Sprzed dla Dziadka :)
-
Autor tematuFinger
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: czw, 19 kwie 2012, 13:16
- Motocykl: kawa kxf250 T4
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biala, Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Sprzed dla Dziadka :)
Witam
Wiem ze dostane odpowiedzi ze potrzebuje 2 motocykli ale pomimo to chciałbym zadac pytanie.
Chciałbym motocykl do lasu/tor oraz do przemieszczania się od czasu do czasu po mieście ( ok 12 km w jedna stronę)
Myślałem od drugim setcie kolek supermoto.
Na początek myślałem o pojemnościach 125-250 4 suwy.
Posiadam prawo jazdy na motocykl, ogólnie jeździłem na motocyklach szosowych i co nie co okazyjnie ktm exc 450.
Kwotę którą dysponuje na motocykl to 10000 pln plus na dodatkowy set kół.
Ponieważ kiedyś uprawiałem downhill rowerowy ochraniacze itp posiadam ( zauważyłem ze w niektórych postach pojawiał sie ten temat w zakresie finansow )
Mam 35 lat 178 wzrost i ważę ok 78 kg.
Chciałbym motocykl z możliwością homologacji bo będę się nim rowniez przemieszczał po drogach czarnych.
W zawodach nie zamierzam startować chodzi o nauke jazdy w terenie i na torze ( amatorsko tylko, stary dziad jestem )
Na początek wolałbym niedrogi w utrzymaniu sprzed.
Będę wdzięczny za opinie i pomoc!!!
Wiem ze dostane odpowiedzi ze potrzebuje 2 motocykli ale pomimo to chciałbym zadac pytanie.
Chciałbym motocykl do lasu/tor oraz do przemieszczania się od czasu do czasu po mieście ( ok 12 km w jedna stronę)
Myślałem od drugim setcie kolek supermoto.
Na początek myślałem o pojemnościach 125-250 4 suwy.
Posiadam prawo jazdy na motocykl, ogólnie jeździłem na motocyklach szosowych i co nie co okazyjnie ktm exc 450.
Kwotę którą dysponuje na motocykl to 10000 pln plus na dodatkowy set kół.
Ponieważ kiedyś uprawiałem downhill rowerowy ochraniacze itp posiadam ( zauważyłem ze w niektórych postach pojawiał sie ten temat w zakresie finansow )
Mam 35 lat 178 wzrost i ważę ok 78 kg.
Chciałbym motocykl z możliwością homologacji bo będę się nim rowniez przemieszczał po drogach czarnych.
W zawodach nie zamierzam startować chodzi o nauke jazdy w terenie i na torze ( amatorsko tylko, stary dziad jestem )
Na początek wolałbym niedrogi w utrzymaniu sprzed.
Będę wdzięczny za opinie i pomoc!!!
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
Jeśli dobrze jeździło Ci się EXC 450 to w tej kwocie powinieneś wyrwać coś ok.2003r.
Pamiętaj że ochraniacze downhill'owe nie są stworzone na moto.
Jeśli chodzi o ubiór to tak:
- Buty ok.600zł
- Kurtka ok.400zł (najlepsze rozwiązanie dla Ciebie)
- Spodnie ok.200zł
- Kask ok.600zł (szukaj czegoś pokroju UVEX ENDURO - czyli kask crossowy z szybą)
- rękawiczki ok.100zł.
Czyli już ok. 2000zł
Napisz czego oczekujesz od motoru
Pamiętaj że ochraniacze downhill'owe nie są stworzone na moto.
Jeśli chodzi o ubiór to tak:
- Buty ok.600zł
- Kurtka ok.400zł (najlepsze rozwiązanie dla Ciebie)
- Spodnie ok.200zł
- Kask ok.600zł (szukaj czegoś pokroju UVEX ENDURO - czyli kask crossowy z szybą)
- rękawiczki ok.100zł.
