250 2T czy 450 4T

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

250 2T czy 450 4T

Post autor: crouch196 » pn, 29 mar 2010, 12:03

Witam. Jak w temacie zastanawiam się nad crossem 2T czy 4T. Będzie to mój pierwszy (własny) cross, ale zaznaczam odrazu (żeby ktoś nie pisał kup sobie dt125 albo...). Od zeszłego sezonu jeżdżę na motocyklu brata YZ250, mocy ma pod dostatkiem i jeździ mi się super.
Chodzi o to że przyszedł czas na coś swojego żeby móc jeździc z bratem a nie na jego sprzęcie na zmiane :) interesują mnie tylko trzy marki: SUZUKI, YAMAHA I HONDA. Każda z tych marek posiada zarówno odpowiedniki 250 2T jak i 450 4T. Czytam i szukam w całym internecie i to co znajduje wyklucza się nawzajem (..."Suzuki to syf, leci korba, psuje się prawie wszystko... itp...")gdzieś indziej (..."najważniejszy jest stan techniczny..." ). Sam nie wiem czym się sugerowac, a nie chce kupic sprzętu który będzie częściej stał niż jeździł. Suzuki podoba mi się na równi z Yamahą (honda z tego co czytałem jest najbardziej nieprzewidywalna i ma słaby dół) mowa w tym przypadku o 2T, ale to co czasami czytam o Suzuki nie napawa optymizmem, a z drugiej strony za kwotę którą mam do wydania dostane najmłodszy motocykl właśnie od SUZUKI.
Mam 196cm wzrostu, ok 80kg i 24lata
Motor będę używał zarówno w lesie jak i na torze
budżet do 8500zł
Ile droższy w eksploatacji będzie 4T?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: kl06g12 » śr, 31 mar 2010, 10:52

Witam,
Jestem posiadaczem RM 250 z 2002. Motorek sprawuje się b.dobrze. Musze przyznać ze kasy wsadziłem trochę w niego bo był kupiony bardzo "okazyjnie". Z dostępem części nie mam problemu i nie trzeba długo czekać, jak dla mnie to dobrze się prowadzi jestem amatorem i pomiędzy motorkami wielkiej różnicy nie czuje . Jeżeli byś się zdecydował na 250 od suzuki to pamiętaj aby była ona z rocznika pow 2003. 10 cyfra nr ramy to rok, lub też dekielek od zaworu wydechowego po lewej stronie w 03 zakręcany na 3 śruby a poniżej 03 na 4. Yamahą miałem się okazje przejechać kilka razy. Bardzo ładnie jedzie od samego dołu. Co do serwisowania i części to kumpel nie miał z nią żadnych problemów był to rocznik 2004.Z mojego niewielkiego doświadczenia wiem, że firma nie odgrywa wielkiego znaczenia i liczy sie stan techniczny, bo gdy kupisz motorek już dojechany i nie wyremontujesz go raz a dobrze( tak jak w moim przypadku :D ) to będzie to studnia bez dna i nie ważne czy to yamaha ktm czy kawasaki. Na temat hondy nie wypowiem się ponieważ nie miałem okazji pojeździć hondą , ale alu rama od 02 kusi :mrgreen: . Pamiętaj żeby odłożyć trochę kasy na jakieś remonty bo mało osób sprzedaje na początku sezonu motorki wyremontowane, ale zdażają się przypadki. Do 8500zl w 4t bym się nie motał, ale to Twoja decyzja poczekaj na opinie bardziej doświadczonych forumowiczów.

Pozdrawiam :drinkers:

yamaha88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: czw, 15 paź 2009, 21:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: qqq
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: yamaha88 » śr, 31 mar 2010, 19:03

nie patrz na to ze koszty jakis tam wymian w 2t sa tansze niz w 4t, bo w 2t potrzebujesz mieszanki do paliwa, olej nie jest tani a i 2t wiecej pali od 4t, wiec koszty eksploatacji sa porownywalne :wink: wszystko zalezy od ciebie, czy posiadasz podstawowe umiejetnosci w technice, bo kazdy moze wsiasc na motor i 1,2,3,4,5 i krol prostej, w mx tego nie ma :) suzuki, yamaha, honda, kazdy z tych sprzetow bedzie dobry dopoki nie zacznie sie psuc :mrgreen:
mocy ma pod dostatkiem i jeździ mi się super.
tu chyba sam sobie odpowiedziales :) :drinkers:
Z kącików uśmiechu można obliczyć rozpiętość wolności...

