Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 23
- Rejestracja: pn, 11 maja 2009, 18:54
- Motocykl: Yamaha Yz 250f 2008
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Zebrzydowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
kolego jak byś chciał jezdzic 4t to kupujesz nową maszyne z stanów lub gdzies tam bo taniej wychodzi i taka śmigasz 2 sezony bez inwestycji w silnik moi kumple maja takie jeden juz 3 sezon smiga i tylko był zmienic łańcuszek rozrządu móie o yzf 250 2008 r w nich jest fajnie bo jakko jedyna ma automatyczne naciąganie łańcuszka fajna sprawa a jesli kupisz urzywane to masz kota w worku nie wiesz co bedzie i ci na remont nie starczy a kupująć 2 t masz wydatek nawet gdyby mały remont zrobic pod siebie zeby wiedziec ile co ma najechane to cie wyjdzie 1300zł i masz spokój wiec dobrze sie zastanów przykłąd 2t tłok kuty vertex 400 4t tłok 700 no to porównaj pzdr powodzenia w kupnie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
Lanrets ------ dziękujemy Ci za BARDZO DOBRY przykład , ale pamiętajmy , jeśli bd dbać o sprzęty to nam bd służyć lata , mam CBR 900RR z przebiegiem juz prawie 75 000km to dosyc sporo jak na motocykl sportowy , ale cały czas serwisuje i silniczek jest w stanie REWELACJA , pewnego dnia nawet rozebrałem i co ?? i nic
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 286
- Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: gorskie okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
dokladnie mnie to spotkalo korby nie sprawdzilem po zakupie i teraz od roku mam nowy zestaw cylinder korbe tlok itd
ale wiem co mam teraz pytanie co ile sie zmie nia wał? bo sa rozne opinie
ale wiem co mam teraz pytanie co ile sie zmie nia wał? bo sa rozne opinie
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 286
- Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
- Motocykl: crf250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: gorskie okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
Reniek pisze:Lanrets ------ dziękujemy Ci za BARDZO DOBRY przykład , ale pamiętajmy , jeśli bd dbać o sprzęty to nam bd służyć lata , mam CBR 900RR z przebiegiem juz prawie 75 000km to dosyc sporo jak na motocykl sportowy , ale cały czas serwisuje i silniczek jest w stanie REWELACJA , pewnego dnia nawet rozebrałem i co ?? i nic
przeciez to jest zupelnie co innego tu masz motocykle wyzylowane i zalecane sa zmiany tlokow cylindra i kobry ,podane co ile
wystarczy porownac enduro i juz masz remonty rzadziej np w takim ktm 520
pozaty w zwiazku z charakterystyka tego sportu wiele rzczy wychodzi w praniu i nieda sie ich przewidziec
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
exhaust22 Nie pisz takich bzdur w większości motorach występuje napinacz łańcucha zatrzaskowy, który automatycznie napina łańcuszek rozrządu.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 395
- Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
- Motocykl: SKR 125 , KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Janów Lubelski
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
omen pisze:Reniek pisze:Lanrets ------ dziękujemy Ci za BARDZO DOBRY przykład , ale pamiętajmy , jeśli bd dbać o sprzęty to nam bd służyć lata , mam CBR 900RR z przebiegiem juz prawie 75 000km to dosyc sporo jak na motocykl sportowy , ale cały czas serwisuje i silniczek jest w stanie REWELACJA , pewnego dnia nawet rozebrałem i co ?? i nic
przeciez to jest zupelnie co innego tu masz motocykle wyzylowane i zalecane sa zmiany tlokow cylindra i kobry ,podane co ile
wystarczy porownac enduro i juz masz remonty rzadziej np w takim ktm 520
pozaty w zwiazku z charakterystyka tego sportu wiele rzczy wychodzi w praniu i nieda sie ich przewidziec
Tak zgadza się , ale nie zrozumiałeś mnie lub ja źle to przekazałem co miałem na myśli .
Chodziło mi o to że jak dbasz o sprzęt i wymieniasz na czas to posłuży , a dajmy na to gdy kupisz crossa i nic nie bd robił tylko jeździł to szlak go trafi w najmniej odpowiednim momencie..