Czyli już ok. 2000zł
Napisz czego oczekujesz od motoru
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
Autor tematuFinger
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: czw, 19 kwie 2012, 13:16
- Motocykl: kawa kxf250 T4
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biala, Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
Wiem Wiem ale jakoś muszę zacząć!
Temat ubioru tez mam w perspektywach:)
Co do Exc to właściwie pojeździłem leśna droga i zaliczyłem małego lota z nasypu i to właściwie tyle
podejrzewam ze siadłbym na 250 i wrażenie były by podobne bo nie mam doświadczenia.
NIe ukrywam ze chciałbym na początku coś pogonić po bezdrożach lecz docelowo tor.
czyli zakręty, skoki itp.
Pomysł na uniwersalność czyli na drugi set kolek na czarne przyszedł mi później lecz
będzie częściej wykorzystywany z racji dojazdu do pracy.
Zdaje sobie sprawę ze wymagam jakieś s-f bo sam swego czasu miałem 4 rowery z czego
3 do grawitacyjnej jazdy i wiem ze nie ma motocykli do wszystkiego.
Poprostu mam taka a nie inna sytuacje i więcej nie mogę przeznaczyć na motocykl na początek.
No ale jakoś zacząć trzeba a jaram sie tym sportem od dzieciaka.
Będę wdzięczny za rady!
Temat ubioru tez mam w perspektywach:)
Co do Exc to właściwie pojeździłem leśna droga i zaliczyłem małego lota z nasypu i to właściwie tyle
podejrzewam ze siadłbym na 250 i wrażenie były by podobne bo nie mam doświadczenia.
NIe ukrywam ze chciałbym na początku coś pogonić po bezdrożach lecz docelowo tor.
czyli zakręty, skoki itp.
Pomysł na uniwersalność czyli na drugi set kolek na czarne przyszedł mi później lecz
będzie częściej wykorzystywany z racji dojazdu do pracy.
Zdaje sobie sprawę ze wymagam jakieś s-f bo sam swego czasu miałem 4 rowery z czego
3 do grawitacyjnej jazdy i wiem ze nie ma motocykli do wszystkiego.
Poprostu mam taka a nie inna sytuacje i więcej nie mogę przeznaczyć na motocykl na początek.
No ale jakoś zacząć trzeba a jaram sie tym sportem od dzieciaka.
Będę wdzięczny za rady!
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
exc dobry wybór, jeśli więcej po drodze to lc4 albo xr.
budżetowo jeśli nie oczekujesz cudów od tego co będziesz robił w terenie to drz mają dobre ceny a żywotność gwarantuje brak stresu jak jeździsz po czarnym
budżetowo jeśli nie oczekujesz cudów od tego co będziesz robił w terenie to drz mają dobre ceny a żywotność gwarantuje brak stresu jak jeździsz po czarnym
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Mistrz prostej
- Posty: 52
- Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
- Motocykl: Cagiva T4 350E
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Parczew
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
ze wzgledu na mala awaryjnosc i niskie koszty utrzymania szukalbym na Twoim miejscu XR/DRZ/KLX.
-
Autor tematuFinger
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: czw, 19 kwie 2012, 13:16
- Motocykl: kawa kxf250 T4
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biala, Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
Dzieki za rady.
Dostalem dzis propozycje kupna kx 250F motocykl jest 2006 kupiony w 2008 i sprowadzony z USA do Polski.
Kolega jest jego drugim wlascicielem. No i zastanawiam sie tez jak to jest z homologacja i ewentualna rejstracja
Dostalem dzis propozycje kupna kx 250F motocykl jest 2006 kupiony w 2008 i sprowadzony z USA do Polski.
Kolega jest jego drugim wlascicielem. No i zastanawiam sie tez jak to jest z homologacja i ewentualna rejstracja
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 484
- Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
- Motocykl: YZ 250F
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
Prawie niemożliwe jest zarejestrowanie takiego motocykla.
