KTM exc 300 vs Husqvarna wr 300 vs co innego ?
-
Autor tematuVVito
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: śr, 16 lis 2011, 12:38
- Motocykl: KTM XC-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM exc 300 vs Husqvarna wr 300 vs co innego ?
Cześć,
Przymierzam się do kupna nowego motocykla, tym razem coś w 2T. Dotychczas jeździłem tylko na 4T, nie mam doświadczenia w 2T, miałem okazje przejechać się na exc 250 i na wr 250, oba motocykle niezwykle łatwo się prowadzą, ale moje przyzwyczajenia z 4T jednak wymagają od motocykla większego "dołu", dlatego pomyślałem nad pojemnością 300cm.
KTM EXC 300 - 34500zł
Husqvarna WR 300 - 28500zł
Różnica spora, 6tyś zł.
Myślę nad zakupem nowego motocykla na max 3 sezony, dlatego nie sugeruję się żywotnością motocykla, pewnie nie zrobię na nim więcej niż 3tyś km.
Za Husqą przemawia cena, odstrasza mnie to że jest to bardzo stara konstrukcja, nie modyfikowana od lat. Serwis Husqvarny jest 500 metrów ode mnie.
KTM - bardziej nowoczesny, dwie mapy zapłonu, jednak jest droższy o 6tyś. Serwis KTMa jest w innym mieście.
Jak podejść do tematu ? który motocykl wybrać jako cel zakupu ? Czy rzeczywiście kupując KTMa o 6 tyś drożej nie będę żałował że przepłaciłem, ponieważ dla amatora WR 300 była by również dobra ?
Pozdrawiam
Przymierzam się do kupna nowego motocykla, tym razem coś w 2T. Dotychczas jeździłem tylko na 4T, nie mam doświadczenia w 2T, miałem okazje przejechać się na exc 250 i na wr 250, oba motocykle niezwykle łatwo się prowadzą, ale moje przyzwyczajenia z 4T jednak wymagają od motocykla większego "dołu", dlatego pomyślałem nad pojemnością 300cm.
KTM EXC 300 - 34500zł
Husqvarna WR 300 - 28500zł
Różnica spora, 6tyś zł.
Myślę nad zakupem nowego motocykla na max 3 sezony, dlatego nie sugeruję się żywotnością motocykla, pewnie nie zrobię na nim więcej niż 3tyś km.
Za Husqą przemawia cena, odstrasza mnie to że jest to bardzo stara konstrukcja, nie modyfikowana od lat. Serwis Husqvarny jest 500 metrów ode mnie.
KTM - bardziej nowoczesny, dwie mapy zapłonu, jednak jest droższy o 6tyś. Serwis KTMa jest w innym mieście.
Jak podejść do tematu ? który motocykl wybrać jako cel zakupu ? Czy rzeczywiście kupując KTMa o 6 tyś drożej nie będę żałował że przepłaciłem, ponieważ dla amatora WR 300 była by również dobra ?
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 73
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 14:34
- Motocykl: Gas Gas EC 250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM exc 300 vs Husqvarna wr 300 vs co innego ?
Ja bym brał Gas Gasa EC 300 czy tam 250, cena "tylko" 31 tyś. zł. Dużo zmian na 2012 rok:
Myślę, że do EXC nie opłaca się dokładać, ten GG nawet jest lżejszy o 2kg i mocniejszy w każdym zakresie obrotów. Oczywiście dwie mapy zapłonu są w GG. Wiadomo za EXC dostaniesz więcej kasy jak będziesz sprzedawał. W sumie powoli już wchodzą bezpośrednie wtryski do 2t także jest nad czym myśleć...
Tutaj test owego GG: http://www.latestbikesinfo.com/gas-gas- ... valve.html
NEW PERIMETRAL FRAME Made in Chrome-molybdenum. Complete new frame with increased rigidity and stability without losing the legendary GAS GAS handling agility.
NEW SUB FRAME Made in an innovative three-component polymer for high rigidity and capacity for shock absorbtion.
NEW CYLINDER New manufacture of cylinder with all new power-valve system.
NEW BODY WORK Innovative and impressive. All new designed radiator panels, mudguards and headlamp
NEW SEAT
NEW GRAPHICS Featuring all new GAS GAS logo
NEW EXCLUSIVE AIR FILTER BOX Scoop news for Enduro. Innovative new rubber ‘cartridge type’ filter element using ‘Nascar’ technology. Simpler maintenance of the air filter element. Easier extraction. Lower noise admission. Higher engine air intake. Less dirt into carburettor.
NEW FUEL TANK Approximately 15% more fuel. Now 10.5 litres.
NEW CLUTCH Magura master cylinder. Better lubrication to the clutch discs. Better cooling and fatigue resistance thanks to an improvement in oil flow. New outer clutch case.
NEW SACHS SHOCK Latest specification Sachs rear shock. Adjustable spring preload, rebound, high and low speed compression adjusters. 320mm of rear wheel travel.
NEW LINKAGE SYSTEM To work with new shock and swinging arm
NEW SACHS FORKS Latest specification USD 48mm with 315mm of travel.
NEW WAVY BRAKE DISCS Front is 260mm floating, Rear is a fixed 220mm
NEW KICKSTART
NEW REAR BRAKE PEDAL
NEW FOOTRESTS
NEW PLASTIC SUMP/CRANKCASE PROTECTOR
WEIGHT REDUCTION IS MORE THAN 2 KILOS. Dry weight is now 102kg
Myślę, że do EXC nie opłaca się dokładać, ten GG nawet jest lżejszy o 2kg i mocniejszy w każdym zakresie obrotów. Oczywiście dwie mapy zapłonu są w GG. Wiadomo za EXC dostaniesz więcej kasy jak będziesz sprzedawał. W sumie powoli już wchodzą bezpośrednie wtryski do 2t także jest nad czym myśleć...
Tutaj test owego GG: http://www.latestbikesinfo.com/gas-gas- ... valve.html
2t is be(a)st
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KTM exc 300 vs Husqvarna wr 300 vs co innego ?
Jest jeszcze Husaberg TE 300
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych