Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o pomoc.

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
mario1bros
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 5 mar 2012, 16:24
Motocykl: YZ 400 F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o pomoc.

Post autor: mario1bros » wt, 6 mar 2012, 15:14

Witam, jestem tu nowy, lecz na innym forum motocyklowym już się udzielałem miałem Hondę Magna 750 (choper 91 KM).
Mam więc jakieś pojęcie o motorach i jeździe na nich.
W temacie off-road jestem zielony (tylko WSK-a po lesie, ale 20 lat temu :) ).
Obecnie szukam jakieś enduro (choć nie zależy mi na rejestracji) oto kilka parametrów:
kasa - 6 tys.
jazda - max 2 razy w tygodniu las, polne drogi
wymiary moje - 110 kg; 180cm wzrostu
inne - tani w utrzymaniu
2T/4T - nie istotne, dam radę, jak nie to zmienię
wiek - 45 lat
Proszę o sugestie.
Troszkę już poszperałem na forum i posta z podobnymi preferencjami nie spotkałem.
Dziękuje z góry!
Ostatnio zmieniony śr, 7 mar 2012, 09:38 przez mario1bros, łącznie zmieniany 1 raz.
najwyższej jakości materiały ścierne ( szlifowanie, polerowanie, docieranie) na www.maxolkusz.pl

Mateusz_MX
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1168
Rejestracja: sob, 17 maja 2008, 13:25
Motocykl: EXC 400 '12
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olsztyn / Toronto
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: Mateusz_MX » śr, 7 mar 2012, 08:40

Suzuki DR-Z 400 E/S, ewentualnie wygłaskana DR 350 (sporo części zamiennych, prosta konstrukcja, małe spalanie). Na XR 400 za mało funduszy. Pozdrawiam
"Jutro będę duży, dzisiaj jestem mały"

Autor tematu
mario1bros
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 5 mar 2012, 16:24
Motocykl: YZ 400 F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: mario1bros » ndz, 11 mar 2012, 16:21

najwyższej jakości materiały ścierne ( szlifowanie, polerowanie, docieranie) na www.maxolkusz.pl

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: Marcel111 » ndz, 11 mar 2012, 19:12

ta DR to ciężki klocek, zależy jak chcesz jeździć po tym lesie i w jak ciężkim terenie, jak wjedziesz w spore błoto i się zakopie to może być problem samemu, także w szybkich zakrętach będzie mniej zwrotna niż drz 400.

2t na jazdę po lesie to nie najlepsza opcja, paliwożerność i koniecznośc robienia mieszanki podnosi koszty, zmniejsza zasięg, wyczynowe 2t wymagają częstych remontów.
4t za takie pieniądze też pewnie będzie wymagał, ale nie wyczyna jak Suzuki DR bądź DRZ, Honda XR, czy KTM LC4 robisz raz i masz na lata.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

davidvip
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 211
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 02:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: davidvip » wt, 13 mar 2012, 17:05

Bardziej polecałbym Ci DRZ' jest zwrotniejsza

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: ghollum » sob, 17 mar 2012, 18:24

Marcel111 pisze: 2t na jazdę po lesie to nie najlepsza opcja, paliwożerność i koniecznośc robienia mieszanki podnosi koszty, zmniejsza zasięg, wyczynowe 2t wymagają częstych remontów.
.
Marcel zaczynasz wyrastć na szowinistę 4T :axe: , 2T nie nadaje się do lasu? ciekawe dlaczego tak dużo ich startuje w imprezach typu extrem enduro gdzie najczęściej trasa prowadzi przez..... lasy :mrgreen: , i ciekawe dlaczego w zeszłorocznym erzbergu na pierwszych 90 maszyn jakieś 75 to 2T? z czego w pierwszej dziesiątce 4T był jeden... na dziesiątym miejscu :mrgreen: . Z tego co obserwuję to 2T przeżywa obecnie renesans ciekawe dlaczego? zwykle im bardziej doświadczony rayder tym większe prawdopodobienstwo że zobaczysz go na 2T dlaczego? może dlatego że 2T jest prosty jak cep, może bo jest LEKKI i ma NISKI ŚRODEK CIĘŻKOŚCI co robi OGROMNĄ RÓŻNICĘ, może dlatego że jest praktycznie nie do zagotowanie w porównaniu do 4T, może dlatego że konieczność remontu w 2T mimo iż jest częstsza niż w 4T to jest nieporównanie mniej kosztowna a sam remont jest prosty jak je*****, a może dlatego że demonizowane przez ciebie SPALANIE!!! nie jest aż tak duże jak ci się wydaje. Marcel na 4T świat się nie kończy "open your eyes".

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: Marcel111 » sob, 17 mar 2012, 18:46

miałem exc 125 i nie narzekałem :-)

zauważ, że podałem same wady kosztowe, żadnej z osiągami. U nas w ekipie były 2t i strasznie szybko się kończyły i paliły więcej niż litr od 4t. Ja miałem setkę kolega exc 200, kuzyn exc 250, kolejny yz250. Nie został żaden z nich, teraz jest lc4 625 sxc, XR650r, EXC520 i kolega od 200 szuka też sxc. Może na to ma wypływ, że jeździmy tydzień w tydzień po 150km, bynajmniej nie po szutrach raczej po bagnistych drogach polnych, lasach, podjazdach i kilometry i waha idą przez te 6-7 godzin szybko.
Teraz latałem z 2 kolesiami sx125 (lataja 40% tor amatorsko i 60% las) i też narzekali, że paliwo i remonty za drogo ich wychodzą i że chcą wrócić do 4t.

Błażusiak też w końcu latał 2t, teraz promuje exc350 i na tym jeździ. Nie wiem jaka jest prawda, ale podobno jak zaczął jeździć 4t to już na pierwszych okrążeniach osiągał lepsze czasy niż na 2t. Nie wiem ile w tym marketingu ile prawdy , może jak by mógł to by do dziś latał 2t a może faktycznie nowoczesne lekkie 4t dało mu takie możliwości.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: ghollum » sob, 17 mar 2012, 22:18

Marcel111 pisze:miałem exc 125 i nie narzekałem :-)

zauważ, że podałem same wady kosztowe, żadnej z osiągami. U nas w ekipie były 2t i strasznie szybko się kończyły i paliły więcej niż litr od 4t. Ja miałem setkę kolega exc 200, kuzyn exc 250, kolejny yz250. Nie został żaden z nich, teraz jest lc4 625 sxc, XR650r, EXC520 i kolega od 200 szuka też sxc. Może na to ma wypływ, że jeździmy tydzień w tydzień po 150km, bynajmniej nie po szutrach raczej po bagnistych drogach polnych, lasach, podjazdach i kilometry i waha idą przez te 6-7 godzin szybko.
Teraz latałem z 2 kolesiami sx125 (lataja 40% tor amatorsko i 60% las) i też narzekali, że paliwo i remonty za drogo ich wychodzą i że chcą wrócić do 4t.

Błażusiak też w końcu latał 2t, teraz promuje exc350 i na tym jeździ. Nie wiem jaka jest prawda, ale podobno jak zaczął jeździć 4t to już na pierwszych okrążeniach osiągał lepsze czasy niż na 2t. Nie wiem ile w tym marketingu ile prawdy , może jak by mógł to by do dziś latał 2t a może faktycznie nowoczesne lekkie 4t dało mu takie możliwości.
Dobra skończmy to bo ani ja ciebie ani ty minie do niczego nie przekonasz, z opisu jakie maszyny preferujecie wychodzi że poprostu mamy nieco inne podejście do zagadnienia enduro , ja w te 6-7h zrobię może ze 40km a XR650R nadawała by się do takiej jazdy jak słoń do akrobacji. Miałem XR600 miałem EXC520 i zwyczajnie te maszyny są za ciężkie w góry ,może gdybym miał 2m wzrostu i 120kg wagi to by się nadały :mrgreen: spalanie w takich warónkach EXC200 i EXC520 jest niemal identyczne więc wybór jest prosty. Co do Błażusiaka to jeździ na tym na czym fabryka mu każe, ktm wysmażył EXC350 więc promuje jak może a sam Błażusiak oczywiście że będzie zachwalał bo przeca za to mu płacą :lol: jak mnie zapłacą to też będę zachwalał :mrgreen: , nowoczesnych "lekkich" 4T pod względem masy praktycznie nie zmienił się od jakiś 12lat, dla przykłądu masa nowego EXC250F i starego na RFS jest niemal identyczna około 118kg gotowego do drogi, różnice są w wyważeniu.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: Marcel111 » sob, 17 mar 2012, 23:27

Jak bym miał takie tereny jak chłopaki z krzeszowic to bym pewnie wziął exc300 :-)
dla mnie xr i sxc też za cięzkie nawet na średnio trudny teren po którym jeździmy, 520 puki co wydaje mi się optymalna.
ale...
Pod Szczecinem mamy puszcze bukową z podjazdami na których nie ma jak stać są tak strome. Gość wlatuje na nie na smc660 z oponami enduro...urodził się w okolicy, lata od małolata, kiedyś na 250-2t ale zawsze przebąkiwał, że lc4 to jego motocykl szczególnie 660 z niepowtarzalnym silnikiem (lekki wał, wkręca się o połowę agresywniej niż 625), więc kupił sobie i pokazuje co tak naprawdę ten sprzęt potrafi.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: Marcel111 » ndz, 18 mar 2012, 00:32

tu filmik z wyprawy do puszczy

http://www.youtube.com/watch?v=XHmbn8HG ... e=youtu.be

na filmiku go nie ma ale 15 minuta podjazd, jest naprawdę cięzki, nie każdy tam wjedzie, a on tą 660 jak torpeda...
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Autor tematu
mario1bros
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 8
Rejestracja: pn, 5 mar 2012, 16:24
Motocykl: YZ 400 F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: mario1bros » ndz, 18 mar 2012, 14:48

Chwile spuściłem wątek z oczu a tu taka porywająca dyskusja.
Ale muszę dodać jedną konkluzję, otóż jeszcze mniej wiem jaki motor wybrać niż zaczynałem post.
Myślę, że podałem dość precyzyjnie czego szukam, oczekuje.
Przypomnę: kasa - 6 tys.
jazda - max 2 razy w tygodniu las, polne drogi
wymiary moje - 110 kg; 180cm wzrostu
inne - tani w utrzymaniu
2T/4T - nie istotne, dam radę, jak nie to zmienię
wiek - 45 lat
Aby dopełnić ewentualne braki dodam, że mieszkam na jurze krakowsko częstochowskiej (Krzeszowice rzut beretem;-)). Teren tu jest różnoraki nie da się sprecyzować dokładnie ile po jakim terenie się będę poruszał ale pewne jest, że asfalt tylko na dojazd a w moim przypadku to do 1km maksymalnie. Dodam jeszcze, że w większości to rekreacja, ale nie obiecam, że mnie nie poniesie.
Proszę o praktyczne porady, takie chłodnym okiem i z dozą rozsądku (mam już przecież 45lat.
Zaznaczam, ze doceniam i bardzo dziękuje za każdą poradę bo nawet ta dyskusja która tu się wywiązała dała mi sporo do przemyślenia.
Zachęcam kolegów do aktywności w tym poście wiedza jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a jak wspomniałem w pierwszym poście jestem zielony jak limonka w temacie cross, enduro.
Jak oceniacie taki pomysł:
1. http://moto.allegro.pl/kawasaki-klx-650 ... 24665.html
2. http://allegro.pl/ktm-lc4-540-sxs-super ... 96666.html
najwyższej jakości materiały ścierne ( szlifowanie, polerowanie, docieranie) na www.maxolkusz.pl

CZACHA
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: ndz, 11 wrz 2011, 11:38
Motocykl: Honda Crf 450R
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Konkretne pytanie jaki wybrać motor. Proszę kolegów o po

Post autor: CZACHA » ndz, 18 mar 2012, 18:11

Ale jak sam u góry podkreśliłeś 2t używają zawodnicy bardziej zaawansowani a jazda wsk 20 lat temu to raczej słaby staż.

Ja rozglądałabym się za
Honda
xl 350
xr 250 choć to są sprzęty u nas raczej egzotyczne
Yamaha
xt 350
tt 350 rzadkość w Polsce
Suzuki
DR 350
to wszystko jest w 4t jeśli chodzi o 2t
Honda MTX,CRM
Yamaha DT itp wszystko jest enduro a jak trawisz zadbaną sztukę to będziesz długo śmigał ja bym patrzył za xl,xt a najlepiej XR 400 ale to przekracza twój budżet
!!!!!KLIKNIJ NA LINK TO NIC NIE KOSZTUJE WESPRZYJ FUNDACJE!!!!
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj
Możesz pomagać każdego dnia to nic nie kosztuje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”