Hard enduro 2t
-
Autor tematuBuła
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
- Motocykl: EXC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Hard enduro 2t
Witam, na wiosnę będę się przymierzał do zakupu motocykla i jako że będę jeździł głównie po lasach, może raz na jakiś czas zajrzę na tor postanowiłem kupić hard enduro. I tu jest kwestia wyboru (250 2t) pomiędzy Husqvarną WR a KTM'em EXC. KTM'ów jest więcej, ale są droższe, na odwrót z Husqvarnami. Jak z dostępnością części do husqvarny? I czy są jakieś spore różnice między tymi modelami. Mam nadzieję, że będę dysponował budżetem około 7 tysięcy na zakup.
Jeszcze kwestia mocy, bo różne źródła różnie podają, czy mają zauważalnie mniejszą moc niż full cross'y tej pojemności?
Jeszcze kwestia mocy, bo różne źródła różnie podają, czy mają zauważalnie mniejszą moc niż full cross'y tej pojemności?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
A czym do tej pory jeździłeś, że się tak martwisz o moc?
W 2t różnica w mocy jest niewielka w stosunku enduro do fula, większe rozbieżności są w charakterystyce oddawania mocy/przeniesienia napędu.
Dobrze że celujesz w enduro, kwestia tylko dobrania pojemności. Jaką masz wagę, wzrost i pojęcie o jeździe.
Marka... tu bardziej skup się na stanie technicznym maszyny, nie na kolorze.
W 2t różnica w mocy jest niewielka w stosunku enduro do fula, większe rozbieżności są w charakterystyce oddawania mocy/przeniesienia napędu.
Dobrze że celujesz w enduro, kwestia tylko dobrania pojemności. Jaką masz wagę, wzrost i pojęcie o jeździe.
Marka... tu bardziej skup się na stanie technicznym maszyny, nie na kolorze.
-
Autor tematuBuła
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
- Motocykl: EXC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
O moc się martwię, bo jak będę kupował moto to na dłużej. 175 cm 72 kg, fizycznie nie jest źle, coś tam sobie w piwnicy ćwiczę wieczorami . A przez 2 lata miałem kmx'a, jeździłem też rm 125. Nie chodzi o kolor tylko o cenę/dostępność części/awaryjność.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 158
- Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
- Motocykl: YZ450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
do huski bez problemu się dostanie części. Jaki rok ma być ?
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 36
- Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
- Motocykl: EXC-F 350
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
No to bierz 250 2T mocny Ci nie zabraknie a z racji tego ze jest to endurak to powinienes dac sobie rade, zwlaszcza ze juz cos tam jezdziles.
Jezeli chodzi o konkretne porownanie "co lepsze" to przede wszystkim napisz w jakie roczniki celujesz. O ile starsza huska odbiegala od kata i to mocno, o tyle nowsze modele sa juz godne uwagi, z tego co wiem to hamulce brembo, zawias marzocchi. Oprocz tego w cenie kata z rocznika X kupisz zazwyczaj ~2 lata mlodsza huske.
Jezeli chodzi o konkretne porownanie "co lepsze" to przede wszystkim napisz w jakie roczniki celujesz. O ile starsza huska odbiegala od kata i to mocno, o tyle nowsze modele sa juz godne uwagi, z tego co wiem to hamulce brembo, zawias marzocchi. Oprocz tego w cenie kata z rocznika X kupisz zazwyczaj ~2 lata mlodsza huske.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 158
- Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
- Motocykl: YZ450F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
jestem zdania, że nowsze huski (po 2007), w 2T, są lepsze od EXC, z tego względu że mają fajniejsze w moim odczuciu zawieszenie, dużo lepszy dostęp do części, lżejsze, i moim zdaniem.. Ładniejsze
Jeżeli jakaś się pojawi 2008 w górę, biorę
Jeżeli jakaś się pojawi 2008 w górę, biorę
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
- Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
Do husqi z częściami bez problemu. Zamienników sporo, oryginały tanie. Jeżeli chodzi o silniki to miałem okazję porównać WR 250 2010 z EXC 250 2008/2009. Husqa zdecydowanie lepiej jedzie z dołu, góra podobna. No i cena o wielokroć niższa. Ja tydzień temu świeżo zakupiłem następcę mojej TE 450, czyli właśnie WR 250 2010. Za jej cenę kupiłbym EXC co najwyżej z 2004-2005 roku
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
Bierz lepiej ktm'a bezproblemowy dostęp do części używanych o husqvarnie pomarz, że coś kupisz używanego do swojego moto np. uszkodzi się karter lub chłodnica to koszt nowej około 1tyś zł używkę kupisz taniej ale d husqi bardzo ciężko znaleźć.
