Full Cross na początek

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
Qkiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 1 lis 2011, 10:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Full Cross na początek

Post autor: Qkiel » wt, 31 sty 2012, 21:57

Cześć.
Mam 17 lat 181cm wzrostu i ważę 60kg.
Mam zamiar kupić pierwsze moto głównie na tor ale wypady na łąki lub lasku też pewnie będą.
Będzie to moje pierwsze moto więc zaczynam można powiedzieć, że od 0 ( parę lat temu trochę Simsonem śmigałem ) głównie skłaniam się ku 250 4t a mianowicie Kawasaki kxf250 06++ lub Honda crf250r 06++ i nwm, czy lepiej na początek nie byłby lepszy jakiś 125 2T lecz ich nie chcę zbytnio .
Budżet na moto coś ok 8-9 tys. (nie wliczając w to kasku, butów itp.. )
Proszę o przydatne info od osób, które już trochę siedzą w MX .

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

ArtekSzef1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: sob, 17 gru 2011, 11:18
Motocykl: rm 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krzyszkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: ArtekSzef1 » śr, 1 lut 2012, 11:31

Jak chcesz dobrze śmigać na moto i zdobywać umiejętności to lepsze będzie 2t, za tą kase jaką masz kupisz coś naprawde dobrego, no i w 2t masz prostszy serwis i na początek lepiej samemu coś naprawić , też mam podobny problem jak ty wcześniej miałem kmx, i teraz tez kupie 2-sówa,
250 w 4t to też fajne moto ale jakoś przeraża mnie myśl o usterce w 4t :(

Autor tematu
Qkiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 1 lis 2011, 10:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: Qkiel » śr, 1 lut 2012, 13:04

A jakie byś polecił 125 2T ? Zapewne Yamahę i KTM<-- ( dość drogie moto w utrzymaniu w porównaniu do innych ) . Suzi i Kawa "niby" się sypią strasznie . Na Hondach ludzie narzekają na strasznie słaby "dól". Jeśli się mylę proszę o poprawkę : )
Jest sens kupić np Cr lub Yz do rocznika 04-05 ze względu ceny i jeśli będzie w dobrym stanie a za jakiś czas kx250f 06++ lub crf250r 06 +++ ? Czy nie ma to zbytnio sensu ta opcja ?
.

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: Rams » śr, 1 lut 2012, 19:51

Kto Ci takich głupot naopowiadał, że ktm jest najdroższy w utrzymaniu i od kiedy na cross'a mówi się full corss? Mozę są semi crossy o których nie wiemy na forum.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: sebek1516 » śr, 1 lut 2012, 20:02

Qkiel pisze:A jakie byś polecił 125 2T ? Zapewne Yamahę i KTM<-- ( dość drogie moto w utrzymaniu w porównaniu do innych ) . Suzi i Kawa "niby" się sypią strasznie . Na Hondach ludzie narzekają na strasznie słaby "dól". Jeśli się mylę proszę o poprawkę : )
Jest sens kupić np Cr lub Yz do rocznika 04-05 ze względu ceny i jeśli będzie w dobrym stanie a za jakiś czas kx250f 06++ lub crf250r 06 +++ ? Czy nie ma to zbytnio sensu ta opcja ?
.
Kiedyś takie posty czytałem w spokoju, kupiłem suzuki to troszkę zaczęło mnie kłuć ale teraz na głos śmiem powiedzieć NO KU**A... Waran? ok zniosę ;)
Ale gdybyś się zainteresował motorami i poczytał posty innych odnośnie nowego sprzętu to wiele razy byś przeczytał jak obalamy te chore teorie! Praktycznie w każdym nowym temacie autor rzuca co usłyszał na wsi od kolegi szwagra...
Koszt utrzymania jest w 125 taki sam, chyba że chodzi Ci o elementy z katalogu powerparts do KTM. I po raz kolejny powtórzę: zależy od eksploatacji. Fakt że KTM są w kosmicznych cenach i to już MEGA! Nie wiem kto je napędza ale chyba każdy sprzedający na allegro dorzuca 100 zł bo myśli że jak droższy wystawi to ktoś pomyśli że w lepszym stanie i do tego KTM (+600 zł)... Co do 4T to strasznie ciężko jest znaleźć dobry, zdrowy egzemplarz w rozsądnych pieniądzach, mi to zajęło 5 miesięcy.
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Poodbiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: śr, 7 paź 2009, 19:45
Motocykl: YZ 125 04r.
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: Poodbiel » śr, 1 lut 2012, 20:25

jeśli kupujesz 2t nie patrz czy to kawa suzi honda kat czy yamaszka,bierz co w lepszym stanie.;) ja sie tym kierowałem przy kupnie.

Autor tematu
Qkiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 1 lis 2011, 10:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: Qkiel » śr, 1 lut 2012, 20:54

Ok, moja wiedza na temat moto jest jeszcze uboga więc możecie powiedzieć normalnie jak ludzie a nie jechać z bomby. Niektórzy twierdzą, że Kat jest droższy w utrzymaniu niż jakiś japoniec, także przepraszam mój błąd, zresztą napisałem "jeśli się mylę proszę o poprawkę" .
A nawiązując do tematu 250 4T odstawić na później i rozglądać się za 125 2T rozumiem z waszych wypowiedzi ?

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: sebek1516 » śr, 1 lut 2012, 23:37

Qkiel tak napisałeś ale gdybyś powęszył w innych postach to byś dostał odpowiedź na pytanie ;)
Czy KTM jest droższy w utrzymaniu? Nie posiada kiwaczka więc odpada 300 zł na wymianę łożysk w nim. Ale na podstawie czego tak twierdzą?
Zasada jest taka, kupujesz używane moto= wydatki na star są zależne od tego jak bardzo jest używane. Oprócz rzeczy oczywistych jak tłok, korba, cylinder, zawieszenie warto się czepić klocków, tarcz hamulcowych, łożysk, szprych, kierownicy, chłodnice. Ja już się przekonałem że silnik może być po generalce a w części eksploatacyjne niższej kategorii będzie trzeba wrzucić 2k żeby sprzęt hulał :butthead: Wyglądało to tak że znalazłem Hondę po generalce, znajomy pojechał obejrzeć, silnik ok ale do wymiany: chłodnica 200-300 zł, 2xklocki 140zł, tarcze 2x 200 zł, kierownica 200 zł, zawieszenie cieknie przód tył - serwis jakieś 600 zł sam bym zrobił ale nie chce mi się liczyć, plastiki 350zł, naciąganie szprych i centrowanie koła -100 zł i jeszcze coś tam... Utargował 1000 zł ale trzeba było wsadzić ze 2000 zł ;)
Poszukaj co i jak często wymienia się w 125 2T i przeglądaj aukcje. Niech Cię nie zwiedzie informacja że tłok ma 20 albo nawet 15 mth, co z tego że mała liczba jak wymiania się tłok przy 25-30 mth :butthead: ;p Co do tego słabego dołu w CR, masz za małe doświadczenie żeby to sobie wyobrazić, charakterystyka nic Ci nie powie a dodam tylko że względem YZ nie wygląda jak schodek ;) Że dorwiesz KTM to się nawet nie spodziewaj ;) Szukaj sprzętów, przeglądaj allegro a w międzyczasie gromadź wiedzę. Nie napalaj się za wcześnie a z każdym pomysłem pojawiaj się na forum bo zawsze doradzimy. Wiem jaka jest sytuacja na allegro i możesz do wiosny czekać na dobry sprzęt- takie realia ;/
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Autor tematu
Qkiel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: wt, 1 lis 2011, 10:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: Qkiel » czw, 2 lut 2012, 11:10

sebek1516: Dziękuje bardzo za twoją odp zrozumiałem wszystko, jeszcze raz sorki za moja głupotę i mały zakres wiedzy na temat moto. Jeśli znajdę moto na allegro, którym się zainteresuje to odezwę się do Cb, może trochę pomożesz ale zapewne będzie ciężko nie widząc sprzętu w realu. : D

Awatar użytkownika
krzysiekFmX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 126
Rejestracja: wt, 5 maja 2009, 19:58
Motocykl: KAWASAKI KXF250 2012
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Słopnice , koło Limanowej
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: krzysiekFmX » czw, 2 lut 2012, 20:57

Do "Rams" . Nie rzucaj się o full crossy , bo gadasz takie głupoty że widać jakie masz pojęcie o motocrossie i motocyklach . Pojęcie full cross od kiedy pamiętam zawsze było i odnosi sie do motocykli wyczynowych "full" nie enduro , tylko na tor. To jest poprostu takie pojęcie nieformalne , nigdzie nie wyczytasz w katalogu ktm-a czy yamahy że jest to full cross .
ZĘBAMI MOŻNA STUKAĆ Z ZIMNA ALBO ZE STRACHU , A GDZIE CHOCIAŻ DWIE MOŻLIWOŚĆI O WYMÓWKE NIE TRUDNO . LIFE IS FUN

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: ghollum » czw, 2 lut 2012, 21:30

krzysiekFmX pisze:Do "Rams" . Nie rzucaj się o full crossy , bo gadasz takie głupoty że widać jakie masz pojęcie o motocrossie i motocyklach . Pojęcie full cross od kiedy pamiętam zawsze było i odnosi sie do motocykli wyczynowych "full" nie enduro , tylko na tor. To jest poprostu takie pojęcie nieformalne , nigdzie nie wyczytasz w katalogu ktm-a czy yamahy że jest to full cross .
I właśnie o to chodziło koledze "Rams" że NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK "FULL CROSS" , jeśli maszyna jest przeznaczona na tor crossowy to jest to cross i tyle a nie "full cross", pojęcie "full cross" wzieło się z tego że ignoranci crossami zaczeli nazywać wszystko co tapla się w błocie więc właściciele prawdziwych crossów żeby pokreślić jakie to cudo posiadają i żeby oddzielić się od reszty błotnego plebsu zaczeli nazywać swoje maszyny "full crossami", jak dla mnie samo używanie określenia "full cross" świadczy o ignorancji osoby posługującej się tym nazewnictwem.

Kyio
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: czw, 1 sty 2009, 05:56
Motocykl: honda cr125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Full Cross na początek

Post autor: Kyio » czw, 2 lut 2012, 21:33

na poczatek tez polecam 125, sam kupilem w 2010 honde cr 125 i nie moge narzekac, moto mnie jeszcze nigdy nie zawiodlo, wystarczylo ze wszystko robilem na czas, no i przynajmniej ceny czesci nie przerazaja. Jak cos kolego to wlasnie mam do sprzedania ta honde, to rocznik 2007 uzytkowany od 2009. Jak bedziesz chcial jakies info to pisz na pw.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”