Autor tematu
crouch196
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: sob, 27 mar 2010, 21:37
Motocykl: KTM EXC300
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: crouch196 » śr, 31 mar 2010, 23:18

[quote="yamaha88"]nie patrz na to ze koszty jakis tam wymian w 2t sa tansze niz w 4t, bo w 2t potrzebujesz mieszanki do paliwa, olej nie jest tani a i 2t wiecej pali od 4t, wiec koszty eksploatacji sa porownywalne :wink: wszystko zalezy od ciebie, czy posiadasz podstawowe umiejetnosci w technice, bo kazdy moze wsiasc na motor i 1,2,3,4,5 i krol prostej, w mx tego nie ma :) suzuki, yamaha, honda, kazdy z tych sprzetow bedzie dobry dopoki nie zacznie sie psuc

Oczywiście,że nie chodzi o króla prostej:) dziękuje i proszę o kolejne posty w tym temacie. Zdecydowałem,że będzie to jednak 2T, tylko które najlepsze(Yamaha czy Suzuki)...? Najprawdopodobniej kupie od chłopaków z Gubina(Mx Life). Brat w zeszłym sezonie kupił bardzo zadbaną YZ250. Jak do tej pory nie ma z nią żadnych problemów(no może oprócz tego że raz go poniosło i miał ponad 30 dni zwolnienia lekarskiego:) heheh no, ale z tym trzeba się liczyc kupując taki sprzęt:)

yamaha88
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: czw, 15 paź 2009, 21:58
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: qqq
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: yamaha88 » czw, 1 kwie 2010, 10:47

Ja bym polecil Yamahe niebieskie to niebieskie, a mowie tak bo sam jestem uzytkownikiem i nie narzekam :mrgreen: tu mozesz sobie poczytac na temat firmy MX LIFE
http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php ... it=mx+life
Z kącików uśmiechu można obliczyć rozpiętość wolności...

szopson
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 166
Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: szopson » czw, 17 mar 2011, 09:30

Witam. Zastanawiam się nad kupnem 2t i 4t. 250 2t honda cr 2004 w górę suzuki rm 250 2004 w górę no i yz 250 lecz wolałbym cr lub rm ze względu na alu rame. Natomiast z 4t również crf 450 rmz 450 i yzf 450. Najbardziej zastanawiam się nad hondą cr 250 2t i crf 450. Motor potrzebuję do lasu, na żwirownię nie na tor. Na motor chce wydać 7-8 tys. Obecnie mam rm 250 2t 1991/3 Coraz bardziej jestem przekonany do 4t ponieważ 2t ma ogromne spalanie ja dużo nie jeżdżę, w sobote i niedziele troszke polatam.

Reniek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 395
Rejestracja: ndz, 27 lip 2008, 02:16
Motocykl: SKR 125 , KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Janów Lubelski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: Reniek » czw, 17 mar 2011, 13:21

Koledzy czemu wy nie doceniacie KAWASAKI >>??<<
Przecież każdy sprzęt o którego się dba będzie służyć miałem 3 hondy i 3 kawy 96CR 250 (ILE byś nie wsadził w naprawe to i tak nie chodziła i sie walila) druga CRF 250 Francja elegancja (droga w eksploatacji ) no i 3 CR 250 2001 Wymarzona nigdy nie zawiodła

na 3 kawy z każdej byłem zadowolony i obecnie też jestem posiadaczem kawy 2T 250 i jestem happy :) <--- Polecam taniej stoją na rynku bo nie doceniane !!

szopson
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 166
Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: szopson » czw, 17 mar 2011, 13:30

Ceny są porównywalne a na allegro nie ma ich aż tak dużo. Ja się zastanawiam na hondą w 2t oraz 4t rm to raczej 2t za 4t trzeba juz troszkę zapłacić tak samo jak za yz czy yzf no i chciałbym na alu ramie już, honde cr w 2t od 2004 ponieważ wyczytałem na forum ze z poprzednimi były problemy rm to samo :)

Awatar użytkownika
seba8121
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 603
Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
Motocykl: RMZ 250 10'
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: seba8121 » czw, 17 mar 2011, 16:31

Ja jestem posiadaczem yz 250 i nie narzekam jeździ się super.. Ale mimo wszystko planuje zmienić w najbliższym czasie na 4t. Kawasaki dobrze, z tego co słyszałem troszkę mniej wytrzymałem zawieszenie podobno szybciej siada ale dużo osób na tym jeździ i nie narzeka.

kl06g12
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 18:34
Motocykl: Cr125'05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: kl06g12 » czw, 17 mar 2011, 20:50