Wiadomo że w crossach wymienia sie cylki , tłoki itd a w ścigaczach tylko robi się regulacje a to spooooora różnica cenowa.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 14
- Rejestracja: pn, 2 sie 2010, 14:35
- Motocykl: KTM SX250 2t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ostróda
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
A oto moje + i - na temat wyboru motocykla
125 2t
+niższe koszta remontu
+wiecej naucztsz sie na 2t bo dwusuw ciągnie dopiero w tedy jak uzyskasz odpowiednie obroty silnika
-wieksze spalanie
-częstsza wymiana tłoka
250 4t
+mniejsze spalanie
+płynniej oddaje moc z silnika
-większe koszta remontu a jak dojdzie jeszcze fachowa obróbka głowicy to wtedy koszta rosną
-wymiana oleju w silniku ok 10 mth + filtr
Osobiście zawsze polecam na początek 2t więcej nauczysz się na tym motocyklu. Jak będziesz miał już motor 2t to daj się przejechać komuś kto jeździ tylko na 4t a najlepiej podjechać na jakaś stroma górę to wtedy się uśmiejesz i zobaczysz czego on się nauczył.
125 2t
+niższe koszta remontu
+wiecej naucztsz sie na 2t bo dwusuw ciągnie dopiero w tedy jak uzyskasz odpowiednie obroty silnika
-wieksze spalanie
-częstsza wymiana tłoka
250 4t
+mniejsze spalanie
+płynniej oddaje moc z silnika
-większe koszta remontu a jak dojdzie jeszcze fachowa obróbka głowicy to wtedy koszta rosną
-wymiana oleju w silniku ok 10 mth + filtr
Osobiście zawsze polecam na początek 2t więcej nauczysz się na tym motocyklu. Jak będziesz miał już motor 2t to daj się przejechać komuś kto jeździ tylko na 4t a najlepiej podjechać na jakaś stroma górę to wtedy się uśmiejesz i zobaczysz czego on się nauczył.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 189
- Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
- Motocykl: Kxf 250
- Styl jazdy: Cross Country
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
Jeśli już latałeś na 2t i kręciłeś go to na 4t możesz się przesiąść ale jeśli twoje umiejętności z kata nie są zadowalające to bierz 2t i pod szlifuj je. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca"
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 27
- Rejestracja: sob, 9 kwie 2011, 18:29
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
Troszke odkopie temat bo mam maly metlik w glowie. W przyszlym sezonie mam zamiar kupic jakis motorek konkretnie 125 2t lub 250 4t. Do wydania bede mial do 7 tys. czyli cos ze starszych rocznikow. Śmigalem juz i seta i 4 pakiem i powiem ze jednak 4t wygodniej sie lata ale boje sie ze koszty remontow mnie przerosna. Wiem ze na 125 wiecej sie naucze ale i tak nie zamierzam startowac w zawodach tylko smigac dla przyjemnosci. W secie jak bedzie tlok sie konczyc czy cos to wiem ze mnie bedzie stac to zrobic a w 4t to juz wieksza kasa, no i patrzac na to ze chce kupic jakis starszy motor to obawiam sie ze wkopie sie w jakies bagno.
Co o tym wszystkim myslicie?
jak spisuja sie starsze 4paki z lat 2002-2004
zauwazylem ze kawasia i suzuki cenia sie taniej od innych marek i calkiem tanio mozna dorwac nowsze roczniki (kolo 2005) Jak jest z ich awaryjnoscią
Co o tym wszystkim myslicie?
jak spisuja sie starsze 4paki z lat 2002-2004
zauwazylem ze kawasia i suzuki cenia sie taniej od innych marek i calkiem tanio mozna dorwac nowsze roczniki (kolo 2005) Jak jest z ich awaryjnoscią
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 233
- Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
Szczerze mówiąc utrzymanie 2t i 4t to podobne pieniądze-no dobra 4t ciut więcej.
Weź pod uwagę to że 125 więcej pali-więcej kosztuje litr paliwa(bo musisz dolać nietani olej), w 2t wymienisz 2 tłoki kiedy w tym samym czasie w 4t jeden.Niewątpliwie kupić tak "stary" motor(02r) to szaleństwo.Dużo będzie kosztować jego utrzymanie-to jakieś uszczelniacze, łożyska, oringi i nie daj Boże inne drogie pierdoły które będą się kończyć-wiem po swoim.Z tego tytułu ja kupiłbym 2t bo możesz zrobić niemal wszystkie wymiany i czynności serwisowe bez niczyjej pomocy.
