powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
tadzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: czw, 17 lis 2011, 14:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: tadzik » wt, 7 sie 2012, 12:55

po krótkiej i dość intensywnej przygodzie z supermoto postanowiłem wrócić do jazdy Enduro.
Aktualnie posiadam KTM 660 smc, który nauczył mnie dużo pokory.

Aktualnie chcę wrócić do jazdy enduro, po leśnych duktach, poligonach, etc. W planach mam jazdę po województwie wielkopolskim jak również od czasu do czasu wyprawy w góry - Karkonosze.
Doświadczenie w enduro mam następujące
- sezon na kawasaki kmx 125
- sezon na KTM 620 LC-4

Aktualnie szukam motocykla ENDURO - czegoś poręcznego, zwinnego, na czym mógłbym się nauczyć jeździć i sprawiało by mi to przyjemność i możliwości rozwoju. Jazda na 620 to była śmierć w oczach ( za mocne, za ciężkie, nie poręczne, mocą nadrabianie braku umiejętności )

Zastanawiam się nad 250 4T - najprawdopodobniej WR250R .
Jakie macie zdanie na temat motorów o tej pojemności, opinie na temat wr ?

spotkałem się ze zdaniem, że najlepiej kupić 450 do takiej jazdy, jednak wydaje mi się, że będzie to za dużo ...
dzięki za pomoc

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: Marcel111 » wt, 7 sie 2012, 18:48

250 4t fajny lekki sprzęt, na pewno lepszy do nauki, ale będzie wymagał częstszego remontu niż 450, jak delikatnie operować manetką to 450 może być spokojna. Więc jeśli faktycznie pola i lasy to lepiej większa pojemność.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
tadzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: czw, 17 lis 2011, 14:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: tadzik » śr, 8 sie 2012, 13:54

bo zastanawiam się też nad exc 450 , jakoś ciągnie mnie do tego KTM'a
no i też podsunięto mi pomysł DRZ 400 E .

Autor tematu
tadzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: czw, 17 lis 2011, 14:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: tadzik » śr, 8 sie 2012, 15:34

no to może ktm exc 450 ?
zna ktoś ten sprzęt i może powiedzieć jak to się zachowuje ?

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: Marcel111 » śr, 8 sie 2012, 19:55

Jak kupisz w dobrym stanie to bardzo dobrze, jak w złym to będziesz rwał włosy z głowy i wyciągał kasę z portfela.

Lepiej wziąć kredyt kupić młode i zadbane moto. Kupować z kimś kto się zna na endurakach.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: trak » śr, 8 sie 2012, 20:10

Miałem EXC 450 i teraz 250 bym nie kupił juz.
To jest bardzo wdzięczny motocykl tylko musi być zadbany.
Lepiej kupić coś młodego i zdrowego niż jakiegoś trupa to jest fakt.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
tadzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: czw, 17 lis 2011, 14:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: tadzik » pt, 10 sie 2012, 11:34

tak na prawdę exc 450 i 250 są w podobnych pieniądzach.
Nawet mogę powiedzieć że jest większa dostępność 450 więc można taniej dostać podobne roczniki.

Tylko ja cały czas zastanawiam się nad pojemnością i czy faktycznie jest mi potrzebny taki mocny motor.
Aktualnie sprzedaję KTM 660 SMC bo właśnie przesadziłem z mocą i wziąłem sprzęt na wyrost

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: trak » pt, 10 sie 2012, 18:33

Dasz radę ja mam 176 wzrostu i 80 wagi.
Z małych pojemności wsiadlem na 450 i czułem sie dobrze.
EXC to nie SXF jest do opanowania.
Ale nie będę Cię namawiał bo to jest indywidualna decyzja.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: Marcel111 » pt, 10 sie 2012, 18:46

660 smc waży sporo więcej i ma bardzo agresywną charakterystykę przystosowaną do asfaltu nie na teren
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
tadzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: czw, 17 lis 2011, 14:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: tadzik » pt, 10 sie 2012, 23:30

smc waży 131 kg i jest najlżejszym i najbardziej hardcorowym lc4.
Oczywiście jest to w 100% przystosowane do asfaltu i bez zbędnych pierdół.
Nie zmienia to faktu, że i tak za dużo za dużo jak dla mnie.
Dlatego chcę się go pozbyć i ogarnąć coś mniejszego. więc tutaj 250 albo 450 exc jako następny motor

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: Marcel111 » sob, 11 sie 2012, 10:11

kolega kupił 660 smc, zmienił tylny wahacz i przednie lagi z pułkami (przełożył ze starego lc4 540, pasowały ) teraz ma koła 21 i 18 cali, małą tarcze z przodu (hamulec też przełożył ) i powstało całkiem fajne enduro. Mi się tym lepiej jeździ niż 625 sxc, owszem silnik jest narwany ale jeśli ktoś lata trasy po 100-150 km, nie próbuje szaleć na torze to fajna maszyna i daje radę w terenie, lesie, na podjazdach.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
tadzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 22
Rejestracja: czw, 17 lis 2011, 14:50
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: powrót do ENDURO - 250/450 w 4t

Post autor: tadzik » pn, 13 sie 2012, 00:18

nie będę seryjnej maszyny przygotowanej do supermoto zmieniał na enduro.Dlatego też chce go sprzedać i zamienić na coś mniejszego i bardziej zwinnego. Kolejnym sprzętem nad którym się zastanawiam jest exc 200

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”