Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Podaj nam kilka cennych informacji, a my polecimy Ci jaki motocykl będzie dla Ciebie najlepszy.
Autor tematu
lukasz_mx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 15:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: lukasz_mx » ndz, 22 lis 2009, 17:44

oczywiście jak bym kupił np. yz 125 to bym od razu nie ruszał z całego gazu i zrywów robił ;D Ale nie wiem, nie wiem :mrgreen: Nie miałem jeszcze styczności z crossami ( jedynie trochę chinolem 125 i wsk 125) Tak to jeżdżę chińskim skuterem i normalna jazda mi się już znudziła :finga: Ale może oni mają racje i na początek lepiej jakąś 85 ?

iskra
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: pn, 21 wrz 2009, 15:51
Motocykl: WRE 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: iskra » ndz, 22 lis 2009, 18:53

Hmmm no skoro nie masz doświadczenia w "crossach" to ja proponowałbym 85 nie ważne jakiej marki oby stan był elegancki, 125 to jest już maszyna trzeba mieć trochę oleju w głowie nio i troszkę doświadczenia, (wiem że są tacy którzy zaczynają od 250 ale wcześniej już na czymś podobnym śmigali mają gabaryty itp), ty dopiero zaczynasz więc...

na 85 pośmigasz sezon i będziesz chciał zmienić bo będzie dla ciebie za mała, za słaba a jak jeszcze np twoi kumple śmigają na 125 no to ty też będziesz chciał większe moto.

125 może cię "przerosnąć" piszesz że nie będziesz od razu dawał w palnik. u tu moja sentencja: jeśli dwu sów nie dostanie w palnik to nie jedzie. jeśli nie będziesz kręcił powyżej 1/2 manetki to tylko skończysz silnik, on musi mieć swoje obroty bo w innym przypadku obciążasz korbę łożyska itp a tłok i tak i tak trzeba wymienić, więc dlatego te motorki się kręci na obroty bo one do tego są stworzone.


Heh no i po przeczytaniu mojego posta dalej nie wiesz co wybrać nie pisałem go po to by powiedzieć Ci : Bierz 125 nie słuchaj innych. to ty musisz zdecydować na co cie stać ,na czym będziesz w stanie śmigać.


Ja przed kupnem motocykla też miałem dylemat itp najlepsze rozwiązanie jakie znalazłem to kumple którzy dali mi możliwość przejechanie się na różnych motocyklach. tak aby poczuć wszystkiego.

adas12
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 109
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 16:49
Motocykl: CRF 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: adas12 » ndz, 22 lis 2009, 18:58

musisz pojeździć trochę 125 i 85 a sam poczujesz co lepsze mi się wydaje ,ze 85 jest dużo bardziej narwana od sety ona sie potężnie kręci
byla Rm 250
byla RMZ 250
byla LTR 450
jest CRF 450

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: Lanrets » ndz, 22 lis 2009, 19:03

Seta za to jak wbije na obroty to zabija przyśpieszeniem ;o

Autor tematu
lukasz_mx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 15:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: lukasz_mx » ndz, 22 lis 2009, 22:39

Dobra co byście polecili z 125 2t ( myślę że jak bym kupił to powoli bym ją ogarnoł) do gdzieś tak 8tys ?

Enduras93
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: ndz, 22 lis 2009, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w zależności od dnia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: Enduras93 » czw, 26 lis 2009, 22:35

mi się wydaje że dla takiego niezdecydowanego do końca chłopaka najlpeszym sprzętem będzie raczej dt 125 :!: sprzęt jest łatwy do "ogarnięcia", tani w utrzymaniu i eksploatacji, pozatym dt nie jest zbyt wysoka. jakaś 125 w wyczynie będzie dla niego za mocna a w 85 to nie nadąży z wymianami tłoków itp. :lol: jak dla mnie najlpeszym kompromisem pomiędzy tym wyborem byłaby właśnie dt 125 albo ktm lc2. wiele osób może to potwierdzić. jedyna wadą dt jest spora masa i kiepski wideł. PS lc2 to enduro od ktm'a z silnikiem dt 125 pozdro. :mrgreen:
Aktualnie:yamaha dt 125
W przyszłości: ? ? ? ? ? :P
___________________________________________________________
http://www.youtube.com/user/iBuuc?feature=mhum- prawie wszystko ze świata Apple

Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: Lanrets » czw, 26 lis 2009, 22:38

Popieram Enduras93 na secie zrobisz sobie tylko krzywdę nikt nigdy nie zaczyna od tak "mocnej" maszyny

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: amator » czw, 26 lis 2009, 23:20

Enduras93 pisze:mi się wydaje że dla takiego niezdecydowanego do końca chłopaka najlpeszym sprzętem będzie raczej dt 125 :!: sprzęt jest łatwy do "ogarnięcia", tani w utrzymaniu i eksploatacji, pozatym dt nie jest zbyt wysoka. jakaś 125 w wyczynie będzie dla niego za mocna a w 85 to nie nadąży z wymianami tłoków itp. :lol: jak dla mnie najlpeszym kompromisem pomiędzy tym wyborem byłaby właśnie dt 125 albo ktm lc2. wiele osób może to potwierdzić. jedyna wadą dt jest spora masa i kiepski wideł. PS lc2 to enduro od ktm'a z silnikiem dt 125 pozdro. :mrgreen:
już w pierwszych postach sugerowałem ci DT125
amator pisze:A ja podtrzymuje 125 ale w DT albo mtx.

