Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
-
Autor tematumarcinfkp
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 18 lut 2012, 15:18
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
Witam, to mój pierwszy post na forum i chciałem się przywitać. Poszukuje dla siebie crossa w miarę lekkiego, dlatego nie chce enduro, coś koło 4 tysi. Mam kilka propozycji:D
http://moto.allegro.pl/honda-cr-125-yz- ... 14600.html
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... e849d8f130
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... 3b4cdce0d1
Nie znam się za bardzo na moto i dlatego chciałem zapytać fachowców z forum. Szukam moto w miarę niedaleko mnie. Czekam na porady, ewentualnie może jakieś inne motorki w podobnych cenach. A i skłaniałbym się ku 125 bo jednak boje się że 250 za mocna by była,
pzdr
http://moto.allegro.pl/honda-cr-125-yz- ... 14600.html
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... e849d8f130
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... 3b4cdce0d1
Nie znam się za bardzo na moto i dlatego chciałem zapytać fachowców z forum. Szukam moto w miarę niedaleko mnie. Czekam na porady, ewentualnie może jakieś inne motorki w podobnych cenach. A i skłaniałbym się ku 125 bo jednak boje się że 250 za mocna by była,
pzdr
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
Niebezpieczna kwota na wyczyn.
w Hondzie wymienił owszem tłok i cylinder ma na nikasilu, ale na jakiej jest selekcji tłoka (rozmiary od najmniejszego A do największego C) Jeśli ma na C to nikasil się kończy i trzeba będzie go odnowić (conajmniej 600zł) Piszesz, że jesteś początkujący więc wyjaśnię to taka powłoka na wewnętrznej stronie cylindra, która się ściera, jak Ci się zetrze zakładasz większy tłok jak dojdziesz do największego, odnawiasz powłokę.
Skoro wymieniał łożysko na korbowodzie, to korba też już swoje przeszła i owszem łożyskiem przedłużysz jej żywot, ale prędzej czy później czeka Cię jej wymiana, a wtedy szykuj z robotą i uszczelkami koło 1000zł.
Wszystko zależy jak będziesz latał, jak okazyjnie raz na co któryś weekend to nawet taka reanimowana Honda może ci posłużyć dając wrażenie, że dobrze kupiłeś, jak częściej, nie daj bóg w sezonie co dzień nie tylko tor ale i okolice w enduro, to skarbonka bez dna.
ktm miał szlif cylindra, znaczy że nikasilu nie ma wcale (nie wiem czy w 97 roku te silniki miały ale chyba tak) i pewnie ma tuleję, a tuleja w wyczynowych setkach nie sprawdza się za bardzo, kłopoty z odprowadzaniem ciepła, konieczność robienia szlifu przy każdej zmiania tłoka ( a jak masz nikasil tylko mierzysz i zakładasz nowy tłok) i wyraźnie słabsze zachowanie.
Suzuki wydaje się najlepiej doinwestowana, tylko że starsze roczniki to wiekszy klopot potem z czesciami a po drugie czemu pisze ze wymienil wał a o korbie nic? moze się pomylił.
Moto jednak to nie tylko silnik, ale i zawieszenie przednie (lagi z przodu i ich uszczelnienia), tylne (mocowanie amortyzatora, łożyska w wahaczu) główka ramy!, piasty kół i gniazda łożysk (jak wybite to kaplica wymiana kół=koszta) nawet głupie szprychy. Na wszystko to trzeba zwracać uwagę.
w Hondzie wymienił owszem tłok i cylinder ma na nikasilu, ale na jakiej jest selekcji tłoka (rozmiary od najmniejszego A do największego C) Jeśli ma na C to nikasil się kończy i trzeba będzie go odnowić (conajmniej 600zł) Piszesz, że jesteś początkujący więc wyjaśnię to taka powłoka na wewnętrznej stronie cylindra, która się ściera, jak Ci się zetrze zakładasz większy tłok jak dojdziesz do największego, odnawiasz powłokę.
Skoro wymieniał łożysko na korbowodzie, to korba też już swoje przeszła i owszem łożyskiem przedłużysz jej żywot, ale prędzej czy później czeka Cię jej wymiana, a wtedy szykuj z robotą i uszczelkami koło 1000zł.
Wszystko zależy jak będziesz latał, jak okazyjnie raz na co któryś weekend to nawet taka reanimowana Honda może ci posłużyć dając wrażenie, że dobrze kupiłeś, jak częściej, nie daj bóg w sezonie co dzień nie tylko tor ale i okolice w enduro, to skarbonka bez dna.
ktm miał szlif cylindra, znaczy że nikasilu nie ma wcale (nie wiem czy w 97 roku te silniki miały ale chyba tak) i pewnie ma tuleję, a tuleja w wyczynowych setkach nie sprawdza się za bardzo, kłopoty z odprowadzaniem ciepła, konieczność robienia szlifu przy każdej zmiania tłoka ( a jak masz nikasil tylko mierzysz i zakładasz nowy tłok) i wyraźnie słabsze zachowanie.
Suzuki wydaje się najlepiej doinwestowana, tylko że starsze roczniki to wiekszy klopot potem z czesciami a po drugie czemu pisze ze wymienil wał a o korbie nic? moze się pomylił.