szopson pisze:Witam. Zastanawiam się nad kupnem 2t i 4t. 250 2t honda cr 2004 w górę suzuki rm 250 2004 w górę no i yz 250 lecz wolałbym cr lub rm ze względu na alu rame. Natomiast z 4t również crf 450 rmz 450 i yzf 450. Najbardziej zastanawiam się nad hondą cr 250 2t i crf 450. Motor potrzebuję do lasu, na żwirownię nie na tor. Na motor chce wydać 7-8 tys. Obecnie mam rm 250 2t 1991/3 Coraz bardziej jestem przekonany do 4t ponieważ 2t ma ogromne spalanie ja dużo nie jeżdżę, w sobote i niedziele troszke polatam.
Tu chyba popełniłeś mały błąd albo ja źle rozumuję bo rm nie miała alu ramy do końca produkcji (2008r w USA bo na Europę ponoć nadal produkują) ale do rzeczy RM od 2004 roku to bardzo udany motorek sam jeżdżę na 02 ale 04 ma nowy zawór wydechowy i poprawiona charakterystykę na najniższych obrotach w następnych latach produkcji czyli do 2008 były już niewielkie zmiany głównie w zawieszeniu, ale 04 albo 06 nie pamiętam dokładnie to najbardziej udany rocznik dla RM 250. Wiele osób narzeka na hondy że słaby dól itd itp no ale jeżeli już decydujesz się na zakup 250 w 2t to trochę umiejętności masz tak więc jeździsz głównie góra na pewno dużym plusem jest alu rama silnik rzeczywiście ma trochę słaby dół ale za to bardzo dobrą górę, czuć bardzo wyraźny skok mocy na wyższych obrotach , użytkownicy hondy bardzo sobie je chwalą ja osobiście nie jestem fanem hondy. Yamaha od 05 roku ma aluminiową ramę ma też świetne silniki znane z tego że mają chyba najlepszy dół z wszystkich 250 w 2t, do 2004 roku rama była stalowa co nie znaczy że trzeba ją odrzucić bo jeżeli jesteś amatorem to nie zrobi Ci to większej różnicy. Podobnie jak Reniek nie rozumiem dlaczego wszyscy odrzucają kawasaki kx ceny kx są na prawdę bardzo dobre i same w sobie kawy też są świetne, ale niestety w polsce jest ich niedużo co nie znaczy że będzie ciężko o części. Co do 4t to jeżeli maxymalna suma jaka możesz przeznaczyć na moto wynosi 8k to nie wiem czy jest sens kupować 4t. Jeżeli dobrze kręcisz 450 to spalanie nie jest w cale dużo mniejsze. Wliczając w to wymiany oleju i ceny remontów to i tak 2t wychodzi tańsze w utrzymaniu. Ogólnie jeżeli nie chcesz jeździć po torze tylko po lesie lub żwirowni to moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie hard enduro jak np KTM EXC 250 w 2t lub 450 w 4t (z tym że za tą kasę może być problem) tam Ci raczej nie zabraknie biegów w lesie a jeżeli zabraknie to zmieniasz przełożenie na zębatkach. Tak w bardzo dużym skrócie to szukaj moto z Twojej okolicy i patrz na stan motocykla bo to jest najważniejsze imo nie ma sensu jechać 500km po CR która okaże się być :butthead: , gdy w zasięgu ręki masz inne moto warte uwagi. Na pewno warto przy zakupie moto odłożyć sobie trochę kasy żeby mieć przynajmniej na wymianę tłoka lub napęd czy inne części.

2rec
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 16
Rejestracja: ndz, 18 kwie 2010, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: 2rec » czw, 17 mar 2011, 21:17

Czesc

Na poczatku mialem suzuki 125 i bylo super potem kupilem yame 250 2t dodałem v-force3 i latam na niej do dzisiaj. Oprócz nich latalem na exc 200 , exc 250, crf 450, wrf 450 i ktm exc 450.
Powiem tak - zaden z tych motocykli nie ma w sobie tyle agresji co yz 250 2t. Jak chcesz sobie kupic wstrzykiwacz adrenaliny to lepiej nie mozna. Jak z niej zsiadam i wlaze na 4t to mam wrazenie jak bym na muła wsiadł. Jest lekka ma nizej srodek ciezkosci i masz cala moc od razu :D . I nie słuchaj jak ci ktos mowi ze przez to ze 2t pali wiecej to kosztuje tyle samo co 4t. Ja za 2800 zrobilem (korba, tlok, lozyska na wale, lozyska kół przód i tył + tuleje dystansowe , lozyska glówki ramy i wszystkie łozyska i tuleje w prolinku (zawias) do tego komplet uszczelek na caly silnik. wiecej raczej nie ma co sie spieprzyc czyli za 2.8k zrobilem kapitalke calego motoru. A teraz zrób kapitalke 4t za te same pieniadze - nie ma szans. tutaj masz fajny artykuł na ten temat http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59 ... osuw_.html
Pozdrawiam
Krzysiek
***

szopson
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 166
Rejestracja: śr, 9 mar 2011, 21:49
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: 250 2T czy 450 4T

Post autor: szopson » czw, 17 mar 2011, 21:39

Czyli raczej na 4 t nie zwracać uwagi? Moze to i racja... :) Praktycznie wszystkie te motory ( cr, rm yz) są podobne, troszke przelasowałem forum bo jest troszke na tematych tych motorków i najlepszym rozwiazaniem jest kupno obojętnie czy cr rm itd od 2004 ponieważ od tych roczników były robione zmiany w silnikach na lepsze, tylko nie wiem jak to jest z tą cr bo tam są jakieś kanałki w cylindrze i cylindry się niszczą ale chyba to też jest naprawione od 2004 lub 05

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”