Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: wojtek916 » ndz, 15 kwie 2012, 12:53

Witam.
Za niedługo mam zamiar jechać po ZX 125.
Jest niedaleko więc jeśli nie będzie okey to żadna strata.
Słyszałem że silnik jest ten sam co w DT 125 , KTM STING i LC2.
Czy to prawda ? Czy prawda to że to DT 125 z lepszym zawieszeniem Sachsa ?
Prawdopodobnie jest po remoncie, jest odblokowany, możliwość rejestracji i ma 30km.
Nie znam się za bardzo akurat na tym modelu więc pytam was jak z częściami itp.
Pozdrawiam :wink:

Luka$
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 64
Rejestracja: czw, 4 sie 2011, 20:08
Motocykl: DT 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: Luka$ » ndz, 15 kwie 2012, 13:09

Silnik ten sam, co w DT125, ale na pewno nie ma 30KM ;p Posiada za to elektryczny rozrusznik. Z częściami silnikowymi nie ma problemu, bo do DT jest ich masa. Gorzej z elementami nadwozia.

Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: wojtek916 » ndz, 15 kwie 2012, 13:20

No właśnie. Jak z mocą, w intermotors pisze że 11km.
Ale jeśli jest silnik DT 125 to chyba więcej ?
Jak z oddawaniem preferowane wyższe czy niższe obroty ?
Nie przeszkadza w niczym elektryczny rozrusznik i czy ma też kopke ?
A np. odblokowany moduł na allegro DT i do tego zestaw wydechowy DEP ?
Może plastiki by od czegoś podszedły , a części tuningowe ?
Myślałem nad tym tłumikiem, modułem, dobre opony, Może jakiś gaźnik.
Jeśli miałaby kopkę mógłbym zdjąć akmulator i trochę ja odchudzić i bardziej przygotować pod enduro.
Moim celem będzie zrobienie jej na hard-enduro i wydaje mi się że nadawałby się na to z koro silnik to te DT 125
Bede miał możliwość za zawieche z DT 125 upside-down.
Ostatnio zmieniony ndz, 15 kwie 2012, 13:59 przez wojtek916, łącznie zmieniany 2 razy.

katecheta122
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: katecheta122 » ndz, 15 kwie 2012, 13:23

Jak silnik od dt to 20-26 koni.
Jak to 2t woli górny zakres obrotów.

Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: wojtek916 » pn, 16 kwie 2012, 00:05

czy bylby ktos w stanie odpowiedziec mi na te pytania? z gory dzieki ;)

Awatar użytkownika
andrzej555
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 824
Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
Motocykl: soon 250 4t
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: WRA
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: andrzej555 » pn, 16 kwie 2012, 06:32

kolego chcesz kupić motor i odrazu w niego zainwestować ,oblicz ile cie to wyniesie i odrazu kup sobie nowszy lub mocniejszy,przecież pózniej nie odzyskasz tej kasy i zawsze ci będzie mało tej mocy,bo jeżeli już na wstępie stwierdzasz,że motor jest słaby,chyba,że takim jeszcze nie jeżdziłeś i okaże się ,że wystarczy ci ta moc,na to co piszą 15 czy 20 km nie zwracaj uwagi poprostu sie przejedz i zobaczysz czy ci będzie odpowiadał,nie sugeruj sie papierowymi danymi
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: grayfox » pn, 16 kwie 2012, 12:14

W budowie to ten sam silnik ale jakościowo Sachs mocno odstaje! Kolega miał DT , skończył cylinder i kupił silnik od Sachsa i tu sie zaczęły schody. Gwinty w cylindrze zdrowe a zrywały się przy dokręcaniu, gdzie w Yamasze nic się nie działo. Po zrobieniu większych było ok. Potem zaczęły się dalsze jaja, po kilkunastu mh cylinder sie odkształcił i puszczał wode na tłok, trzeba było zebrac około 0.1 mm i było już ok. Finalnie zrobił tuleje w starym cylindrze i było już ok aż do sprzedaży.

Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: wojtek916 » pn, 16 kwie 2012, 15:31

Czyli problemy tylko z górą silnika ?
Specjalnie biorę trochę tańszego ze względu na takie przypadki.
Koleś remont robił i raczej tuleje wbił zobaczę pod głowice i może okey będzie ;D

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: grayfox » pn, 16 kwie 2012, 21:46

Z górą tylko miał doczynienia.
OT troche zmieniasz crossowa 80-tke na sachsa?

Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: wojtek916 » wt, 17 kwie 2012, 14:24

OT troche zmieniasz crossowa 80-tke na sachsa?
Nie zrozumiałem ale jeśli chodzi ci o to że przesiadam się z 80cc cross na 125 enduro to tak wolę enduro ponieważ u mnie nie ma terenów do jady crossem ;)

grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: grayfox » wt, 17 kwie 2012, 17:08

Jeśli liczysz że to będzie jakieś mega lepsza to się rozczarujesz, DT może bedzie miała lepszy dół ale zawias w porównaniu do KX to porażka, a tym bardziej Sahs. Teraz sobie przypominam że jeździł kiedys u nas jeden Sachs ale dość szybko zakończył karierę, aczkolwiek nie mówię że to zły sprzęt. Jak mieszkasz w górach naprawde rozważ 4T :)

Autor tematu
wojtek916
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 484
Rejestracja: pt, 19 sie 2011, 17:33
Motocykl: YZ 250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Sachs ZX 125 (DT,LC2,STING)

Post autor: wojtek916 » wt, 17 kwie 2012, 20:16

Mieszkam przy wielu płytkich rzekach , bagnach i pięknych lasach :D
Nie mam zamiaru skakać i wielu się nie spodziewam po Sachs.
Zawiecha do po-endurzenia i po-katowania w okolicach.
Liczę na to że będzie trochę bardziej niezawodny i tańszy w utrzymaniu.
Moje kryteria to tak:
-bak ok.200km zasięgu. <przesiadka z ok 80km>
-średnia moc ok.25km <przesiadka z 30km>
-dość lekki ok.100kg <ze względu że przesiadam się z 65kg>
-dość tanie części <przesiadka z crossa>
-dość niezawodny <niechciałbym żeby mi klęknął 50km od domu>
Cena do 3500zł <mało ale dodatkowe czyli remont itp. zostawione>
Przede wszystkim woj.LUBUSKIE
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”