Na osiemdziesiątkę jesteś już za wysoki i kolanami będziesz zaczepiał za kierownicę.
Detka ma prawie rozmiary setki crossowej ale jej moc jest do ogarnięcia dla początkującego, Ładnie jedzie z dołu, ma dobre już tarczowe hamulce, 6 biegów. Taki motorek potem zawsze łatwo odsprzedać dalej bez dużej straty na wartosci . kilka linków dla orientacji:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1196967
http://www.moto.allegro.pl/listing/sear ... egory=5557
Pozdrawiam amator

Autor tematu
lukasz_mx
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 20 wrz 2009, 15:52
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: lukasz_mx » pt, 27 lis 2009, 21:49

Ja wam powiem że nie chcę kupywać enduro bo:
- Nie chcę motoru z 1980+ roku
- Totalnie mi się nie podobają
- Jak jakieś fajniejsze enduro to powyżej 10tys. ;/


Co powiecie o rm 125 ?? 2005r.

Rafał92
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: wt, 21 lip 2009, 00:27
Motocykl: Honda CR 125 2001
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: Rafał92 » sob, 28 lis 2009, 16:01

Ja nigdy nie jeździłem żadnym crossem i enduro tylko 600km przejechałem na ETZ 150 i się przesiadłem na CR 125 i jakoś dałem radę... skoki i jazda na kole idzie :P tak więc kupuj spokojnie jakąś setke ;] Dasz sobie radę :P każdemu komu dawałem umiał nią jedzić i nie narzekał na zbyt wysoką moc a zapewniam was, że zamykali manete ;] Co do motoru to nie ważna marka :P stan techniczny się liczy :P 05 to już nawet młody sprzęt, więc jak ci się spodoba i będzie dobrze "działać" to możesz ją skubnąć :)

Enduras93
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: ndz, 22 lis 2009, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w zależności od dnia
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: Enduras93 » ndz, 29 lis 2009, 18:26

lukasz_mx pisze:Ja wam powiem że nie chcę kupywać enduro bo:
- Nie chcę motoru z 1980+ roku
- Totalnie mi się nie podobają
- Jak jakieś fajniejsze enduro to powyżej 10tys. ;/


Co powiecie o rm 125 ?? 2005r.
jak chcesz, ale...
1. Crossowki nie mozna pilowac na prostych, takze seta w "fullu" do endurowania ODPADA totalnie :!: :!: każdy ci to napisze.
2. Remonty i koszty eksploatacji. :x setki sa wyżyłowane BARDZO a jak robisz powiedzmy po 5mth tygodniowo to 5 x 6tygodni= nowy tłoczek i być moze korbowodzik :mrgreen: a 6 tygodni to połtora miesiąca :roll:
3. Początki mogą a raczej napweno beda trudne...
także jak chcesz, no ale to twoja jest decyzja wkońcu...
pozdro :)
Aktualnie:yamaha dt 125
W przyszłości: ? ? ? ? ? :P
___________________________________________________________
http://www.youtube.com/user/iBuuc?feature=mhum- prawie wszystko ze świata Apple

PakaL
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 252
Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 21:54
Motocykl: Yamaha YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pierwszy Cross ;D Dylemat...

Post autor: PakaL » śr, 10 lut 2010, 21:47

Przepraszam za odświeżanie.
Hmm.. jesteś troszeczkę niższy odemnie wagowo tak samo.
125 2T kupuj.. jak miałeś styczność z motorkami to myślę że powoli będziesz mógł się przyzwyczajać do takiej beesti.
Ja na samym początku zaczynałem od Hondy XLR 125 4T ale przelatałem na niej 3lata, i jazda na 125 2T w miarę dobrze
mi wychodzi z czasem uczyłem się coraz więcej i więcej dlatego jak niemasz pustej głowy to ogarniesz powoli 125.
A więc kupuj 125 2T tylko nie kozacz na niej. I spodziewaj się duużo roboty przy motorku i szykuj siano;)
Było:
Honda CR 125 '03

Jest!:

Yamaha YZ 250F (w miarę młodziutka:D)
Honda XLR 125 (można powiedzieć że na tym się u mnie zaczęła zabawa w MX:D)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wybór motocykla”