Moto jednak to nie tylko silnik, ale i zawieszenie przednie (lagi z przodu i ich uszczelnienia), tylne (mocowanie amortyzatora, łożyska w wahaczu) główka ramy!, piasty kół i gniazda łożysk (jak wybite to kaplica wymiana kół=koszta) nawet głupie szprychy. Na wszystko to trzeba zwracać uwagę.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematumarcinfkp
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 18 lut 2012, 15:18
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
Troche mnie przeraziłeś. Moto będę użytkował może dwa razy w tygodniu. Jazda po jakiś lasach piaskowniach i polach. Może z czasem jakieś górki i piony, ale na początek muszę ogarnąć maszynę,
pzdr
pzdr
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
to po co cross w dwusuwie? Taka wyczynowa setka to niezły czort i daje frajdę z jazdy ale to kosztuje, paliwa pali więcej niż w 4t, olej do mieszanki syntetyczny a nie do kosiarek też kasa, wymiany tłoka - często, przy jeździe enduro nawet co 2-3 tyś km (tyle co ile wymieniasz olej w mniej wysilonych enduro 4T!!!). Co drugi tłok korbowód, odnawianie nikasilu, kupa kasy jak chcesz sporo jeździć.
Nie mówię, że jak masz 4tyś to lepiej kupić starego kapcia 4T bo doprowadzenie silnika do porządku (tłok, łancuszek, zawory, może korba) będzie droższe niż w 2t, ale jak już zrobisz raz taką DRZ 400, DR350, czy XR 400 polatasz 20 tyś km bez remontu a nie 2 tyś jak w 125 2t cross.
Nie mówię, że jak masz 4tyś to lepiej kupić starego kapcia 4T bo doprowadzenie silnika do porządku (tłok, łancuszek, zawory, może korba) będzie droższe niż w 2t, ale jak już zrobisz raz taką DRZ 400, DR350, czy XR 400 polatasz 20 tyś km bez remontu a nie 2 tyś jak w 125 2t cross.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 352
- Rejestracja: ndz, 25 lip 2010, 10:20
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rymanów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
polecam Ci DT125, lekki i tani w utrzymaniu w stosunku do wymienionych przez Ciebie
-
Autor tematumarcinfkp
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 18 lut 2012, 15:18
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
W tamtym roku miałem do dyspozycji małego chińczyka i przez cały sezon zrobiłem nie więcej niż 1000km,
pzdr
pzdr
-
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
Co do tej Rm'y to jest to totalny szrot. Byłem z kumplem ją wczoraj oglądać skusił nas właśnie opis po którym wydawało się że moto jest w porządku. Jedynie co było w niej sprawne to to że odpalała. Tak to luzy w kołach, tylni amor do regeneracji, nie ma wyłącznika zapłonu, z tyłu w ogóle klocków a z przodu do wymiany, kiera krzywa, zawieszenie cieknie z przodu dość obficie, na żywo wygląda dużo gorzej niż na zdjęciach, opony do wymiany, luz na łączniku wahacza, na wahaczu, szprychy luźne, nie ma prowadnicy ani rolki łańcucha, linka gazu mówił że od rmz i nie było jej napinacza przy rolgazie, manetki jakieś dziwne oczywiście do wymiany całe się kleiły no to chyba tyle nie jeździliśmy nią bo po pierwsze śnieg a po drugie nie byliśmy zainteresowani. Co najlepsze gość mówił przez telefon że jak się chcemy targować to żebyśmy nie przyjeżdżali.
Marcel111 wcale nie ma problemu z dostępem do części do roczników 90+
Pozdrawiam
Marcel111 wcale nie ma problemu z dostępem do części do roczników 90+
Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
Takiego stanu sie spodziewałem w takim starym sprzęcie. Utrzymanie zawieszenia, amortyzatorów, felg, linek w odpowiednim stanie to koszty. Tłok to nie wszystko a wymiana łożysk w wahaczach, prolinku, czy główce ramy to nie tylko kasa ale czasami wredna sprawa jak jest zapieczone i zaniedbane.
Do tego jak dojdzie kosz sprzęgłowy, zębatki skrzyni biegów itp to naprawdę jest sporo punktów zapalnych.
Do tego jak dojdzie kosz sprzęgłowy, zębatki skrzyni biegów itp to naprawdę jest sporo punktów zapalnych.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
Autor tematumarcinfkp
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 10
- Rejestracja: sob, 18 lut 2012, 15:18
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
Czyli jeden z glowy. A panowie to może podrzucicie jakiś konkretny link, coś godnego polecenia itd. Wam będzie łatwiej znaleźć jakieś wady nawet na oko niż nowicjuszowi,
pzdr
pzdr
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
To znajdź mi prosze komplet sprzęgła czy zestaw naprawczy kiwaczki do ktm sx 125 powiedzmy z 94 r. PozdroForestRider pisze: Marcel111 wcale nie ma problemu z dostępem do części do roczników 90+
Pozdrawiam
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: sob, 25 wrz 2010, 10:15
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
Ja to bym Ci zaproponował aprille rx 125,husqvarne wre 125 lub kawasaki kdx 125(lecz to taki jakby egzotyczny motocykl w Polsce jak narazie aczkolwiek wszystkie części da się kupić)
Sprzęty o wiele lepsze od kmx,dt,mtx.A utrzymanie w sumie to samo.
Za 4 tysiące kupisz już coś ładnego
Sprzęty o wiele lepsze od kmx,dt,mtx.A utrzymanie w sumie to samo.
Za 4 tysiące kupisz już coś ładnego
Ostatnio zmieniony pn, 20 lut 2012, 20:47 przez katecheta122, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pierwsze moto, raczej cross 4 tyś
No dobra tu mnie masz ale do japońców nie ma problemów. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath