2 takty - czy warto
-
Autor tematukrzemien
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: śr, 26 sty 2011, 19:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
2 takty - czy warto
Hey, Pierwszy sezon smigam sobie po offie, aktualnie crfka 250, bardzo fajnie sie jezdzi ale tak sie zastanawiam jak sie ma 2 takt w tych czasach. Wiem ze królowal do niedawna, nie wiem jak jest teraz ale coraz wiecej widze 4 taktow nawet na zawodach. Prawde mowiac pomimo ze 4 taktem sie jezdzi całkiem przyjemnie to jakos zawsze z offroadem kojazyly mi sie 2suwy.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: pn, 16 cze 2008, 14:36
- Motocykl: Honda HM CRE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 2 takty - czy warto
ogolnie 4 pakiem jezdzi sie latwiej niz 2 suwem, to nie ulega watpliwosci,hamowanie silnikiem i moc od samego dolu jednak robia swoje. 4 suw jest jednak drozszy w utrzymaniu i zakupie mimo wszystko,jak masz wiecej floty to ja bym zostal przy 4t, 2t to niezle nerwusy sa, choc jest ogromna ilosc osob ktorym to wlasnie sie podoba.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 61
- Rejestracja: wt, 18 sty 2011, 16:37
- Motocykl: Seta. Honda.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: na południe od Lublina
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 2 takty - czy warto
2t
plusy:
wściekłe
lekkie
tanie remonty
proste jak budowa cepa
niczego nie regulujesz, po prostu jeździsz
subiektywnie, mogę powiedzieć że praca silnika 2t jest jak muzyka dla ucha, ciszej, ludzie się tak nie denerwują jak przy 4t
minusy:
większe spalanie, ale nie jakieś przerażające
tłok dość często do wymiany (w ćwiartce tak wcale strasznie nie jest)
babranie się z mieszanką
włączanie się "turbiny"- tryb pracy on/off
4t
plusy:
mniej pali
ciągnie od dołu
minusy:
czterosuw
regulacje zaworów
drogie remonty, jak coś poleci, to jak reakcja łańcuchowa
środek ciężkości przeniesiony w górę
pierdzi straszliwie i ludzie się niezbyt cieszą
nie da ci tego sąsiad, nie da ci tego matka co da ci dwusuwowa ćwiartka
plusy:
wściekłe
lekkie
tanie remonty
proste jak budowa cepa
niczego nie regulujesz, po prostu jeździsz
subiektywnie, mogę powiedzieć że praca silnika 2t jest jak muzyka dla ucha, ciszej, ludzie się tak nie denerwują jak przy 4t
minusy:
większe spalanie, ale nie jakieś przerażające
tłok dość często do wymiany (w ćwiartce tak wcale strasznie nie jest)
babranie się z mieszanką
włączanie się "turbiny"- tryb pracy on/off
4t
plusy:
mniej pali
ciągnie od dołu
minusy:
czterosuw
regulacje zaworów
drogie remonty, jak coś poleci, to jak reakcja łańcuchowa
środek ciężkości przeniesiony w górę
pierdzi straszliwie i ludzie się niezbyt cieszą
nie da ci tego sąsiad, nie da ci tego matka co da ci dwusuwowa ćwiartka
brak rozrządu
brak problemów
brak problemów
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: wt, 18 sty 2011, 15:29
- Motocykl: CR 250r 2001
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żagań woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 2 takty - czy warto
dj_michael pisze:ogolnie 4 pakiem jezdzi sie latwiej niz 2 suwem, to nie ulega watpliwosci,hamowanie silnikiem i moc od samego dolu jednak robia swoje. 4 suw jest jednak drozszy w utrzymaniu i zakupie mimo wszystko,jak masz wiecej floty to ja bym zostal przy 4t, 2t to niezle nerwusy sa, choc jest ogromna ilosc osob ktorym to wlasnie sie podoba.
co do ceny 4 paka i jego utrzymania bym się kłócił . ceny nie wiele się różnią a koszty utrzymania praktycznie sie pokrywaja, zalezy tez jak kto dba, jak kto jezdzi i w jakim stanie zakupił. w 2t robisz czeste remonty za mniejsza kase, w 4t masz spokoj spokoj ale jak przyjdzie czas remontu to sie wypompujesz do zera, pozatym w 2t lejesz mieszanke a nie czystą bene, to tez kosztuje. sam jezdze cr 250 2t i jestem zdania ze 2t to jednak 2t. przepiękna moc tylko trzeba się nauczyc z niej korzystac a jak ktos szuka komfortu to niech siedzi przed tv albo kupi sobie skuterek bedzie sie wygodnie siedziało i nie bedzie zrywał. mx chyba kazdy wie ze to sprot w ktorym niema jazdy bez ciągłej pracy ciałem ;]
ja osobiscie wole 2t czeste remonty - czeste swierze części za nie wielki hajs jak w 4t wymienisz czesc ktora walnie po 5 mth, bo tak tez sie zdarza to pomysl jak bedziesz miał bół bo w 2t masz prawie o polowe taniej pozatym sama budowa silnika, 2t zadziwia swoja prostota.
odpuśćcie pojazd i zbędną dyskusje to tylko moje zdanie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: 2 takty - czy warto
Staszko ma podobne zdanie
miałem i 4T jak i 2T i zostaje przy 2T
To zależy od tego co kto lubi.
miałem i 4T jak i 2T i zostaje przy 2T
To zależy od tego co kto lubi.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 55
- Rejestracja: pn, 16 cze 2008, 14:36
- Motocykl: Honda HM CRE 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 2 takty - czy warto
Zapomnialem dodac, ze koszty utrzymania 2t i 4 t sprawdzilem na wlasnej skorze, i niestety 4t odstawiam z bolem serca(a bardziej raczej portfela), po prostu 2t wychodzi taniej. W internecie jest nawet takie fajne porownanie exc 450 i exc 250, najpierw test a potem wyliczenie kosztow utrzymania, no i to tylko potwierdzilo moje obserwacje na temat kosztow w obu silnikach. Fakt faktem, ze byly to nowe ktmy, ale porownanie jednak wyszlo trafnie, bo wzieto pod uwage dwa sprzety w identycznym stanie technicznym.
edit: scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EXC,450,wybor,jest,tylko,jeden,12627.html -link do porownania
edit: scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EXC,450,wybor,jest,tylko,jeden,12627.html -link do porownania
-
Autor tematukrzemien
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: śr, 26 sty 2011, 19:19
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 2 takty - czy warto
dzieki za info panowie, i za link - bardzo ciekawy. Ja nie wiedzac zbyt wiele o motocyklach offroadowych zakupilem w sezonie zimowym CRF250R na wtrysku. Jezdzilem zaledwie pare godzin jak narazie wiec nie mam odniesienia, ale smiga sie fajnie. Jednak jestem zielony wiec mysle chyba na dobre wyszlo ze 4 paka wziolem z tego co czytam. Troche mnie martwi jednak koszt utrzymania. W złocie sie nie kąpie a tutaj w manualu mi krzycza zmiane oleju i filtrow co 5mth, regulacja zaworow co 10. Ogolnie czesto. Mam nadzieje ze portfel wytrzyma.
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: 2 takty - czy warto
Miałem wcześniej 4t teraz mam 2t i dopiero teraz przekonałem się co to jest prawdziwa jazda :finga: . 4t bardzo rozleniwiają człowieka, 4t mogłem jeździć cały dzień i mi było mało a teraz gdy mam 2t wystarczy pół dnia i mam dosyć jazdy bo jestem tak zmęczony.