Dobór motocykla

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
WiktorWiq
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Dobór motocykla

Post autor: WiktorWiq » czw, 16 lut 2012, 22:56

Witam
Chciałbym krótko i zwięźle zapytać:
Przymierzam się do kupna pierwszego mx-a. Do tej pory jeżdziłem na szosówkach, czoperach itp. Kilka lat scigalem się w downhillu rowerowym na wysokim poziomie, więc mam doświadczenia z duzymi prędkościami, lotami po klilkanaście metrów, rzecz jasna na sprzęcie ważącym 20kg, a nie 100. I teraz pytanie: 125 czy 250. W grę wchodzi tylko 2t.
Wiek:26, waga: 96kg, wzrost: 182.
dzieki.

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: Kajec » czw, 16 lut 2012, 23:13

Sprecyzuj trochę pewne rzeczy. Jazda po lesie czy torze? i jaka kwota?

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: sebek1516 » czw, 16 lut 2012, 23:36

Różnica też taka że rower z góry leci a TY na nim. Motor potrafi ręce prostować przy przyśpieszaniu :) A może dorwij 125 i 250 i sprawdź?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: Kajec » pt, 17 lut 2012, 09:23

Myślę, że najpierw powinien sprecyzować gdzie chce jeździć i za jaką kasę. Jeśli tor to proponuje 125, a jeśli las to 250 2t/ 450 4t z naciskiem na 4t ze względu na spalanie :)

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: tomasz12 » pt, 17 lut 2012, 09:40

Witam, ja też trenowałem downhill chyba przez 5 lat, za czasów Wojtka Śliwki i Adama Vagnera powiem krótko na crossie lata się łatwiej, do dzisiaj żałuję, że tak późno się przesiadłem z roweru na motor. Dopisz proszę jaka kwota wchodzi w grę.

Autor tematu
WiktorWiq
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: WiktorWiq » pn, 20 lut 2012, 20:43

No tak jak napisalem 4T odpada z kilku przyczyn, choć pewnie 250 4t bylby optymalny. W zasadzie mialby byc to motor na tor, no ale za domem piekne lasy i polne drogi, szutry itp, wiec pewnie wieszkosc czasu tam bedzie spedzal. Jednak nie interesują mnie motocykle enduro i wieksze pojemnosci, moze to paradoks, ale ja che sie czuc dobrze na torze, przy skokach w bandach itp, co nie zmienia faktu ze chce korzystac z moto jak najwiecej sie da na okolicznych łąkach...Zastanawiam sie czy 125 to nie bedzie malo po krotkim czasie...z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej jest na początku miec motor z ktorego wyciska sie wszystko ale powiedzmy ma sie nad tym jakąs kontrole, niz niewykorzystany potencjał 250. Biore jeszcze pod uwage charakterystyke 2T. Jezdzi sie w rejonach mocy maksymalnej, bo to sa obroty uzyteczne i nie wiem czy 250 mnie nie przerosnie.

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: seba8121 » pn, 20 lut 2012, 22:08

Moim zdaniem żeby ogarnąć 250 na torze to musisz mieć fest ogarniętą setę w innym wypadku jazda nie będzie Ci sprawiała przyjemności tylko będzie to męczarnia. Więc jak tor to tylko 125. Sam to przerabiałem miałem sete i 250 i jeździłem tylko na torze. ćwiartę sprzedałem z myślą o 125. Z drugiej strony sete nie nadaje się do ciorania po łąkach i lasach, więc w takim wypadku musisz się liczyć z częstszymi remontami.

Autor tematu
WiktorWiq
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: WiktorWiq » wt, 21 lut 2012, 16:47

tomasz12 pisze:Witam, ja też trenowałem downhill chyba przez 5 lat, za czasów Wojtka Śliwki i Adama Vagnera powiem krótko na crossie lata się łatwiej, do dzisiaj żałuję, że tak późno się przesiadłem z roweru na motor. Dopisz proszę jaka kwota wchodzi w grę.
Hmmm co masz na myśli mówiąc łatwiej? No rozumiem, że w dh masz tylko siłe mięśni i czasami trzeba niezwykłej techniki i mocy, zeby powiedzmy po wyjsciu z zakrętu nabrać odp. prędkości na hope...no ale w każdej dyscyplinie mistrzostwo przychodzi trudno, więc bardzo mnie interesuje jakie masz odczucia po przesiadce.
p.s. kasa jak najmniejsza: w granicach 4000-5000zł (mam mozliwość zakupu yz 250 po kapitalce z pewnego źrodła tzn kolega-mechanik, za 4200zł rocznik 97).

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: tomasz12 » wt, 21 lut 2012, 17:08

Zgadzam się z Sebą w 100%.

Marcel111
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
Motocykl: lc4 620 i yz125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: Marcel111 » wt, 21 lut 2012, 18:07

może w połowie drogi EXC 200, bardzo przyjemny sprzęt, kolega używał do jazdy z nami po lasach.
Taka setka z dołem i również trochę mocniejszą górą.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: trak » wt, 21 lut 2012, 21:24

125 i nic wiecej.
Na początek przygody z torem nic innego nie ma co kupować.
Ja latam setka i są momenty ze i ta popierdulka mną pomiata.
A jak chcesz po lesie posmigac zakladasz zebatki 14/51 albo jak juz chcesz bardziej hardcorowo 14/50 i jest spoko.
Ja mam kilka zebatek i w zależności od toru czy tez lasu zakładam inne przełożenia.
Na tor mi najlepiej pasuje 13/50
Więc kupuj 125 i sie nie zastanawiaj.
Polecam SX 125 :D
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Autor tematu
WiktorWiq
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Dobór motocykla

Post autor: WiktorWiq » śr, 22 lut 2012, 10:43

No to mamy już pojemność. Wiem że było już nie raz na forum, ale skoro zaczęliśmy wątek to co polecacie poniżej 2000 roku? YZ, CR, RM, KX?
KX podobno są nietrwałe, za czym przemawia ich niska cena, co nie zmienia faktu że mi się strasznie podobają (monster energy..:). CR trzyma cenę i chyba do pary z YZ tworzą przodujący duet. Ciekawy jestem RM, ponieważ ostatnio przewinęło się kilka motocykli w dobrej cenie (rzecz jasna niewiadomy raczej jest ich faktyczny stan).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”