-
Autor tematuBuła
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
- Motocykl: EXC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
No to chyba trzeba będzie szukać pomarańczy, bo jest ich sporo więcej, ale jak się trafi jakaś ładna husqvarna to się będę zastanawiał . Całkiem możliwe, że będę wyjeżdżał do Anglii, także jak się tam już jakoś ustawię to będę szukał tam. Z tego co widzę to z 2000 funtów trzeba dać, trochę drożej niż u nas. Ale jak coś kupię to na pewno się pochwalę . Dzięki za pomoc, raczej już wyczerpany temat.
-
- VIP
- Posty: 259
- Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
- Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
Buła jesteś z Olsztyna tak samo jak Tomekk, który studiuje w W-wie lecz wpada co jakiś czas do chaty. Zadzwoń dogadajcie się i proponuję do niego podjechać na ploty. Właśnie robi przygotowanie WR250 do nowego sezonu i wiedzę na temat Huski ma. Sprawa części bardzo prosta. W Twoim mieście od niedawna jest nowy dealer Husqvarny a to mega ułatwienie. Często oryginały są tańsze od zamienników a na zamówienie czekasz często max 2 tygodnie.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 35
- Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
- Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Olsztyn
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Hard enduro 2t
Sikorski ( Dealer Husqi w Olsztynie ) wszystkie części sprowadza w tydzień i zawsze w czwartki ma dostawy. Jeżeli ktoś twierdzi, że części do Husqi są drogie to jest w błędzie. Są z reguły sporo tańsze od zamienników. Podaje kilka pozycji z ostatniego zamówienia, żeby pokazać ceny części do WR 250 2010:
- zestaw naprawczy pompy wody ( 2 oringi ) - 1,80zł
- mocowanie górne silnika między głowicą a ramą - 14zł
- dolna osłona chłodnicy - 18zł
- sworznie do podnóżków wraz z podkładkami i zawleczkami - 15zł komplet
- sprężyna podnóżka - 5zł
- oringi pod głowicę - 40zł za dwa
- manetki Husqvarna ze Special Partsa - 60zł
- gąbką na kierownicę ze Special Partsa - 65zł
- iglica do gaźnika 30zł
- przednia tarcza Wave Braking ( montowana od 2009 w górę ) - 240zł
- gumowy łącznik dyfuzora i końcówki - 15zł
- króciec ssący - 25zł
Jeżeli nadal ktoś uważa, że do Husqvarny części są drogie i poczekać tydzień czasu na nie to koniec świata, to chyba rzeczywiście lepiej niech kupi pomarańczę, do której z reguły jednak się czeka nieco dłużej na nieco droższe części, lub japońca, do których ceny oryginałów kompletnie zabijają ( np. króciec ssący do RM 250 2003 to 230zł, czyli 9 razy tyle co do Husqi ). Do tego mega prosta budowa i bardzo łatwy serwis. Silnik w 250 2T już od lat bez większych zmian, a jakoś KTM, który niemal z roku na rok coś zmienia takim dolnym zakresem obrotów pochwalić się nie może Jedną z rzeczy, które bym zmodyfikował to nieco większy kopniak, który z pewnością ułatwiłby odpalanie na zimno
Jakbyś chciał kolego Buła się spotkać i pogadać czy przejechać Husqą to odezwij się:)
- zestaw naprawczy pompy wody ( 2 oringi ) - 1,80zł
- mocowanie górne silnika między głowicą a ramą - 14zł
- dolna osłona chłodnicy - 18zł
- sworznie do podnóżków wraz z podkładkami i zawleczkami - 15zł komplet
- sprężyna podnóżka - 5zł
- oringi pod głowicę - 40zł za dwa
- manetki Husqvarna ze Special Partsa - 60zł
- gąbką na kierownicę ze Special Partsa - 65zł
- iglica do gaźnika 30zł
- przednia tarcza Wave Braking ( montowana od 2009 w górę ) - 240zł
- gumowy łącznik dyfuzora i końcówki - 15zł
- króciec ssący - 25zł
Jeżeli nadal ktoś uważa, że do Husqvarny części są drogie i poczekać tydzień czasu na nie to koniec świata, to chyba rzeczywiście lepiej niech kupi pomarańczę, do której z reguły jednak się czeka nieco dłużej na nieco droższe części, lub japońca, do których ceny oryginałów kompletnie zabijają ( np. króciec ssący do RM 250 2003 to 230zł, czyli 9 razy tyle co do Husqi ). Do tego mega prosta budowa i bardzo łatwy serwis. Silnik w 250 2T już od lat bez większych zmian, a jakoś KTM, który niemal z roku na rok coś zmienia takim dolnym zakresem obrotów pochwalić się nie może Jedną z rzeczy, które bym zmodyfikował to nieco większy kopniak, który z pewnością ułatwiłby odpalanie na zimno
Jakbyś chciał kolego Buła się spotkać i pogadać czy przejechać Husqą to odezwij się:)