Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
exhaust22
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 23
Rejestracja: pn, 11 maja 2009, 18:54
Motocykl: Yamaha Yz 250f 2008
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zebrzydowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: exhaust22 » czw, 11 lis 2010, 11:38

kolego jak byś chciał jezdzic 4t to kupujesz nową maszyne z stanów lub gdzies tam bo taniej wychodzi i taka śmigasz 2 sezony bez inwestycji w silnik moi kumple maja takie jeden juz 3 sezon smiga i tylko był zmienic łańcuszek rozrządu móie o yzf 250 2008 r w nich jest fajnie bo jakko jedyna ma automatyczne naciąganie łańcuszka fajna sprawa :) a jesli kupisz urzywane to masz kota w worku nie wiesz co bedzie i ci na remont nie starczy a kupująć 2 t masz wydatek nawet gdyby mały remont zrobic pod siebie zeby wiedziec ile co ma najechane to cie wyjdzie 1300zł i masz spokój :) wiec dobrze sie zastanów przykłąd 2t tłok kuty vertex 400 4t tłok 700 no to porównaj pzdr powodzenia w kupnie

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: Reniek » czw, 11 lis 2010, 11:41

Lanrets ------ dziękujemy Ci za BARDZO DOBRY przykład , ale pamiętajmy , jeśli bd dbać o sprzęty to nam bd służyć lata , mam CBR 900RR z przebiegiem juz prawie 75 000km to dosyc sporo jak na motocykl sportowy , ale cały czas serwisuje i silniczek jest w stanie REWELACJA , pewnego dnia nawet rozebrałem i co ?? i nic :D

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: omen » czw, 11 lis 2010, 11:43

dokladnie mnie to spotkalo korby nie sprawdzilem po zakupie i teraz od roku mam nowy zestaw cylinder korbe tlok itd :idea:
ale wiem co mam teraz pytanie co ile sie zmie nia wał? bo sa rozne opinie

omen
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 286
Rejestracja: pn, 28 lip 2008, 22:02
Motocykl: crf250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: gorskie okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: omen » czw, 11 lis 2010, 11:46

Reniek pisze:Lanrets ------ dziękujemy Ci za BARDZO DOBRY przykład , ale pamiętajmy , jeśli bd dbać o sprzęty to nam bd służyć lata , mam CBR 900RR z przebiegiem juz prawie 75 000km to dosyc sporo jak na motocykl sportowy , ale cały czas serwisuje i silniczek jest w stanie REWELACJA , pewnego dnia nawet rozebrałem i co ?? i nic :D

przeciez to jest zupelnie co innego tu masz motocykle wyzylowane i zalecane sa zmiany tlokow cylindra i kobry ,podane co ile

wystarczy porownac enduro i juz masz remonty rzadziej np w takim ktm 520

pozaty w zwiazku z charakterystyka tego sportu wiele rzczy wychodzi w praniu i nieda sie ich przewidziec :?

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: Rams » czw, 11 lis 2010, 16:24

exhaust22 Nie pisz takich bzdur w większości motorach występuje napinacz łańcucha zatrzaskowy, który automatycznie napina łańcuszek rozrządu.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: Reniek » czw, 11 lis 2010, 18:11

omen pisze:
Reniek pisze:Lanrets ------ dziękujemy Ci za BARDZO DOBRY przykład , ale pamiętajmy , jeśli bd dbać o sprzęty to nam bd służyć lata , mam CBR 900RR z przebiegiem juz prawie 75 000km to dosyc sporo jak na motocykl sportowy , ale cały czas serwisuje i silniczek jest w stanie REWELACJA , pewnego dnia nawet rozebrałem i co ?? i nic :D

przeciez to jest zupelnie co innego tu masz motocykle wyzylowane i zalecane sa zmiany tlokow cylindra i kobry ,podane co ile

wystarczy porownac enduro i juz masz remonty rzadziej np w takim ktm 520

pozaty w zwiazku z charakterystyka tego sportu wiele rzczy wychodzi w praniu i nieda sie ich przewidziec :?

Tak zgadza się , ale nie zrozumiałeś mnie lub ja źle to przekazałem co miałem na myśli .
Chodziło mi o to że jak dbasz o sprzęt i wymieniasz na czas to posłuży , a dajmy na to gdy kupisz crossa i nic nie bd robił tylko jeździł to szlak go trafi w najmniej odpowiednim momencie..

Wiadomo że w crossach wymienia sie cylki , tłoki itd a w ścigaczach tylko robi się regulacje a to spooooora różnica cenowa.

luku
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 14
Rejestracja: pn, 2 sie 2010, 14:35
Motocykl: KTM SX250 2t
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: luku » czw, 11 lis 2010, 23:53

A oto moje + i - na temat wyboru motocykla

125 2t
+niższe koszta remontu
+wiecej naucztsz sie na 2t bo dwusuw ciągnie dopiero w tedy jak uzyskasz odpowiednie obroty silnika
-wieksze spalanie
-częstsza wymiana tłoka

250 4t
+mniejsze spalanie
+płynniej oddaje moc z silnika
-większe koszta remontu a jak dojdzie jeszcze fachowa obróbka głowicy to wtedy koszta rosną
-wymiana oleju w silniku ok 10 mth + filtr

Osobiście zawsze polecam na początek 2t więcej nauczysz się na tym motocyklu. Jak będziesz miał już motor 2t to daj się przejechać komuś kto jeździ tylko na 4t a najlepiej podjechać na jakaś stroma górę to wtedy się uśmiejesz i zobaczysz czego on się nauczył.

ForestRider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 189
Rejestracja: wt, 26 sty 2010, 20:38
Motocykl: Kxf 250
Styl jazdy: Cross Country
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: ForestRider » pn, 15 lis 2010, 15:31

Jeśli już latałeś na 2t i kręciłeś go to na 4t możesz się przesiąść ale jeśli twoje umiejętności z kata nie są zadowalające to bierz 2t i pod szlifuj je. Pozdrawiam
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
,,Żyję na krawędzi, żeby nie zajmować dużo miejsca" :D
,,Lots of people are fast on a tuesday...not many are fast on saturday" Jeremy McGrath

synek89
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: sob, 9 kwie 2011, 18:29
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: synek89 » pn, 10 paź 2011, 18:22

Troszke odkopie temat bo mam maly metlik w glowie. W przyszlym sezonie mam zamiar kupic jakis motorek konkretnie 125 2t lub 250 4t. Do wydania bede mial do 7 tys. czyli cos ze starszych rocznikow. Śmigalem juz i seta i 4 pakiem i powiem ze jednak 4t wygodniej sie lata ale boje sie ze koszty remontow mnie przerosna. Wiem ze na 125 wiecej sie naucze ale i tak nie zamierzam startowac w zawodach tylko smigac dla przyjemnosci. W secie jak bedzie tlok sie konczyc czy cos to wiem ze mnie bedzie stac to zrobic a w 4t to juz wieksza kasa, no i patrzac na to ze chce kupic jakis starszy motor to obawiam sie ze wkopie sie w jakies bagno.
Co o tym wszystkim myslicie?
jak spisuja sie starsze 4paki z lat 2002-2004
zauwazylem ze kawasia i suzuki cenia sie taniej od innych marek i calkiem tanio mozna dorwac nowsze roczniki (kolo 2005) Jak jest z ich awaryjnoscią

Ce eRa
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: śr, 29 kwie 2009, 22:00
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: Ce eRa » pn, 10 paź 2011, 19:44

Szczerze mówiąc utrzymanie 2t i 4t to podobne pieniądze-no dobra 4t ciut więcej.
Weź pod uwagę to że 125 więcej pali-więcej kosztuje litr paliwa(bo musisz dolać nietani olej), w 2t wymienisz 2 tłoki kiedy w tym samym czasie w 4t jeden.Niewątpliwie kupić tak "stary" motor(02r) to szaleństwo.Dużo będzie kosztować jego utrzymanie-to jakieś uszczelniacze, łożyska, oringi i nie daj Boże inne drogie pierdoły które będą się kończyć-wiem po swoim.Z tego tytułu ja kupiłbym 2t bo możesz zrobić niemal wszystkie wymiany i czynności serwisowe bez niczyjej pomocy.
I jeszcze jedno przy kupnie nie kieruj się rocznikiem tylko stanem-tą metodą dużo zaoszczędzisz.

sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: sebek1516 » pn, 10 paź 2011, 20:07

Ale do 4T dochodzą zawory i rozrząd...
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Rafciux
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 30
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 20:41
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Co bedzie lepsze 125 2t czy 250 4t

Post autor: Rafciux » pn, 17 paź 2011, 22:04

Kurcza ale na tym forum widzę sami przeciwnicy 4t ;)

4t fajna sprawa.Wy z góry zakładacie najgorszy z możliwych scenariuszy.Przecież jak kupi motor no to raczej nie będzie ze wszystko do wymiany,chyba że kupi totalną padline,jest też taka opcja,że niektórzy kupują crossa z rozwalonym silnikiem (po wybuchu,urwaniu korby lub zaworu)
często takie motory są prawie że za bezcen i zanim dobijesz do kasy którą dałbyś "za teoretycznie zdrową,niekatowaną sztukę" będziesz miał moto w którym wiesz co siedzi.Dobrze jest jak moto ma np.urwany zawór bo dół najczęściej jest ok tylko rozchodzi sie o zmiane tłoka/cylindra remont głowicy.

Sebek co prawda dochodzą zawory i rozrząd też bylem specyficznie do tego nastawiony gdy się przesiadłem z 2t na pierwszy 4t lecz trochę wolnego czasu i 4t okazuje się również prosty jak 2t w naprawie,i w 4t jest fajne to że silnik jest dość bezawaryjny,nie potrzebuje dość częstej zmiany tłoku itp. ;) Jeżeli masz smykałkę i sam sobie będziesz serwisował 4t to już jest połowa sukcesu :D
Zresztą jak kupisz 2t czy 4t ja bym polecał na sam początek rozebrać silnik (chociaż górę) i sprawdzić w jakim jest stanie aby potem nie było płaczu że korby w polu szukałeś :finga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”