I jeszcze jedno przy kupnie nie kieruj się rocznikiem tylko stanem-tą metodą dużo zaoszczędzisz.
Weź pod uwagę to że 125 więcej pali-więcej kosztuje litr paliwa(bo musisz dolać nietani olej), w 2t wymienisz 2 tłoki kiedy w tym samym czasie w 4t jeden.Niewątpliwie kupić tak "stary" motor(02r) to szaleństwo.Dużo będzie kosztować jego utrzymanie-to jakieś uszczelniacze, łożyska, oringi i nie daj Boże inne drogie pierdoły które będą się kończyć-wiem po swoim.Z tego tytułu ja kupiłbym 2t bo możesz zrobić niemal wszystkie wymiany i czynności serwisowe bez niczyjej pomocy.
I jeszcze jedno przy kupnie nie kieruj się rocznikiem tylko stanem-tą metodą dużo zaoszczędzisz.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
Ale do 4T dochodzą zawory i rozrząd...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 30
- Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 20:41
- Motocykl: Rmz 450
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t
Kurcza ale na tym forum widzę sami przeciwnicy 4t
4t fajna sprawa.Wy z góry zakładacie najgorszy z możliwych scenariuszy.Przecież jak kupi motor no to raczej nie będzie ze wszystko do wymiany,chyba że kupi totalną padline,jest też taka opcja,że niektórzy kupują crossa z rozwalonym silnikiem (po wybuchu,urwaniu korby lub zaworu)
często takie motory są prawie że za bezcen i zanim dobijesz do kasy którą dałbyś "za teoretycznie zdrową,niekatowaną sztukę" będziesz miał moto w którym wiesz co siedzi.Dobrze jest jak moto ma np.urwany zawór bo dół najczęściej jest ok tylko rozchodzi sie o zmiane tłoka/cylindra remont głowicy.
Sebek co prawda dochodzą zawory i rozrząd też bylem specyficznie do tego nastawiony gdy się przesiadłem z 2t na pierwszy 4t lecz trochę wolnego czasu i 4t okazuje się również prosty jak 2t w naprawie,i w 4t jest fajne to że silnik jest dość bezawaryjny,nie potrzebuje dość częstej zmiany tłoku itp. Jeżeli masz smykałkę i sam sobie będziesz serwisował 4t to już jest połowa sukcesu
Zresztą jak kupisz 2t czy 4t ja bym polecał na sam początek rozebrać silnik (chociaż górę) i sprawdzić w jakim jest stanie aby potem nie było płaczu że korby w polu szukałeś :finga:
4t fajna sprawa.Wy z góry zakładacie najgorszy z możliwych scenariuszy.Przecież jak kupi motor no to raczej nie będzie ze wszystko do wymiany,chyba że kupi totalną padline,jest też taka opcja,że niektórzy kupują crossa z rozwalonym silnikiem (po wybuchu,urwaniu korby lub zaworu)
często takie motory są prawie że za bezcen i zanim dobijesz do kasy którą dałbyś "za teoretycznie zdrową,niekatowaną sztukę" będziesz miał moto w którym wiesz co siedzi.Dobrze jest jak moto ma np.urwany zawór bo dół najczęściej jest ok tylko rozchodzi sie o zmiane tłoka/cylindra remont głowicy.
Sebek co prawda dochodzą zawory i rozrząd też bylem specyficznie do tego nastawiony gdy się przesiadłem z 2t na pierwszy 4t lecz trochę wolnego czasu i 4t okazuje się również prosty jak 2t w naprawie,i w 4t jest fajne to że silnik jest dość bezawaryjny,nie potrzebuje dość częstej zmiany tłoku itp. Jeżeli masz smykałkę i sam sobie będziesz serwisował 4t to już jest połowa sukcesu
Zresztą jak kupisz 2t czy 4t ja bym polecał na sam początek rozebrać silnik (chociaż górę) i sprawdzić w jakim jest stanie aby potem nie było płaczu że korby w polu szukałeś :finga: