enduro na dlugie wypady w teren

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
dzk1990
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
Motocykl: Cagiva T4 350E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: dzk1990 » ndz, 8 sty 2012, 14:56

witam.
na wstepie zaznaczam ze uzylem opcji "szukaj" ,ale nie znalazlem Waszych porad dla ludzi ktorzy szukaja motocykla wg tych samych kryteriow co ja :wink:. szukam czegos do dluzszych wypadow w teren, min caly dzien jazdy (mieszkam w okolicy gdzie bajkowych tras do enduro jest pod dostatkiem :) ) ,a mysle ze jak dobrze pojdzie to znajde czas na kilkudniowa, zaplanowana wyprawe z namiotem na plecach. doswiadczenie w enduro jako takie mam, latalem na kilku sprzetach (najciezszy 135kg i spokojnie dawalem rade).najwiekszym jak dla mnie problemem w odpowiednim wyborze moto jest moja waga, 65kg. czego oczekuje od motocykla (oczywiscie w miare mozliwosci):
-stosunkowo niska waga
-jak najwiekszy zbiornik paliwa
-ekonomicznosc (nie tyle ze wzgledow finansowych ,co zeby miec jak najwiekszy zasieg)
-mala awaryjnosc
-prostota konstrukcji
-wygodna kanapa (mile widziane, ale nie konieczne :wink: )
-przy wiekszych pojemnosciach koniecznie el.rozrusznik
nie szukam moto do szarżowania miedzy drzewami tylko do bardziej turystycznego enduro, ale mocy tez nie moze zabraknac w miare potrzeby :)
od jakiegos czasu szukam zlotego srodka i wydaje mi sie ze znalazlem w postaci aprilii tuareg 350 wind, na allegro niedawno byla jedna sztuka w ladnym stanie ale ktos mnie uprzedzil :( aprilii jest malo, trafiaja sie sporadycznie wiec zwracam sie o rade do Was.rozwazalem rowniez cagive w16 (glownie ze wzgledu na cene zakupu).a moze lepiej warto postawic na sprawdzone konstrukcje np XR400, DRZ400 lub DR350 i po prostu dokupic wiekszy bak? jestem otwarty na Wasze pomysly.pozdrawiam.

ArtekSzef1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: sob, 17 gru 2011, 11:18
Motocykl: rm 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krzyszkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: ArtekSzef1 » ndz, 8 sty 2012, 15:19

Witam drz to bobry pomysł ,albo ktm lc4 400 lub 620 sc mocy bardzo dużo :D co do dr to mogła by być ale tylko 350, 600 nie bier bo to krowa.

Autor tematu
dzk1990
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
Motocykl: Cagiva T4 350E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: dzk1990 » ndz, 8 sty 2012, 15:32

napewno rozwaze drz, problem w tym ze niedawno sie jednej pozbylem i chcialbym sprobowac czegos innego :wink: dr350 ok, tylko ciezko jest trafic cos ladnego w dobrym stanie, a jak juz cos jest to na drugim koncu PL (mieszkam w lubelskim...). nie ukrywam ze napalilem sie na cos w stylu aprilii o ktorej wspomnialem.na plus takiego moto bylby napewno fakt, ze moglbym do niego przymocowac jakis niewielki kuferek z boku w przypadku dluzszego wypadu.a co do ktm, jakos nie mam zaufania do tej marki.no i w niedalekiej okolicy nie mam nikogo kto moglby o kata zadbac technicznie.620 odpada bo nie ma rozrusznika a przy mojej wadze moze byc ciezko z odpalaniem.

ArtekSzef1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 49
Rejestracja: sob, 17 gru 2011, 11:18
Motocykl: rm 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krzyszkowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: ArtekSzef1 » ndz, 8 sty 2012, 16:21

Jak miałeś drz to dr350 może być słabe,dam ci link może jednak się zdecydujesz

http://moto.allegro.pl/ktm-lc4-400-sc-9 ... 23568.html

Autor tematu
dzk1990
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
Motocykl: Cagiva T4 350E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: dzk1990 » ndz, 8 sty 2012, 18:37

widzialem tego ktm.faktycznie jest niedaleko odemnie ale to go nie faworyzuje :wink: nie mowie ze ktm to zly sprzet, ale ponoc zeby spisywal sie jak nalezy to trzeba zadbac o jego serwis ,a jak juz wspomnialem z tym w mojej okolicy krucho.tym bardziej ze na dluzsze wypady bede mial czas tylko kilka razy w sezonie, pracuje poza domem wiec jak juz bede czasowy to nie chce tracic czasu na jezdzenie po serwisach.szukam sprzetu przy ktorym czestotliwosc wizyt w serwisie bylaby jak najmniejsza.

a moze ktos cos podpowie jesli chodzi o wieksze pojemnosci, np 600ccm ? tylko koniecznie z rozrusznikiem.

GRUUBBYY
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 289
Rejestracja: śr, 30 sie 2006, 18:07
Motocykl: KLX 450 R
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: GRUUBBYY » ndz, 8 sty 2012, 18:45

ZRÓDŁO:
http://www.motocykl-online.pl/testy/Suz ... _2004_cz_1

Przyszła pora na przygotowanie motocykla do kolejnego epizodu w jego życiu – do marokańskiej podróży. Wielkie przeróbki uznałem za zbędne, ale tych kilka rzeczy, które zostały wykonane, było absolutnie koniecznych. Przede wszystkim należało znaleźć większy zbiornik paliwa. W przypadku DR-Z-a nie było to proste zadanie. Jedynie Acerbis produkuje większe zbiorniki ze sztucznego tworzywa, ale mają one pojemność najwyżej 17 litrów. A skoro fabrycznie są montowane 18-litrowe... Zwróciłem się o pomoc do „specjalisty”. Na złomowisku znalazł odpowiedni zbiornik, ale nie mógł odczytać jego marki. Najprawdopodobniej pochodził z Cagivy. Przywiózł ze sobą nie tylko zbiornik, ale też kanapę, która przy nim była. Ku mojej radości, i ogromnemu zaskoczeniu oba elementy pasowały do ramy DR-Z-a, jakby zostały specjalnie do niego zaprojektowane. W ten sposób oryginalny 18-litrowy zbiornik został zastąpiony przez 24-litrowy.

Mechanik poświęcił wiele uwagi, aby zapewnić dostęp do świecy bez demontowania zbiornika paliwa. W fabrycznym DR-Z trzeba w tym celu zdjąć osłonę chłodnicy. Aby kierownica nie wgniatała się w zbiornik paliwa, ogranicznik obrotu został uzupełniony o dodatkowy element w kształcie odwróconej litery „u”. W ten sposób skręt kierownicy wprawdzie nieco się zmniejszył, ale nie miało to wpływu na jazdę. Kierunkowskazy za pomocą małego wspornika zostały przesunięte o kilka centymetrów do przodu, do tego nowa kanapa. Większa część pracy została wykonana. Nowe siodło jest teraz szerokie, płaskie, i zaskakująco jak na off-road wygodne. Sprawdziło się podczas wyprawy – długi ciąg całodniowych etapów nie powodował większego zmęczenia. Do wykonania pozostały uchwyty bagażnika. Z profili stalowych mechanik zespawał uchwyty do aluminiowych kufrów. Zostały one przykręcone do tylnej części ramy (tam, gdzie zwykle mieści się torba z narzędziami), do wspornika podnóżka i do ramy, a potem jeszcze między nimi zostały zamontowane wsporniki dystansowe.

Autor tematu
dzk1990
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
Motocykl: Cagiva T4 350E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: dzk1990 » ndz, 8 sty 2012, 19:09

ciekawy tekst, kilka fajnych pomyslow na przygotowanie drz-ty do dluzszej drogi. ale mialem juz ten sprzet, chce sprobowac czegos nowego :)

PS. ciekawe jaki przebieg miala moja DRZ, skoro w tescie po 25tys km wiekszego zuzycia nie widac, a moja miala na liczniku 10tys km i ledwo jechala :lol:

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: Rams » ndz, 8 sty 2012, 19:45

Rozważ też enduro Kawasaki Klx 300R. Bardzo lekki 105 kg, moc 33KM, zawieszenie przód up side down, mało pali i jest dosyć tani w eksploatacji.

Autor tematu
dzk1990
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
Motocykl: Cagiva T4 350E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: dzk1990 » ndz, 8 sty 2012, 21:24

mialem troche do czynienia z klx'em i bardzo odpowiada mi ten sprzet. przypomina mi troche moja honde xr250, ktora byla jak do tej pory moim najlepszym motocyklem pod wieloma wzgledami. ale tu znowu jest problem z dostepnoscia tych motorkow.na allegro sa tylko dwa.obydwa po ok. 5 tys zl i wygladaja na niezjechane. tylko tyle ze jeden jest w woj.pomorskim wiec odpada, drugi troche blizej ale 5 tys zl za 96 rok to sporo tym bardziej ze klient jezdzi nim prawie 3 lata bez zadnej inwestycji w silnik ,wiec na dzien dobry trzeba by jeszcze troche $ wlozyc zeby miec czyste sumienie.

moze jednak znajdzie sie ktos kto wypowie sie na temat sprzetow z klasy 600ccm? yamaha ttr600 ,cagiva w16 itp ?

adigromb
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 82
Rejestracja: pn, 21 wrz 2009, 14:27
Motocykl: yz 250f '09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: adigromb » ndz, 8 sty 2012, 22:24

Może yamaha XT ? Jest to dobry sprzęt i bardzo niezawody jeżeli trafi sie na dobrą szutkę a w terenie bardzo dobrze sobie radzi :) Dostępna też wersja Tenere z dużym bakiem zadbana sztuka jest jak najbardziej godna uwagi.

Autor tematu
dzk1990
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pt, 21 sie 2009, 11:48
Motocykl: Cagiva T4 350E
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Parczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: dzk1990 » ndz, 8 sty 2012, 22:39

hmm ciekawe tylko czy z moja waga dalbym jej rade, 190kg ze wszystkimi plynami to sporo. mysle ze lepszym wyborem bylaby juz ttr600, 154kg z plynami. ewentualnie wspomniana cagiva w16, moze to troche wynalazek ale zacheca cena zakupu. tak wogole to jezdzi ktos z forum na 600ccm? jak spalanie ma sie w porownaniu np do drz400 ?

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: enduro na dlugie wypady w teren

Post autor: motocyklecross » pn, 9 sty 2012, 23:05

lc4 adventure 640.... nie ma co siegac po polsrodki\

mocny zywotny dobry zawias
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”