Hard enduro 2t

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Buła
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Hard enduro 2t

Post autor: Buła » sob, 13 paź 2012, 21:02

Witam, na wiosnę będę się przymierzał do zakupu motocykla i jako że będę jeździł głównie po lasach, może raz na jakiś czas zajrzę na tor postanowiłem kupić hard enduro. I tu jest kwestia wyboru (250 2t) pomiędzy Husqvarną WR a KTM'em EXC. KTM'ów jest więcej, ale są droższe, na odwrót z Husqvarnami. Jak z dostępnością części do husqvarny? I czy są jakieś spore różnice między tymi modelami. Mam nadzieję, że będę dysponował budżetem około 7 tysięcy na zakup.
Jeszcze kwestia mocy, bo różne źródła różnie podają, czy mają zauważalnie mniejszą moc niż full cross'y tej pojemności?

tobiasz86
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 352
Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rymanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: tobiasz86 » ndz, 14 paź 2012, 15:19

A czym do tej pory jeździłeś, że się tak martwisz o moc?
W 2t różnica w mocy jest niewielka w stosunku enduro do fula, większe rozbieżności są w charakterystyce oddawania mocy/przeniesienia napędu.
Dobrze że celujesz w enduro, kwestia tylko dobrania pojemności. Jaką masz wagę, wzrost i pojęcie o jeździe.
Marka... tu bardziej skup się na stanie technicznym maszyny, nie na kolorze.

Autor tematu
Buła
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Buła » ndz, 14 paź 2012, 22:07

O moc się martwię, bo jak będę kupował moto to na dłużej. 175 cm 72 kg, fizycznie nie jest źle, coś tam sobie w piwnicy ćwiczę wieczorami :). A przez 2 lata miałem kmx'a, jeździłem też rm 125. Nie chodzi o kolor tylko o cenę/dostępność części/awaryjność.

Duriv
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 158
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Duriv » sob, 8 gru 2012, 00:39

do huski bez problemu się dostanie części. Jaki rok ma być ?
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P

Lam3r
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
Motocykl: EXC-F 350
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Lam3r » sob, 8 gru 2012, 01:26

No to bierz 250 2T mocny Ci nie zabraknie a z racji tego ze jest to endurak to powinienes dac sobie rade, zwlaszcza ze juz cos tam jezdziles.

Jezeli chodzi o konkretne porownanie "co lepsze" to przede wszystkim napisz w jakie roczniki celujesz. O ile starsza huska odbiegala od kata i to mocno, o tyle nowsze modele sa juz godne uwagi, z tego co wiem to hamulce brembo, zawias marzocchi. Oprocz tego w cenie kata z rocznika X kupisz zazwyczaj ~2 lata mlodsza huske.

Duriv
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 158
Rejestracja: pn, 17 maja 2010, 20:34
Motocykl: YZ450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Duriv » sob, 8 gru 2012, 12:01

jestem zdania, że nowsze huski (po 2007), w 2T, są lepsze od EXC, z tego względu że mają fajniejsze w moim odczuciu zawieszenie, dużo lepszy dostęp do części, lżejsze, i moim zdaniem.. Ładniejsze ;)
Jeżeli jakaś się pojawi 2008 w górę, biorę :P
Rysunki techniczne, projekty CAD i inne. Polecam się ;P

Tomekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Tomekk » wt, 18 gru 2012, 19:28

Do husqi z częściami bez problemu. Zamienników sporo, oryginały tanie. Jeżeli chodzi o silniki to miałem okazję porównać WR 250 2010 z EXC 250 2008/2009. Husqa zdecydowanie lepiej jedzie z dołu, góra podobna. No i cena o wielokroć niższa. Ja tydzień temu świeżo zakupiłem następcę mojej TE 450, czyli właśnie WR 250 2010. Za jej cenę kupiłbym EXC co najwyżej z 2004-2005 roku :)

Autor tematu
Buła
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Buła » śr, 19 gru 2012, 17:38

Mierzyłbym tak w 2002-2004 zapewne, ograniczony budżet niestety :)

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Rams » pt, 21 gru 2012, 13:37

Bierz lepiej ktm'a bezproblemowy dostęp do części używanych o husqvarnie pomarz, że coś kupisz używanego do swojego moto np. uszkodzi się karter lub chłodnica to koszt nowej około 1tyś zł używkę kupisz taniej ale d husqi bardzo ciężko znaleźć.