Dlatego prawie iż można kombinować ale to tak wyszłoby przy pierwszym przeglądzie.
Jest to cross czyli motor przeznaczony w większym stopniu na tor. Inni piszą fullcross.
Dla Ciebie dobre jest enduro czyli motocykl który posiada papiery, homologację.
Pisz na PW jeśli będziesz miał jakieś pytania
Dlatego prawie iż można kombinować ale to tak wyszłoby przy pierwszym przeglądzie.
Jest to cross czyli motor przeznaczony w większym stopniu na tor. Inni piszą fullcross.
Dla Ciebie dobre jest enduro czyli motocykl który posiada papiery, homologację.
Pisz na PW jeśli będziesz miał jakieś pytania
[mimg]http://iv.pl/images/08531543922454785744.jpg[/mimg]
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
nie mówiąc o przebiegach, taką wr450 albo exc 450-525 to polatasz nawet na asfalcie pomimo, że są zrobione na bazie crossówek, ale już yzf czy sx mają krótsze przebiegi o 250 4t wyczynowej nie wspominając.
Papiery to boska sprawa, ja latam praktycznie tylko w terenie, ale nawet wtedy zdarza się, że trzeba dojechać asfaltem do jakiegoś miasteczka po wachę, albo po wyprawie podjechać po drodze do myjni. Z papierami zero stresu.
Papiery to boska sprawa, ja latam praktycznie tylko w terenie, ale nawet wtedy zdarza się, że trzeba dojechać asfaltem do jakiegoś miasteczka po wachę, albo po wyprawie podjechać po drodze do myjni. Z papierami zero stresu.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematuFinger
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 9
- Rejestracja: czw, 19 kwie 2012, 13:16
- Motocykl: kawa kxf250 T4
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Bielsko-Biala, Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Sprzed dla Dziadka :)
Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
Żeby zakończyć ten watek
Zakupiłem kawe kxf 250 z 2006 roku. Motocykl pochodzi ze stanów i został sprzedany
w salonie w 2008roku. Trafia do polski i w 2009 kupil go moj kolega który jeździł
nim okazyjnie a przez ostatni rok motocykl stal w garazu.
Wymieniłem oczywiście tłok i łańcuszek rozrządu, filtr i olej oczywiście uszczelki. ( w serwisie oczywiście )
Moto odpala z niemal ze z pierwszego kopa na zimno a kiedy
jest ciepły to za pierwszym kopnięciem.
Motocykl posiada dowod rejstracyjny!!!!
Pozostaje mi tylko zamontować lampe przednia i tylna ( tak dla świętego spokoju na dojazdowkach)
i jakoś wykombinować jak to podłączyć ( jakieś sugestie mile widziane)
Przeczytalem wszystkie posty na temat podlaczenia lamp w crossie ale moze
ktos ma dodatkowe pomysly-wiedze na ten temat.
Żeby zakończyć ten watek
Zakupiłem kawe kxf 250 z 2006 roku. Motocykl pochodzi ze stanów i został sprzedany
w salonie w 2008roku. Trafia do polski i w 2009 kupil go moj kolega który jeździł
nim okazyjnie a przez ostatni rok motocykl stal w garazu.
Wymieniłem oczywiście tłok i łańcuszek rozrządu, filtr i olej oczywiście uszczelki. ( w serwisie oczywiście )
Moto odpala z niemal ze z pierwszego kopa na zimno a kiedy
jest ciepły to za pierwszym kopnięciem.
Motocykl posiada dowod rejstracyjny!!!!
Pozostaje mi tylko zamontować lampe przednia i tylna ( tak dla świętego spokoju na dojazdowkach)
i jakoś wykombinować jak to podłączyć ( jakieś sugestie mile widziane)
Przeczytalem wszystkie posty na temat podlaczenia lamp w crossie ale moze
ktos ma dodatkowe pomysly-wiedze na ten temat.