Serwis we własnym garażu...
-
Autor tematukruszon
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 586
- Rejestracja: ndz, 3 gru 2006, 18:35
- Motocykl: EXC-R 530
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wrocław!
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Serwis we własnym garażu...
U MNIE WE WROCŁAWIU JAK I W CAŁEJ OKOLICY NIE MA ŻADNEGO PORZĄDNEGO SERWISU GDZIE MOGLIBY ZROBIĆ UCZCIWIE, PROFESJONALNIE I SZYBKO!!!
Wszędzie sami oszuści i wyjadacze...
Wszystkie drobne naprawy, wymiany robie sam w domu. Co do regulacji to tutaj pojawia się mały problem. Nigdy się za to nie zabierałem. A właśnie chciałbym się za to zabrać. Powiedzcie mi jakie przyrządy potrzeba do takowej regulacji i ile one kosztują??
No poprostu szlag trafia jak te serwisy się obijają. Już mi 2 tyg. regulują zawory w jednym z serwisów i nie wiem czy wystartuje w sobotnich zawodach w Obornikach...
Dzięki za odpowiedź...
Wszędzie sami oszuści i wyjadacze...
Wszystkie drobne naprawy, wymiany robie sam w domu. Co do regulacji to tutaj pojawia się mały problem. Nigdy się za to nie zabierałem. A właśnie chciałbym się za to zabrać. Powiedzcie mi jakie przyrządy potrzeba do takowej regulacji i ile one kosztują??
No poprostu szlag trafia jak te serwisy się obijają. Już mi 2 tyg. regulują zawory w jednym z serwisów i nie wiem czy wystartuje w sobotnich zawodach w Obornikach...
Dzięki za odpowiedź...
<<WROCŁAWSKI KLUB MOTOCROSSOWY>> DOŁĄCZ DO NAS!
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
www.motocross.wroclaw.pl
https://www.facebook.com/motocross.wroclaw
-
- VIP
- Posty: 259
- Rejestracja: ndz, 1 kwie 2007, 14:11
- Motocykl: HUSQVARNA TE 250 '08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Suchorze / Koszalin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Mam ten sam problem jak kruszon. Mimo iż jestem nowy w tej branży i narazie mało wiem to także chciałbym sie nauczyć ustawiać zawory.
Czy zamiast mikrometru można użyć suwmiarki i czy można wykonać tą czynność bez klucza dynamometrycznego ??
Co zrobić jak nie mam żadnych płytek,kupić czy może zamienić miejscami??
PS. W Słupsku jak poszedłem do serwisu i zapytałem czy serwisują hard enduro a przede wszystkim Husqi to facet mnie się pyta: Co to za archaiczny sprzęt?? A do Trójmiasta zbyt daleko .
Czy zamiast mikrometru można użyć suwmiarki i czy można wykonać tą czynność bez klucza dynamometrycznego ??
Co zrobić jak nie mam żadnych płytek,kupić czy może zamienić miejscami??
PS. W Słupsku jak poszedłem do serwisu i zapytałem czy serwisują hard enduro a przede wszystkim Husqi to facet mnie się pyta: Co to za archaiczny sprzęt?? A do Trójmiasta zbyt daleko .
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Pamietaj o jednej bardzo waznej sprawie. Tak dobieraj płytki ,żeby nie ustawiać luzu zaworowego na skrajna dopuszczalna odchyłkę .
Np luz 0.08 -0.15 . Nigdy nie powinno byc ani 0.08 ani 0.15.
Na żadnym z zaworów.
A u nas taka regulacja zaworów to standart. Zwłaszcza w serwisach.
Ja ustawiam zawsze tak ,żeby luz miał jakąś okreslona przyblizona wartośc na. około 0.09-0.11 na zimno i jakieś 0.12-0.14 na ciepłe dni.
Stram sie jednak aby róznice nie były wieksze niz 0.01 .
Słuzy to wyciśnieciu jak najwiekszej wydajności z silnika.
A nie tylko zrobieniu na "odpierdol" regulacji . Tak by zmieścic sie w "widełkach" 0.08-0.15....
W konstrukcjach gdzie od jednej krzywki sa "napedzane" dwa zawory .
Za pomoca tzw. dzwigienki rozwidlonej. Y -takiej.
Nalezy bezwzględnie przestrzegac tego ,aby luz na poszczególnych zaworch ( na jednej dżwigience Y - w tym przypadku śrubki )był idealnie taki sam.
Choć wartości luzów , dla pary zaworów wydechowych i ssących , mogą byc oczywiście rózne.
Ogólnie nalezy zwracac uwage na prowadzenie szczelinomierza. Aby listek nie był pod katem , bo to fałszuje pomiar.
Najlepiej posiadac specjalny szczelinomierz z krótkimi listkami , mocowanymi do specjalnie powyginanej rączki.
Pomiar wtedy jest szybki i bardzo dokładny.
Powodzenia
Robert
Np luz 0.08 -0.15 . Nigdy nie powinno byc ani 0.08 ani 0.15.
Na żadnym z zaworów.
A u nas taka regulacja zaworów to standart. Zwłaszcza w serwisach.
Ja ustawiam zawsze tak ,żeby luz miał jakąś okreslona przyblizona wartośc na. około 0.09-0.11 na zimno i jakieś 0.12-0.14 na ciepłe dni.
Stram sie jednak aby róznice nie były wieksze niz 0.01 .
Słuzy to wyciśnieciu jak najwiekszej wydajności z silnika.
A nie tylko zrobieniu na "odpierdol" regulacji . Tak by zmieścic sie w "widełkach" 0.08-0.15....
W konstrukcjach gdzie od jednej krzywki sa "napedzane" dwa zawory .
Za pomoca tzw. dzwigienki rozwidlonej. Y -takiej.
Nalezy bezwzględnie przestrzegac tego ,aby luz na poszczególnych zaworch ( na jednej dżwigience Y - w tym przypadku śrubki )był idealnie taki sam.
Choć wartości luzów , dla pary zaworów wydechowych i ssących , mogą byc oczywiście rózne.
Ogólnie nalezy zwracac uwage na prowadzenie szczelinomierza. Aby listek nie był pod katem , bo to fałszuje pomiar.
Najlepiej posiadac specjalny szczelinomierz z krótkimi listkami , mocowanymi do specjalnie powyginanej rączki.
Pomiar wtedy jest szybki i bardzo dokładny.
Powodzenia
Robert
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 277
- Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
- Motocykl: Yamaha '08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Wątpie czy jakiś mechanik sie na to zgodzi.vajda pisze:oddaj jeszcze ten jeden raz do mechanika z tym ze umow sie z nim ze bedziesz sie wgapial jak on to robi
W ulubionych miałem takie artykuły, wydaje mi sie że juz byly gdzies na forum ale moze sie przydadzą:
sprawdzanie luzów - http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=462541
i regulacja luzów - http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=394342
Pozdrawiam
-
- Mistrz prostej
- Posty: 135
- Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 12:25
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jeśli ktoś posiada podstawowe wiadomości z zakresu mechaniki i nie ma dwóch lewych rąk, proponuję poszukać w sieci i zakupić tzw. Service Manual. To są ksiązki serwisowe których używają w warsztatach jest tam krok po kroku ze zdjęciami lub rysunkami przedstwiane jak wykonać 99% czynności serwisowych przy motocyklu - od pompowania opon przez regulacje zaworów po remont skrzyni biegów. Niestety zazwyczaj w języku angielskim.