Dobór motocykla
-
Autor tematuWiktorWiq
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Dobór motocykla
Witam
Chciałbym krótko i zwięźle zapytać:
Przymierzam się do kupna pierwszego mx-a. Do tej pory jeżdziłem na szosówkach, czoperach itp. Kilka lat scigalem się w downhillu rowerowym na wysokim poziomie, więc mam doświadczenia z duzymi prędkościami, lotami po klilkanaście metrów, rzecz jasna na sprzęcie ważącym 20kg, a nie 100. I teraz pytanie: 125 czy 250. W grę wchodzi tylko 2t.
Wiek:26, waga: 96kg, wzrost: 182.
dzieki.
Chciałbym krótko i zwięźle zapytać:
Przymierzam się do kupna pierwszego mx-a. Do tej pory jeżdziłem na szosówkach, czoperach itp. Kilka lat scigalem się w downhillu rowerowym na wysokim poziomie, więc mam doświadczenia z duzymi prędkościami, lotami po klilkanaście metrów, rzecz jasna na sprzęcie ważącym 20kg, a nie 100. I teraz pytanie: 125 czy 250. W grę wchodzi tylko 2t.
Wiek:26, waga: 96kg, wzrost: 182.
dzieki.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
Różnica też taka że rower z góry leci a TY na nim. Motor potrafi ręce prostować przy przyśpieszaniu A może dorwij 125 i 250 i sprawdź?
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- VIP
- Posty: 1085
- Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
- Motocykl: SXF 350
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
Myślę, że najpierw powinien sprecyzować gdzie chce jeździć i za jaką kasę. Jeśli tor to proponuje 125, a jeśli las to 250 2t/ 450 4t z naciskiem na 4t ze względu na spalanie
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
Witam, ja też trenowałem downhill chyba przez 5 lat, za czasów Wojtka Śliwki i Adama Vagnera powiem krótko na crossie lata się łatwiej, do dzisiaj żałuję, że tak późno się przesiadłem z roweru na motor. Dopisz proszę jaka kwota wchodzi w grę.
-
Autor tematuWiktorWiq
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
No tak jak napisalem 4T odpada z kilku przyczyn, choć pewnie 250 4t bylby optymalny. W zasadzie mialby byc to motor na tor, no ale za domem piekne lasy i polne drogi, szutry itp, wiec pewnie wieszkosc czasu tam bedzie spedzal. Jednak nie interesują mnie motocykle enduro i wieksze pojemnosci, moze to paradoks, ale ja che sie czuc dobrze na torze, przy skokach w bandach itp, co nie zmienia faktu ze chce korzystac z moto jak najwiecej sie da na okolicznych łąkach...Zastanawiam sie czy 125 to nie bedzie malo po krotkim czasie...z drugiej strony nie wiem czy nie lepiej jest na początku miec motor z ktorego wyciska sie wszystko ale powiedzmy ma sie nad tym jakąs kontrole, niz niewykorzystany potencjał 250. Biore jeszcze pod uwage charakterystyke 2T. Jezdzi sie w rejonach mocy maksymalnej, bo to sa obroty uzyteczne i nie wiem czy 250 mnie nie przerosnie.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
Moim zdaniem żeby ogarnąć 250 na torze to musisz mieć fest ogarniętą setę w innym wypadku jazda nie będzie Ci sprawiała przyjemności tylko będzie to męczarnia. Więc jak tor to tylko 125. Sam to przerabiałem miałem sete i 250 i jeździłem tylko na torze. ćwiartę sprzedałem z myślą o 125. Z drugiej strony sete nie nadaje się do ciorania po łąkach i lasach, więc w takim wypadku musisz się liczyć z częstszymi remontami.
-
Autor tematuWiktorWiq
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
Hmmm co masz na myśli mówiąc łatwiej? No rozumiem, że w dh masz tylko siłe mięśni i czasami trzeba niezwykłej techniki i mocy, zeby powiedzmy po wyjsciu z zakrętu nabrać odp. prędkości na hope...no ale w każdej dyscyplinie mistrzostwo przychodzi trudno, więc bardzo mnie interesuje jakie masz odczucia po przesiadce.tomasz12 pisze:Witam, ja też trenowałem downhill chyba przez 5 lat, za czasów Wojtka Śliwki i Adama Vagnera powiem krótko na crossie lata się łatwiej, do dzisiaj żałuję, że tak późno się przesiadłem z roweru na motor. Dopisz proszę jaka kwota wchodzi w grę.
p.s. kasa jak najmniejsza: w granicach 4000-5000zł (mam mozliwość zakupu yz 250 po kapitalce z pewnego źrodła tzn kolega-mechanik, za 4200zł rocznik 97).
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 229
- Rejestracja: czw, 24 lis 2011, 14:16
- Motocykl: lc4 620 i yz125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
może w połowie drogi EXC 200, bardzo przyjemny sprzęt, kolega używał do jazdy z nami po lasach.
Taka setka z dołem i również trochę mocniejszą górą.
Taka setka z dołem i również trochę mocniejszą górą.
"Marz tak jakbyś miał żyć wiecznie, żyj tak jakbyś miał umrzeć jutro"
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
James Dean
EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
125 i nic wiecej.
Na początek przygody z torem nic innego nie ma co kupować.
Ja latam setka i są momenty ze i ta popierdulka mną pomiata.
A jak chcesz po lesie posmigac zakladasz zebatki 14/51 albo jak juz chcesz bardziej hardcorowo 14/50 i jest spoko.
Ja mam kilka zebatek i w zależności od toru czy tez lasu zakładam inne przełożenia.
Na tor mi najlepiej pasuje 13/50
Więc kupuj 125 i sie nie zastanawiaj.
Polecam SX 125
Na początek przygody z torem nic innego nie ma co kupować.
Ja latam setka i są momenty ze i ta popierdulka mną pomiata.
A jak chcesz po lesie posmigac zakladasz zebatki 14/51 albo jak juz chcesz bardziej hardcorowo 14/50 i jest spoko.
Ja mam kilka zebatek i w zależności od toru czy tez lasu zakładam inne przełożenia.
Na tor mi najlepiej pasuje 13/50
Więc kupuj 125 i sie nie zastanawiaj.
Polecam SX 125
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
Autor tematuWiktorWiq
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: śr, 15 lut 2012, 21:10
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Dobór motocykla
No to mamy już pojemność. Wiem że było już nie raz na forum, ale skoro zaczęliśmy wątek to co polecacie poniżej 2000 roku? YZ, CR, RM, KX?
KX podobno są nietrwałe, za czym przemawia ich niska cena, co nie zmienia faktu że mi się strasznie podobają (monster energy... CR trzyma cenę i chyba do pary z YZ tworzą przodujący duet. Ciekawy jestem RM, ponieważ ostatnio przewinęło się kilka motocykli w dobrej cenie (rzecz jasna niewiadomy raczej jest ich faktyczny stan).
KX podobno są nietrwałe, za czym przemawia ich niska cena, co nie zmienia faktu że mi się strasznie podobają (monster energy... CR trzyma cenę i chyba do pary z YZ tworzą przodujący duet. Ciekawy jestem RM, ponieważ ostatnio przewinęło się kilka motocykli w dobrej cenie (rzecz jasna niewiadomy raczej jest ich faktyczny stan).