakbym jechał tapczanem, KTM bardziej wybuchowy, co dla normalnego śmiertelnika wcale nie musi być fajne)
- KTM cena do tego co oferuje jest zbyt wysoka jakość wykonania Husqvarny jest lepsza, motocykl wydaje się trwalszy.
- Oddawanie mocy i jej kontrola dzięki umieszczonej w wahaczu zębatce jest według mnie bardziej precyzyjne niż w KTM a o WR już nie wspomnę.
- WR 450 w porównaniu do TE 449 jak dla mnie był bardzo ociężały.
Poczytaj na zagranicznych forach co piszą o TE 449.
Pozdrawiam
Plusy TE 449:
- możesz ją kupić za 31tyś(kwestia pogadania z dealerem)
- gwarancja 2 lata
- servis i dostęp do części dużo lepszy niż do KTM'ów modeli 2013 ( wiem coś o tym ponieważ obecnie jeżdżę na EXC 200 model 2013, na głupią linkę czekałem 3 tygodnie)
TE 449 vs WR 450 i KTM 450 (próbowałem WR 450 i KTM EXC 450 oba z 2010)
- łatwiej się prowadzi przez niżej położony środek ciężkości (na WR czułem się jakbym jechał tapczanem, KTM bardziej wybuchowy, co dla normalnego śmiertelnika wcale nie musi być fajne)
- KTM cena do tego co oferuje jest zbyt wysoka jakość wykonania Husqvarny jest lepsza, motocykl wydaje się trwalszy.
- Oddawanie mocy i jej kontrola dzięki umieszczonej w wahaczu zębatce jest według mnie bardziej precyzyjne niż w KTM a o WR już nie wspomnę.
- WR 450 w porównaniu do TE 449 jak dla mnie był bardzo ociężały.
Poczytaj na zagranicznych forach co piszą o TE 449.
Pozdrawiam
-
Autor tematuzuwio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 13 paź 2012, 20:54
- Motocykl: FZX750, Hornet, XT660Z
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
VVito, dzięki za jedyną konstruktywną odpowiedź na temat
trak - tak się składa że przejrzałem to forum zanim zacząłem cokolwiek pisać. Znajdź chociaż jeden wątek dotyczący mojego pytania a przyznam że nie potrafię szukać Tylko najpierw dokładnie przeczytaj pytanie. Długo nie będziesz musiał szukać. Dla ułatwienia przypomnę. Pytanie dotyczyło NOWEGO motoru i tego jakiego producenta wybrać i dlaczego. Miałem nadzieję że na tym forum znajdzie się przynajmniej garstka osób, które miały doświadczenie z kilkoma producentami a czytając dane ze stron producentów potrafili by wybrać konkretny model gdyby na przykład przyszło im wybrać coś dla siebie. Może Ty odpowiesz na to pytanie jaki wybrał byś motocykl 4t 450 dla siebie ? Znów KTMa? Czy biorąc pod uwagę jego dużo wyższą cenę w porównaniu do Hondy jednak nie? Czy KTM jest aż o tyle lepszy? Przyznam że wstępnie wykluczyłem z mojego zainteresowania Yamahę, jednak jest sporo cięższa. Pozostałe motocykle to ten sam przedział wagowy. Dla mnie ponieważ jestem laikiem to jedyna sensowna kwestia wynikająca z katalogu. Tyle że wiem że każdy motocykl będzie się inaczej zachowywał. Inaczej będzie się na nim jeździło. Inne będzie odczucie poręczności, będzie bardziej lub mniej agresywny. Tyle że do tego potrzebuję odpowiedzi od kogoś kto pojeździł na kilku modelach.
Za pewne skończy się tak, że ponieważ różnice dla mnie będą nie do zauważenia wybiorę producenta który zaoferuje najlepszą cenę. Czyli na dzień dzisiejszy Hondę którą nową można kupić za 23 tysiące a to sporo taniej niż KTM za 37. Z Husqvarną to jest tak że ona mi się jako jedyna po prostu strasznie nie podoba dlatego nie wziąłem jej pod uwagę. Wiem, wiem po cholerę mi wygląd w błocie czy lesie ale jednak jest brzydka i tyle
Mimo wszystko dzięki za pomoc.
P.S.
VVita - Swoją drogą te 15 kg między EXC200 a 450 robi na prawdę aż taka różnicę? Trochę mnie tym przeraziłeś. Znowu zaczynam się zastanawiać nad pojemnością Interesuje mnie jazda głównie techniczna, jakieś przeszkody, podjazdy ale też nie chciał bym stać w miejscu podczas dojazdu przez miasto na hałdę lub gdzieś do lasu.
trak - tak się składa że przejrzałem to forum zanim zacząłem cokolwiek pisać. Znajdź chociaż jeden wątek dotyczący mojego pytania a przyznam że nie potrafię szukać Tylko najpierw dokładnie przeczytaj pytanie. Długo nie będziesz musiał szukać. Dla ułatwienia przypomnę. Pytanie dotyczyło NOWEGO motoru i tego jakiego producenta wybrać i dlaczego. Miałem nadzieję że na tym forum znajdzie się przynajmniej garstka osób, które miały doświadczenie z kilkoma producentami a czytając dane ze stron producentów potrafili by wybrać konkretny model gdyby na przykład przyszło im wybrać coś dla siebie. Może Ty odpowiesz na to pytanie jaki wybrał byś motocykl 4t 450 dla siebie ? Znów KTMa? Czy biorąc pod uwagę jego dużo wyższą cenę w porównaniu do Hondy jednak nie? Czy KTM jest aż o tyle lepszy? Przyznam że wstępnie wykluczyłem z mojego zainteresowania Yamahę, jednak jest sporo cięższa. Pozostałe motocykle to ten sam przedział wagowy. Dla mnie ponieważ jestem laikiem to jedyna sensowna kwestia wynikająca z katalogu. Tyle że wiem że każdy motocykl będzie się inaczej zachowywał. Inaczej będzie się na nim jeździło. Inne będzie odczucie poręczności, będzie bardziej lub mniej agresywny. Tyle że do tego potrzebuję odpowiedzi od kogoś kto pojeździł na kilku modelach.
Za pewne skończy się tak, że ponieważ różnice dla mnie będą nie do zauważenia wybiorę producenta który zaoferuje najlepszą cenę. Czyli na dzień dzisiejszy Hondę którą nową można kupić za 23 tysiące a to sporo taniej niż KTM za 37. Z Husqvarną to jest tak że ona mi się jako jedyna po prostu strasznie nie podoba dlatego nie wziąłem jej pod uwagę. Wiem, wiem po cholerę mi wygląd w błocie czy lesie ale jednak jest brzydka i tyle
Mimo wszystko dzięki za pomoc.
P.S.
VVita - Swoją drogą te 15 kg między EXC200 a 450 robi na prawdę aż taka różnicę? Trochę mnie tym przeraziłeś. Znowu zaczynam się zastanawiać nad pojemnością Interesuje mnie jazda głównie techniczna, jakieś przeszkody, podjazdy ale też nie chciał bym stać w miejscu podczas dojazdu przez miasto na hałdę lub gdzieś do lasu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
zuwio, tak naprawdę to nie da się precyzyjnie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Jednemu będzie się lepiej jeździć na Hondzie innemu na Kacie a jeszcze innemu na kozie. Może spróbuj umówić się na jazdę próbną!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
Jak bym miał teraz tle siana, żeby kupic nowe moto to byl by to KTM. (EXC 300 2t)
Moje EXC było dla mnie idealne, husqa dla mnie pomijając fakt, ze brzydka to jakoś tak mi nie pasuje pozycja. Ja lubię w KTM np. prostotę PDSa do tego sprzeglo hydrauliczne i nawet głupia kierownica mnie mega cieszyła i pasowała jak ulał. Ewentualnie zastanowił bym sie nad Husabergiem. Yamahy nie lubię mimo iż jedna mam. Honda była by na 3 miejscu u mnie w rankingu a 4 pewnie gasgas ale to juz taka trochę egzotyka.
Ale weź popytaj kogos czy nie da Ci sie przejechać na poszczególnych modelach.
Bo tu przeczytasz wiele opinii które są mniej lub bardziej subiektywne.
Moje EXC było dla mnie idealne, husqa dla mnie pomijając fakt, ze brzydka to jakoś tak mi nie pasuje pozycja. Ja lubię w KTM np. prostotę PDSa do tego sprzeglo hydrauliczne i nawet głupia kierownica mnie mega cieszyła i pasowała jak ulał. Ewentualnie zastanowił bym sie nad Husabergiem. Yamahy nie lubię mimo iż jedna mam. Honda była by na 3 miejscu u mnie w rankingu a 4 pewnie gasgas ale to juz taka trochę egzotyka.
Ale weź popytaj kogos czy nie da Ci sie przejechać na poszczególnych modelach.
