Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
wavan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 10:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: wavan » ndz, 26 sie 2012, 20:48

Witam,
Panowie prosba o rade w wyborze moto.
Fundusze 20-25 tys.
Zastanawiam sie nad wyborem jak w temacie. Szukam sprzetu do jazdy w wiekszosci po lesie i drogach czolgowych, sporadycznie moze tor. Co mnie najbardziej pociaga to enduro z pokonywaniem przeszkod (drzewa, rowy itp).
Doswiadczenie mam tylko z 4t (poprzedni moto yamaha yz450).
Kolejne pytanie czy faktycznie exc 300 jest bardziej zblizony do 4t ?
Co ewentualnie z innych moto polecacie?

Oleek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 50
Rejestracja: sob, 20 lut 2010, 15:41
Motocykl: EXC 300
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: Oleek » pn, 27 sie 2012, 08:40

Czesc
Do lasu wg mnie najlepsza bedzie 300.Ma dół tak jak 4T,jest zwinniejsza niż czteropak!
Kosztowo tańsze jest 2T!Jedynym minusem jest zasięg na baku.Mi starcza na góra 70 km:(
Exc 350 to bardzo fajny motorek,ale najlepsze oddanie mocy ma na wyższych obrotach!!trzeba sie do tego przyzwyczaić!
Problem moze sie pojawić gdy elektronika sie zaleje,badz delikatnie uszkodzi wtedy kosztuje to chore pieniądze!!
Reasumujac wybor jest tylko jeden bo do lasu potrzebny jest niezawodny sprzęt a nie motor przy którym bedziesz miał obawę czy nie za głęboko w kałuże wjechales!
Jak kupisz 2T to musisz przeznaczyć pare mth na przedstawienie sie w sposobie jazdy z 4T!
Pozdrawiam
Zycie to nie je bajka,to je bitwa!!

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: 253barek » pn, 27 sie 2012, 10:52

też byłbym za 300
za taka kase kupisz prawie nowego sprzęta więc już będziesz miał przełącznik do map zapłonu co jest super na las na hard enduro 300 jest mega, dół ma porównywalny do 4t jest lekka zwinna przez belki przejdzie jak czołg :D

Autor tematu
wavan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 10:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: wavan » pn, 27 sie 2012, 18:30

jest ktos moze z okolic warszawy z powyzszymi sprzetami i bylby tak uprzejmy aby wyprobowac?
Tez zalezy mi na tym aby byly dostepne instrukcje serwisowe i najlepiej po polsku zeby jak najwiecej samemu pogrzebac przy moto.
Martwi mnie czy exc 300 nie bedzie za mocny na pierwszego 2t?

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: Marcel111 » pn, 27 sie 2012, 23:05

co ty, to słabizna jest ;-0)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
wavan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 10:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: wavan » pn, 27 sie 2012, 23:26

Panowie zalezy mi na opini uzytkowników popartej wypoconymi mh w terenie.
Co sadzicie o husqvarnie te310 z 2011? Jak z dostepem do serwisu oraz czesci?

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: Rams » wt, 28 sie 2012, 16:57

Husqa te 310 to nie dobry pomysł, kumpel śmiga na takiej maszynce i nie jest zadowolony. Niewygodna pozycja za kierownicą, trochę słaby dostęp do części i ceny wysokie. Wagowo ten motocykl to też nie jest rewelacyjny. Jest kilka fajnych rozwiązań w tym moto takie jak kalamitki w tylnym zawieszeniu, przycisk zmian zapłonu jest w bardzo wygodnym miejscu jak dla mnie bo w ktm'e to jest trochę ukryty. Jeśli uda Ci się kupić husqe te 310 za 21tyś zł tak jak mój kumpel kupił to bierz.

Autor tematu
wavan
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: czw, 3 maja 2012, 10:43
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: wavan » czw, 30 sie 2012, 16:27

http://otomoto.pl/husqvarna-te-310-M3049438.html
co powiecie na ta oferte? z tym ze stan tylko to co na zdjeciu bez lusterek itp.

VVito
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
Motocykl: KTM XC-F 250
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: VVito » ndz, 2 wrz 2012, 13:12

Na twoim miejscu brałbym tą TE 310 za 25tyś masz nowy motocykl, o części nie masz co się martwić, nie będziesz musiał z nią nic robić, poza normalną obsługą. Nowy motocykl to piękna sprawa, nie martwisz się o nic.
W terenie w jakim chcesz jeździć poręczność 2T będzie zbędna.

Tomekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: Tomekk » czw, 6 wrz 2012, 10:31

Kolego, TE 310 to świetny motocykl. Z tym, że ta z linku to jest model na 2010r. W 2011r. wszedł nowy silnik, który jest jeszcze żwawszy, a przede wszystkim lżejszy ( jest to rozwiercona 250, a wymieniona 250 jest najlżejszym silnikiem w całej stawce ). A najlepiej jakbyś się rozejrzał za modelem 2013. Dzięki kilku zmianom w głowicy, wtrysku i elektronice sterującej silnik uzyskano wzrost mocy o 20% ! Czyli nadal mamy motor bardzo poręczny, leciutki ( 106kg o ile się nie mylę ) a moc praktycznie jak w 400tce. Jak dobrze zagadasz z dealerem to będziesz w stanie kupić TE 310 R z 2013 być może nawet poniżej 30tyś zł. Kolejny plus dla Husqi to 2 letnia gwarancja. W KTM masz tylko miesięczną rozruchową. Do tego Husqa ma duże doświadczenie już we wtrysku stosowanym w endurakach, bo pakuje je od 2008r. i oprócz awarii pomp paliwa w 2008r. nie odnotowano żadnych bolączek z wtryskiem. Na minus i to spory dostęp do używanych części i akcesoriów. Rzeczy eksploatacyjne wszystkie dostępne w zamienniku, więc nie ma z tym problemu. Oryginalne części bardzo tanie w porównaniu do Japonii czy KTM.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: Marcel111 » czw, 6 wrz 2012, 12:42

tanie? kolega miał Husqe 450 z 2007 roku, fajne moto, ale korbowód np. dostępny był tylko oryginał i kosztował ponad 1000zl. Do japoni i ktm sa dostepne zamienniki za 300, dodatkowo masz cala masa uzywanych czesci co sie czasem przydaje (np jak ci peknie dekiel placisz na allegro do ktm 180zl a nie 400zl za nowy)
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Tomekk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 35
Rejestracja: sob, 3 lip 2010, 22:56
Motocykl: Husqvarna WR 250 '10
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ktm exc 250/300 2t , ktm exc 350f lub ?

Post autor: Tomekk » czw, 6 wrz 2012, 22:51

Porównywałem ceny części oryginalnych. Oryginalna korba do TE 450 2005-2010 to koszt 850zł. Jak Twój kolega dał ponad 1000zł to po prostu dał się nabić w butelkę. Dla porównania korba oryginał do EXC 450 to 1400zł. Zamienniki Proxa w tej samej cenie - 649zł. Z rzeczy oryginalnych, żeby pokazać, że nie jest drogo:
-uszczelka pod głowicę 80zł
-ślizg łańcucha 40zł
-popychacz sprzęgła 48zł
-pokrywa sprzęgła mniejsza 180zł
-dekiel alternatora 320zł
-itp

Do tego fabryczne uszczelki pod dekle masz metalowo-gumowe wielorazowego użytku, więc odchodzi ich koszt przy remoncie. Natomiast faktem jest, że używek i tanich akcesoriów jest bardzo mało.Choć ja zawsze jak czegoś potrzebowałem to znalazłem, ale nieraz wymagało to 15h szukania w necie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”