Autor tematu
Buła
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: ndz, 30 wrz 2012, 14:42
Motocykl: EXC 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Buła » pt, 21 gru 2012, 17:17

No to chyba trzeba będzie szukać pomarańczy, bo jest ich sporo więcej, ale jak się trafi jakaś ładna husqvarna to się będę zastanawiał :). Całkiem możliwe, że będę wyjeżdżał do Anglii, także jak się tam już jakoś ustawię to będę szukał tam. Z tego co widzę to z 2000 funtów trzeba dać, trochę drożej niż u nas. Ale jak coś kupię to na pewno się pochwalę :). Dzięki za pomoc, raczej już wyczerpany temat.

Fajka
VIP
VIP
Posty: 259
Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Fajka » czw, 14 lut 2013, 11:04

Buła jesteś z Olsztyna tak samo jak Tomekk, który studiuje w W-wie lecz wpada co jakiś czas do chaty. Zadzwoń dogadajcie się i proponuję do niego podjechać na ploty. Właśnie robi przygotowanie WR250 do nowego sezonu i wiedzę na temat Huski ma. Sprawa części bardzo prosta. W Twoim mieście od niedawna jest nowy dealer Husqvarny a to mega ułatwienie. Często oryginały są tańsze od zamienników a na zamówienie czekasz często max 2 tygodnie.

Tomekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Hard enduro 2t

Post autor: Tomekk » wt, 26 lut 2013, 18:30

Sikorski ( Dealer Husqi w Olsztynie ) wszystkie części sprowadza w tydzień i zawsze w czwartki ma dostawy. Jeżeli ktoś twierdzi, że części do Husqi są drogie to jest w błędzie. Są z reguły sporo tańsze od zamienników. Podaje kilka pozycji z ostatniego zamówienia, żeby pokazać ceny części do WR 250 2010:
- zestaw naprawczy pompy wody ( 2 oringi ) - 1,80zł
- mocowanie górne silnika między głowicą a ramą - 14zł
- dolna osłona chłodnicy - 18zł
- sworznie do podnóżków wraz z podkładkami i zawleczkami - 15zł komplet
- sprężyna podnóżka - 5zł
- oringi pod głowicę - 40zł za dwa
- manetki Husqvarna ze Special Partsa - 60zł
- gąbką na kierownicę ze Special Partsa - 65zł
- iglica do gaźnika 30zł
- przednia tarcza Wave Braking ( montowana od 2009 w górę ) - 240zł
- gumowy łącznik dyfuzora i końcówki - 15zł
- króciec ssący - 25zł

Jeżeli nadal ktoś uważa, że do Husqvarny części są drogie i poczekać tydzień czasu na nie to koniec świata, to chyba rzeczywiście lepiej niech kupi pomarańczę, do której z reguły jednak się czeka nieco dłużej na nieco droższe części, lub japońca, do których ceny oryginałów kompletnie zabijają ( np. króciec ssący do RM 250 2003 to 230zł, czyli 9 razy tyle co do Husqi ). Do tego mega prosta budowa i bardzo łatwy serwis. Silnik w 250 2T już od lat bez większych zmian, a jakoś KTM, który niemal z roku na rok coś zmienia takim dolnym zakresem obrotów pochwalić się nie może :) Jedną z rzeczy, które bym zmodyfikował to nieco większy kopniak, który z pewnością ułatwiłby odpalanie na zimno :wink:

Jakbyś chciał kolego Buła się spotkać i pogadać czy przejechać Husqą to odezwij się:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”