Bo tu przeczytasz wiele opinii które są mniej lub bardziej subiektywne.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
Zuwio, gdzie Ty widziałeś nową crf450x za 23 tysiące, chyba netto
http://otomoto.pl/honda-crf-450-x-2012-M3437757.html
z vatem kosztuje 30 tyś, mniej więcej tak jak każdy japończyk z poniższych
Nie wydaje mi się też, żeby WR450 była cięższa, bo tak jak CRF450x i RMX 450 wszystkie są zrobione na bazie crossówek i ważą podobnie.
zresztą sprawdźmy:
waga zalanej WR450
273 lbs = 124kg
http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... specs.aspx
waga zalanej crf450x
122kg
http://www.motorcyclistonline.com/2012/ ... other.html
waga zalanej rmx 450
123kg
http://www.motorcycle.com/specs/suzuki/ ... etail.html
ja osobiście jestem teraz ciekaw 300 w 2t, wada to większe spalanie, ale wagowo wygrywa z tymi sprzętami
a jeśli nie chcesz szybko sprzedawać zakupionego sprzętu i nie boisz się utraty wartości to kupuj nowego GAS GAS 300, ze starterem kupisz pewnie za 25 tyś zł.
waga zalanego ec 300
115kg
http://www.bikez.com/motorcycles/gas_ga ... 0_2012.php
niby "tylko" 7-8 kg różnicy ale każdy kto latał 2t i 4t powie, że z powodu innego środka ciężkości różnica odczuwalna jest spora
dodatkowo gas gas przy tej wadze ma ponad 10 litrów wahy w baku a rmx450 tylko 6 litrów !
http://otomoto.pl/honda-crf-450-x-2012-M3437757.html
z vatem kosztuje 30 tyś, mniej więcej tak jak każdy japończyk z poniższych
Nie wydaje mi się też, żeby WR450 była cięższa, bo tak jak CRF450x i RMX 450 wszystkie są zrobione na bazie crossówek i ważą podobnie.
zresztą sprawdźmy:
waga zalanej WR450
273 lbs = 124kg
http://www.yamaha-motor.com/sport/produ ... specs.aspx
waga zalanej crf450x
122kg
http://www.motorcyclistonline.com/2012/ ... other.html
waga zalanej rmx 450
123kg
http://www.motorcycle.com/specs/suzuki/ ... etail.html
ja osobiście jestem teraz ciekaw 300 w 2t, wada to większe spalanie, ale wagowo wygrywa z tymi sprzętami
a jeśli nie chcesz szybko sprzedawać zakupionego sprzętu i nie boisz się utraty wartości to kupuj nowego GAS GAS 300, ze starterem kupisz pewnie za 25 tyś zł.
waga zalanego ec 300
115kg
http://www.bikez.com/motorcycles/gas_ga ... 0_2012.php
niby "tylko" 7-8 kg różnicy ale każdy kto latał 2t i 4t powie, że z powodu innego środka ciężkości różnica odczuwalna jest spora
dodatkowo gas gas przy tej wadze ma ponad 10 litrów wahy w baku a rmx450 tylko 6 litrów !
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
Kolega raczej do 2t sie nie da przekonać bo juz zaznaczył, ze tylko 4paki go interesują.
Ale to fakt lekkość 2t jest odczuwalna.
A co do EC 300 to faktycznie fajna alternatywa cenowa dla KTMa i Husaberga.
Jedynie spalanie zabija
Ale to fakt lekkość 2t jest odczuwalna.
A co do EC 300 to faktycznie fajna alternatywa cenowa dla KTMa i Husaberga.
Jedynie spalanie zabija
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
Autor tematuzuwio
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: sob, 13 paź 2012, 20:54
- Motocykl: FZX750, Hornet, XT660Z
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gliwice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
Dzięki Panowie za wszystkie odpowiedzi.
Pomyślałem że podjadę na jakiś tor i spróbuję pogadać z ludźmi. Wątpię żeby w naszym kraju udało się dostać Enduro do testów. Nie znam też póki co nikogo kto jeździ na hard enduro czy crossie. Nawet nie wiem czy zaczynać od 450! Na 4t zdecydowałem się po przeczytaniu setek postów z forum Jestem początkującym i chcę motocykl, którym będzie się łatwiej jeździło. W życiu nie jeździłem na dwusuwach ale z opisów kojarzą mi się z ciągłym wachlowaniem biegami, bzyczeniem i zero jedynkowym oddawaniem mocy. Do tego kojarzą mi się ze sprzętami dla zawodowców 450 żeby nie był za słaby i w razie "W" będę go mógł przystosować do pośmigania w supermoto. Chociaż po asfalcie wolę jeździć motocyklami do tego stworzonymi. Trochę boję się że ta moja 450 kompletnie nie będzie się nadawała do potrenowania na torze (co też planuję) tyle, że nie chcę kupować dwóch motocykli. Wystarczy, że już tenera zawala mi miejsce w garażu (swoją drogą totalnie nieprzemyślany zakup, pewnie dlatego teraz poświęcam tyle czasu na wybór Masakra jakaś z tym wyborem! Coraz mniej wiem i mam coraz więcej wątpliwości.
Marcxel111
Faktycznie z tej strony która podałeś Yamaha waży po przeliczeniu nie całe 124 kg. Tyle że z jakiegoś powodu na stronie europejskiej waży już 129! Jednak cena jest na tyle wysoka, że wolał bym już KTMa.
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/ ... =techspecs
Fakt też, że cenę Hondy wziąłem z tego linka który podałeś. Nie zwróciłem uwagi że to cena netto! Mimo to nadal 30- tysięcy to najtaniej.
Gas Gas jakoś nie. Wolę jednak marki bardziej jak mi się wydaje popularne w Polsce.
Pomyślałem że podjadę na jakiś tor i spróbuję pogadać z ludźmi. Wątpię żeby w naszym kraju udało się dostać Enduro do testów. Nie znam też póki co nikogo kto jeździ na hard enduro czy crossie. Nawet nie wiem czy zaczynać od 450! Na 4t zdecydowałem się po przeczytaniu setek postów z forum Jestem początkującym i chcę motocykl, którym będzie się łatwiej jeździło. W życiu nie jeździłem na dwusuwach ale z opisów kojarzą mi się z ciągłym wachlowaniem biegami, bzyczeniem i zero jedynkowym oddawaniem mocy. Do tego kojarzą mi się ze sprzętami dla zawodowców 450 żeby nie był za słaby i w razie "W" będę go mógł przystosować do pośmigania w supermoto. Chociaż po asfalcie wolę jeździć motocyklami do tego stworzonymi. Trochę boję się że ta moja 450 kompletnie nie będzie się nadawała do potrenowania na torze (co też planuję) tyle, że nie chcę kupować dwóch motocykli. Wystarczy, że już tenera zawala mi miejsce w garażu (swoją drogą totalnie nieprzemyślany zakup, pewnie dlatego teraz poświęcam tyle czasu na wybór Masakra jakaś z tym wyborem! Coraz mniej wiem i mam coraz więcej wątpliwości.
Marcxel111
Faktycznie z tej strony która podałeś Yamaha waży po przeliczeniu nie całe 124 kg. Tyle że z jakiegoś powodu na stronie europejskiej waży już 129! Jednak cena jest na tyle wysoka, że wolał bym już KTMa.
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/ ... =techspecs
Fakt też, że cenę Hondy wziąłem z tego linka który podałeś. Nie zwróciłem uwagi że to cena netto! Mimo to nadal 30- tysięcy to najtaniej.
Gas Gas jakoś nie. Wolę jednak marki bardziej jak mi się wydaje popularne w Polsce.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jakiego producenta wybrać Enduro 450 Nowy?
Jeśli myślisz o jeździe technicznej zapomnij o pojemności 450 cm, nie dasz rady, moto będzie za ciężkie, będziesz się bał jego wagi, zblokujesz się.
Zgodzę się z tym że 4T jest łatwiejsze dla początkującego, ale pojemność 450cm spowoduje, że będzie Ci się dużo trudniej jeździć.
Na 450cm będziesz jeździł na max 50% możliwości motocykla, na torze, objeżdżać Cię będą praktycznie wszyscy, najbardziej denerwować Cię będą bzyczące 125tki w 2T
W supermoto nie będzie Ci się chciało jeździć, przekładać kół itd.
Jeśli już tak bardzo chcesz 4T, poleciłbym Husqvarne TE 310, mocy nigdy Ci nie braknie, model 2012 możesz kupić za 29tyś. Moto waży tyle co 250tka.
Pozdrawiam
Zgodzę się z tym że 4T jest łatwiejsze dla początkującego, ale pojemność 450cm spowoduje, że będzie Ci się dużo trudniej jeździć.
Na 450cm będziesz jeździł na max 50% możliwości motocykla, na torze, objeżdżać Cię będą praktycznie wszyscy, najbardziej denerwować Cię będą bzyczące 125tki w 2T
W supermoto nie będzie Ci się chciało jeździć, przekładać kół itd.
Jeśli już tak bardzo chcesz 4T, poleciłbym Husqvarne TE 310, mocy nigdy Ci nie braknie, model 2012 możesz kupić za 29tyś. Moto waży tyle co 250tka.
Pozdrawiam